Dan heb je mazzel gehad, ik hoor niets anders om mij heen.quote:Op zondag 17 juni 2007 22:13 schreef Originele_Naam het volgende:
bullshit van mensen die niet auto kunnen rijden en de CBR afkraken. Er zal wel eens voorkomen dat de examinator je niet mag en je daardoor laat zakken, maar over het geheel heb ik weinig negatieve ervaringen met het CBR
Da's wel erg veel zeg. En dat terwijl rijschoolhouders met en heel nieuw gestandaardiseerd systeem zijn gekomen van rij-opleiding?quote:Op maandag 18 juni 2007 00:35 schreef the_legend_killer het volgende:
44 lessen is het landelijke gemiddelde
Mm, psychologie en autorijden moeten an sich geen vijanden zijn hoor.quote:Op maandag 18 juni 2007 02:26 schreef Gabry het volgende:
Laatst reed ik perfect, zegt die man:
"Ik heb veel goede dingen gezien, maar je kunt nog wel een aantal rijlessen gebruiken."
"Waarom ben ik dan gezakt?"
"Je bent nog niet besluitvaardig genoeg, maar voor de rest rij je goed."
"errh watte?"
Ik was dus gezakt omdat ik een keer had gevraagd of hij nog steeds de borden Amsterdam wilde aanhouden. Daar haalde hij een heel psychologies profiel uit.
Ik werd echt kwaad. Ik kon z'n rotkop wel inslaan.
Gaat hij een beetje de amateur-psycholoog uithangen en mij daar op afkeuren, wat een idioot.
Als ik kijk naar wat voor labiele mensen hun rijbewijs wel halen, dan kan ik geen begrip voor de examinator zijn standpunt opbrengen.quote:Op maandag 18 juni 2007 02:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mm, psychologie en autorijden moeten an sich geen vijanden zijn hoor.
Mensen die in het dagelijkse leven labiel zijn, hoeven niet altijd labiel te zijn achter het stuur natuurlijk.quote:Op maandag 18 juni 2007 02:56 schreef Gabry het volgende:
[..]
Als ik kijk naar wat voor labiele mensen hun rijbewijs wel halen, dan kan ik geen begrip voor de examinator zijn standpunt opbrengen.
en plons is waterquote:Op woensdag 30 augustus 2006 23:59 schreef Dr_Crouton het volgende:
Boem is ho!
In het artikel zeggen ze daar rekening mee gehouden te hebben.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 12:49 schreef Frutsel het volgende:
is het niet zo dat de randstad qua verkeerd veel drukker en chaotischer is.
Aan de andere kant kom je in de stad tijdens rijlessen ook veel meer idioten op de weg tegen en zou je daardoor tijdens het examen ook daarmee om moeten weten gaan.quote:De kans dat jij daar met je leswagentje een fout maakt, wel of niet door toedoen van een medeweggebruiker, lijkt me groter dan in Groningen, Friesland of Drenthe. En op de dag van het examen is dat cruciaal en dus zak je sneller?
quote:Op maandag 18 juni 2007 19:08 schreef Creutton-dar het volgende:
Het_Biertje..
Geef hier voortaan je route voordat je vertrekt.
Ik blijf dan uit de buurt...
ken het ja eerste keer had ik vernaggeld 2de keer reed ik gewoon goed was ik gezakt.quote:Op maandag 18 juni 2007 19:05 schreef Het_Biertje het volgende:
ik heb tijdens mijn examen 130km/h gereden op de linkerbaan van de snelweg na commentaar van de examinator weer naar rechts. 1 speciale verrichting grandioos verknald door tegen de stoep op te raggen. etc. Verder kan ik mij herinneren dat ik de hele tijd heb zitten lullen met de examinatoir..
De winter heette hij. Het was in Hoogeveen.
ik ben wel in 1x geslaagd... ik met stomheid geslagen
en dit is geen BS.
Bron: http://www.nu.nl/algemeen(...)examen-positief.htmlquote:Eerste resultaten faalangstexamen positief
RIJSWIJK - Het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) noemt de eerste resultaten met het speciale faalangstexamen zeer positief. De organisatie is begin februari begonnen met het aanbieden van speciale examens voor mensen die last hebben van faalangst en daardoor hun rijexamen niet goed kunnen afleggen.
Inmiddels hebben meer dan 120 mensen het speciale examen aangevraagd. Hoewel de zegsvrouw na een week nog zeker geen conclusies wil trekken "zijn de deelnemers erg goed te spreken over de opzet''. Dat geldt zelfs voor mensen die voor hun faalangstexamen zijn gezakt, voegt zij er aan toe.
Uitgebreid
Het nieuwe faalangstexamen duurt 90 minuten, in plaats van de normale 55 minuten, en begint met een uitgebreid gesprek met de examinator. Door dit kennismaken, dat er op is gericht mensen op hun gemak te stellen, worden doorgaans al angstdrempels weggenomen. Ook kunnen examenkandidaten tijdens het afrijden een time-out aanvragen.
Angst
Ook de examinator, die speciaal wordt opgeleid om met dit soort kandidaten te werken, kan de auto even aan de kant zetten als hij ziet dat iemand te veel last van zijn angst heeft. Verder is de inhoud van het examen exact hetzelfde als die van het normale rijexamen.
De enige keer dat ik een rijexamen moest doen (ik had hem namelijk in 1 keer) viel me dit idd zo op. Ze hadden allebei dezelfde hobby, klassieke auto's, dus daar zaten ze de hele rit een beetje over te ouwehoeren. En verder ging het ook alleen maar over koetjes en kalfjes van het niveau "hoe is het met je vrouw?". En ik maar een beetje meelullen.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 10:20 schreef benxx het volgende:
Nou, ik heb 10 jaar een eigen rijschool gehad en ik heb nogal wat gezien.
Veel examinatoren van de 'oude garde' die er alleen nog maar zaten om hun pensioen te halen.
Verder was er een hoog gehalte 'oude jongens krentenbrood'
Wat oudere rijschoolhouders waren overduidelijk goede bekenden van de heren examinatoren en gingen erg joviaal met elkaar om, hetgeen resulteerde in een extra goed begin van zo'n examen.
Kleine quote
Exam "He Peter, is die van jou (kandidaat dus) weer zo'n goeie?"
Instructeur ,met knipoog " Tuurlijk jongen, btw kom je nog een keer barbecuen?"
Maar datzelfde geld voor de sociale vaardigheden van de kandidaat.quote:
Ik heb zelf ook veel last gehad van zenuwen tijdens het afrijden. Met deze vorm van examineren had ik waarschijnlijk minder vaak hoeven afrijden dan ik nu heb gedaan. Ik ben een zekere autorijder en absoluut geen angsthaas op de weg. De laatste 6 jaar rijd ik jaarlijks zo'n 35.000 kilometer. Ik heb één keer een aanrijding gehad (mijn schuld) op een ongelukkige kruising met slecht zicht. Verder krijg van mensen niks dan lof over mijn rijstijl. Dus faalangst (zenuwen) hebben bij het afrijden, betekent echt niet dat je geen goede autorijder kunt zijn.quote:Op maandag 9 februari 2009 18:22 schreef waht het volgende:
Hmm... mij lijkt dat angstige mensen niet echt een waardevolle toevoeging zijn aan het autoverkeer (net zoals dwazen zonder een greintje angst inderdaad). Tenzij die faalangst uiteraard enkel over het examen is en niet over het rijden zelf.
Als je dingen boven elke twijfel verheft dan ben je natuurlijk verkeerd bezig. Het is een monopolist zonder eenduidige criteria, twijfel lijkt me dan een vereiste om je werk goed te doen.quote:Volgens het CBR ontstaan de verschillen niet door de beoordeling van de examinator. De verklaring zou zijn dat leerlingen in de grote stad door geldgebrek te weinig lessen volgen en te snel op examen willen met als gevolg dat ze eerder zakken. "De beoordeling van examinatoren is boven alle twijfel verheven", zegt CBR-woordvoerder Hans Fontijn in het dagblad.
Ah kijk, in dat geval is dit nieuwe examen wel een goede aanvulling.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 11:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb zelf ook veel last gehad van zenuwen tijdens het afrijden. Met deze vorm van examineren had ik waarschijnlijk minder vaak hoeven afrijden dan ik nu heb gedaan. Ik ben een zekere autorijder en absoluut geen angsthaas op de weg. De laatste 6 jaar rijd ik jaarlijks zo'n 35.000 kilometer. Ik heb één keer een aanrijding gehad (mijn schuld) op een ongelukkige kruising met slecht zicht. Verder krijg van mensen niks dan lof over mijn rijstijl. Dus faalangst (zenuwen) hebben bij het afrijden, betekent echt niet dat je geen goede autorijder kunt zijn.
Maar sommige brommerrijders horen echt niet op de weg..quote:Op woensdag 11 februari 2009 05:13 schreef DonPerignon het volgende:
rijscholen kunnen de boel ook opfucken. Bij mijn eerste proefles ( die gewoon goed was) vertelde die kerel dat ik ca. 40-45 lessen nodig zou hebben, een grote wtf moment bij mij. Ben ook weggegaan en bij een andere ( goede ) rijschool gelest en binnen 15! Lessen geslaagd.
Cbr zal de boel zeker tillen, waar ik vooral over val is de nieuwe praktijkexamen voor brommers + de bijbehorende lessen. Die bleken echt torenhoog te liggen.
En daar hebben aardig wat mensen last van, dat ze tijdens het examen helemaal dichtklappen, maar dat ze tijdens hun normale rijlessen vrolijk rond karren zonder problemen.quote:Op maandag 9 februari 2009 18:22 schreef waht het volgende:
Hmm... mij lijkt dat angstige mensen niet echt een waardevolle toevoeging zijn aan het autoverkeer (net zoals dwazen zonder een greintje angst inderdaad). Tenzij die faalangst uiteraard enkel over het examen is en niet over het rijden zelf.
Juist wel. Dan heb je namelijk je eigen rijstijl en dan zak je waarschijnlijk omdat dat niet zo braaf is als we van het CBR moeten. Of zit iedereen nog met zijn handen op tien voor twee?quote:Op woensdag 20 mei 2009 08:21 schreef brascoo het volgende:
keer de proef op de som nemen.
een examen aanvragen en daarbij laten blijken dat je de examinator niet mag.
maar wel goed rijden (moet niet moeilijk zijn als je meer dan 5 jaar je rbw hebt).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |