quote:
Binnenkort brainstorm Ajax met Cruijff
In een interview met Voetbal International laat Martin van Geel weten dat Cruijff geen officiele adviseur van de club is, maar dat af en toe zijn mening wordt gevraagd over zaken. Zo zal er binnenkort een brainstormsessie plaatsvinden 'met de technische staf, de scouts en mensen van de opleiding' en Cruijff om over de gang van zaken te discussieren.
quote:
'Adriaanse als trainer is niet aan de orde'
Donderdag 19 januari, door HW, Amsterdam, 15.57u GMT+01.00, VI
Martin van Geel houdt vertrouwen in Danny Blind, ook nu de resultaten niet echt in zijn voordeel spreken. De technisch directeur vertelt dit in de Voetbal International. Hij wil vooral aan de toekomst van Ajax werken: 'Ik denk erover ook een jongere generatie bij de club te betrekken.'
De laatste dagen hing ook de naam van Co Adriaanse in de lucht, maar daar is niets van waar aldus van Geel. "Co en ik waren een heel mooi duo, konden lezen en schrijven met elkaar, maar zo'n band heb ik nu met Danny ook. Of Adriaanse terugkeert als trainer bij Ajax? Ik denk het niet. Co is aan een heel andere fase in zijn loopbaan bezig. Bovendien zit Danny hier goed op zijn plaats. Hij zal als trainer alleen maar beter worden."
“Ik denk erover ook een jongere generatie bij de club te betrekken. Ze hebben andere netwerken, contacten en inzichten. Dat kan van grote waarde zijn. We willen een goede mix samenstellen. Er zijn contacten gelegd, met sommigen bel ik soms. Zie het als een voorbereiding op waar we in de toekomst met Ajax heen willen. Ik ga echt niet alles op z'n kop zetten, maar we zijn continu op zoek naar hoe het nog beter kan."