abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38876111
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 20:43 schreef Blik het volgende:
Ik ben in Indonesië ziek geworden van die pillen, dus heb ik niet echt zin in die pillen. Tevens moest je die pillen een tijd voordat je aankwam slikken en een tijd nadat je weer uit malariagebied was
Er zijn verschillende soorten pillen, maar met slikken van Lariam begin je op de dag van aankomst en ga je door tot twee weken na vertrek. Als je de vorige keer ziek bent geworden van bepaalde pillen zou ik dat ff aangeven bij de GGD en vragen of ze een andere soort voor kunnen schrijven.
pi_39086284
kun je paludrine slikken als je epilepsie hebt? Ik moet kiezen tussen malerone of paludrine. Ik ga vier weken naar India en Nepal, volgend jaar April, en hoelang voor ik weg ga moet ik dan beginnen met slikken van medicijnen?
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
pi_39086713
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 10:24 schreef k_man het volgende:

[..]

Er zijn verschillende soorten pillen, maar met slikken van Lariam begin je op de dag van aankomst en ga je door tot twee weken na vertrek. Als je de vorige keer ziek bent geworden van bepaalde pillen zou ik dat ff aangeven bij de GGD en vragen of ze een andere soort voor kunnen schrijven.
Sorry, ik zie dat hierboven paludrine had moeten staan ipv lariam.
pi_39115232
jaguarized schreef dat zijn reisverzekering alle inentingen vergoedt. Welke reisverzekering heb je dan? Mijn ziektekostenverzekering vergoedt niets en mijn reisverzekering, anuleringsverz,ook niet voor zover ik weet.
Ik weet niet hoe ik zijn opmerking in dit bericht moet plaatsen, dus doe ik het maar zo.
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
  Moderator donderdag 22 juni 2006 @ 18:54:52 #105
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_39120379
quote:
Op maandag 12 juni 2006 14:33 schreef Blik het volgende:
Ik zou 4 weken naar Thailand gaan, waar malariapillen niet hoeven. Maar nu gaan we waarschijnlijk ook 1 week naar Cambodja (Angkor Wat en Pnomh Penh). Hiervoor worden echter wel malariapillen voorgeschreven. Maar is dit wel nodig voor die ene week dat we in Cambodja zijn en is gewoon heftig smeren met DEET niet goed genoeg...?
Als je goed smeert en zorgt dat je niet met blote enkels en armen rond gaat lopen zodra de schemering valt, dan is de kans dat je malaria oploopt heel erg klein, in een week tijd.
Bovendien, stel dat je enorm pech hebt en het toch oploopt: malaria is niet dodelijk bij gezonde mensen die er op tijd bij zijn met medicatie, al is het natuurlijk niet leuk om het op te lopen.

Maar waarom neem je geen malarone? Dat heeft nauwelijks tot geen bijwerkingen.
Lariam zou ik sowieso nooit nemen, die troep. Dan nog liever niks.
"Nederlanders koesteren hun zelfoverschatting, terwijl ze hun gebrek aan beschaving en bescheidenheid als assertiviteit vieren."
  zaterdag 24 juni 2006 @ 13:26:21 #106
62913 Blik
The one and Only!
pi_39175492
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 18:54 schreef Gert het volgende:

[..]

Als je goed smeert en zorgt dat je niet met blote enkels en armen rond gaat lopen zodra de schemering valt, dan is de kans dat je malaria oploopt heel erg klein, in een week tijd.
Bovendien, stel dat je enorm pech hebt en het toch oploopt: malaria is niet dodelijk bij gezonde mensen die er op tijd bij zijn met medicatie, al is het natuurlijk niet leuk om het op te lopen.

Maar waarom neem je geen malarone? Dat heeft nauwelijks tot geen bijwerkingen.
Lariam zou ik sowieso nooit nemen, die troep. Dan nog liever niks.
Ik zat toevallig vandaag het verhaal te vertellen tegen mijn moeder van de malariatabletten die ik eventueel moet slikken voor Cambodja. Komt ze aan dat ze nog 36 tabletten heeft van die malarone-pillen. Precies genoeg voor een ruime week Cambodja (2 dagen voor binnenkomst, en 1 week na vertrek malariagebied innemen)

Dus als ik moet slikken (ga vrijdag naar GGD) dan neem ik die gewoon, scheelt ook weer knaken
pi_39300551
gister even gebeld. kan volgende maand pas terecht.
pi_39315878
Hello!

Over twee maanden ga ik voor drie maanden naar Thailand. Aangeraden vaccinaties zijn:

- gele koorts
- DTP
- Hepatitis A

Nu heb ik in augustus 2001 de Twinrix gehaald. De Twinrix bestaat uit een serie van drie prikken en is een combinatie van Hepatitis A en B. De eerste twee prikken heb ik in augustus 2001 gehaald. Helaas heb ik verzuimd de derde prik te halen, dat moest binnen een jaar.

In hoeverre is het nodig nog een aparte vaccincatie voor Hepatitis A te halen, of ben ik al afdoende beschermd? Kan ik ook alleen een Hepatitis B halen om afdoende beschermd te zijn tegen Hepatitis B, mocht ik ooit weer naar een land gaan waar dat verplicht wordt gesteld?

En hoe lang is een gele koorts vaccinatie geldig? Ik heb de Stamaril in augustus 2001 gehaald.

Wie kan mij er meer over beide vaccinaties vertellen want bij de verschillende GGD's krijg ik verschillende adviezen.

pi_39315892

[ Bericht 100% gewijzigd door da_blonde op 28-06-2006 11:59:57 (per ongeluk dubbel geplaatst) ]
pi_39319363
Jeetje, kan nu niemand mij wat vertellen over de vaccinatie?
  Moderator woensdag 28 juni 2006 @ 15:12:27 #111
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_39322610
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:38 schreef da_blonde het volgende:
Jeetje, kan nu niemand mij wat vertellen over de vaccinatie?
Ik kan je wel wat vertellen, maar ik snap weinig van de adviezen van die GGD's waar jij blijkbaar bent geweest.
- Het is onzin om een gele koorts-vaccin te halen als je naar Thailand gaat. Misschien is dat verplicht als je rechtstreeks uit Afrika komt of zo, maar ik neem niet aan dat jij daar woont?
- Hepatitis B voor een vakantie naar Thailand: flauwekul. Kans dat je dit oploopt is zo klein. Dit in tegenstelling tot hepatitis A, wat je ook van voedsel kan oplopen. Maar als je al twee prikken hebt gehad binnen plm. een jaar tijd, dan zit je de komende 20 tot 25 jaar goed.
"Nederlanders koesteren hun zelfoverschatting, terwijl ze hun gebrek aan beschaving en bescheidenheid als assertiviteit vieren."
  zondag 6 augustus 2006 @ 21:47:20 #112
37305 BushRanger
in Wellington
pi_40553221
Van november tot april zal ik waarschijnlijk door Centraal Amerika rijden (alle landen) en ik zit een beetje te twijfelen hoe ik dat aan ga pakken mbt malaria. Aan de ene kant wil ik wel enigszins beschermd zijn, maar ik heb ook weer geen zin om een half jaar aan de pillen te zitten. Nu heb ik gehoord dat het er op zich wel mee valt met de malaria en dat als je je verstandig gedraagd (slapen onder net, lange broek/mouwen rond zonsopgang en ondergang etc) het risico wel meevalt. Ook is het het droge seizoen met minder muggen. Wat zouden jullie doen? Toch aan de pillen, of het risico nemen?
pi_40667641
Niemand die iets verstandigs heeft te zeggen!?
  donderdag 10 augustus 2006 @ 11:56:08 #114
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_40679958
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 00:13 schreef BushRanger het volgende:
Niemand die iets verstandigs heeft te zeggen!?
Misschien dat ze je bij het GGGD kunnen adviseren Het is vaak ook beetje persoonlijk wat iemand wilt. Meeste die er niet van houden kiezen er gewoon voor zich extra te beschremen. Dus daar moet je zelf voor kiezen. Op de website van GGGD of LCR hebben ze lichte adviezen.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueņos" Alfredo Di Stefano
pi_40744949
Had dit ook in de "oude" topic gepost van inentingen maar die is gisteren gesloten. Vandaar hier ook nog maar even.

Vandaag ben ik op pad geweest voor wat advies en een paar inentingen. Ik ga naar Rusland, Mongolie en China en wellicht India en heb tot nu toe de volgende inentingen:

- DTP
- Hepatis A/B combinatie

Heb ook meteen een care kit steriel gekocht samen met loperamide diarreeremmer en care plus.

Ik moet nog naar het GGD voor montaux prik en ik moet nog wat deet-spray en een klamboe die geweven geimpregneerd is kopen.

Als iemand nog tips o.i.d. heeft dan lees ik het graag.
pi_40759733
je weet dat de Mantoux geen vaccinatie is maar een controlemiddel? Ze controleren of je geen TBC hebt of dit moment en na afloop van je vakantie moet je dit weer doen.
Voor TBC geldt dat je uit de buurt moet blijven van mensen die hoesten (als of dat lukt) Zodra je je grieperig voelt met hoesten moet je ff langs de GGD voor de test.
Heb je TBC opgelopen krijg je een antibiotica kuur waarna je van deze ziekte af bent. (als je de kuur helemaal afmaakt en hij duurt een half jaar)
Waarom ze vooraf prikken is mij niet duidelijk.

De klamboe en de Deet kun je ook bij een goede buitensportwinkel kopen. Die hebben ook ruimere openingstijden.
pi_40764420
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 11:20 schreef Oceanonix het volgende:
je weet dat de Mantoux geen vaccinatie is maar een controlemiddel? Ze controleren of je geen TBC hebt of dit moment en na afloop van je vakantie moet je dit weer doen.
Voor TBC geldt dat je uit de buurt moet blijven van mensen die hoesten (als of dat lukt) Zodra je je grieperig voelt met hoesten moet je ff langs de GGD voor de test.
Heb je TBC opgelopen krijg je een antibiotica kuur waarna je van deze ziekte af bent. (als je de kuur helemaal afmaakt en hij duurt een half jaar)
Waarom ze vooraf prikken is mij niet duidelijk.

De klamboe en de Deet kun je ook bij een goede buitensportwinkel kopen. Die hebben ook ruimere openingstijden.
Bedankt voor je reactie. Ik weet dat het een controlemiddel is. Dat is me duidelijk uitgelegd. Aangezien ik waarschijnlijk in een gebied kom waar veel TBC heerst was het advies om dit even vooraf te doen.

De deet en klamboe haal ik waarschijnlijk ook bij het tropencentrum, daar moet ik binnenkort toch weer zijn.

Ik heb zelf ook eens nagekeken welke vaccinaties ik nodig zou hebben maar ik meen toch echt gezien te hebben dat het er meer waren....
pi_40775077
hoe zit het met je buiktyfus vaccinatie? Die is voor India aan te raden.
pi_40775583
Nog even over malaria:
je kunt ook als je geen pillen wil slikken een kuurtje mee nemen voor als je het toch krijgt. Ik had 12 malarone pillen meegenomen toen ik voor een half jaar naar de Filipijnen ging. Als ik het idee zou krijgen dat ik malaria had, zou ik 3 dagen lang achter elkaar elke dag 4 pillen moeten slikken en naar de dokter gaan. Heb gelukkig nergens last van gekregen...
pi_41410599
Vraagje...

Het lijkt me wel nodig om in bepaalde gebieden in Venezuela malaria pillen te slikken.

Weet iemand of je ze ook lokaal kunt kopen??

tijdens voorgaande trips heb ik nog wel eens het idee gehad zwaar genaaid te zijn door in NL 60 euro te betalen voor die dingen, terwijl je het lokaal voor minder dan $10 kon kopen....
  zaterdag 2 september 2006 @ 10:15:43 #122
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_41417644
Als ik me niet vergis moet je voordat je weggaat al beginnen met de kuur...heeft dus weinig zin om ze daar pas te kopen, dan ben je al te laat Ook moet je ze langer doorslikken, als je thuis bent moet je er dus nog een aantal innemen.
To infinity…and beyond!
pi_41417708
Met malarone is het zo dat je 1 dag voor je in het gebied komt moet beginnen en 7 dagen erna doorgaan.

In Venuzuela zou je ze volgens mij moeten slikken. Je kan er ook voor kiezen om het niet te doen. De lokale bevolking slikt ze namelijk ook niet. In de grote steden aan de kust zal je ze niet nodig hebben. Maar ga je verder het binnenland in heb je ze niet wel nodig.

Ik ben naar de amazone (Brasil) geweest en daar heb ik ze wel geslikt. Heb geen mug gezien en ben er ook niet ziek van geworden. Ik zou als ik jou was voor de Malarone gaan en niet de andere soorten pillen.

Bij mij wordt Malarone vergoed door de verzekering. Kijk je verzekering goed na of je niet toevallig ook gedekt bent voor die pillen.

[ Bericht 5% gewijzigd door menininha op 02-09-2006 10:50:12 ]
...nothing happens until you make it happen...
  Moderator zaterdag 2 september 2006 @ 10:25:41 #124
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_41417762
quote:
we laten het wel mergen
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zaterdag 2 september 2006 @ 10:30:36 #125
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_41417822
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 10:20 schreef menininha het volgende:
Met malarone is het zo dat je 1 dag voor je in het gebied komt moet beginnen en 7 dagen erna doorgaan.

In Venuzuela zou je ze volgens mij moeten slikken. Je kan er ook voor kiezen om het niet te doen. De lokale bevolking slikt ze namelijk ook niet. In de grote steden aan de kust zal je ze niet nodig hebben. Maar ga je verder het binnenland in heb je ze niet nodig.

Ik ben naar de amazone (Brasil) geweest en daar heb ik ze wel geslikt. Heb geen mug gezien en ben er ook niet ziek van geworden. Ik zou als ik jou was voor de Malarone gaan en niet de andere soorten pillen.

Bij mij wordt Malarone vergoed door de verzekering. Kijk je verzekering goed na of je niet toevallig ook gedekt bent voor die pillen.
Je zin klopt niet...aan de kust heb je ze niet nodig en in het binnenland ook niet??
En dat de lokale bevolking ze niet slikt wil niet alles zeggen. Misschien te weinig geld ofzo? Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en er gewoon mee beginnen. Even langs de dokter en waarschijnlijk krijg je dan idd malarone mee. En idd ff kijken of het vergoed wordt
To infinity…and beyond!
pi_41418127
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 10:30 schreef ivetje het volgende:

[..]

Je zin klopt niet...aan de kust heb je ze niet nodig en in het binnenland ook niet??
En dat de lokale bevolking ze niet slikt wil niet alles zeggen. Misschien te weinig geld ofzo? Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en er gewoon mee beginnen. Even langs de dokter en waarschijnlijk krijg je dan idd malarone mee. En idd ff kijken of het vergoed wordt
Sorry, dat klopt ik heb het al verbetert ik was te druk bezig met kijken ofik het goed typte, doe ik het nog fout. De lokale bevolking slikt ze niet omdat ze (dat was mij door een local verteld in de amazone) zelf hun eigen geneesmiddelen etc hebben voor dit soort kwalen. De amazone is een grote apotheek.
pi_41421928
Ok, dank voor de tips!

Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik ga doen.... Ligt er aan of de binnenlandse vlucht die ik heb geboekt wel bevestigd is (vage website)..
Ik heb ze ooit 3 maanden lang geslikt en werd daar niet echt beter van. Voelde me erg naar. In Azie heb ik denk 2 weken geslikt en toen gestopt, ik kreeg allerlei bijwerkingen en had daar geen zin in.

Dit tripje is maar 2 weken waarvan ik hooguit een week in het binnenland zal zijn. Vandaar dat ik die pillen niet echt hoog als prioriteit heb staan. Uiteraard gebruik ik wel spul met 50% deet....
pi_41421993
ik heb ze ook niet beruikt in Bolivia (in de jungle), valt volgens mij reuze mee met malaria. punt is dat je er nooit meer vanaf komt. die dingen zijn trouwens wel reteduur om te kopen dus ik zou ze gewoon daar kopen als ik jou was. en over malarone hoor ik ook de beste verhalen.
pi_41426501
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 13:46 schreef Fazzoletti het volgende:
Ok, dank voor de tips!

Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik ga doen.... Ligt er aan of de binnenlandse vlucht die ik heb geboekt wel bevestigd is (vage website)..
Ik heb ze ooit 3 maanden lang geslikt en werd daar niet echt beter van. Voelde me erg naar. In Azie heb ik denk 2 weken geslikt en toen gestopt, ik kreeg allerlei bijwerkingen en had daar geen zin in.

Dit tripje is maar 2 weken waarvan ik hooguit een week in het binnenland zal zijn. Vandaar dat ik die pillen niet echt hoog als prioriteit heb staan. Uiteraard gebruik ik wel spul met 50% deet....
Welk merk heb je toen gebruikt?
pi_41480158
In midden Amerika Paludrine en in Azie Doxycycline....
Van de laatste kreeg ik veel last in de zon, heb maakt je huid heel gevoelig...
pi_41483790
quote:
Op maandag 4 september 2006 13:29 schreef Fazzoletti het volgende:
In midden Amerika Paludrine en in Azie Doxycycline....
Van de laatste kreeg ik veel last in de zon, heb maakt je huid heel gevoelig...
Die dus niet meer gaan gebruiken! Ik zweer bij malarone
pi_41565182
Ik zou ook niet voor lokale malariaproducten gaan. Zo dacht ik er ook over... waarom geen goedkopere malaria medicijnen kopen ter plaatse? De eerste keer ging het goed. Ik had een paardenmiddel gekregen, 5 pillen. De eerste dag moest ik er 2 slikken en daarna 3 weken lang 1 per week. Werd er een beetje hyper van maar beviel prima.

De 2e keer kreeg ik eenzelfde soort kuur, gekocht in een apotheek in Guatemala. Dat viel wat minder. Ik werd superdepressief en begon al te janken als ik Abba op de radio hoorde. Kon niets anders meer dan huilen, om de stomste dingen. Ben na die 2 pillen dus maar gestopt en heb het risico maar genomen besmet te raken.
pi_42170731
Ik heb net 68 pillen malerone gehaald voor 2 maanden naar madagascar en nu lees ik in de bijsluiter dat je dat spul niet langer dan 4 weken mag gebruiken!? Terwijl de malerone voorgeschreven is door een reisarts van de GGD die wist dat ik 2 maanden weg zou gaan en waarnaartoe. Ik zit nu wel te twijfelen of ik die hele 2 maanden dat spul ga slikken! Iemand ervaring met langere tijd malerone slikken?
Unox, the worst operating system.
pi_42176532
quote:
Op woensdag 27 september 2006 15:06 schreef Schorpioen het volgende:
Ik heb net 68 pillen malerone gehaald voor 2 maanden naar madagascar en nu lees ik in de bijsluiter dat je dat spul niet langer dan 4 weken mag gebruiken!? Terwijl de malerone voorgeschreven is door een reisarts van de GGD die wist dat ik 2 maanden weg zou gaan en waarnaartoe. Ik zit nu wel te twijfelen of ik die hele 2 maanden dat spul ga slikken! Iemand ervaring met langere tijd malerone slikken?
Ik zou eerst de GGD nog maar eens bellen, en evt. een second opinion vragen van de huisarts of Havenziekenhuis oid. Het schijnt dat de kans op bijwerkingen na 4wkn groter wordt, en wekenlang dagelijks zo'n pil slikken lijkt me ook niet echt gezond.

Malarone is bij mijn weten beter geschikt voor korte/onverwachte tripjes omdat je niet vooraf hoeft te slikken. Lariam daarentegen kun je langer gebruiken, maar die is berucht vanwege de bijwerkingen.

Een vriend van me zit nu toevallig in Madagascar, hem werd Lariam aanbevolen en heeft nergens last van.

Kortom: vraag het nog eens na.
Ik zoek niet, ik vind.
  maandag 2 oktober 2006 @ 11:55:23 #135
52034 U
bevindt zich hier
pi_42306763
Even misschien een stom vraagje: maar ik heb nu een afspraak met de GGD voor mijn reis naar Argentinie over een maandje of 1,5; maar vraag me nu af of ik het niet goedkoper kan doen qua vaccinaties. Mijn zus is arts en zou eventueel een recept kunnen schrijven, maar zou ik ook een advies bij de apotheek o.i.d. kunnen halen en is dat dan goedkoper?
Wat zegt U?
pi_42316088
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 11:55 schreef U het volgende:
Even misschien een stom vraagje: maar ik heb nu een afspraak met de GGD voor mijn reis naar Argentinie over een maandje of 1,5; maar vraag me nu af of ik het niet goedkoper kan doen qua vaccinaties. Mijn zus is arts en zou eventueel een recept kunnen schrijven, maar zou ik ook een advies bij de apotheek o.i.d. kunnen halen en is dat dan goedkoper?
Ja, je kunt bij je apotheek om advies vragen m.b.t je reis naar Argentinie. Dit heb ik destijds ook gedaan toen ik op reis ging naar Turkije en daarvoor Hepatitis A werd geadviseerd.
De huisarts (assistente) schrijft een receptje voor zodat je de prik zelf op kunt halen bij de apotheek. De assistente wil hem wel zetten, maar ik heb toen op mijn werk ook even een collega gevraagd (verpleegkundige). Het is je eigen verantwoordelijkheid en heb geen problemen gehad.

Misschien een tip om te informeren of je ziektekostenverzekeraar een deel van de prikken vergoed. Sinds de invoering van de basisverzekering las ik dat ik 80% van de reispreventie vergoed krijg in de aanvullende verzekering. Helaas ben ik al volledig gevaccineerd voor Hep A & B. Is dat even balen.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 15:07:51 #137
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_46041098
Is er iemand die meer weet over het veelvuldig slikken van malariamiddelen? Ik zat laatst uit te rekenen dat ik met alle zakenereisjes samen gemakkelijk 3 maanden malarone slik (niet achtereen, maar steeds in perioden van 2-3 weken). En dan komt er vaak ook nog een vakantie bij.

Ik ben niet iemand die verder erg veel medicijnen slikt en vroeg me eigenlijk af hoeveel kwaad dat eigenlijk kan.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_46045604
Ik heb dat ook een keer uitgezocht omdat ik het 2 maanden achtereen zou moeten gaan slikken (zie post van mij eerder in dit topic) en in de bijsluiter staat dat je het niet langer dan 4 weken achtereen mag slikken. Die 4 weken bleek een of andere registratie- of patentissue te zijn ofzo, iig lag daar geen directe gezondheidsreden aan ten grondslag. Ik heb het aan de reisarts in Utrecht gevraagd en ook aan iemand van vaccinatiecentrum Wageningen en die zeiden beiden dat 2-3 maanden aaneenvolgend slikken op zich geen probleem is; met tussenpozes slikken zou dan nog minder een probleem zijn lijkt me dan.

Maar toch het blijft tricky, de lange termijneffecten zijn nog nauwelijks bekend. Ik ben op mijn afgelopen vakantie van 2 maanden na een week of 2-3 mede daardoor gestopt met slikken; ik heb ook te veel verhalen gehoord en meegemaakt van mensen die malaria hadden gekregen ondanks de malerone, en waar het ziektebeeld veel heftiger was en moeilijker te behandelen omdat het een tijdje onopgemerkt had kunnen sluimeren tot het in dubbele hevigheid naar buiten kwam. Dan maar liever gewoon malaria krijgen, het meteen merken en behandelen met een stootkuur malerone. Ik heb het overigens niet gehad gelukkig (wel regelmatig gestoken ondanks de DEET).
Unox, the worst operating system.
  woensdag 7 februari 2007 @ 09:48:46 #139
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_46066463
Dank Schorpioen. Ik twijfel ook heel erg. Zit helemaal niet te wachten op malaria, maar maak me vooral zorgen om het feit dat dit geen éénmalig iets is. Als ik hier nog een poos(je) blijf werken dan ben ik mezelf toch behoorlijk vol aan het stoppen met rotzooi...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  donderdag 8 februari 2007 @ 14:36:08 #140
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_46106177
Optie is om ze niet te slikken...
Explore the World
  donderdag 8 februari 2007 @ 15:21:01 #141
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_46107541
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 14:36 schreef bluesparkle het volgende:
Duh.
Dat is dus de overweging die ik aan het maken ben: wegen mogelijke bijverschijnselen op de middellange termijn op tegen het risico om malaria te krijgen...
  donderdag 8 februari 2007 @ 15:38:37 #142
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_46108091
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 14:36 schreef bluesparkle het volgende:
Tegen mij werd verteld dat je ze dagelijks moet slikken of een hele berg als je de symptonen krijgt. Dan maar niet slikken. Ik hou niet van medicijnen slikken (doe ik ook niet, behalve dat ene asperientje een paar jaar geleden) dus hoe minder hoe beter. We hebben van een Duitse toerist pillen gekregen voor 2-3 dagen geloof ik dus dat was genoeg. Aan het einde van de vakantie hebben we ze weggegooid.

Echt afgelegen gebieden reis ik niet naar dus altijd wel medisch personeel binnen een dag te vinden.

Ik neem het risico wel liever dan dat ik bijwerkingen van de medicijnen krijg.
reset
pi_46132577
Gelukkig heb je niet zo veel last van malaria als je het eenmaal hebt.
Je kunt er alleen maar de rest van de leven last van houden....................
  donderdag 22 maart 2007 @ 10:22:45 #144
79010 baziz
I can see clearly now...
pi_47539687
Komende zomer ga ik samen met mijn vriendin naar Turkije, ook daar geld een vaccinatie advies voor.
Ze raden aan een prik te halen voor Hepatitis A en DTP alleen word dit niet vergoed door mijn zorg verzekeraar en hoor ik van een aantal mensen dat het ook overdreven is om zo'n prik te halen.
Het is toch zo'n 75 euro per persoon waar we over praten en vind het zonde om dat geld te besteden aan een prik die ik niet eens nodig heb.
Heeft er hier iemand ervaring met vaccinaties voor Turkije? Ik verblijf in het toeristische kustgebied, dus geen trip door het binnenland of iets dergelijks.
Life can only be understood in revese, but must be lived forwards
  donderdag 22 maart 2007 @ 10:29:55 #145
62913 Blik
The one and Only!
pi_47539882
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 10:22 schreef baziz het volgende:
Komende zomer ga ik samen met mijn vriendin naar Turkije, ook daar geld een vaccinatie advies voor.
Ze raden aan een prik te halen voor Hepatitis A en DTP alleen word dit niet vergoed door mijn zorg verzekeraar en hoor ik van een aantal mensen dat het ook overdreven is om zo'n prik te halen.
Het is toch zo'n 75 euro per persoon waar we over praten en vind het zonde om dat geld te besteden aan een prik die ik niet eens nodig heb.
Heeft er hier iemand ervaring met vaccinaties voor Turkije? Ik verblijf in het toeristische kustgebied, dus geen trip door het binnenland of iets dergelijks.
Als het niet vergoed wordt zou ik het lekker niet doen, helemaal omdat je in de toeristische gebieden blijft. (En ik zou een zorgverzekeraar uitzoeken die dit wel vergoed, bijv tot ¤ 250)
  donderdag 22 maart 2007 @ 11:49:53 #146
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_47542172
Als je alleen in je resort blijft (zou wel heel zonde zijn, maar wie ben ik ) zijn zonnebrand, anti-katerpillen en condooms waarschijnlijk meer voor de hand liggende gezondheidsproducten....
  donderdag 22 maart 2007 @ 14:03:38 #147
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_47546501
Aan de andere kant, als je in de toekomst meer wil reizen, is het handig om ze wel te nemen en later een vervolgprik zodat je 10 jaar lang beschermt bent (bij de hep A, de DTP weet ik niet meer).

Ik heb na mijn tripje naar het noordwesten van Argentinië trouwens ook iets raars overgehouden. Vreemde witte ronde vlekken (1,5 cm ong) met in het midden een soort moedervlek op m'n rug en buik. Ziet er heel maf uit. Gisteren naar een dermatoloog geweest hier, die had het in gebrekkig Spanglish over nerves? Mja, whatever
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_52130553
he mensen over 2 weken vertrek ik richting turkije niet zo lang hoor maar nu hoor van verschillende mensen dat een inenting ook verstandig, mssr is dat ook zo.
  maandag 6 augustus 2007 @ 11:27:21 #149
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_52135292
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 23:23 schreef afraidtech het volgende:
he mensen over 2 weken vertrek ik richting turkije niet zo lang hoor maar nu hoor van verschillende mensen dat een inenting ook verstandig, mssr is dat ook zo.
Volgens mij is het behoorlijk overdreven. Ik ga woensdag naar Turkije (zit vlak bij het o-zo mooie oludeniz ) en ik heb me niet laten inenten. Vorig jaar ben ik in Alanya geweest en toen wel laten doen.
Drugs are good mkay?
pi_52146271
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 11:27 schreef Party_P het volgende:

[..]

Volgens mij is het behoorlijk overdreven. Ik ga woensdag naar Turkije (zit vlak bij het o-zo mooie oludeniz ) en ik heb me niet laten inenten. Vorig jaar ben ik in Alanya geweest en toen wel laten doen.
Dan is het verstandig voor o.a Hep A om je nogmaals te laten inenten. Na de 2e injectie, na ongv. een jaar, ben je voor 10-15 jaar beschermd. 1 injectie tegen Hep. A geeft je maar 1 jaar bescherming.

Ik heb mij 3 jaar terug, toen ik naar Turkije ging, wel laten inenten. Zo'n injectie kost ongv. 40 euro. Wat is dat voor een prijs tegenover een enge ziekte?
Kijk even om je heen of er iemand is die in de zorg werkt en deze injectie mag/kan zetten. Dan hoef je enkel de injectieprijs te betalen bij de apotheek. Bij de GGD komt er nog 10 euro consultkosten bij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')