abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34283838
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 17:05 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nee dat is geen speculatie, hoe wil je ook sancties opleggen aan een land waarmee je al in oorlog bent? Drukmaatregelen hadden geen effect en Japan had al aangegeven en bewezen bij andere veldslagen door te gaan tot de laatste man.
[..]
[..]

Met de uitspraken van Japan en de manier waarop ze vochten aan het eind van de oorlog is dat zeker geen vreemde aanname.
Toch blijft het speculatie Chewie - in de strikte en technische zin van het woord.
pi_34283877
En hoe komen die dingen daar? Ik vraag me af hoe dat getransporteerd is/wordt...
pi_34283980
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 17:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Toch blijft het speculatie Chewie - in de strikte en technische zin van het woord.
Maar die speculatie is wel onderbouwt met gegevens uit de verloop van die oorlog.
Jij moet toch wel doorhebben dat er met Japan in die tijd niet meer viel te onderhandelen?
pi_34284189
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 17:11 schreef Chewie het volgende:

[..]

Maar die speculatie is wel onderbouwt met gegevens uit de verloop van die oorlog.
Jij moet toch wel doorhebben dat er met Japan in die tijd niet meer viel te onderhandelen?
Dat weet je natuurlijk nooit. Het had wel gemoeten want een massavernietigingswapen kan nooit een alternatief zijn. Ik vind die speculatie ook niet echt onderbouwd hoor. We kennen het verhaal toch vooral van de kant van de Amerikanen, en we zien rond de hele War on Terrorism van de afgelopen van de afgelopen jaren hoe ontzettend kritisch we moeten zijn op de informatie die we krijgen. Het grenst niet zelden aan pure propaganda.
pi_34285718
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 17:07 schreef juiced het volgende:
En hoe komen die dingen daar? Ik vraag me af hoe dat getransporteerd is/wordt...
Vragen terroristen zich vast ook af.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 18:31:39 #231
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_34286266
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 13:06 schreef SCH het volgende:
Jij vond Hiroshima wel okay?
Ik wel. En Nagasaki ook. Het was op dat punt in de oorlog duidelijk dat de Japanners tot het allerlaatste moment bitter zouden doorvechten, en waar de Duitsers in 1945 de hitlerjugend van 14 en 15 erop af stuurde, en mannen van 40+ ronselde voor het leger, hadden de Jappanners nog een sterk, gemotiveerd leger, met de wil en het moraal om te sterven voor Japan.

Men wist intussen hoe zwaar de invasie van Normandie was geweest, de slag om Arnhem, het Ardennenoffensief, en hoeveel mensenlevens dit had gekost. Men wist intussen ook hoeveel levens de Russen verloren hadden bij de verovering van Berlijn omdat de Duitsers echt de stad gebouw voor gebouw verdedigden.

Als men Japan zou aanvallen door een invasie (de plannen waren er wel) dan zouden de verliezen van de Amerikanen ongelofelijk groot zijn. Er zijn zelfs schattingen gemaakt dat de Amerikaanse verliezen om en nabij de 1 miljoen man zouden zijn, de Japanse vergelijkbaar, en dan de burgerbevolking nog niet meegeteld.

Een andere, en niet onbelangrijke reden ACHTERAF waarom de bom op Hiroshima goed was, is dat men nu precies weet wat er met een stad gebeurd na een atoomaanval, en wat de gevolgen zelfs na 60 jaar nog zijn voor de bevolking. Zowel de Russen als de Amerikanen en andere grootmachten met kernwapens weten nu door Hiroshima en Nagasaki wat een atoomaanval kan doen. Als die aanval nooit geweest was, dan zou er ongetwijfeld op een later tijdstip een atoomaanval zijn geweest, en vanaf 1949 woedde de koude oorlog toen Rusland ook een atoomwapen kreeg..... Het is eigenlijk maar goed dat men aan beide kanten van het ijzeren gordijn WIST wat een atoomaanval kon doen.

Mooie info: http://www.mikekemble.com/ww2/downfall.html

[ Bericht 3% gewijzigd door maartena op 20-01-2006 18:46:07 ]
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 20 januari 2006 @ 18:35:33 #232
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_34286401
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 23:09 schreef Slarioux het volgende:
Goh, dat wisten we ook pas 30 jaar.
Idd, en de USA kennende bijven die ook nog wel even liggen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 20 januari 2006 @ 18:40:30 #233
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_34286557
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 16:33 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, dat is dan ook de basis -
Maar wat dan te doen als de ander niet wil onderhandelen, daar antwoord je niet op.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_34290487
Zag bij Llink laatst iemand die ging met zo'n actiegroep dat terrein op, 's nachts. Zouden ze gewoon neergeschoten mogen worden... Gaat wel wat ver lijkt me.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 21:16:15 #235
45206 Pietverdriet
pi_34291634
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 20:42 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Zag bij Llink laatst iemand die ging met zo'n actiegroep dat terrein op, 's nachts. Zouden ze gewoon neergeschoten mogen worden... Gaat wel wat ver lijkt me.
Lijkt me heel terecht, zie al een volker van de graaf met een atoombom...
pi_34291984
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 21:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lijkt me heel terecht, zie al een volker van de graaf met een atoombom...
Wat willen mensen zonder machines nou uithalen. Ze mogen uberhaupt blij zijn als ze een bunker ontdekken. Ik neem toch aan dat die dingen niet onder een golfplaten afdak liggen

