abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34269472
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 09:22 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Namen die genoemd zijn voor de nieuwe scout functies: De gebroeders De Boer, Richard Witschge, Aron Winter en Gerald Vanenburg
Wat is er toch de reden van dat dat soort functies altijd maar door oud-profvoetballers ingevuld moeten worden? Ik snap dat echt niet.
pi_34269528
"Zij weten het beste wat ajax nodig heeft, omdat ze zelf gevoetbalt hebben"
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
  vrijdag 20 januari 2006 @ 09:43:31 #53
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_34269620
Heeft die Piet de Visser ooit zelf gevoetbald dan? Frank en Ronald de Boer als scout aanstellen is puur een gebaar als respect voor de bewezen diensten, maar of ze nou echt goed talent kunnen beoordelen vraag ik mij af. Het moet allemaal professioneler, leuk al die oud-spelers van Ajax en het draagt ook zeker wat bij met betrekking tot het clubgevoel, maar de scouts moeten wel doen waarvoor ze aangesteld zijn: supertalent opmerken en naar Amsterdam brengen!
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_34269642
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 09:38 schreef Mangoworks2002 het volgende:
"Zij weten het beste wat ajax nodig heeft, omdat ze zelf gevoetbalt hebben"
Ik heb ook gevoetbald!
pi_34269658
Frank en Ronald de Boer lijken mij ook niet echt ideale schouts... Maar ik kan me vergissen..
pi_34269713
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 09:43 schreef M0NTANA het volgende:
Heeft die Piet de Visser ooit zelf gevoetbald dan? Frank en Ronald de Boer als scout aanstellen is puur een gebaar als respect voor de bewezen diensten, maar of ze nou echt goed talent kunnen beoordelen vraag ik mij af. Het moet allemaal professioneler, leuk al die oud-spelers van Ajax en het draagt ook zeker wat bij met betrekking tot het clubgevoel, maar de scouts moeten wel doen waarvoor ze aangesteld zijn: supertalent opmerken en naar Amsterdam brengen!
Uitzonderingen bevestigen de regel Daarbij komt dat je het als een soortpre-pensioen kan zien...
pi_34269740
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 09:45 schreef TerroRobbie het volgende:
Frank en Ronald de Boer lijken mij ook niet echt ideale schouts... Maar ik kan me vergissen..
Ik heb bij de de Boertjes soms het idee dat ze niet eens kunnen schrijven en hun vermogen om zich in taal uit te drukken is ook niet bijster hoog. Dat zijn, naast het voetbalspelletje doorzien (want voetballen konden ze natuurlijk wel), ook wel belangrijke eigenschappen.

'Frank, wat vind je van die speler?'
'Ja, uh, wel ok.'

Ietwat gechargeerd natuurlijk, maar goed.
Laat ze met de jeugd werken, dat inspireert kleine voetballertjes ook, en hoeven ze nog niet zo'n moeilijke dingen te doen.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_34269748
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 09:36 schreef Robar het volgende:

[..]

Wat is er toch de reden van dat dat soort functies altijd maar door oud-profvoetballers ingevuld moeten worden? Ik snap dat echt niet.
Dat snap ik dus ook niet.. als je een cursus betaald voetbal wilt gaan volgen bij de KNVB dan moet je zelfs een x-aantal wedstrijden in de eredivisie gespeeld hebben.. Is toch triest!!

OT: Merci et Au revoir Julien!
  vrijdag 20 januari 2006 @ 10:16:27 #59
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_34270290
Neem dat hele rijtje oud-spelers van Ajax in dienst als jeugdtrainer (de F- en E-lichting, nier hoger!) en laat ze op wedstrijddagen die domme bobo’s in de skyboxes ontvangen, maar scouting van talentvolle jeugdspelers is een serieuze zaak. Uit liefdadigheid moeten we niet ineens die oud-spelers gaan aanstelling in de scouting, want dat wordt niets!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_34270379
Ik vind wel dat je de oudjes een functie moet geven binnen het bedrijf, of het een belangrijke functie is ligt aan de persoon denk ik
pi_34270534
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 09:49 schreef CSI_MIAMI het volgende:

[..]

Dat snap ik dus ook niet.. als je een cursus betaald voetbal wilt gaan volgen bij de KNVB dan moet je zelfs een x-aantal wedstrijden in de eredivisie gespeeld hebben.. Is toch triest!!

OT: Merci et Au revoir Julien!
Wat mij betreft is het ook alleen maar een manier om werkgelegenheid te creeren voor voetballers die in een vacuum dreigen te geraken . . .

Wat mij betreft ben je geschikt als trainer wanneer je daarvoor de benodigde opleing hebt gevolgd, maar dat laat de KNVB dus niet toe. Maar een trainer die bij de amateurs prestaties van formaat neeret, moet ook een kans kunnen krijgen binnen het betaalde voetbal.

Oud voetballers kunnen heus wel een meerwaarde hebben voor een club, maar het scouten van talenten vind ik een vak apart.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 10:31:04 #62
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_34270606
quote:
Escude: 'Ik heb Ajax al achter me gelaten'
Vrijdag 20 januari, door SV, Amsterdam, 09.39u GMT+01.00, DsS

Julien Escude zei gisteravond op de presentatie bij Sevilla FC dat hij zijn periode bij Ajax al achter zich heeft gelaten. Van natrappen was absoluut geen sprake.

'Het feit dat Danny Blind werd aangesteld is niet de oorzaak van plaats op de tribune', zegt Escude. 'Onder Koeman ben ik ook geregeld gepasseerd geweest. Nu begin ik weer een nieuw leven', aldus de beschaafde Fransman.

De krant Diario de Sevilla weet te melden dat het exacte transferbedrag is uitgekomen op 1,9 miljoen euro.
Net als Nourdin Boukhari ook wijze, volwassen woorden van Julien Escudé,
pi_34270684
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 10:31 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Net als Nourdin Boukhari ook wijze, volwassen woorden van Julien Escudé,
Ik zou wel eens een lijstje willen zien met de inkoopprijs en de verkoopprijs van spelers, de laatste 5 jaar. Volgens mij is dat echt bedroevend
  vrijdag 20 januari 2006 @ 10:43:51 #64
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_34270867
Op Zlatan Ibrahimovic, Rafael van der Vaart is er wel wat winst gemaakt en Nigel de Jong, Hatem Trabelsi, Steven Pienaar en Maxwell hebben vrijwel niets gekost. Alleen op Angelos Harry Charisteas, Markus Rosenberg en Klaas Jan Huntelaar gaat er veel verlies gemaakt worden, deze kostten namelijk totaal zo'n 20 miljoen Euro en aangezien er minimaal één op de reservebank plaats zal moeten nemen, gaat de transferwaarde achteruit.

Wesley Sneijder, Zdenek Grygera, Urby Emanuelson, Ryan Babel, Hedwiges Maduro, Maarten Stekelenburg en Johnny Heitinga kunnen in de toekomst nog voor aardig wat geld van de hand gedaan worden, evenals de huidige talenten van Jong Ajax, zoals bijvoorbeeld Michael Goossens, Robbert Schilder, Vurnon Anita en Jeffrey Sarpong. We moeten dus niet overdrijven, bij Feyenoord en PSV worden er ook geen miljoenen verdiend, integendeel.
pi_34271044
Dat geld hebben ze er echt wel uit, anders zou het "bedrijf" ajax verlies maken.
pi_34271079
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 10:34 schreef Robar het volgende:

[..]

Ik zou wel eens een lijstje willen zien met de inkoopprijs en de verkoopprijs van spelers, de laatste 5 jaar. Volgens mij is dat echt bedroevend
Check de Volkskrant van een paar weken / maanden geleden, staat een uitgebreide balans in met aan- en verkopen.
pi_34271098
Vergeet Chivu/Mido/vd Meyde niet!
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
pi_34271106
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 10:52 schreef Roeni3 het volgende:

[..]

Check de Volkskrant van een paar weken / maanden geleden, staat een uitgebreide balans in met aan- en verkopen.
Really?
*Ff zoeken gaat!
pi_34271173
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 10:53 schreef Robar het volgende:

[..]

Really?
*Ff zoeken gaat!
post hem hier even...
pi_34271315
* ook zeer benieuwd is naar die lijst!
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
  vrijdag 20 januari 2006 @ 11:08:58 #71
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_34271558
quote:
'Er was te veel 't idee van: Wij zijn Ajax'

Martin van Geel, technisch directeur bij Ajax, geeft college in de onvolprezen rubriek Quotes van AD Sportwereld.

,,Er was te veel het idee van: Wij zijn Ajax, we hebben het altijd zo gedaan en ook nu zal het wel weer goed komen.’’
Martin van Geel schetst in VI de situatie die hij aantrof toen hij vorig jaar zomer als technisch directeur begon bij Ajax.

,,Er was onvoldoende besef van wat een topsportklimaat precies betekent. Ik mis het nog steeds een beetje, maar het is groeiende.’’
Nogmaals Van Geel.

,,Ik proefde zoiets van: Ik heb een Ajax-shirt aan en dus ben ik goed. Of bijvoorbeeld: Ik ben jeugdleider of grensrechter bij Ajax en daarom ben ik goed. Zó vanzelfsprekend is het niet. Dat moet je elke keer weer bevestigen. Tegen die houding ben ik gaan ageren.’’
Van Geel.

,,We gingen naar FC Thun en bij de sponsorgroep die meereisde zaten mensen die zeiden: ‘Thun is niks, dat winnen we makkelijk’. Ik heb hen toen gevraagd of ze wisten wanneer Ajax voor het laatst in de Champions League een uitwedstrijd had gewonnen. Toen ik ze vertelde dat dat drie jaar geleden was, keken ze me raar aan, maar nóg zeiden ze dat het tegen Thun wel zou lukken. ’’
Van Geel.

,,Elke keer probeer ik mensen duidelijk te maken dat het niet vanzelfsprekend is dat Ajax alles wint.’’
Van Geel.

,,Ook in de opleiding moeten we een inhaalslag maken. Hele gezinnen draaien acht, negen jaar om dat ene doel: De zoon moet die Arena bereiken en dan zijn we er. Dan ben je er juist nog niet! Dan sta je nog maar onder aan de trap.’’
Van Geel.

,,Er moet een sfeer van duidelijkheid en presteren zijn, maar gezelligheid mag ook niet ontbreken. Het moet fijn zijn bij Ajax te mogen voetballen, die druk moet niet altijd voelbaar zijn. Als je het samen goed hebt, kun je ver komen met een club als Ajax.’’
Van Geel over de sfeer die hij wil creëren bij Ajax.
  vrijdag 20 januari 2006 @ 11:39:47 #72
73091 Vom
de Cowboy
pi_34272549
Zo Van Geel is eventjes de hele boel aan het omgooien
Ajax!!!! Dit jaar gewoon weer kampioen!
Bierplaat, dit is nu die lekkere bierplaat, bierplaat
Zo dronken dat je niet weet of je daar staat of hier staat
Dansend in je Ralph Lauren of spiernaakt, bierplaat
pi_34272923
mag ook wel een keer... Het is al 10 jaar pet.
pi_34273016
Hoe is het nou afgelopen met de boze van Gaal, die per direct ontslag zou nemen als AZ zonder hem er in te kennen in het nieuwe stadion kunstgras legt?
pi_34273126
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 11:53 schreef Speerik het volgende:
Hoe is het nou afgelopen met de boze van Gaal, die per direct ontslag zou nemen als AZ zonder hem er in te kennen in het nieuwe stadion kunstgras legt?
was een grapje van Van Gaal, ging erover dat hij zou stoppen als ze dat zouden beslissen zonder met hem te overleggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')