Er zijn verschillende soorten pillen, maar met slikken van Lariam begin je op de dag van aankomst en ga je door tot twee weken na vertrek. Als je de vorige keer ziek bent geworden van bepaalde pillen zou ik dat ff aangeven bij de GGD en vragen of ze een andere soort voor kunnen schrijven.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:43 schreef Blik het volgende:
Ik ben in Indonesië ziek geworden van die pillen, dus heb ik niet echt zin in die pillen. Tevens moest je die pillen een tijd voordat je aankwam slikken en een tijd nadat je weer uit malariagebied was
Sorry, ik zie dat hierboven paludrine had moeten staan ipv lariam.quote:Op donderdag 15 juni 2006 10:24 schreef k_man het volgende:
[..]
Er zijn verschillende soorten pillen, maar met slikken van Lariam begin je op de dag van aankomst en ga je door tot twee weken na vertrek. Als je de vorige keer ziek bent geworden van bepaalde pillen zou ik dat ff aangeven bij de GGD en vragen of ze een andere soort voor kunnen schrijven.
Als je goed smeert en zorgt dat je niet met blote enkels en armen rond gaat lopen zodra de schemering valt, dan is de kans dat je malaria oploopt heel erg klein, in een week tijd.quote:Op maandag 12 juni 2006 14:33 schreef Blik het volgende:
Ik zou 4 weken naar Thailand gaan, waar malariapillen niet hoeven. Maar nu gaan we waarschijnlijk ook 1 week naar Cambodja (Angkor Wat en Pnomh Penh). Hiervoor worden echter wel malariapillen voorgeschreven. Maar is dit wel nodig voor die ene week dat we in Cambodja zijn en is gewoon heftig smeren met DEET niet goed genoeg...?
Ik zat toevallig vandaag het verhaal te vertellen tegen mijn moeder van de malariatabletten die ik eventueel moet slikken voor Cambodja. Komt ze aan dat ze nog 36 tabletten heeft van die malarone-pillen. Precies genoeg voor een ruime week Cambodja (2 dagen voor binnenkomst, en 1 week na vertrek malariagebied innemen)quote:Op donderdag 22 juni 2006 18:54 schreef Gert het volgende:
[..]
Als je goed smeert en zorgt dat je niet met blote enkels en armen rond gaat lopen zodra de schemering valt, dan is de kans dat je malaria oploopt heel erg klein, in een week tijd.
Bovendien, stel dat je enorm pech hebt en het toch oploopt: malaria is niet dodelijk bij gezonde mensen die er op tijd bij zijn met medicatie, al is het natuurlijk niet leuk om het op te lopen.
Maar waarom neem je geen malarone? Dat heeft nauwelijks tot geen bijwerkingen.
Lariam zou ik sowieso nooit nemen, die troep. Dan nog liever niks.
Ik kan je wel wat vertellen, maar ik snap weinig van de adviezen van die GGD's waar jij blijkbaar bent geweest.quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:38 schreef da_blonde het volgende:
Jeetje, kan nu niemand mij wat vertellen over de vaccinatie?
Misschien dat ze je bij het GGGD kunnen adviserenquote:Op donderdag 10 augustus 2006 00:13 schreef BushRanger het volgende:
Niemand die iets verstandigs heeft te zeggen!?
Bedankt voor je reactie. Ik weet dat het een controlemiddel is. Dat is me duidelijk uitgelegd. Aangezien ik waarschijnlijk in een gebied kom waar veel TBC heerst was het advies om dit even vooraf te doen.quote:Op zondag 13 augustus 2006 11:20 schreef Oceanonix het volgende:
je weet dat de Mantoux geen vaccinatie is maar een controlemiddel? Ze controleren of je geen TBC hebt of dit moment en na afloop van je vakantie moet je dit weer doen.
Voor TBC geldt dat je uit de buurt moet blijven van mensen die hoesten (als of dat lukt) Zodra je je grieperig voelt met hoesten moet je ff langs de GGD voor de test.
Heb je TBC opgelopen krijg je een antibiotica kuur waarna je van deze ziekte af bent. (als je de kuur helemaal afmaakt en hij duurt een half jaar)
Waarom ze vooraf prikken is mij niet duidelijk.
De klamboe en de Deet kun je ook bij een goede buitensportwinkel kopen. Die hebben ook ruimere openingstijden.
we laten het wel mergenquote:Op zaterdag 2 september 2006 10:12 schreef DutchTrain het volgende:
=> Het centrale vaccinatie en enge-reisziektes-topic
Je zin klopt niet...aan de kust heb je ze niet nodig en in het binnenland ook niet??quote:Op zaterdag 2 september 2006 10:20 schreef menininha het volgende:
Met malarone is het zo dat je 1 dag voor je in het gebied komt moet beginnen en 7 dagen erna doorgaan.
In Venuzuela zou je ze volgens mij moeten slikken. Je kan er ook voor kiezen om het niet te doen. De lokale bevolking slikt ze namelijk ook niet. In de grote steden aan de kust zal je ze niet nodig hebben. Maar ga je verder het binnenland in heb je ze niet nodig.
Ik ben naar de amazone (Brasil) geweest en daar heb ik ze wel geslikt. Heb geen mug gezien en ben er ook niet ziek van geworden. Ik zou als ik jou was voor de Malarone gaan en niet de andere soorten pillen.
Bij mij wordt Malarone vergoed door de verzekering. Kijk je verzekering goed na of je niet toevallig ook gedekt bent voor die pillen.
Sorry, dat klopt ik heb het al verbetert ik was te druk bezig met kijken ofik het goed typte, doe ik het nog fout. De lokale bevolking slikt ze niet omdat ze (dat was mij door een local verteld in de amazone) zelf hun eigen geneesmiddelen etc hebben voor dit soort kwalen. De amazone is een grote apotheek.quote:Op zaterdag 2 september 2006 10:30 schreef ivetje het volgende:
[..]
Je zin klopt niet...aan de kust heb je ze niet nodig en in het binnenland ook niet??
En dat de lokale bevolking ze niet slikt wil niet alles zeggen. Misschien te weinig geld ofzo? Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en er gewoon mee beginnen. Even langs de dokter en waarschijnlijk krijg je dan idd malarone mee. En idd ff kijken of het vergoed wordt
Welk merk heb je toen gebruikt?quote:Op zaterdag 2 september 2006 13:46 schreef Fazzoletti het volgende:
Ok, dank voor de tips!
Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik ga doen.... Ligt er aan of de binnenlandse vlucht die ik heb geboekt wel bevestigd is (vage website)..
Ik heb ze ooit 3 maanden lang geslikt en werd daar niet echt beter van. Voelde me erg naar. In Azie heb ik denk 2 weken geslikt en toen gestopt, ik kreeg allerlei bijwerkingen en had daar geen zin in.
Dit tripje is maar 2 weken waarvan ik hooguit een week in het binnenland zal zijn. Vandaar dat ik die pillen niet echt hoog als prioriteit heb staan. Uiteraard gebruik ik wel spul met 50% deet....![]()
Die dus niet meer gaan gebruiken! Ik zweer bij malaronequote:Op maandag 4 september 2006 13:29 schreef Fazzoletti het volgende:
In midden Amerika Paludrine en in Azie Doxycycline....
Van de laatste kreeg ik veel last in de zon, heb maakt je huid heel gevoelig...
Ik zou eerst de GGD nog maar eens bellen, en evt. een second opinion vragen van de huisarts of Havenziekenhuis oid. Het schijnt dat de kans op bijwerkingen na 4wkn groter wordt, en wekenlang dagelijks zo'n pil slikken lijkt me ook niet echt gezond.quote:Op woensdag 27 september 2006 15:06 schreef Schorpioen het volgende:
Ik heb net 68 pillen malerone gehaald voor 2 maanden naar madagascar en nu lees ik in de bijsluiter dat je dat spul niet langer dan 4 weken mag gebruiken!? Terwijl de malerone voorgeschreven is door een reisarts van de GGD die wist dat ik 2 maanden weg zou gaan en waarnaartoe. Ik zit nu wel te twijfelen of ik die hele 2 maanden dat spul ga slikken! Iemand ervaring met langere tijd malerone slikken?
Ja, je kunt bij je apotheek om advies vragen m.b.t je reis naar Argentinie. Dit heb ik destijds ook gedaan toen ik op reis ging naar Turkije en daarvoor Hepatitis A werd geadviseerd.quote:Op maandag 2 oktober 2006 11:55 schreef U het volgende:
Even misschien een stom vraagje: maar ik heb nu een afspraak met de GGD voor mijn reis naar Argentinie over een maandje of 1,5; maar vraag me nu af of ik het niet goedkoper kan doen qua vaccinaties. Mijn zus is arts en zou eventueel een recept kunnen schrijven, maar zou ik ook een advies bij de apotheek o.i.d. kunnen halen en is dat dan goedkoper?
Duh.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:36 schreef bluesparkle het volgende:
Optie is om ze niet te slikken...
Tegen mij werd verteld dat je ze dagelijks moet slikken of een hele berg als je de symptonen krijgt. Dan maar niet slikken. Ik hou niet van medicijnen slikken (doe ik ook niet, behalve dat ene asperientje een paar jaar geleden) dus hoe minder hoe beter. We hebben van een Duitse toerist pillen gekregen voor 2-3 dagen geloof ik dus dat was genoeg. Aan het einde van de vakantie hebben we ze weggegooid.quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:36 schreef bluesparkle het volgende:
Optie is om ze niet te slikken...
Als het niet vergoed wordt zou ik het lekker niet doen, helemaal omdat je in de toeristische gebieden blijft. (En ik zou een zorgverzekeraar uitzoeken die dit wel vergoed, bijv tot ¤ 250)quote:Op donderdag 22 maart 2007 10:22 schreef baziz het volgende:
Komende zomer ga ik samen met mijn vriendin naar Turkije, ook daar geld een vaccinatie advies voor.
Ze raden aan een prik te halen voor Hepatitis A en DTP alleen word dit niet vergoed door mijn zorg verzekeraar en hoor ik van een aantal mensen dat het ook overdreven is om zo'n prik te halen.
Het is toch zo'n 75 euro per persoon waar we over praten en vind het zonde om dat geld te besteden aan een prik die ik niet eens nodig heb.
Heeft er hier iemand ervaring met vaccinaties voor Turkije? Ik verblijf in het toeristische kustgebied, dus geen trip door het binnenland of iets dergelijks.
Volgens mij is het behoorlijk overdreven. Ik ga woensdag naar Turkije (zit vlak bij het o-zo mooie oludenizquote:Op zondag 5 augustus 2007 23:23 schreef afraidtech het volgende:
he mensen over 2 weken vertrek ik richting turkije niet zo lang hoor maar nu hoor van verschillende mensen dat een inenting ook verstandig, mssr is dat ook zo.
Dan is het verstandig voor o.a Hep A om je nogmaals te laten inenten. Na de 2e injectie, na ongv. een jaar, ben je voor 10-15 jaar beschermd. 1 injectie tegen Hep. A geeft je maar 1 jaar bescherming.quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:27 schreef Party_P het volgende:
[..]
Volgens mij is het behoorlijk overdreven. Ik ga woensdag naar Turkije (zit vlak bij het o-zo mooie oludeniz) en ik heb me niet laten inenten. Vorig jaar ben ik in Alanya geweest en toen wel laten doen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |