www.travian.nlquote:Travian is een browser based MMOG waar je kan wedijveren met duizenden andere spelers door de leiding over een klein dorp te nemen en jouw volk naar glorie en overwinning te leiden.
Met je hoofdgebouw kan je gebouwen vernietigenquote:M'n dorp is vol. En ik heb nog plek nodig voor nieuwe gebouwen.
Dat is mooi!quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:10 schreef Zebbie het volgende:
[..]
Populatie?
-edit- bijna 400, als je aan de 400 zit kun je NAVO joinen
Mwoah, ik wou de op uit het vorige topic halen maar dat was alleen maar een smiley. Had geen zin om veel moeite te doen dus maar even snel dit gec/p't.quote:
hey lfquote:Op vrijdag 20 januari 2006 15:57 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Mwoah, ik wou de op uit het vorige topic halen maar dat was alleen maar een smiley. Had geen zin om veel moeite te doen dus maar even snel dit gec/p't.
Hoezo?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:41 schreef jorryt het volgende:
wat is het toch fijn... een vriend in de top 20 te hebben
Niet echt, s1 loopt precies gelijk met s2 en s3 qua gebouwen enzo.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 21:58 schreef LostFormat het volgende:
Hoe zit het precies met dat s1? Zijn daar veel nieuwe ontwikkelingen vergeleken met .nl? Daar zijn ze toch al stukken verder?
thxquote:Op vrijdag 20 januari 2006 23:34 schreef Sautor het volgende:
Sautor`s dorp Brengt naar kogelcity
Aankomst 5:09:55 u. om 04:44
Grondstoffen 0 | 0 | 500 | 500
Doe ik t wel
Ik hoorde wat over NPC-dorpen en ooit eens een "barbarian invasion"?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 23:32 schreef jorryt het volgende:
[..]
Niet echt, s1 loopt precies gelijk met s2 en s3 qua gebouwen enzo.
Zeik niet, ik heb dit ge c/p't van het travian forum. Heb zelfs geen moment naar de url van het plaatje gekeken. Maargoed, ff de link er uit vissen en in een nieuw venster openen.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:45 schreef ZigoSOS het volgende:
Waarom blijft iedereen toch ImageShack gebruiken
Al geprobeerd om dit adres: http://home.tiscali.nl/erik_erik/travian1/ in dat vakje te zetten? Dan hoef je niks te looien enzo...quote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:30 schreef Zebbie het volgende:
Werkt niet icm de aangepaste browser die ik gebruik
Mwoah, je moet gewoon even goed verklaren waarom jij in NAVO wil en wat jij NAVO kan bieden. Je aanvraag gaat op het forum en daar wordt er gestemd.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 23:20 schreef DJKoster het volgende:
Pff... NOVA wil wel alles van je weten voordat je lid mag worden..![]()
Gast please man.. Je blijft continu schooien iedereen moest bij 0 beginnen. En 1 keer vragen is meer dan zat.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 23:09 schreef peksin het volgende:
Zou iemand anders mij dan mssn nog wat goederen toe willen sturen? Ingame naam: tommans. Dan ben ik je eeuwig dankbaar en zal ik in een later stadium ook jou helpen.
Ik wou het zelf niet zeggen. En die dankbaarheid is ook vrij relatief, heb voor m'n zending van gisteren geen enkel bedankje ontvangen.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 23:40 schreef Hamotje het volgende:
[..]
Gast please man.. Je blijft continu schooien iedereen moest bij 0 beginnen. En 1 keer vragen is meer dan zat.
Jullie hebben wel gelijk, zal er bij deze mee kappen, ik was ff wanhopig. En ik heb je echt wel een bedankje gestuurd!quote:Op zaterdag 21 januari 2006 23:43 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Ik wou het zelf niet zeggen. En die dankbaarheid is ook vrij relatief, heb voor m'n zending van gisteren geen enkel bedankje ontvangen.
Hmm, je hebt gelijk. Ik was 't glad vergeten.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 23:55 schreef peksin het volgende:
En ik heb je echt wel een bedankje gestuurd!
NAVOquote:Op zaterdag 21 januari 2006 23:20 schreef DJKoster het volgende:
Pff... NOVA wil wel alles van je weten voordat je lid mag worden..![]()
Heb je je hoofdgebouw al een stuk omhoog gegooit?quote:Op maandag 23 januari 2006 09:45 schreef LostFormat het volgende:
Nope. Velden hebben voorrang. En er valt sowieso niet veel meer te raiden om me heen. Alle inactieven zijn split en de rest is te groot.
Hij zit nu op lvl 15, maar ik vind het nu wel erg prijzig worden om hem nog meer omhoog te gooien. Zeker als je het vergelijkt met wat het nu echt uitmaakt. Die twee procent sneller voor die paar duizend grondstoffen...quote:Op maandag 23 januari 2006 10:23 schreef Zebbie het volgende:
[..]
Heb je je hoofdgebouw al een stuk omhoog gegooit?
Nee, lvl 15 is wel in orde.quote:Op maandag 23 januari 2006 10:26 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Hij zit nu op lvl 15, maar ik vind het nu wel erg prijzig worden om hem nog meer omhoog te gooien. Zeker als je het vergelijkt met wat het nu echt uitmaakt. Die twee procent sneller voor die paar duizend grondstoffen...
Jij gebruikt geen Plus?quote:Op maandag 23 januari 2006 11:53 schreef LostFormat het volgende:
Heb helaas geen creditcard/paypal anders had ik je wel geholpen. Neem anders gewoon zo'n mobiele telefoonbon dan heb je sowieso 10 dagen de tijd om je paypal te regelen.
't Is imho toch wel erg handig, helemaal omdat ik maar 1 gebouw tegelijk kan bouwen als Germaan..quote:Op maandag 23 januari 2006 12:11 schreef LostFormat het volgende:
Mwoah, heb 'm nu wel. Voor het eerst dat ik het heb. Maar ik zie nu niet bijster veel voordeel.
quote:Jouw handelaar zegt:
Als ik geen grondstoffen krijg om te
transporteren, zou ik gewoon kunnen blijven
zonder mijn tijd te verdoen, of niet?
Newbiequote:Op maandag 23 januari 2006 15:30 schreef DJKoster het volgende:
Vergeten grondstoffen in te voeren bij het sturen van grondstoffen na mijn nieuwe dorpje:
[..]
![]()
Je kunt niet weten hoeveel troepen de aanvaller op je af stuurt, tenzij je hem voorheen al een keer gescout hebt, en je doet het op het moment dat je de aanval aan ziet komen weer.quote:Op woensdag 25 januari 2006 22:50 schreef DJKoster het volgende:
Ik vind het verder maar een pauperspel..
Hoe kun je ooit weten hoeveel troepen je aanvaller op je afstuurt?
En waarom is er nergens te vinden hoe het een en ander werkt?
(op het forum als je geluk hebt ja, meestal is het: " ik denk dat het zo werkt" )
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 00:51 schreef Oksel het volgende:
Iemand die 3 coupons van plus voor mij wil aanschaffen, dat ik ff ¤7,- naar zijn rekening overmaak?
Contact me ff, nickname ingame: MoRDoR (dorp: Flatulatia). Dankje!
Dan zoek je toch een "klei" dorp op, en rape je hem, en neem je zijn dorp over?quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:34 schreef LostFormat het volgende:
Wat valt er niet te snappen aan het spel dan? Bepaalde dingen zitten op een onlogische plek. Maar over het algemeen verloopt het spel zo dat je overal vanzelf wel achterkomt zodra je iets nodig hebt of gaat doen...
Nog 4 velden en alles zit op 10 in m'n hoofddorp.![]()
Chronisch tekort aan klei, though.
Als dat zo makkelijk ging...quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:56 schreef Oksel het volgende:
[..]
Dan zoek je toch een "klei" dorp op, en rape je hem, en neem je zijn dorp over?
Als je op .com registreerd, kom je dan automatisch in het nieuwe spel terecht?quote:Op donderdag 26 januari 2006 16:55 schreef Hamotje het volgende:
Morgen begint server 4 op .com. Ik ga me daar ook registreren , jullie?
Moet je kijken bij de diplomatie van je alliantiequote:Op donderdag 26 januari 2006 18:45 schreef Steven184 het volgende:
Weet iemand hier toevallig hoe je een link kan maken in je beschrijving van je alliantie? Want ik zie bij elke alliantie een link staat naar haar allianties en NAV's, maar mij wil dat maar niet lukken:(
Ah, dus ik ben niet de enige? Werd al redelijk panisch toen dat ding mijn account niet herkende.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 09:14 schreef peksin het volgende:
Verdomme, de server ligt er al de hele ochtend uit, lekker zonde van mn grondstoffen.
bosbrand? aardbeving?quote:Op donderdag 26 januari 2006 17:34 schreef wc-eend het volgende:
Als mensen nog wat resources kunnen missen![]()
City of the damned (167|1)
Ik kan altijd wel wat gebruiken nadat me oude dorp vernietigd is en nu een nieuw dorp heb
Ah leuk. Iedereen die op nul begint.quote:Op donderdag 26 januari 2006 16:55 schreef Hamotje het volgende:
Morgen begint server 4 op .com. Ik ga me daar ook registreren , jullie?
The game hasn`t started yet. You can activate your account inquote:Op vrijdag 27 januari 2006 15:18 schreef Murray het volgende:
Heb me net geregistreerd, wachten is alleen op het mailtje wat maar niet komt..
Vanmorgen werd ik even doorgelinkt naar de duitse server ofzo..quote:Op vrijdag 27 januari 2006 09:14 schreef peksin het volgende:
Verdomme, de server ligt er al de hele ochtend uit, lekker zonde van mn grondstoffen.
OMG jaquote:
Hey, dat is geinig om te doenquote:Barakken vernietigd
Verzamelplaats vernietigd
Nee he... maarja, ik schat dat zo'n 5% van de nu gemaakte allianties ook daadwerkelijk overleefd.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 08:45 schreef Hamotje het volgende:
Ik snap echt niet dat die gasten nu al alianties maken, je hebt er nu nog geen ene ruk aan
Jaquote:Op maandag 30 januari 2006 15:16 schreef GorgeousRose het volgende:
tsssk... jij durftik dacht trouwens al dat die nie meer bestond die alliantie?? mah jah...
Heb je der plezier aan gehad?
quote:Graanakker vernietigd
Het dorp is compleet verwoest
Meedogenloze killer...quote:
Je krijgt er geen punten voor, maar het is gewoon leuk om te doenquote:Op dinsdag 31 januari 2006 22:46 schreef GorgeousRose het volgende:
[..]
Meedogenloze killer...Je kunt toch beter de recourses jatten?
heb je meer aan
of krijg je hier vele aanvals puntjes door? Als dat zo is ga ik da ook maar eens doen
hmm.. nou vooruit danquote:Op woensdag 1 februari 2006 22:55 schreef Zebbie het volgende:
[..]
Je krijgt er geen punten voor, maar het is gewoon leuk om te doen
En ik heb op het moment van elke grondstof zo'n 4000 per uur aan inkomen, dus ik merk die 100 meer of minder niet echt
Twilight... ken ik meer mensen van jahquote:Op woensdag 1 februari 2006 22:49 schreef DJKoster het volgende:
Twillight is tof, alles is daar lekker strak geregeld.![]()
En ze hebben een leuk 'speelgoedje' waar ik niets over mag vertellen![]()
Foei!quote:Op maandag 30 januari 2006 14:13 schreef Zebbie het volgende:
Ik heb de laatste speler van Teddy van 250 naar 0 pop geschoten![]()
Alleen inactivesquote:Op donderdag 2 februari 2006 08:59 schreef Hedgehog het volgende:
[..]
Foei!![]()
das niet leuk om te doen!
Ik zelf gebruik alleen katapulten in situaties waar het echt nodig is (bij overnamens van dorpen) voor de rest nooit. Ik vind het niet leuk om spelers die kleiner zijn zomaar weg te schieten.
Zou jij toch moeten weten, aangezien dat bij iemand in je vorige alliantie is gebeurd![]()
Godverdomme, komen die nerdjes weer mijn spel verpesten...quote:om precies 20:00 heeft ZAFT de oorlog verklaard aan
--LP--
Nah, ze zullen zich wel weer vervelenquote:Op donderdag 9 februari 2006 21:18 schreef LostFormat het volgende:
Was er een aanleiding?
Edit: zie net dat ik door de 1000 inwoners ben gegaan vandaag.
Damn!quote:
Moet je beersoft is zien:p die zit in onze alliantie en wordt aardig goed verdedigdquote:Op zondag 12 februari 2006 23:45 schreef DJKoster het volgende:
Whehehe, samen met je alliantie zorgen dat iemand zijn dorp niet word overgenomen is cool..
Eerst zo goed als 800 Zwaardvechters en 11 katapulten slopen en een paar minuten later de onderleider zien sterven is erg mooi om te zien, de aanvaller was er niet zo blij mee![]()
Eerst alles naar 1, dan alles naar 2 etc. etc. Dan heb je er het meeste aan, zeker in het begin, want van 1 naar 2 is al een stuk duurder.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:28 schreef Fliepke het volgende:
Wat kan ik nu als n00b nu beter doen. Zoveel mogelijk veldjes upgraden naar level 1 of ietsjes meer investeren en een aantal veldjes naar level 2 brengen?
quote:
Ik begrijp je keuze volledig. Als je genoeg graan per uur hebt wil ik je best een keer komen versterken mocht het nodig zijn (IG heet ik ook Zebbie stuur me maar een PM)quote:Op donderdag 16 februari 2006 18:25 schreef Murray het volgende:
[..]
Ik heb al m'n velden op lvl 10 en momenteel dus een behoorlijk zwakke verdediging.
Hét perfecte doel voor een raid, en jij denkt dat ik nu ga vertellen waar m'n dorp is?
quote:Op donderdag 16 februari 2006 18:25 schreef Murray het volgende:
[..]
Ik heb al m'n velden op lvl 10 en momenteel dus een behoorlijk zwakke verdediging.
Hét perfecte doel voor een raid, en jij denkt dat ik nu ga vertellen waar m'n dorp is?
Maar jou kunnen ze ook niets makenquote:Op donderdag 16 februari 2006 20:03 schreef ZigoSOS het volgende:
[..]![]()
![]()
Denkje dat er gevaarlijke forumloerders zijn, waarvan jij het slachtoffer zou kunnen worden ofzo?
Mijn naam mag je weten hoor, DaDaanJR op .nl en DaDaan op s4. Klaar.
.nl ben ik aan het minderen, op s3 me aan het inbunkeren en op s4 farm ik iedereen in de omgevingquote:Op donderdag 16 februari 2006 20:21 schreef ZigoSOS het volgende:
Op .nl ook wel hoorEn op s3 eigenlijk ook wel
Heb je serieus uitgerekend hoeveel het hem heeft gekostquote:Op donderdag 16 februari 2006 16:56 schreef Murray het volgende:
[afbeelding]
Kolere.
(Ik ben de verdediger.)
Ben weer druk preatorianen aan het bouwen, en ik stop niet voor ik er minimaal 300 heb nu. Wel leuk zo'n aanval, maar dit moet niet te vaak gebeuren. Anders toch maar eens een alliantie opzoeken.
Heb hem ook even een berichtje gestuurd, met wat het hem gekost heeft:
Wood: 61457
Clay: 41114
Iron: 46402
Crop: 22591
Dat vond 'ie blijkbaar niet leuk, want werd meteen weer aangevallen. Maar dat stelde niks voor.
Jammer dat 'ie in een top 20 alliantie zit, anders kon 'ie de toekomst ook een aanval van mij verwachten.
Kleine spelers wel.quote:Op vrijdag 17 februari 2006 09:04 schreef sk888er het volgende:
[..]
Heb je serieus uitgerekend hoeveel het hem heeft gekost![]()
Je weet hopelijk wel dat er ook een offencive list is, want veel mensen maakt het niet uit hoeveel grondstoffen ze het kost.
Jep..quote:Op donderdag 16 februari 2006 19:56 schreef Zebbie het volgende:
[..]
Zijn er hier nog meer s4 spelers?
Ja als je nu eens zegt wat je bedoeltquote:Op maandag 20 februari 2006 13:59 schreef doctor.starbucks het volgende:
niemand leuks op S 1?
Dan ga ik je binnenkort wel inhalen met m'n .nl accountquote:Op maandag 20 februari 2006 17:49 schreef jorryt het volgende:
S1.com is niet zo heel leuk meer, kheb nu 10 dorpen
Volgens mij zijn 1118, 1456, 1576 en 1526 nog altijd minder dan 3000quote:Op dinsdag 21 februari 2006 19:53 schreef Murray het volgende:
Ik volg het even niet..
Ik heb 3 cranny's, level 10.
"Current hidden resources: 1000 units"
Da's in totaal dus 3000.
En ik heb de volgende grondstoffen:
[Wood] 1118/2300
[Clay] 1456/230
[Iron] 1576/2300
[Crop] 1526/1700
Veel meer dan 3000 dus.
Maar toch ben ik net aangevallen door 50 eenheden, en die weten niks mee te jatten?
Jup, en je moet altijd in gedachte houden dat een germaan nog 1/3 van de opslag in de schuilplaats mee kan jatten (dus op germanen telt ie maar als 2000).quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:26 schreef Sautor het volgende:
[..]
Volgens mij zijn 1118, 1456, 1576 en 1526 nog altijd minder dan 3000
(Oh, ksnap jou redenering, het is 3000 per grondstof, jij dacht 3000 in toaal?)
Dat meen je niet.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:26 schreef Sautor het volgende:
[..]
Volgens mij zijn 1118, 1456, 1576 en 1526 nog altijd minder dan 3000
(Oh, ksnap jou redenering, het is 3000 per grondstof, jij dacht 3000 in toaal?)
quote:Toernooiveld
Op het Toernooiveld kunnen eenheden hun uithoudingsvermogen verbeteren. Hoe hoger het niveau van het veld des te sneller zullen je eenheden zijn bij afstanden van meer dan 20 velden.
Kosten voor niveau 1:
1750 | 2250 | 1530 | 240 | 1
Benodigd: Verzamelplaats niveau 10
- 10% sneller per niveau, tot een maximum van 20 niveaus, is 200% sneller, dus 300% totaal.
- Alle troepen zijn sneller met een upgrade van het Toernooiveld, je hoeft niet in het toernooiveld apart de units up te graden, zoals met de Uitrustingssmederij
- Een upgrade die voltooid wordt wanneer units onderweg zijn, heeft pas effect wanneer de units terug zijn. Versterkingen die in een ander dorp staan zijn wel sneller als ze teruggetrokken worden nadat de upgrade klaar is.
- Het Toernooiveld treedt pas in effect wanneer units meer dan 20 velden moeten lopen, je buren worden hier mee beschermt (en jij zelf ook)
- De snelheid van de 20 velden wordt automatisch meeberekend, de reistijd wordt niet ineens verkort als de units 20 velden hebben bereikt
- Toernooiveld heeft effect op alle units, maar niet de handelaren, dat zijn geen units.
- Kosten van het Toernooiveld zijn enorm hoog. Voor lvl 20 zijn er 4 Warenhuizen nodig. Je kan telkens een extra Warenhuis bouwen wanneer de voorgaande lvl 20 heeft bereikt.
- Het wordt moeilijker om in te schatten of een aanval Katapulten, rammen, een senator bevat, of alleen maar cavalerie.
- Hier is een Engelstalige caculator, waar ook het Toernooiveld in verwerkt zit.
- Voor mensen die klagen over dat aanvallers nu een te groot voordeel hebben: ook versterkingen maken gebruik van het Toernooiveld. Een voorbeeld met 10 uur:
Zonder Toernooiveld:
* aanvallende Katapulten binnen 30 velden arriveren op tijd
* Versterkende Praetorianen binnen 50 velden arriveren op tijd
Met lvl 20 Toernooiveld:
* Aanvallende Katapulten binnen 50 velden arriveren op tijd
* Versterkende Praetorianen binnen 110 velden arriveren op tijd
Grote Barakken
De Grote Barakken maken het mogelijk sneller eenheden te trainen. Dit lukt alleen met drievoudige aan kosten.
Kosten voor niveau 1:
630 | 420 | 780 | 360 | 4
Benodigd: Barakken niveau 20 + Hoofdgebouw niveau 20
Grote Stallen
De Grote Stal maakt het sneller trainen mogelijk van bereden eenheden. Dit lukt alleen met het driedubbele van de normale kosten
Kosten voor niveau 1:
780 | 420 | 660 | 300 | 5
Benodigd: Stal niveau 20 + Hoofdgebouw niveau 20
- De grote barakken/stallen vervangen niet de normale Barakken/Stallen, maar kunnen als extra gebouwd worden
- Het is dus een normale toevoeging op de normale Barakken/Stallen
- De unitkosten is het drievoudige van de normale Barakken/Stallen. Maar wanneer je in beide gebouwen traint, verdubbelt de prijs, en wordt de traingstijd effectief gezien gehalveerd:
1000 Bijlvechters: 490k
1000 Bijlvechtsers in de helft van de tijd:
500 Bijlvechters van de normale Barakken 245k + 500 Bijlvechters van de Grote Barakken 735k = 980k
- Elk lvl van de Grote Barakken/Stallen geeft dezelfde trainingssnelheid van de normale Barakken/Stallen
- Je kan 2x zo veel trainen, niet sneller. Parallel dus. Voorbeeld:
In de normale Barakken lvl 20 train ik Imperianen, in de Grote Barakken lvl 20 train ik ook Imperianen. Effectief gezien train ik in dezelfde tijd 2x zo veel Imperianen
- In de Barakken/Stallen en de Grote Barakken/Stallen kunnen verschillende units getraind worden tegelijkertijd
Gezelligquote:Op vrijdag 3 maart 2006 17:30 schreef LostFormat het volgende:
De tering.
Uit overmacht enkele dagen niet online kunnen zijn. Direct uit m'n alliantie gekickt en totaal kapot geraid. En dan nog wel door m'n vroegere alliantie leden. Niet bepaald tof.
In welke alliantie zat je? NAVO?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 17:30 schreef LostFormat het volgende:
De tering.
Uit overmacht enkele dagen niet online kunnen zijn. Direct uit m'n alliantie gekickt en totaal kapot geraid. En dan nog wel door m'n vroegere alliantie leden. Niet bepaald tof.
Ach, allianties zijn voor watjes.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 17:30 schreef LostFormat het volgende:
De tering.
*weet er meer van...quote:Op vrijdag 3 maart 2006 17:30 schreef LostFormat het volgende:
De tering.
Er zijn veel noobs die gebouwtjes maken voor de populatie, gewoon niet op letten en zorgen dat je snel aan het farmen slaatquote:Op vrijdag 3 maart 2006 19:57 schreef Oksel het volgende:
Ik ben op S2 een Germaan.. maar bouwen die nou zoveel langerzamer dan andere rassen? Ik bouw me de tering, altijd online, maar kom met moeite net in de top 1000!
Lol, succesquote:Op zaterdag 4 maart 2006 01:23 schreef Oksel het volgende:
Ik ga denk ik straks geraped worden op S1.. :p
Ik wat dorpjes raiden. Geeft iemand me een grote bek, uit die alliantie. Ik hem aanvallen. Iemand anders grote bek, en viel me ook aan. Zonder te kijken wie het was zijn dorpje verkracht. Blijkt hij in de Top 20 van S1 te staan..
Ben benieuwd..
Ja natuurlijk, zodra ik hem gebouwd had heb ik hem meteen op m'n buurman afgestuurd.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 12:43 schreef Hamotje het volgende:
Toch niet met maar 1 legionair aangevallen ?:')
Het minimum aantal clubswingers dat je naar iemand moet sturen is sowieso 2, anders verlies je er 1. Ik weet niet hoe dat zit met legionair en phalanx (phalanx 13 geloof ik).quote:Op zaterdag 4 maart 2006 13:08 schreef Murray het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, zodra ik hem gebouwd had heb ik hem meteen op m'n buurman afgestuurd.![]()
Waarom kan dat nou weer niet dan?
Productie:quote:Op zaterdag 4 maart 2006 13:22 schreef Oksel het volgende:
Mijn productie op S2:
Productie:
Hout: 36 per uur
Klei: 36 per uur
IJzer: 28 per uur
Graan: 18 per uur
Nee, je moet in dorp 2 helemaal overnieuw beginnen met het upgraden.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 12:15 schreef Oksel het volgende:
Volgens mij valt het mee.. die gozer gaat me toch niet aanvallen.. ik mag zelfs van hem de gozer blijven aanvallen die hij eerst hielp..
Anyway. Stel ik heb in dorp 1 een bepaald level blacksmith etc. Als ik dan in dorp 2 mannetjes bouw, hebben die dan ook dat level? Of moet ik echt in 1 dorp mannetjes gaan bouwen?
Kan iemand ff per dorp aangegeven wat je er het beste mee kan doen?
Hout: 24 per uurquote:Op zaterdag 4 maart 2006 14:01 schreef Zebbie het volgende:
[..]
Productie:
Hout: 28 per uur
Klei: 28 per uur
IJzer: 28 per uur
Graan: 12 per uur
Nu met 7 clubbers
Dat is wat ik doe ja...Dorp 2 (ea) puur en alleen voor resources gebruiken, en als je dan eindelijk alles op 10 hebt kan je aan wapensmid etc denken (zo doe ik het).quote:Op zaterdag 4 maart 2006 14:29 schreef Oksel het volgende:
Hmm.. dus in dorp 2 puur alles op resources knallen.. en al je manschappen in dorp 1 bouwen?
In het begin van het spel kun je dat inderdaad doen.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 14:35 schreef Sautor het volgende:
[..]
Dat is wat ik doe ja...Dorp 2 (ea) puur en alleen voor resources gebruiken, en als je dan eindelijk alles op 10 hebt kan je aan wapensmid etc denken (zo doe ik het).
En zo natuurlijk grondstoffen uitwisselen tussen dorpen
Ja ok, maar omdat mijn tweede dorp naast mijn eerste dorp ligt zit daar geen verschil in.quote:Op zaterdag 4 maart 2006 15:09 schreef DJKoster het volgende:
[..]
In het begin van het spel kun je dat inderdaad doen.
Bij nog meer dorpen moet je er aan gaan denken om je legerproductie te gaan spreiden, wordt je eerste dorp namelijk ingenomen dan ben je de l*l..(en dan wordt je wel een heel makkelijke farm..)
ben ook romein, heb nog 5 dagen noob besgerming gloov ik, maar vraag me af wat beter is:quote:Op zaterdag 4 maart 2006 22:15 schreef ZigoSOS het volgende:
Wat voor volk speel je?
Heb zelf als germaan op s4com gespeeld, waar ik aanvallend speelde, en dus meteen nadat iedereens newbie-bescherming was afgelopen iedereen bij mij in de buurt zitten raiden, waardoor ik van die grondstoffen een steeds groter leger kon maken, en steeds (en in verhouding) sneller groeide. Maar dan kun je later misschien wel weer problemen verwachten, en het kost je erg veel tijd, je moet een goed plan bedenken over hoeveel/wanneer/wie je gaat raiden. Kostte mij teveel tijd iig, en ik heb het dus niet volgehouden. Op s1nl speel ik als romein, en ben ik niet aanvallend gaan spelen, en gewoon lekker rustig aan van mn eigen grondstoffen alle veldjes enzo uitbouwen, gaat langzamer, maar ik vind het fijner in ieder geval, kost me ook minder tijd enzo.
Niet alleen NAVO, ik werd (misschien omdat het ff weekend is niet) ook lastgevallen door een VIT lid...quote:Op zaterdag 4 maart 2006 22:36 schreef ZigoSOS het volgende:
Wat the hell moet VIT nou van NAVO? Ik heb er allemaal niks mee te maken, en wil dat eigenlijk ook niet, maar nu word ik toch door een of andere mafkees van VIT aangevallen.
Productie:quote:Op zaterdag 4 maart 2006 14:32 schreef Murray het volgende:
[..]
Hout: 24 per uur
Klei: 28 per uur
IJzer: 24 per uur
Graan: 12 per uur
Nu met 0 legionnairs dus.
Oh, en 1 schuilplaats.
Damn, te laat...quote:
Dat had ik ook in het begin, dan moet je gewoon even verder zoeken tot je een lekker slachtoffer gevonden hebtquote:Op zondag 5 maart 2006 13:17 schreef Hamotje het volgende:
Heb nu 3 swingers heb van alle grondstoffen behalve graan genoeg om er nog 5 te maken . Alleen als i k raid krijg ik alles behalve graan
Robier, zodat niet gelijk iedereen weet dat ik Zebbie van s1 benquote:Op zondag 5 maart 2006 13:37 schreef Hamotje het volgende:
Wat is je nick zebbie?
Legerverplaatsingen:quote:Op zondag 5 maart 2006 13:49 schreef Hamotje het volgende:
Ja ik heb ook voor een andere nick gekozen
Er is zelfs al 1 wing (VIT-ZW) opgeheven, dus ik verwacht dat VIT over een dag of 2 wel van de kaart is. Maarja, wat wil je, OLDER+}{+NAVO+P.I.A. tegen alleen VIT (ZAFT helpt niet geloof ik).quote:Op zondag 5 maart 2006 14:06 schreef DJKoster het volgende:
Beetje ruzie met VIT Zebbie?![]()
En? wie gaat er winnen?
Jup, flinke aanvallen inderdaad.quote:Op zondag 5 maart 2006 14:22 schreef Oksel het volgende:
Cool. Dikke oorlogen atm dus?
Kijk ook naar de gemiddelde grote van het aantal slachtoffers per aanval vandaag.quote:Aanvallen Slachtoffers Datum
10500 168382 05. Mar
20136 190053 04. Mar
20562 122536 03. Mar
20610 127859 02. Mar
En dan mag ik er als lieve medefokker natuurlijk ook bij, ookal sta ik op #2000. Speel het spel overigens nog niet lang.quote:Op zondag 5 maart 2006 15:19 schreef Zebbie het volgende:
Ik stap binnenkort misschien uit NAVO en ga samen met wat andere spelers een alliantie oprichten voor top 200 spelers.
Gebruik de gevechtssimulator?quote:Op zondag 5 maart 2006 15:34 schreef Oksel het volgende:
Hoeveel mannetjes moet je als germaan mimiaal hebben om succesvol aan te vallen?
Dikkes is volgens mij een groep sterke vrienden en verder gesloten. We weten nog niet wat het gaat worden, maar we hebben nu al een goep zware jongensquote:Op zondag 5 maart 2006 15:45 schreef Hamotje het volgende:
2, oksel .
Zebbie die alliantie word dat zoeits als Dikkes?
Iets met artefacten die over een bepaalde tijd in het spel worden gestopt, verder weet ik er ook niets van..quote:Op zondag 5 maart 2006 15:18 schreef Oksel het volgende:
Moet vaker gebeuren. Het spel moet toch ooit over zijn. Wanneer is een spel over?
Er zijn nog wat meer mensen die niet in de top 20 staan en waar we toch nog wat voor willen regelen, we kijken even aan hoe wat dat gaan aanpakken.quote:Op zondag 5 maart 2006 16:02 schreef Oksel het volgende:
Zebbie, je vergeet mijn naam. MoRDoR
Hè, dat zou leuk zijn. Ik zit nu bij een prut alliantie.. bij gebrek aan beter. Ik wil in een serieuze alliantie met strenge en duidelijke regels die ook nageleefd worden. Overigens heb ik pas een pop van 600..quote:Op zondag 5 maart 2006 16:22 schreef Zebbie het volgende:
[..]
Er zijn nog wat meer mensen die niet in de top 20 staan en waar we toch nog wat voor willen regelen, we kijken even aan hoe wat dat gaan aanpakken.
Voorlopig zitten we nog in de ontwikkelingsfase, Frans5 wil ook joinen trouwens.quote:Op zondag 5 maart 2006 17:07 schreef Oksel het volgende:
[..]
Hè, dat zou leuk zijn. Ik zit nu bij een prut alliantie.. bij gebrek aan beter. Ik wil in een serieuze alliantie met strenge en duidelijke regels die ook nageleefd worden. Overigens heb ik pas een pop van 600..![]()
Okay.quote:Op zondag 5 maart 2006 17:36 schreef Zebbie het volgende:
[..]
Voorlopig zitten we nog in de ontwikkelingsfase, Frans5 wil ook joinen trouwens.
Jij bent m'n defencequote:Op maandag 6 maart 2006 09:27 schreef Madirk het volgende:
Zebbie pimpt met zijn clubbers
Tis mijn buurman .. maar hij heeft me nog niet aangevallen.. hoe zou dat komen?
quote:Rot is op kun je niemand anders vinde!!
quote:je valt me aan zonder reden!
stop nu maar met die aanvallen want ik zit ondertussen bij een alliantie dus als je mij nu aanvalt krijg je een hele hoop troepen op je dorpje en zullen jou 4 kleine legionaairs snel niks meer voorstellen .
quote:wie denk je dat je bent ?
JE VA
quote:ik maak je hartstikke dood!!
Nog dorpen in de aanbieding? :pquote:Op maandag 6 maart 2006 16:58 schreef LostFormat het volgende:
s1
Ik heb gisteren 73 berichten gehad en zit vandaag al aan de 60quote:Op maandag 6 maart 2006 11:14 schreef Murray het volgende:
Ik ben populair bij m'n buren.
[..]
[..]!
[..]
[..]
Ga je helemaal stoppen met travian?quote:Op maandag 6 maart 2006 18:34 schreef jorryt het volgende:
Wie wil een s1.com account, 10 dorpen.
quote:Op maandag 6 maart 2006 16:27 schreef LostFormat het volgende:
Ik nok er mee. Raid me maar plat.
Wie het eerst komt wie het eerst maalt. Ik doe er iig niks meer aan.quote:Op maandag 6 maart 2006 21:16 schreef Madirk het volgende:
[..]
Jammer buurman...
ik mag vast wel een dorpje overnemen![]()
Jammer.. kun je wel je paleis slopen dan?? ik schiet hem wel naar 1.. dan hoef je nog maar 1 level te slopen.. of je maakt me even opzichter ofzo?quote:Op maandag 6 maart 2006 21:18 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Wie het eerst komt wie het eerst maalt. Ik doe er iig niks meer aan.
Nu mét 125 clubbersquote:8. Robier
Hij kan de tering krijgen. Mocht iemand zich vervelen..quote:bobbelsteen 07.03.06
ik zie dat je kingdaantje aanvalt, dit is een vriend van mij en ik bescherm hem. het is verstandig om de gestolen grondstoffen + de vermoorde troepen van hem terug te betalen. Doe je dit niet, dan kom ik ze persoonlijk halen.....
groeten bobbelsteen
ps. als je niet antwoord, dan ga ik voor optie 2
803. bobbelsteen -=A51=-. 1641 4quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:19 schreef Oksel het volgende:
Hehe, goed bezig Zebbie..
Op S1 loopt iemand te huilen:
[..]
Hij kan de tering krijgen. Mocht iemand zich vervelen..En stoppen met zijn dorp; val hem maar eerst even aan..
Hij zit een beetje in een sterke clan ja. Ik sta op plaats 3000 ofzo..quote:Op dinsdag 7 maart 2006 16:21 schreef ZigoSOS het volgende:
[..]
803. bobbelsteen -=A51=-. 1641 4
Nee bedankt
quote:jongen k kill jou nog een keer en ik stuur me maties op jou over want ik zit in de andere wereld bij de top 3 dus beter ga je alles terug geven anders pak ik je en dit is een feit
Een knakkertje van A.S. heeft me op de wachtlijst gezet, dit klopt niet... Maar ik kijk het nog ff aan allemaal, er zit niemand echt in de buurt geloof ik...quote:Op dinsdag 7 maart 2006 17:46 schreef Oksel het volgende:
Zebbie, wanneer ga jij bij een alliantie, en welke? Ik sta nu op #40.
Hij kan de tering krijgen..quote:bobbelsteen 07.03.06
laatste waarschuwing 19:36:07
hallo
het is geloof ik niet helemaal duidelijk: jij stuurt grondstoffen naar kingdaantje als vergoeding voor de phalanxen + de meegenomen grondstoffen.
doe je dit niet, dan kom ik langs, en ik kan je verzekeren, ik heb meer troepen als je hele alliantie bij elkaar...
aan jou de keus.
groeten bobbelsteen
ps. reageer je niet op dit bericht, dan val ik aan met vrienden
Ik:quote:ik zal je wel een x aanvallen, met zo'n 500 imperianen
en natuurlijk 25 katapulten, 15 rammen en 65 van de beste paarden.
Hij:quote:Zo jij durft, vanuit je veilige alliantie een speler die niet in een alliantie zit bedreigen...
Als je mij aanvalt met zo'n overmacht, durf je dan ook van te voren te zeggen wanneer je precies komt?
M.a.w. hij durft niet.quote:Jij doet er stoer over wie je allemaal heeft aangevallen, maar dat zijn noobs. niks stoers aan dus.
En ik zou het wel willen zeggen alleen moet ik eerst andere dingen regelen, en zo belangrijk vind ik je ook weer niet.
Hij weet "de beste paarden" niet eens bij naam te noemenquote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:45 schreef Murray het volgende:
Het zijn ook wel helden hé...
Ik zit dus niet in een alliantie, krijg ik het volgende bericht:
[..]
Ik:
[..]
Hij:
[..]
M.a.w. hij durft niet.
Ik twijfel alleen nog of ik hem dat ook terugstuur...
Het slimste zou zijn als ik gewoon niks terugstuur.
Maar volgens de gevechtssimulator zou hij maar met 6 imperianen thuiskomen... hmmm... zou wel leuk zijn..
Waar heb ik die naam eerder gehoord...quote:Op dinsdag 7 maart 2006 19:40 schreef Oksel het volgende:
Ik heb waarschijnlijk een probleempje..
[..]
Hij kan de tering krijgen..![]()
Voelt iemand zich geroepen om 1000 man verdediging te sturen?Ik zorg vol voldoende graan, natuurlijk.. en zal je verloren troepen terug betalen. Natuurlijk pas nodig op het moment dat ik écht aangevallen ga worden.
Geen idee..quote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:53 schreef Zebbie het volgende:
[..]
Waar heb ik die naam eerder gehoord...
Jup, ik sta daar tijdelijk op de lijst, eens kijken hoe dat gaat.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:57 schreef Oksel het volgende:
[..]
Geen idee..Maar als je nog wat troepen over hebt op het moment dat ik word aangevallen.. graag!
Nog berichtje gekregen van alliantie VvSI op S2?
Ik zal ff zorgen dat je er gewoon in komt.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:59 schreef Zebbie het volgende:
[..]
Jup, ik sta daar tijdelijk op de lijst, eens kijken hoe dat gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |