De desbetreffende uitzending;quote:Bron : Gretta Duisenberg gehoord over uitspraken
Gretta Duisenberg zal morgen door de politie ondervraagd worden over haar omstreden uitspraken in het televisieprogramma Het Zwarte Schaap. Een citaat: "de Joodse gemeenschap annexeert niet alleen de Palestijnse gebieden maar ook de restaurants van Oud-Zuid". Een aantal mensen uit de gemeenschap die Gretta aanduidde deed hierop aangifte wegens belediging. Gretta's advocaat, V. Koppe, bevestigde vandaag dat Gretta inderdaad verhoord gaat worden: "Hoewel ze niet verplicht is aan een politieverhoor deel te nemen, is zij vanzelfsprekend bereid om uitleg te geven over haar uitspraken in de betreffende televisie-uitzending". Koppe verwacht echter geen strafrechtelijke aanpak: "Ik heb de uitzending bekeken en het lijkt mij evident dat mevrouw Duisenberg geen uitspraken heeft gedaan die je als strafbaar kunt kwalificeren. Ik ga er dan ook vanuit dat de officier van justitie na het verhoor zal besluiten Gretta Duisenberg niet te vervolgen".
het is idd spelen in de marge van de wetquote:Op donderdag 19 januari 2006 19:56 schreef Finder_elf_towns het volgende:
De uitspraken waren gewoon ordinaire beledigingen. Extreem misplaatst, maar ze zouden niet strafbaar moeten zijn.
hoe kun je het er soms uitkrijgenquote:Op donderdag 19 januari 2006 22:25 schreef Meki het volgende:
Uitspraken van Duisenberg was vrijheid van Meningsuiting
heel goed dat iemand de feiten over Israel vermeldt maar ja dan is diegene gelijk Anti-semiet
wat oowquote:Op donderdag 19 januari 2006 22:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
hoe kun je het er soms uitkrijgen
Het gaat over Israël en Joden, dan ben je hier in Nederland al verkeerd bezigquote:Op donderdag 19 januari 2006 22:55 schreef Hallulama het volgende:
Wanneer is iets eigenlijk een belediging? Iets is toch pas een belediging als iemand het als belediging ervaart?
Waarom ervaart men het dan als belediging als men liever niet beledigd wil worden?
Significant, overigens, dat volgens Metro van vanochtend, 54,4 % van de Israeli's bereid is Oost-Jeruzalem af te staan aan de Palestijnen in ruil voor vrede..quote:Op vrijdag 20 januari 2006 07:55 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Het gaat over Israël en Joden, dan ben je hier in Nederland al verkeerd bezig![]()
Ik ben het met Duisenberg eens dat Israël een bezettingsmacht is![]()
Tot dat er weer een Sharon opstaat, de Tempelberg gaat bezoeken, en er voor zorgt dat er een nieuwe Intefada uitbreekt?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 07:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Significant, overigens, dat volgens Metro van vanochtend, 54,4 % van de Israeli's bereid is Oost-Jeruzalem af te staan aan de Palestijnen in ruil voor vrede..
Je verwart de politiek in Israel met de Israelische bevolking.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 08:00 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Tot dat er weer een Sharon opstaat, de Tempelberg gaat bezoeken, en er voor zorgt dat er een nieuwe Intefada uitbreekt?
Ehm... was oost jerusalem niet al van de palestijnen dan ? dat Israel het dan wellicht "af wil staan" is weer zo'n typisch toonbeeld van hun arrogantie.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 07:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Significant, overigens, dat volgens Metro van vanochtend, 54,4 % van de Israeli's bereid is Oost-Jeruzalem af te staan aan de Palestijnen in ruil voor vrede..
je geschiedkennis maakt je uitspraken soms zo lachwekkend dat het zielig wordt. dat ten eerste.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 08:08 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
Ehm... was oost jerusalem niet al van de palestijnen dan ? dat Israel het dan wellicht "af wil staan" is weer zo'n typisch toonbeeld van hun arrogantie.
over die aanklagers van Greta, blijkbaar voelde iemand zich toch aangesproken over die opmerking. is die aanklacht dan niet een indirecte schuldbekentenis ?
Maar de belediging ging niet over Israël, maar over Amsterdamse dames:quote:Op vrijdag 20 januari 2006 07:55 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Het gaat over Israël en Joden, dan ben je hier in Nederland al verkeerd bezig![]()
Ik ben het met Duisenberg eens dat Israël een bezettingsmacht is![]()
Verder zou ik het te idioot voor woorden vinden als dit strafrechtelijke consequenties zou hebben.quote:Een citaat: "de Joodse gemeenschap annexeert niet alleen de Palestijnse gebieden maar ook de restaurants van Oud-Zuid".
mee eens. al was het alleen maar omdat ik die rimpelige oude enge taart graag oud wil zien worden ten midden van frustratie en onmacht.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 08:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Maar de belediging ging niet over Israël, maar over Amsterdamse dames:
[..]
Verder zou ik het te idioot voor woorden vinden als dit strafrechtelijke consequenties zou hebben.
Ja, het is beledigend. Maar kwetspeertjes moeten niet zo zeuren.
voor het goede doel zeg maarquote:
Nee Gretta is tegen de bezetting en daarom noem jij haar "knettergek"quote:Op vrijdag 20 januari 2006 08:23 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
voor het goede doel zeg maar![]()
![]()
(voor ieders informatie, gretta is knetter gek)
Ook tegen de bezetting van Amsterdamse restaurants door "de joodse gemeenschap"?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 08:26 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Nee Gretta is tegen de bezetting en daarom noem jij haar "knettergek"
Ik ben ook tegen de bezetting.
ook jouw geschiedkundige kennis wordt een beetje bedoezeld door ik-weet-niet-welke-verraderlijke-zus-je-hebt...quote:Op vrijdag 20 januari 2006 08:26 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Nee Gretta is tegen de bezetting en daarom noem jij haar "knettergek"
Ik ben ook tegen de bezetting. Israel moet ophoeren uit de Palestijnse gebieden. En dus noem ik Gretta een heldin!
idd. gretta is zo anti israel dat ze soms vergeet dat ze in nederland gewoon met mensen van het joodse geloof te maken heeft.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 08:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Ook tegen de bezetting van Amsterdamse restaurants door "de joodse gemeenschap"?
Kijk even naar oorzaak en gevolg.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 08:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Ook tegen de bezetting van Amsterdamse restaurants door "de joodse gemeenschap"?
ze wil weggezet worden als anit-semiet, jodenhater en onruststoker.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 08:34 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Kijk even naar oorzaak en gevolg.
Gretta wordt weggezet als antisemiet omdat ze voor de Palestijnse bevolking opkomt. Wie kan hier Israel en jodendom nu niet uit elkaar houden. Als die Amsterdamse joden zich zo identificeren met Israel dat ze geen enkele kritiek kunnen verdragen zou ik zeggen: Doe ons een lol en koop een ticket enkele reis. Iedereen blij.
Eh, ja, dat doe ik zegmaar. Gretta heeft kritiek op de Israëlische politiek. Dat vind ik tamelijk voorstelbaar. Op heel bizondere wijze weet zij een link te leggen van Israëlische politiek naar Amsterdamse restaurants.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 08:34 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Kijk even naar oorzaak en gevolg.
Gretta wordt weggezet als antisemiet omdat ze voor de Palestijnse bevolking opkomt. Wie kan hier Israel en jodendom nu niet uit elkaar houden. Als die Amsterdamse joden zich zo identificeren met Israel dat ze geen enkele kritiek kunnen verdragen zou ik zeggen: Doe ons een lol en koop een ticket enkele reis. Iedereen blij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |