echte liefde, je ziet het meteen.quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:26 schreef LostFormat het volgende:
Hoe romantisch.
Da's een goeie. Wordt tenminste ook iets in genoemd over rente en aflossing. Want wat heb je aan een schuldbekentenis als er niks instaat over wanneer het bedrag terugbetaald moet zijn?quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:29 schreef Martijn_fijn het volgende:
http://www.nooitmeerrood.nl/downloads/akte.doc
Alleen nog even editen, uitprinten en ondertekenen.![]()
Google is your friend...
En jij gelooft dat dit rechtsgeldig is?quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:29 schreef IntruderAlert het volgende:
Bij deze verklaard {naam muts x} bebrag {centen Y} te hebben geleend van {Jhonny Z}.
Terug te betalen voor { uitelkaar gaan datum Z}
krabbeltje X
krabbeltje Z.
done
Ja.quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:35 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
En jij gelooft dat dit rechtsgeldig is?![]()
Ja, alle feiten staan erin, + ondertekend. Dat is gewoon een basis overeenkomst, dus rechtgeldig.quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:35 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
En jij gelooft dat dit rechtsgeldig is?![]()
Alleen datum en plaats van ondertekening missen nog.quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:43 schreef TheThirdMark het volgende:
Ja, alle feiten staan erin, + ondertekend. Dat is gewoon een basis overeenkomst, dus rechtgeldig.
Je bent gek dat je haar zoveel leent.quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:52 schreef aldo71 het volgende:
Okay hier kan ik wel wat mee.
Het gaat om 12.500 euro.
En ik ben het er wel mee eens dat je over dit soort zaken in een relatie zakelijk moet blijven.
Dat geeft rust, en rust in een relatie is een van die onmisbare ingredienten.
![]()
Ik vraag me af wat ze met zoveel geld moest doen.. ik hoop niet met de nieuwe vriend op vakantie :-pquote:Op donderdag 19 januari 2006 16:52 schreef aldo71 het volgende:
Het gaat om 12.500 euro.
En ik ben het er wel mee eens dat je over dit soort zaken in een relatie zakelijk moet blijven.
![]()
Oh die homo?quote:Op donderdag 19 januari 2006 17:07 schreef SlaadjeBla het volgende:
er zweeft hier op fok iemand die erg goed is met contracten. Ben zijn naam even kwijt, maar hij had goede voorwaarden. Verplichte seks was er een van [14.gif]
Inderdaad ja, hij weet alles van contracten met vriendinnen. Benader hem eens, hij kan je vast wel helpen.quote:
Pff voor zo'n bedrag ging ik wel even langs een notaris als ik jou was, ook al is t je vriendin. Dat is veel geld.quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:52 schreef aldo71 het volgende:
Het gaat om 12.500 euro.
![]()
- Geen Datumquote:
De mijne ookquote:Op vrijdag 20 januari 2006 07:29 schreef avotar het volgende:
van lenen komt wenen zei mijn opa vroeger altijd...
degene die het leent zal het bedrag nooit ineens terug kunnen geven lijkt me, tenminste als het plotseling opgevraagd wordt.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 08:00 schreef Oblivion het volgende:
Is het niet zo dat als je renteloos leent het geld direct opvraagbaar MOET zijn?
Het is een goed idee het op papier te zetten, had ik het ook maar gedaan...![]()
Volgens mij is het wel een wet....quote:Op vrijdag 20 januari 2006 08:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
degene die het leent zal het bedrag nooit ineens terug kunnen geven lijkt me, tenminste als het plotseling opgevraagd wordt.
das inderdaad een mooie! Goed dat je er aan denkt. Als je het niet direct opeisbaar maakt kan het onder schenkingen gaan vallen en moet j evriendin het opgeven. Dat de BD er dan ook een stuk van wil hebben hoef ik niemand te vertellen.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 08:36 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Volgens mij is het wel een wet....
Renteloos? Dan moet het direct opvraagbaar zijn.
dit deel snap ik nog, ben ik het ook mee eensquote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:47 schreef aldo71 het volgende:
Dta van de belasting dienst ga ik wel even uitzoeken !!
Wat de lening betreft. Haar deel van de lening (met haar ex) komt te vervallen en is dan volgestort.
Is dit een idee van jullie, of hebben jullie dit zwart op wit (van de leningverstrekker, wat onderling is geregeld tijdens de scheiding doet niet ter zake)?quote:Als die ex maf gaat doen en besluit niet meer te betalen dan hebben we er geen last van.
Die zekerheid kan wel eens 25000 groot zijn (welke schuldeiser geeft nu vrijwillig een zekerheid die die heeft op? Zou je van mij niet voorelkaar krijgen in elk geval, tenzij je vriendin zonder die 12500 van jou een wsnp of faillissementsgeval zou wordenquote:Voor de volwassenen onder ons: om geen enkele band meer met je ex te hebben kan heel bevrijdend werken. En je je niet meer wakker hoeft te liggen of die ex ook blijft betalen is mij best wat waard.
Bedankt voor de tips.
waarom?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 23:03 schreef longinus het volgende:
het moet wel een goede vriendin zijn dat je haar dit leent, als het je vriendin is kan het aanleiding zijn tot het uit elkaar gaan.
Wat je ook doet, het kan altijd reden zijn voor uit elkaar gaan, wel of niet doen is niet zo makkelijk te zeggen.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 23:03 schreef longinus het volgende:
het moet wel een goede vriendin zijn dat je haar dit leent, als het je vriendin is kan het aanleiding zijn tot het uit elkaar gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |