abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34563375
Fritz ligt nog steeds te pitten, hij is volgens mij echt heel moe.
pi_34563590
Oh Fritzje toch
pi_34564912
Nu wassie net wakker, sprong wel zelf uit z'n mand maar ging daarna languit op de grond liggen en weer moeilijk ademen....
pi_34565648
Ik vind ineens ook een filmpje van toen Bommel net een dagje bij ons was
http://www.youtube.com/w/(...)ns-was?v=Px113TwogAI
Wat was hij klein en lief !! Dat kleine hobbelkontje en staartje
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_34579120
Hoe is het met Fritz Inkie
  zondag 29 januari 2006 @ 16:37:42 #106
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_34584408
Voelt Fritzje zich alweer wat beter

Hey je hebt toch niet dat enge ding in je hand he

Hondjes !

Poes de smerige smiegt was net achter me aan gesneakt naar buiten Had het pas door toen ze op de vijver stond Gelukkig kleeft ze verschrikkelijk aan je nu, en met 1x roepen hangt ze nog net niet in je been Nou vooruit even frisse neus dan ! Nu ligt ze weer lekker te slapen in dr mandje

Poes dr jezus immitatie

Raar beest Das toch freezing man !

Kouwe Kont
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  † In Memoriam † zondag 29 januari 2006 @ 16:49:28 #107
37843 lady-wrb
kortaf
pi_34584875
nou zeg inkie de ellende weet je wel te vinden zeg!
maandag maar even naar de da met fritz?

zeg poes, had jij geen huisarrest?
  zondag 29 januari 2006 @ 16:55:23 #108
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_34585080
Ja ze heeft nog huisarrest, maar tis zo'n mak lammetje nu 2 tellen foto maken van de cavia mag ze dan nog wel naast zitten als ze toch al naar buiten was gesneakt
Ze is vast goed geschrokken deze keer, ze is zo mak, luisterd onwijs goed, en is zo verschrikkelijk lief en aanhankelijk, zelfs andere beesten mogen in dr buurt komen zonder dat ze begint te blazen of gelijk uithaalt secreet dat ze is
Maar nu blijft ze weer even lekker binnen, ze heeft dr frisse neus gehad, dus nu mag ze nog eventjes balen
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_34587967
Hahaha genoten van POES en haar jezus imitatie

Xena heeft een nieuwe tik , dit keer niet zo'n leuke
Wanneer ze zoals altijd, blijemet me mee huppelt naar beneden omdat ze dan de tuin inmag, gaat het bij het omdoen van het tuigje mis
Nekstukje no problem, staat ze nog even te wachten, maar met het buikstukje omdoen wordt ze toch een partij bijterig, boos en on-xena... moet ik haar echt loslaten en even wachten... met een trucje (deur vast open te doen om haar af te leiden, en razendsnel het buikstukje dicht te klikken) lukt het pas.

Gekkie he.
  zondag 29 januari 2006 @ 18:27:47 #110
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_34588218
Xena
Zit er misschien iets scherps in het tuigje ? doorntje, nageltje oid, misschien dat ze zich keertje bezeert heeft en nu denkt van Doe jij dat prikding maar lekker aan Iets te strak ? (misschien aangekomen lately ?) je weet het niet, misschien vind ze gewoon de kleur niet mooi
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_34588335
Het zal de kleur zijn

Ja, ze is aangekomen, dus heb ik tuigje ruimer gemaakt, dus dat is het niet... geen idee, ze is wat prikkelbaar, tijd van de maand denk ik
Ik heb het hele tuigje op prik nagekeken maar niets gevoeld..
  zondag 29 januari 2006 @ 18:34:30 #112
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_34588406
quote:
Op zondag 29 januari 2006 18:32 schreef Bluezz het volgende:
Het zal de kleur zijn

Ja, ze is aangekomen, dus heb ik tuigje ruimer gemaakt, dus dat is het niet... geen idee, ze is wat prikkelbaar, tijd van de maand denk ik
Ik heb het hele tuigje op prik nagekeken maar niets gevoeld..
tijd van de maand De chocola is zeker niet aan te slepen ?
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_34588445
Ik denk ook dat het de tijd van het jaar is, al worden ze niet meer krols, buik kan toch een extra gevoelig plekje zijn... 't zal vast weer overgaan
And the druids turn to stone...
pi_34591275
Fritz is nog steeds het zelfde, morgenochtend bellen we direct de DA voor een afspraak. Ik hoop dat het niets heel ernstigs is maar ja je weet het niet...

Wat een leuke foto's van Poes en Asterix (met die pootjes tegen het gaas )
  zondag 29 januari 2006 @ 20:22:05 #115
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_34591593
Och Fritzje toch, arme ouwe man
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  † In Memoriam † maandag 30 januari 2006 @ 09:11:05 #116
37843 lady-wrb
kortaf
pi_34605614
Om 15:15 kunnen we terecht bij de DA (laaaat.....)
pi_34613476
Ik ga voor Fritzje duimen, arm beest
And you know I might
pi_34614504
Fritz is er niet meer.... kan even niet meer vertellen...
  † In Memoriam † maandag 30 januari 2006 @ 15:26:28 #120
37843 lady-wrb
kortaf
pi_34614976
inkie
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_34615112
Wat heb jij een onwijze pech met dieren Inkie...
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
  maandag 30 januari 2006 @ 15:53:10 #123
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_34615429
Sterkte inkie
Nee jij trekt volle zalen!
Mijn reviews op de FOK! Frontpage
C'est le ton qui fait la musique
pi_34615527
He bah. Verdomme

Vertel het maar, wanneer jij er klaar voor bent.

Sterkte meid

Luna is het beeldscherm aan het volgen, en net toen ik jou berichtje las, gaf ze koppies aan het beeldscherm.. Dus ook van Luna een dikke knuffel.

[ Bericht 35% gewijzigd door ymme op 30-01-2006 16:01:43 ]
pi_34615569
Ah Inkie...wat erg. Het is echt zó oneerlijk dat jou dit steeds overkomt. En nu ook nog zo'n oude vriend verloren... Heel veel sterkte.
  maandag 30 januari 2006 @ 16:00:16 #126
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_34615635
Shit Inkie eg giga kut joh
heel veel sterkte van ons hier allemaal
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_34616298
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:22 schreef inkie1010 het volgende:
Lieve ink, jij en wij zullen Fritz nooit meer vergeten
Lieve stoere, moeilijke Fritzje
pi_34616737
Dank je wel allemaal voor de lieve reacties, het is zo raar geen fritz die dramt om om schoot te gaan en die over me toetsenbord loopt en allemaal rare dingen op me scherm veroorzaakt..

Dag lieve Fritz
pi_34616926
quote:
Oh nee toch zeg!!!!!!!!

Slaat een vituele arm om inkie heen en geeft een dikke knuffel, heel, heel erg veel sterkte gewenst!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_34617313
quote:

Inkie Wat ontzettend KUT en naar en bagger Ik wens je heel erg veel sterkte
And you know I might
pi_34628785
Och Inkie toch!! Ik wens je veel sterkte met het verwerken van dit verlies.!! Ik hoop echt dat de rest van 2006 toch weer eens wat positiviteit brengt en dan vooral voor al je beestjes!!

Dikke knuffel Ink!
=^.^=
pi_34629435
Wij hebben vandaag een moeilijke, maar belangrijke en goede beslissing genomen...

Donderdag avond brengen wij Smokey naar een goed huis. In dit geval gaat hij weer terug naar de fokster.
Ik heb gemerkt dat hij in de 3 weken dat hij hier is, qua energie en dergelijke achteruit is gegaan. Juist omdat ik dacht dat we hem op deze manier MEER aandacht konden geven, blijkt hij op deze manier juist MINDER aandacht te krijgen.
Bij de dierenarts kreeg hij natuurlijk veel aandacht en hij had mensen om zich heen, in het weekend was hij bij ons en kreeg hij ook weer genoeg aandacht.
En nu moet hij het beetje aandacht dat hij krijgt gelijk combineren met eten, drinken, oefenen op de bak PLUS ook nog eens normale aandacht te krijgen voor energie!
Ik heb hem in de 3 weken dat hij hier is eigenlijk alleen maar zien wegkwijnen. Hij leeft zo op van de aandacht. En juist van veel aandacht krijgt hij veel energie en als hij veel energie heeft, kan hij juist veel dingen leren.

Het is een ongelooflijke moeilijke beslissing voor ons, maar het is de beste voor Smokey..
En ook voor Spetter. Zij begint nu enorm jaloers te worden en aan de stoelen te krabben.