Gewoon hardhandig oppakken en een procesverbaal aansmeren. Of met rubbere kogels neerkogelen.
pi_34292189
Op een militaire basis inbreken? Dan moet je niet opkijken als het er niet levend meer uitkomt, zeker als je op zoek bent naar wapens. Vergeet die rubberen kogels maar, met dit soort dingen mogen echt geen risico's genomen worden.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 21:35:38 #238
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_34292264
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 21:27 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Wat willen mensen zonder machines nou uithalen. Ze mogen uberhaupt blij zijn als ze een bunker ontdekken. Ik neem toch aan dat die dingen niet onder een golfplaten afdak liggen
Dat dachten ze van die 150 glocks van vliegbasis Gilze Rijen ook niet.
En die waren opeens ook foetsie
  vrijdag 20 januari 2006 @ 21:36:51 #239
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_34292305
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 21:35 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Dat dachten ze van die 150 glocks op vliegbasis Gilze Rijen ook niet.
Ik mag aannemen dat atoomwapens beter worden beveiligd dan een paar pistolen.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
  vrijdag 20 januari 2006 @ 21:37:26 #240
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_34292321
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 21:36 schreef Quarks het volgende:

[..]

Ik mag aannemen dat atoomwapens beter worden beveiligd dan een paar pistolen.
Door de Amerikanen en die nemen het niet zo nauw wsl.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  vrijdag 20 januari 2006 @ 21:37:33 #241
45206 Pietverdriet
pi_34292324
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 21:35 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Dat dachten ze van die 150 glocks van vliegbasis Gilze Rijen ook niet.
En drie keer raden wie dan hier diegene zijn die het hardst lopen schreeuwen...
pi_34292680
De militaire basis bij de GTA-spellen zijn aardig realistisch dan
pi_34293989
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 21:27 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Gewoon hardhandig oppakken en een procesverbaal aansmeren. Of met rubbere kogels neerkogelen.
Ik heb respect voor die mensen.
pi_34294071
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 21:33 schreef Evil_Jur het volgende:
Op een militaire basis inbreken? Dan moet je niet opkijken als het er niet levend meer uitkomt, zeker als je op zoek bent naar wapens. Vergeet die rubberen kogels maar, met dit soort dingen mogen echt geen risico's genomen worden.

Je hebt denk ik heel wat gemist. Er is zovaak ingebroken op militaire basissen. Begin jaren 90 was het schering en inslag en heb ik het vaak van dichtbij meegemaakt en het gaat absoluut niet zoals jij het beschrijft. Dat is ws. je natte droom maar de werkelijkheid is echt anders. Denk je nou echt dat er geschoten wordt?

En denk je nou echt dat die mensen niet heel ver komen op de verschillende militaire opslagplaatsen - hoe kwamen die F16-s dan aan hun deuken?
pi_34294479
Of dat slagschip dat die dure schotel zat te slopen op Volkel... behoorde tot dezelfde groep als waar die gast van Llink mee op pad ging.
pi_34294634
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 22:42 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Of dat slagschip dat die dure schotel zat te slopen op Volkel... behoorde tot dezelfde groep als waar die gast van Llink mee op pad ging.
pi_34294639
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 22:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Je hebt denk ik heel wat gemist. Er is zovaak ingebroken op militaire basissen. Begin jaren 90 was het schering en inslag en heb ik het vaak van dichtbij meegemaakt en het gaat absoluut niet zoals jij het beschrijft. Dat is ws. je natte droom maar de werkelijkheid is echt anders. Denk je nou echt dat er geschoten wordt?

En denk je nou echt dat die mensen niet heel ver komen op de verschillende militaire opslagplaatsen - hoe kwamen die F16-s dan aan hun deuken?
Ik weet dat het zo niet gebeurd, maar ik zou het wel terecht vinden.
pi_34294691
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 22:46 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik weet dat het zo niet gebeurd = t
Dat is alweer andere taal
pi_34294754
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 22:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is alweer andere taal
Ok, jij wint.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 23:04:46 #250
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_34295231
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 21:49 schreef Toffe_Ellende het volgende:
De militaire basis bij de GTA-spellen zijn aardig realistisch dan
Je bedoeld het laatste deel, waar er geheime UFO-projecten op de basis aan de gang waren? Nee, dat is niet echt realistisch. Eigenlijk komt het niet eens in de buurt van "realiteit".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')