abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34273844
VWO'ers boos over uitzetting klasgenote

De beknopte versie: op mijn school, de Driemark in Winterswijk, hebben ze een achttienjarige VWO-scholiere zonder pardon uit het leslokaal getrokken en in de cel gestopt. Ze zit nu (volgens mij) in Den Haag, en zal binnenkort het land uit worden gezet. In haar geboorteland Kosovo zal ze als inmiddels negentienjarige in de brugklas worden geplaatst, terwijl ze nu haar examen bijna binnenheeft.

Belachelijk! Ik hoop dat ze nu het stadhuis aan het afbreken zijn. Bah.
Graag op anoniem
pi_34274014
Ze zit hier toch illegaal? Of niet?
pi_34274015
Dit soort gevallen zijn precies de reden waarom je alle uitzettingen per geval moet bekijken. Dat kost misschien meer tijd en geld maar het voorkomt dat je dit soort belachelijke toestanden krijgt. Het stadhuis afbreken heeft denk ik geen zin, massaal protesteren wel.
pi_34274082
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 12:23 schreef Mainport het volgende:

[..]

Hier ga ik niet eens op reageren
Tja nu is het allemaal heel zielig voor haar omdat je haar kent. Als het een of andere vage neger uit A'dam was zou je er geen reet om geven. Lekker hypocriet. Maar ik ben ook wel voor het "geval per geval"- bekijken van uitzettingen. Maar goed, vaak is het lastig om de waarheid te achterhalen. En ach, uitgezet worden naar Kosovo, er zijn ergere dingen.
pi_34274149
Weer een prachtig voorbeeldje van het compleet falen van het beleid van Verdonk

Is er eentje die naar school gaat, Nederlands leert, etc, pakken ze die op, terwijl er honderdduizenden illegalen rondzwerven die rotzooi trappen en met rust gelaten worden.
pi_34274228
A) waar staat dat ze illegaal was/is? Bovendien, geen mens is illegaal.
B) iemand drie maanden voor haar examen het land uitzetten is pure verspilling.

En waarom zou je een politieke partij moeten oprichten om je mening te geven?
Jesus saves but death prevails.
pi_34274277
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 12:26 schreef PsychoDude_666 het volgende:

[..]

Tja nu is het allemaal heel zielig voor haar omdat je haar kent. Als het een of andere vage neger uit A'dam was zou je er geen reet om geven. Lekker hypocriet. Maar ik ben ook wel voor het "geval per geval"- bekijken van uitzettingen. Maar goed, vaak is het lastig om de waarheid te achterhalen. En ach, uitgezet worden naar Kosovo, er zijn ergere dingen.
Waarom zou dat hypocriet zijn? Het is logisch dat je je druk maakt om mensen die je kent, daar is niks hypocriet aan.

Ik weet niet of je ooit in Kosovo bent geweest, waarschijnlijk niet. Ik denk dan ook dat het bijzonder kortzichtig is om te stellen dat er ergere dingen zijn.
Jesus saves but death prevails.
pi_34274345
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 12:28 schreef Vhiper het volgende:

Is er eentje die naar school gaat, Nederlands leert, etc, pakken ze die op, terwijl er honderdduizenden illegalen rondzwerven die rotzooi trappen en met rust gelaten worden.
Weinig aan toe te voegen..

Te triest voor woorden
World Wrestling Entertainment
  vrijdag 20 januari 2006 @ 12:37:28 #9
139489 Arendt
met DT ja, vuige vlegels
pi_34274464
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 12:24 schreef BobRooney het volgende:
Illegaal is overdreven, het gaat alleen om een stukkie papier...
Arendsoog kreeg een arend in zijn oog.
pi_34274474
Je doet je username eer aan, doofstom.
Graag op anoniem
pi_34274478
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 12:22 schreef D00fst0m het volgende:
Opzouten met die illegalen.
stoere vent
pi_34274543
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 12:32 schreef Shivo het volgende:

[..]

Waarom zou dat hypocriet zijn? Het is logisch dat je je druk maakt om mensen die je kent, daar is niks hypocriet aan.

Ik weet niet of je ooit in Kosovo bent geweest, waarschijnlijk niet. Ik denk dan ook dat het bijzonder kortzichtig is om te stellen dat er ergere dingen zijn.
Ik bedoel ook niet dat je je er niet druk om mag maken, het gene wat ik hypocriet vind is dat "het gemeentehuis gesloopt moet worden" enz. Ik bedoel nu is de wereld ineens te klein, terwijl dit de dagelijkse gang van zaken is.
En over Kosovo, ik ben op de hoogte van de situatie daar. Maar ik ken een vrouw wiens man ook uit Kosovo komt, en zij reist elk jaar 2x op en neer naar Pristina, en als ik haar verhalen mag geloven is het er niet bepaald levensgevaarlijk.
pi_34274596
Toch lijkt het me erg raar om illegaal in een land te zitten....
FTW!
  vrijdag 20 januari 2006 @ 12:43:08 #14
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34274649
quote:

zo zo. en die honderduizenden wil jij eigenlijk ook hier hebben als ik al je pleidooien mag geloven.

het meisje mag blij zijn zulk een hoge opleiding gevolgd te hebben, heeft ze erg veel aan in kosovo. tweetalig, vette voorsprong op haar medeleerlingen en straks welkom op elke universteit. beter kan het toch niet.

ja ja, ook henk westbroek heeft er over geschreven, verhuizen doet even pijn.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_34274679
Ze heeft een verzoek tot verblijfsvergunning ingediend, die is afgewezen, dus is het toedeledoki. Simpel. De rechter heeft zich erover gebogen, we leven in een rechtstaat, rechter heeft het laatste woord.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_34274708
raar dat iemand die netjes naar school gaat en inburgerd eruit wordt gehaald, en al die kudtmeuageaulen die de kantjes eraf lopen blijven mogen.

dus wat zeggen we dan? bedankt kudtsysteem
pi_34274731
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 12:24 schreef BobRooney het volgende:
----
pi_34274746
quote:

Hier sluit ik me helemaal bij aan! Er klopt helemaal niets van dit beleid!
pi_34274769
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 12:43 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zo zo. en die honderduizenden wil jij eigenlijk ook hier hebben als ik al je pleidooien mag geloven.

het meisje mag blij zijn zulk een hoge opleiding gevolgd te hebben, heeft ze erg veel aan in kosovo. tweetalig, vette voorsprong op haar medeleerlingen en straks welkom op elke universteit. beter kan het toch niet.

ja ja, ook henk westbroek heeft er over geschreven, verhuizen doet even pijn.
Ze kent de taal niet. Bovendien moet ze helemaal weer in de brugklas beginnen. Fijn is dat.
Graag op anoniem
  vrijdag 20 januari 2006 @ 12:47:43 #20
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_34274795
In kosovo heb je ook gewoon scholen hoor!
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
pi_34274896
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 12:48 schreef Martijn23 het volgende:

[..]

ik heb niks afgesproken hoor
volgens mij heeft niemand hier in nederland behalve een paar rijke regeringsdudes die het toch geen tering kan schelen dit afgesproken
  vrijdag 20 januari 2006 @ 12:52:10 #22
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_34274939
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 12:50 schreef thedude0 het volgende:

[..]

volgens mij heeft niemand hier in nederland behalve een paar rijke regeringsdudes die het toch geen tering kan schelen dit afgesproken
Ja en wie hebben op ze gestemd, duh!
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
pi_34274948
laat haar het examen doen, en daarna terug naar kosovo.

kan ze daar aan een universiteit studeren.
iedereen blij toch?
pi_34274950
Waarom laten ze zo'n meisje niet eerst haar diploma halen Echt belachelijk.
En in de gevangenis. Ik vind dat géén plaats voor iemand die geen criminele dingen heeft gedaan. Stop eerst alle echte criminelen maar eens achter tralies, maar daar is dan weer geen plek voor.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_34274972
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 12:52 schreef Woutey het volgende:
laat haar het examen doen, en daarna terug naar kosovo.

kan ze daar aan een universiteit studeren.
iedereen blij toch?
Helemaal mee eens!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')