abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 januari 2006 @ 12:53:16 #226
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_34410075
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 12:48 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Juistem, ik wil er niet nog een topic bij. 'au contrair'.
DASOO is een periodieke reeks (alleen bij onweer), en deze reeks is ook periodiek (deze winter).
Nou snap ik die reeksen wel, die deels slapen en/of actief zijn. Maar vanuit een viewpoint of [NWS] zou een "Actueel Weer" ook geen verkeerde opzet zijn. Maar dan krijg ik een probleem met de content van DASOO content omdat deze bij omweer vervalt tot een supersnelle chatreeks.

DASOO = [GC] geen twijfel over mogelijk.
Koude winter = actueel [NWS] geen twijfel over mogelijk.

Combinatie van genoemde topics zal zijn scope gaan verliezen of het nu bij [GC of bij NWS hoort].

Een seperaat weertopic [flora , item] is natuurlijk erg leuk, maar die speelruimte binnen de Fok!Forums is er op dit moment niet. Maar we puzzelen wel met jullie mee.

Zoals nu de verdeling is, kan ik prima mee leven.
Dus we houden DASOO voor de nowcasting in gevallen van extreem weer en actueel weer in nws voor alle lange termijn, verwachtingen, seizoensprognoses, kaartleggingen (geintje ) enz enz.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 13:02:40 #227
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_34410345
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 12:53 schreef maniack28 het volgende:
Dus we houden DASOO voor de nowcasting in gevallen van extreem weer en actueel weer in nws voor alle lange termijn, verwachtingen, seizoensprognoses, kaartleggingen (geintje ) enz enz.
Ik heb geen probleem met slechts 1 algemene 'Actuele' weer topic in [NWS] (zonder randverschijnselen). Maar ik wil dan wel eerst meer feedback van mijn mede modjes en [FA's] . En de reeks moet niet vervallen tot een chatreeks die gaat melden van "nu gaat het hier regenen" of "in Den Bosch is het -3,4 graden" (vooral dat laatste lijkt me erg lastig), ofschoon het allemaal ontopic postings en reakties zijn.
Maar feitelijk zou het dan zou het een chatreeks worden, die bij [GC] hoort. Maar daar zijn ze zo langzaam aan de ene na de andere chatreeks aan het sluiten.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 14:43:23 #228
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_34413744
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 13:02 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ik heb geen probleem met slechts 1 algemene 'Actuele' weer topic in [NWS] (zonder randverschijnselen). Maar ik wil dan wel eerst meer feedback van mijn mede modjes en [FA's] . En de reeks moet niet vervallen tot een chatreeks die gaat melden van "nu gaat het hier regenen" of "in Den Bosch is het -3,4 graden" (vooral dat laatste lijkt me erg lastig), ofschoon het allemaal ontopic postings en reakties zijn.
Maar feitelijk zou het dan zou het een chatreeks worden, die bij [GC] hoort. Maar daar zijn ze zo langzaam aan de ene na de andere chatreeks aan het sluiten.
Over dat actuele gedoe kunnen ze dan gewoon bij DASOO terecht. Voor lange termijnen zou dit topic wel voor gebruikt kunnen worden, ook bijzonder weer zou dat hier mooi passen en zelfs in de zomer kun je dit topic wel gebruiken hoor??
"Warme zomer verwacht" Koude zomer verwacht"
En daarbij weer de bij behorende rec... bijzonder weer, vooruitzichten en voorspellingen
  dinsdag 24 januari 2006 @ 14:54:52 #229
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_34414110
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 14:43 schreef SpeedyGJ het volgende:
Over dat actuele gedoe kunnen ze dan gewoon bij DASOO terecht. Voor lange termijnen zou dit topic wel voor gebruikt kunnen worden, ook bijzonder weer zou dat hier mooi passen en zelfs in de zomer kun je dit topic wel gebruiken hoor??
"Warme zomer verwacht" Koude zomer verwacht"
En daarbij weer de bij behorende rec... bijzonder weer, vooruitzichten en voorspellingen
Hangt denk ik van de lading af... ook een mogelijkheid is [WFL] ?
Ik ben er ook niet helemaal uit... hangt gewoon van de context af. En kan per bericht of gebeurtenis verschillend zijn. Daar vinden we nog wel een oplossing voor.
Deze reeks is ontstaan en blijft levendig door niewsvermeldingen en voorspellingen. Dus ik zie geen enkele reden om het te verplaatsen. In een later stadium zou het zelfs bij [WFL] kunnen horen. Maar goed op de achtergrond loopt ook nog een dergelijke discussie. In verband met rangschikken van de topics. Maar daar hoef ik jullie niet mee lastig te vallen. Feitelijk heb ik 1 formele eis. En dat zijn bronvermeldingen bij artikels en dergelijke.
"Actueel nieuws & voorspellingen in Nederland" zou zonder problemen in [NWS] kunnen, dat kost wel veel meer werk om het goed bij te houden maar er komt dan in [NWS] geen tweede topic over extreem weer in Nederland ernaast.

Je hebt nu 2 reekstopics over het weer. Hoe zou je zelf de verdeelsleutel toepassen ?. Als je mocht kiezen.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 16:12:27 #230
34663 SpeedyGJ
pi_34416499
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 14:54 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Je hebt nu 2 reekstopics over het weer. Hoe zou je zelf de verdeelsleutel toepassen ?. Als je mocht kiezen.
Hmmz goeie vraag, uiteindelijk heb ik die andwoord al boven staan, maar om alle puntjes nog maar even op een rijtje te zetten:

DASOO
Deze topic gewoon voor het actuele weer houden, hierbij moet je gaan denken aan: Actuele temp, weer, weersverschijnselen etc.
Daarnaast kunnen ze daar terecht voor vragen bv: Wat houden die kaarten in, of: wat voor wolken zijn dit [ins foto].. gewoon dus een algemene discussie over het weer waar bijna geen regels aan gebonden zijn.

Actuele nieuws & voorspellingen in Nederland
Hier kun je dus de berichten kwijt voor de komende zomer - winter...wat staat ons allemaal te wachten, daarnaast: interessante weerberichten, nieuwsberichten, etc etc.
Kortom: Geen SC, geen actuele tact en weerbeeld, gewoon goeie post inhoud en serieus blijven, als dit gebeurd dan berijk je veel meer mee en hebben de andere users - gasten er ook wat aan, daarbij komen dan ook een aantal regels, want als dit niet gebeurt dan wordt het een puinhoop.

Maar dan is de vraag: Tot hoe lang wil je deze reeks houden? Tot de winter voorbij is, of het gehele jaar door
pi_34417829
Voor vannacht wordt plaatselijk strenge vorst verwacht, maar de meningen zijn nogal verdeeld. Sommige meteorologen denken dat het niet kouder wordt dan een graad of -5. Morgen is er kans op wat sneeuw, daarna lijkt het kouder te blijven met aanhoudende oostenwind.

GFS laat een verbinding tot stand komen tussen het UK-hoog en Rusland op de redelijk voorspelbare termijn. Wat dit gaat opleveren is de vraag, het ziet er in ieder geval alweer beter uit voor schaatsliefhebbers. Strenge vorst 's nachts zal ons misschien wel zal weten te bereiken tegen het weekend.

Aanhoudend rustig licht winters weer met misschien een verscherping op het einde van de week.

Neerslagverwachting morgen:

PS op de langere termijn lijkt er een mogelijkheid in te zitten voor een nieuwe koude-inval vanuit het verre noorden/noordoosten. Een omvangrijke depressie zakt af en brengt in z'n kielzog bitterkoude lucht het continent op. Een nieuw Siberisch hoog lijkt er daarna ook weer aan te komen. De winter heeft z'n kruit nog niet verschoten, misschien dat de drukgebieden gunstiger komen te liggen, mocht het deze week dan toch niet lukken..
  dinsdag 24 januari 2006 @ 18:06:43 #232
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_34420040
Even topic opleuken met wat mooi winters avond(roze) rood

[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_34421413
Ik hoor al wat meer positieven geluiden over de winter die nog komen gaat.
quote:
Maar dan is de vraag: Tot hoe lang wil je deze reeks houden? Tot de winter voorbij is, of het gehele jaar door
Het lijkt mij toch dat dit topic na de winter dicht gaat. Het nieuws was dat er een koude winter werd verwacht. Nu heeft dit topic nog nieuwswaarde, maar als de winter afgelopen is niet meer. Misschien als er weer iets speciaals staat te gebeuren qua weer zou je weer een topic kunnen openen. Maar we hebben DASOO en daar bespreek je het actuele weer maar ook wat er komen gaat. Het gaat over het weer in het algemeen. Dus wanneer er een zwaar onweer aankomt bespreek je dit in DASOO. Wanneer dit onweer voor veel vernielingen kan aanrichten of aanricht kan je daar natuurlijk een topic in NWS over openen. Dat is mijn kijk erop i.i.g .

De foto's boven kunnen volgens mij dan beter in DASOO.
Een nichterige moslim, is een Islamietje.[/b] H. Finkers
[b]Die met de hoogste percentages gaan het eerst.[/b] B. B.
|[b]DASOO
| LastFM|
  dinsdag 24 januari 2006 @ 19:02:03 #234
34663 SpeedyGJ
pi_34421562
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 18:58 schreef i2Them2 het volgende:
Ik hoor al wat meer positieven geluiden over de winter die nog komen gaat.
[..]
Ik ga helemaal met je mee
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 17:02 schreef Keromane het volgende:
Mah sneeuw verwacht ik niet echt, het zal iig dan natte sneeuw zijn. Wat me nu wel opvalt is: De ene zegt dat de kou blijft, de ander zegt dat het voorlopig weer gedaan is...
  dinsdag 24 januari 2006 @ 19:29:46 #235
69559 61neorej
Geeft licht in het donker
pi_34422133
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 19:02 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Ik ga helemaal met je mee
[..]

Mah sneeuw verwacht ik niet echt, het zal iig dan natte sneeuw zijn. Wat me nu wel opvalt is: De ene zegt dat de kou blijft, de ander zegt dat het voorlopig weer gedaan is...
Sneeuw is ook goed mogelijk, zeker als de wind morgenavond weer na het oosten draait, en de bovenluchten snel afkoelen. Zal ook een beetje van de intensiteit van de neerslag afhangen.

En of het koud blijft is nog maar de vraag.
Hangt er ook vanaf wat je onder kou verstaat.
Maar het lijkt er weer wat meer op dat er toch een (noord)oost stroming blijft.
Ondanks de warme bovenluchten. (zie op het eerste gezicht zeer slechte ensemble gfs, met temps boven normaal) kan het aan de grond best licht winters blijven met overdag + 3 en 's nachts lichte, misschien matige vorst. Bij een dag waarop mist blijft hangen heb je dan ook nog kans op een verdwaalde ijsdag.
silence can say more than thousand words
  dinsdag 24 januari 2006 @ 19:32:18 #236
34663 SpeedyGJ
pi_34422228
Hmmz ja oke maar voor schaatsplezier zit het er voorlopig niet in helaas.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 19:45:54 #237
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_34422666

I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 20:04:57 #238
69559 61neorej
pi_34423292
wie stelt dat weerbericht op?
Een temperatuur verwachting op de 10de nauwkeurig geven slaat nergens op namelijk
  dinsdag 24 januari 2006 @ 20:05:54 #239
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_34423325
Meteo Consult
is van gladheid.nl (inlog van provincie flevoland)
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 20:08:18 #240
69559 61neorej
pi_34423411
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 19:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hmmz ja oke maar voor schaatsplezier zit het er voorlopig niet in helaas.
Voor schaatsen moeten we net wat geluk hebben idd.
Vooral bij jou in Friesland ziet het er in dit geval slecht uit, hier in het zuiden wat beter.
Morgen anmelijk vooral in het noorden wat zeeinvloed op nadering van de depressie.
En ook bij noord-noordoosten winden daar meer zee-invloed.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 20:22:30 #241
34663 SpeedyGJ
pi_34423867
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 20:08 schreef 61neorej het volgende:

[..]

Voor schaatsen moeten we net wat geluk hebben idd.
Vooral bij jou in Friesland ziet het er in dit geval slecht uit, hier in het zuiden wat beter.
Morgen anmelijk vooral in het noorden wat zeeinvloed op nadering van de depressie.
En ook bij noord-noordoosten winden daar meer zee-invloed.
Klopt en daar baal ik best van, ik hoop dat alles nog een beetje in tact blijft, vooral belangrijk is dan in de nacht blijft door vriezen! Zo niet dan breekt feb zeker janu
pi_34424229
Meer modellen nu: mogelijk interessante ontwikkeling op de langere termijn met depressies uit het hoge noorden en nieuwe hogedrukimpulsen. Voor winterliefhebbers: zoiets zou kunnen leiden tot heftige sneeuwval en kelderende temperaturen. Mits, mits en maar. Helaas nog veel te ver vooruit.
pi_34425409
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 20:31 schreef Keromane het volgende:
Meer modellen nu: mogelijk interessante ontwikkeling op de langere termijn met depressies uit het hoge noorden en nieuwe hogedrukimpulsen. Voor winterliefhebbers: zoiets zou kunnen leiden tot heftige sneeuwval en kelderende temperaturen. Mits, mits en maar. Helaas nog veel te ver vooruit.
Eerst deze week maar afwachten. De afgelopen twee dagen waren naar mijn mening schitterend. Ik geniet er gewoon van, of ik nu op de schaats kan of niet. Deze twee dagen nemen ze niet meer van me af.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 21:01:45 #244
102511 Daiha
Fragile Emotional Disorder
pi_34425504
quote:
Ah! Weer iets nieuws om naar uit te kijken en op te hopen
Tranendal
  dinsdag 24 januari 2006 @ 21:02:28 #245
34586 kepler
No bounce, no play
pi_34425533
quote:
ach de laatste voorspellingen gingen voor dit weekend al uit van +10 ( ) en dat is nu ook alweer bijgedraaid. Het is dus blijkbaar idd lastig te voorspellen deze tijd
The line is a dot to you!
pi_34425967
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 21:02 schreef kepler het volgende:

[..]

ach de laatste voorspellingen gingen voor dit weekend al uit van +10 ( ) en dat is nu ook alweer bijgedraaid. Het is dus blijkbaar idd lastig te voorspellen deze tijd
Klopt, je ziet het ook wanneer de ensembles sterk richting klimaatgemiddelde gaan zoals nu. Toch duiken interessante drukgebieden op in de kaarten. Twee ijskoude depressies ten noorden van Skandinavie en bij Siberie, hogedrukimpulsen die de bellen Europa in kunnen gaan sturen, het wijst op nieuwe ontwikkelingen in de maak.

Dit wintertje nu kan best wel in het zadel blijven in afwachting van meer. Eigenlijk zou het voorlopig de voortzetting zijn van weersomstandigheden die nu al een tijdje aanhouden.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 21:21:01 #247
34586 kepler
No bounce, no play
pi_34426220
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 21:13 schreef Keromane het volgende:

[..]

Klopt, je ziet het ook wanneer de ensembles sterk richting klimaatgemiddelde gaan zoals nu. Toch duiken interessante drukgebieden op in de kaarten. Twee ijskoude depressies ten noorden van Skandinavie en bij Siberie, hogedrukimpulsen die de bellen Europa in kunnen gaan sturen, het wijst op nieuwe ontwikkelingen in de maak.

Dit wintertje nu kan best wel in het zadel blijven in afwachting van meer. Eigenlijk zou het voorlopig de voortzetting zijn van weersomstandigheden die nu al een tijdje aanhouden.
ik ben benieuwd, ik vind de huidige temperaturen ook prima. Maar het kan altijd nog kouder Ik hoorde vanmiddag op de radio dat het vandaag in 1987 niet boven de -10 uitkwam overdag
The line is a dot to you!
  dinsdag 24 januari 2006 @ 21:40:31 #248
34663 SpeedyGJ
pi_34426977
Jah allemaal nog veel te ver weg, zo zou eerst de dikke winter komen en morgen zitten we alweer in de plus hoezo betrouwbaar
  dinsdag 24 januari 2006 @ 21:42:00 #249
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_34427045
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 21:21 schreef kepler het volgende:

[..]

ik ben benieuwd, ik vind de huidige temperaturen ook prima. Maar het kan altijd nog kouder Ik hoorde vanmiddag op de radio dat het vandaag in 1987 niet boven de -10 uitkwam overdag
ja, die dag heb ik al een keer eerder terug gehaald uit mijn gedachten in deze topicreeks

Maar koude depressies uit het noorden, zou wel spektakel zijn

We wachten weer af zoals gewoonlijk

Overigens, morgen is het 25 januari, in 1990 hadden we toen totaal ander weer
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  dinsdag 24 januari 2006 @ 21:45:36 #250
34663 SpeedyGJ
pi_34427171
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 21:42 schreef Againzender het volgende:

[..]

ja, die dag heb ik al een keer eerder terug gehaald uit mijn gedachten in deze topicreeks

Maar koude depressies uit het noorden, zou wel spektakel zijn

We wachten weer af zoals gewoonlijk

Overigens, morgen is het 25 januari, in 1990 hadden we toen totaal ander weer
quote:
Het weer op donderdag 25 januari 1990 te De Bilt
Temperatuur Normaal Neerslag
Gemiddelde 8.5 °C 2.9 °C Hoeveelheid 7.3 mm
Maximum 13.3 °C 5.5 °C Duur 5.4 uur
Minimum 5.0 °C 0.2 °C

Zon, bewolking & zicht Wind
Duur zonneschijn 0.0 uur Gemiddelde snelheid 9.8 m/s = 5 Bft
Rel. zonneschijnduur 0 % 21 % Maximale uurgemiddelde snelheid 17.5 m/s = 8 Bft