Maar ik heb er vrede mee, op de een of andere manier komt er nu een soort rust over een lange moeilijke periode...
Weet niet precies hoe ik het moet uitleggen. Niet dat ik blij ben dat ik nu van Smokey af ben, in tegendeel... Maar ik weet wel dat dit het beste voor hem is...
=^.^=
  maandag 30 januari 2006 @ 22:28:09 #133
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_34630702
Hele moeilijke beslissing lijkt me dat Miss B
Maar jullie hebben je uiterste best gedaan voor Smokey Ik wou dat er meer mensen waren die zo veel om hun dieren gaven Je komt ze namelijk niet veel tegen die hun kat (of welk willekeurig dier helaas) zo proberen op te lappen, het meerendeel zou een spuitje krijgen met wat Smokey had/heeft
Maar je kan um toch opzoeken bij de fokster ? dan ben je um toch niet helemaal kwijt
Gelukkig maar dat jij (en je vriend) er vrede mee hebben dat het zo loopt iig dat maak ik op uit je tekst, je bent er niet blij mee natuurlijk, maar voor Smokey het beste
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_34631505
Ja Nonneke, we hebben er zeker vrede mee. We hebben ook het idee dat we er alles aan gedaan hebben enzo.. Dat is het belangrijkste.
En de fokster houdt mij op de hoogte en ik mag zo vaak langskomen als ik wil. En ze stuurt me ook foto's enzo. Dus dat moet helemaal goed gaan komen denk ik..
Hij is zeker in goede handen daar! Ik zal hem de laatste paar dagen helemaal rot verwennen
Denk dat ik woensdag avond nog even een visje voor hem ga koken..Dat vindt hij vast lekker.
=^.^=
  maandag 30 januari 2006 @ 23:02:19 #135
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_34632288
quote:
Op maandag 30 januari 2006 22:46 schreef Miss_B het volgende:
Ja Nonneke, we hebben er zeker vrede mee. We hebben ook het idee dat we er alles aan gedaan hebben enzo.. Dat is het belangrijkste.
En de fokster houdt mij op de hoogte en ik mag zo vaak langskomen als ik wil. En ze stuurt me ook foto's enzo. Dus dat moet helemaal goed gaan komen denk ik..
Hij is zeker in goede handen daar! Ik zal hem de laatste paar dagen helemaal rot verwennen
Denk dat ik woensdag avond nog even een visje voor hem ga koken..Dat vindt hij vast lekker.
Gelukkig maar dat jullie er zo over denken !
Fijn dat de fokster ook zo lief om jullie op de hoogte te houden en fotos te sturen enzo En misschien nog veel belangrijker, je weet dattie daar goed zit en het goed heeft.
Verwen um maar helemaal rot, dat heeftie echt wel verdient, visje gaatie zeker opprijs stellen
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  maandag 30 januari 2006 @ 23:12:00 #136
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_34632739
Zow dan ga ik nu mn bedje in, morgen voor het laatst uitslapen, en kan ik als ik zou willen de hele dag in mn nest liggen stinken...maar woensdag......woensdag is het over want dan gaat gewoon mn wekker weer om kwart voor 6 En dan is het werken met je kadaver voor de komende 9 maanden.
Hoe is het mogelijk dat je er naar uitkijkt om wc's in een fokking zeedierentuin te poetsen maargoed, laten we het er maar op houden dat ik verliefd ben op de beestjes daar

;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_34636436
Alles wat Nonneke tegen MissB zegt zouden mijn woorden kunnen zijn... jullie hebben je geweldig ingezet voor smook. En je blijft op de hoogte. Je moet ook aan jezelf en spetter etc. denken.
Voel je niet schuldig !

Enneh Nonneke, wat heerlijk dat je met je luie kadaver weer gaat dolfinaren!!
pi_34640386
Inkie, beetje laat, maar nog heel erg veel sterkte met dit verlies
I had a signature once. It was awful.
pi_34641717
Hoi,
Ik heb een vraagje.
Over een week komt de hond van mijn tante bij mij logeren.
Geen probleem, zou je denken. Maar de hond in kwestie heeft diabetes en moet dus na het eten insuline toegediend krijgen door middel van een spuitje.
Heeft iemand enig idee waar ik op moet letten bij het injecteren van de insuline?
Injecties bij een mens geven kan ik wel goed, maar die hebben nogal wat minder vacht.
  † In Memoriam † dinsdag 31 januari 2006 @ 12:23:24 #140
37843 lady-wrb
kortaf
pi_34643823
gewoon je tante vragen, is dat geen optie?
  † In Memoriam † dinsdag 31 januari 2006 @ 12:25:59 #141
37843 lady-wrb
kortaf
pi_34643889
jeetje miss-b, smokey weg
gelukkig kan je hem blijven zien en je hebt er in elk geval alles aan gedaan om hem te houden.
dat je nu het beste voor hem kiest, siert je alleen maar.

nonneke weer naar de dolfijnen
als dit jaar de dolfinarium meet doorgaat kan jij vast een leuke verzamelplaats uitzoeken
(zolang die niet in een toiletgebouw is dan )
pi_34644720
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 12:23 schreef lady-wrb het volgende:
gewoon je tante vragen, is dat geen optie?
Dat ga ik wel doen, maar ik vroeg me af of er dingen waren waar ik vooraf rekening mee moest houden.
pi_34645605
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 13:07 schreef SuperBosch het volgende:

[..]

Dat ga ik wel doen, maar ik vroeg me af of er dingen waren waar ik vooraf rekening mee moest houden.
Alleen even opletten of je wel door de huid heen bent en niet in de vacht zit, het beste kan je de vacht gewoon even opzij schuiven als het veel is, verder werkt het presies hetzelfde, huid is wat losser dan bij een mens, maakt het uiteindelijk alleen maar makkelijker...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 13:41:32 #144
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_34645671
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 12:25 schreef lady-wrb het volgende:
(zolang die niet in een toiletgebouw is dan )
Niet ? Ik had al gedacht dan versier ik het grootste plee gebouw met slingertjes enzow maar das dus niks
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_34657801
Ah leuk een Dolfimeet in het toiletgebouw oh...toch niet? Jammer

Wat gebeuren er toch veel dingen om me heen zeg.. Nu is ook de hond van de buren aan de beurt. Hij gaat behoorlijk slecht en wordt waarschijnlijk morgen ingeslapen.. De schat is pas 10 jaar... Waarschijnlijk een tumor bij zijn neus... Echt sneu!
Heb er geen woorden voor...
=^.^=
  † In Memoriam † dinsdag 31 januari 2006 @ 20:39:40 #146
37843 lady-wrb
kortaf
pi_34659377
mag ik dan even doerak de ziekenbarak inschuiven?
die heeft in het gunstigste geval een fikse blaasontsteking te pakken
en aan het ergste geval durf ik even niet te denken
  dinsdag 31 januari 2006 @ 21:15:43 #147
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_34660661
Doerak Hopen maar dat het een blaasontsteking is

Hond-van-de-buren-van-Miss B
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  dinsdag 31 januari 2006 @ 21:19:15 #148
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_34660808
Zow ik ga mn mandje in
Morgen weer vroeg dag
Heel erg vroeg
Verschrikkelijk onmenselijk vroeg bijna
Maaaaaaaaaar wel weer de hele dag genieten van alle diertjes om me heen, en de geluiden de hele dag

I'm baaaaahaaaaaaacccckkkkkkk

M'n wekker gaat om kwart voor 6
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  † In Memoriam † dinsdag 31 januari 2006 @ 21:22:33 #149
37843 lady-wrb
kortaf
pi_34660925
ik moet morgen ook om kwart voor 6 op.
vriendje moet zo vroeg zijn bed uit en ik sta dan altijd voor de gezelligheid ook op.
en aangezien ik daarna niet meer terugga, duurt de dag lekker lang.
maar dat betekent wel dat ik er vananvond ook niet laat inga.
truste nonneke
  dinsdag 31 januari 2006 @ 21:28:12 #150
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_34661165
Voor de gezelligheid Nou ik vind mn vriendin hardstikke lief hoor, maar om nou voor de gezelligheid zo allejezusvroeg je nest uit te gaan
Scheelt natuurlijk dat jij nog een ieniemienie hebt rondhobbelen die ergens rond 8 uur naar school moet, je verslaapt je niet op die manier iig

Truste all
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_34664259
Wat een nare dingen gebeuren hier weer

Miss-B, wat een ontzettend moeilijke beslissing zeg Maar jullie hebben wel alles voor het beestje gedaan en dat vind ik ontzettend top Hopelijk krijgt hij het bij zijn fokster net zo goed als bij jullie

Doerak Beterschap beestje
And you know I might
pi_34664340
B. wat rot.
En Doerakje Wij denken niet dat het erger is dan een blaasontsteking hoor
Of mss een gruisprob?

Mijn wekker gaat de komende 3 dagen ook weer om kwart over 6, maar ik ga uiterlijk om half 1 naar bed
Ik slaap maar 5 uur achter elkaar
  † In Memoriam † woensdag 1 februari 2006 @ 07:04:29 #153
37843 lady-wrb
kortaf
pi_34670653
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 21:28 schreef Nonneke het volgende:
Voor de gezelligheid Nou ik vind mn vriendin hardstikke lief hoor, maar om nou voor de gezelligheid zo allejezusvroeg je nest uit te gaan
Scheelt natuurlijk dat jij nog een ieniemienie hebt rondhobbelen die ergens rond 8 uur naar school moet, je verslaapt je niet op die manier iig

Truste all
echt serieus, ik vind het gezellig om hem nog even te zien 's ochtends. lekker samen een koppie thee drinken, hij maakt ontbijt voor ons, ik zijn lunchpakket en leg de luncpakketjes voor de kinderen klaar. van vriendje mag ik best blijven liggen, hij is van zijn ex niet anders gewend, maar zo als het nu gaat vindt hij het wel heel gezellig.
okee, het is vroeg, maar ik zou niet anders willen.
luca komt om kwart voor 8 zijn bed uitrollen en tot die tijd heb ik voor mezelf.
  † In Memoriam † woensdag 1 februari 2006 @ 07:06:36 #154
37843 lady-wrb
kortaf
pi_34670661
en wat doerakje betreft: ik ga proberen vandaag wat urine op te vangen om weg te brengen, maar ik denk dat het gewoon weer raak is. ze heeft vaker blaasontsteking gehad en ik herken de symptomen: tig keer op de bak en dan niet plassen. als ze plast, plast ze NAAST de bak, en ze gaat heeeeeel voorzichtig zitten.
dat zegt mij genoeg.
pi_34670848
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 07:04 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

echt serieus, ik vind het gezellig om hem nog even te zien 's ochtends. lekker samen een koppie thee drinken, hij maakt ontbijt voor ons, ik zijn lunchpakket en leg de luncpakketjes voor de kinderen klaar. van vriendje mag ik best blijven liggen, hij is van zijn ex niet anders gewend, maar zo als het nu gaat vindt hij het wel heel gezellig.
okee, het is vroeg, maar ik zou niet anders willen.
luca komt om kwart voor 8 zijn bed uitrollen en tot die tijd heb ik voor mezelf.
Ik ga ook altijd voor de gezelligheid mee uit bed, het voelt gewoon k*t als ik blijf liggen en hij bezig is... Ik voel me gewoon heel erg schuldig, het is dan zo ongezellig! En Paul vindt het ook prima als ik blijf liggen maar dat wilik zelf niet. Ik ben nu ook mee uit bed gegaan, hij is net weg, ik zit even achter de pc en ik denk dat ik zo nog wel even terug op bed plof, ik ben onwijs moe en moet er morgen ook weer vroeg uit...
I had a signature once. It was awful.
pi_34670886
hmm ik vind het heerlijk als mijn vriendje sochtends mee op staat
hij blijft wel wat langer liggen dan ik
maar in die tijd ga ik lekker douchen en tegen de tijd ik daar uit kom staat hij op
dan krijg ik even een dikke knuffel en word mn lunch/ontbijt geregeld terwijl ik me nog aan het aankleden ben
en daarna loopt hij zelfs nog even mee naar het station om me op de trein te zetten

hoor je mij echt niet over klagen hoor
verre van

alleen deze week moet hij pas om 11 uur opstaan.. en ik om half 5 al
dus vandaag toch maar heel stoer alleen opgestaan
en helaas ong. tegen de tijd hij thuis komt.. ga ik alweer naar bed
maarja.. we komen er wel overheen.. tis maar 3 daagjes
jobensaskia.nl
pi_34684733
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 21:19 schreef Nonneke het volgende:
Zow ik ga mn mandje in
Morgen weer vroeg dag
Heel erg vroeg
Verschrikkelijk onmenselijk vroeg bijna
Maaaaaaaaaar wel weer de hele dag genieten van alle diertjes om me heen, en de geluiden de hele dag

I'm baaaaahaaaaaaacccckkkkkkk

M'n wekker gaat om kwart voor 6
Hier het hele jaar door, ben 6 dagen in de week 05.35 de wekker.

lekker oftopic.
  woensdag 1 februari 2006 @ 18:31:18 #158
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_34687884
Zow even snel wat fototjes, en dan kruip ik lekker de bank op, my gawd ik ben kapot !

Wall Of Fame in ons Hok (en een stukje collega ) mocht je je afvragen wat Edsillia Rombley, en Trijntje Oosterhuis er tussen doen, ik werk met de moeder van Edsillia, en Edsillia heeft al jaren wat met Tjeerd, de broer van, afein

Lief Rogje

Volgens mij is het water íets warmer dan de lucht erboven

trainingen gaan gewoon door

En 2 walrusjes kwamen ook nog even gedag zeggen

Dolfijntjes ben ik gister helaas niet echt geweest vandaag morgen wel
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_34688081
Leuke foto's Nonneke!!!!!!
pi_34690417
Die walrusjes
  woensdag 1 februari 2006 @ 19:49:57 #161
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_34690558
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 19:46 schreef Bluezz het volgende:
Die walrusjes
beetje bewogen

;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_34690912
Wat een ontzettend leuke foto's Nonneke

Ik zou nog een keer laten zien dat Bommel de deur dicht kan doen, hier is het bewijs, beetje erg donker filmpje, maar hij duwt de deur zo dicht Hij doet het ook al zonder snoepje en op stemcommando, maar mijn stem klinkt heel raar op video opnames
http://www.youtube.com/w/(...)t-doet?v=LIRP0QGNyME
And you know I might
pi_34693801
Offtopic gelul van mij, maar ik ben echt geschrokken . Koud douchen is niet zo verstandig Ik wilde net even lekker gaan douchen, kom ik er achter terwijl ik hem aanzet dat onze boiler er weer eens de brui aan heeft gegeven, dus ik denk; ach een keer koud douchen kan geen kwaad In het begin gaat het nog wel goed, haar wassen etc. Maar op een gegeven moment word ik helemaal duizelig en draaierig, en het gevoel alsof ik flauw ga vallen en mijn handen en knieen ( ) worden paars/blauw achtig. Daar komt dus de uitdrukking blauw van de kou vandaan. Ben maar snel de douche uitgegaan voor ik echt flauw viel Geen aanrader dus, ik snap echt niet hoe het kwam, het water was opzich nog wel lauw.

Ik ben ook nog eens alleen thuis, dus als ik een smak had gemaakt in de douche.. Moet ik niet aan denken
And you know I might
pi_34695025
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 19:49 schreef Nonneke het volgende:

[..]

beetje bewogen
[afbeelding]

Raisa!!

*niet kan wachten tot het dolfi weer open is*
pi_34695269
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 21:09 schreef rena het volgende:
Offtopic gelul van mij, maar ik ben echt geschrokken . Koud douchen is niet zo verstandig Ik wilde net even lekker gaan douchen, kom ik er achter terwijl ik hem aanzet dat onze boiler er weer eens de brui aan heeft gegeven, dus ik denk; ach een keer koud douchen kan geen kwaad In het begin gaat het nog wel goed, haar wassen etc. Maar op een gegeven moment word ik helemaal duizelig en draaierig, en het gevoel alsof ik flauw ga vallen en mijn handen en knieen ( ) worden paars/blauw achtig. Daar komt dus de uitdrukking blauw van de kou vandaan. Ben maar snel de douche uitgegaan voor ik echt flauw viel Geen aanrader dus, ik snap echt niet hoe het kwam, het water was opzich nog wel lauw.

Ik ben ook nog eens alleen thuis, dus als ik een smak had gemaakt in de douche.. Moet ik niet aan denken
Ooo wat akelig zeg! Ik heb het eens gehad met heet douchen, deur dicht en weinig afzuiging, ging toen van me stokje door tekort aan zuurstof, sindsdien durf ik niet meer met de deur dicht te douchen
  † In Memoriam † woensdag 1 februari 2006 @ 22:05:41 #166
37843 lady-wrb
kortaf
pi_34696343
doerak is echt niet in orde
ze zit iedere keer op de bak, maar dan zit ze met haar kont uit de bak en piest zo over de vloer
wat dat nou weer voor iets mafs is....
en wat minder leuk is, dat ze op alles piest wat haar in de weg ligt en zelfs op de jas waar ze zo graag in slaapt. ik heb de jas nu gewassen en ik kon een hele zooi papieren zo wegmikken.
ik ben nu echt overtuigd van blaasontsteking en ik moet morgen urine brengen. en voor het geval dat niet gaat lukken, heb ik in ieder geval morgen middag een afspraak. dan haalt de da de urine uit doerak dr blaas op de een of andere manier.
nou. tis weer fraai
pi_34696553
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 21:41 schreef inkie1010 het volgende:

[..]

Ooo wat akelig zeg! Ik heb het eens gehad met heet douchen, deur dicht en weinig afzuiging, ging toen van me stokje door tekort aan zuurstof, sindsdien durf ik niet meer met de deur dicht te douchen
Ja, ik dacht ook dat het alleen met heet water ging, maar met koud kennelijk ook, ik ben er nog een minstens een half uur naar van geweest

lady-wrb, beterschap voor Doerak
And you know I might
pi_34696932
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 22:05 schreef lady-wrb het volgende:
doerak is echt niet in orde
ze zit iedere keer op de bak, maar dan zit ze met haar kont uit de bak en piest zo over de vloer
wat dat nou weer voor iets mafs is....
en wat minder leuk is, dat ze op alles piest wat haar in de weg ligt en zelfs op de jas waar ze zo graag in slaapt. ik heb de jas nu gewassen en ik kon een hele zooi papieren zo wegmikken.
ik ben nu echt overtuigd van blaasontsteking en ik moet morgen urine brengen. en voor het geval dat niet gaat lukken, heb ik in ieder geval morgen middag een afspraak. dan haalt de da de urine uit doerak dr blaas op de een of andere manier.
nou. tis weer fraai
Het doet me zo erg denken aan blaasgruis
Zit er bloed bij of kan je dat niet zien?
Arme doerak en jullie
pi_34697319
Lady-wrb alvast veel sterkte met doerak, ik hoop dat het niets ernstigs is!
  † In Memoriam † donderdag 2 februari 2006 @ 06:52:06 #170
37843 lady-wrb
kortaf
pi_34705561
ze is er ondertussen ook nog eens bij gaan spugen
je ziet het aan haar: ze voelt zich hopeloos beroerd
pi_34706484
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 06:52 schreef lady-wrb het volgende:
ze is er ondertussen ook nog eens bij gaan spugen
je ziet het aan haar: ze voelt zich hopeloos beroerd
Ach gut, zielig...
En je bent zo machteloos he, je wilt van alles voor het beesie doen, maar dat gaat nog niet.
Hopelijk knapt doerak snel op.
  † In Memoriam † donderdag 2 februari 2006 @ 09:12:52 #172
37843 lady-wrb
kortaf
pi_34706683
t is me gelukt om een paar druppels op te vangen
om half 9 stond ik al bij de dierenarts.
ze hadden nog niks gedaan en het was al: nou dat is dan 8 euro onderzoekskosten.
tja, ik kwam rechtstreeks van kind naar school brengen en had dus geen geld bij me.
toen was het: u mag om 1 uur terugbellen voor de uitslag.
ik woon zowat bij de da om de hoek, dus ik ben even snel mijn portemonee gaan halen
en toen ik weer terugkwam, kon het ineens wel.
urine werd meteen onderzocht en inderdaad: doerak heeft een fikse blaasontsteking.
ik kreeg een antibioticakuur mee en ik was om even voor 9 weer thuis.
de eerste pil zit er ondertussen al in

wat een idioot, tot 1 uur wachten, en als je eerst geld neerlegt, kan het meteen
pi_34706705
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 09:12 schreef lady-wrb het volgende:
t is me gelukt om een paar druppels op te vangen
om half 9 stond ik al bij de dierenarts.
ze hadden nog niks gedaan en het was al: nou dat is dan 8 euro onderzoekskosten.
tja, ik kwam rechtstreeks van kind naar school brengen en had dus geen geld bij me.
toen was het: u mag om 1 uur terugbellen voor de uitslag.
ik woon zowat bij de da om de hoek, dus ik ben even snel mijn portemonee gaan halen
en toen ik weer terugkwam, kon het ineens wel.
urine werd meteen onderzocht en inderdaad: doerak heeft een fikse blaasontsteking.
ik kreeg een antibioticakuur mee en ik was om even voor 9 weer thuis.
de eerste pil zit er ondertussen al in

wat een idioot, tot 1 uur wachten, en als je eerst geld neerlegt, kan het meteen
Geruststellend dat je nu weet wat er aan de hand is.
Hopelijk is doerak snel weer beter nu.
  † In Memoriam † donderdag 2 februari 2006 @ 09:36:49 #174
37843 lady-wrb
kortaf
pi_34707109
och ik wist al met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat ze blaasontsteking had hoor.
wat dat betreft ben ik ervaringsdeskundige (ze heeft het al een keer of 6 gehad en om de symtomen kan je bij een blaasontsteking niet heen)
ik heb het zelf vroeger ook vaak gehad en weet dus uit ervaring hoeveel pijn dat doet en hoe beroerd je je ervan voelt. en ook hoe snel medicatie begint te werken. dus voor mij was het zaak die pillen er zo snel mogelijk in te krijgen en dan zo'n lul van een da die meer op de centen is dan op dieren..... alsof ik voor die luizige 18 euro die ik nu kwijt ben een dief zou willen zijn.
pi_34710801
Maar hopen dat Doerak gauw weer beter is dan. Ellendig dat ze zich zo beroerd voelt. Ook vervelend dat ze zo deden bij de DA, alsof ze niet gewend zijn dat mensen weleens iets anders aan hun hoofd hebben op zo'n moment ?

Dat uit de bak plassen gebeurt hier ook weleens, Mimosa hangt wel eens per ongeluk met haar kontje uit de bak. En mevrouw plast altijd hele grote plassen omdat ze het altijd eerst een tijdje ophoudt

Ik heb daarnet zo gelachen, ik was met Ernesto en Mimosa buiten op de loopstraat aan het spelen, komt er een mevrouw tafeltje-dek-je maaltijden bezorgen bij de buurvrouw. Mimosa verdween gelijk naar binnen, Ernesto is gek op vreemden en rende juist op haar af. Zij babbelde wat over dat het zulke mooie katten zijn en dat ze soms zo leuk voor de deur zaten. Ik had Ernesto al opgepakt omdat hij anders gelijk bij de buurvrouw binnenloopt. Toen die mevrouw terugkwam vond Ernesto blijkbaar dat hij nu er nu écht recht op had om aangehaald te worden, dus hij ging vastbesloten op haar af. Toen gaf ze me te kennen dat ze katten toch wel een beetje eng vond en dat ze leuker waren wanneer ze achter de deur zaten. Ik pak Ernesto weer op, toen ze 15 meter verder was liet ik hem weer los, ik had niet verwacht dat hij achter haar aan zou speren ! Dus die mevrouw loopt héél snel de rest van de loopstraat af, al roepende "Hou 'em weg ! Hou 'em weg !" (sorry, maar ik vond het echt zo grappig )
pi_34711956
evil ernesto
jobensaskia.nl
pi_34712203
overigens.. we hebben het hier ook overleeft... dots eerste krolsheid
volgns mij is ze helemaal bekaf want ze ligt al heel de dag op schoot/tegen mn schoot aan te slapen
toch vanochtend heeft ze nog wel wat dingen aangerand.. maar nu lijkt de rust weerkeert
ben benieuwd of dit even een vermoeidheidsbreak is... of dat het definitief over is

tijd voor de dierenarts voor dot vrees ik
hoop dat ze het niet al te eng vind.. want ze is helemaal niet into mensen die aan dr willen zitten
jobensaskia.nl
  † In Memoriam † donderdag 2 februari 2006 @ 14:47:14 #178
37843 lady-wrb
kortaf
pi_34713093
doerak slaapt al de hele dag. ze eet en drinkt niet
ik geef haar wel iedere keer water met een spuitje en wacht nog af.
maar ik zou haar wel beter willen kijken !
pi_34713485
Ooo lady-wrb wat vervelend.. ik hoop echt dat het snel beter met haar gaat!!!

en Ernesto

Ik vind er niks aan thuis, het is zooo leeg zonder Fritz.. en steeds kom je dingen tegen die met hem te maken hebben.. een klein haartje, z'n lievelingsspeeltje.. de plek waar hij altijd lag..
  † In Memoriam † donderdag 2 februari 2006 @ 15:31:57 #180
37843 lady-wrb
kortaf
pi_34714619
zonet kwam het water dat ik haar gegeven had er ook weer uit.
tzag er maar raar uit, rozig, alsof er bloed bij zat zal ik maar zeggen.
ze heeft nu wel zelf weer wat gedronken, maar ligt nu weer te slapen in een doos.

erg he inkie, al die dingen die je tegenkomt.
ik moet er ook erg aan denken hoor, nu doerak zo ziek is.
ik vind het doodeng, ze zo suffig weer en zo... anders (als je begrijpt wat ik bedoel)
pi_34715288
Arme doerak... ik hoop echt dat ze snel wat verbetert.... kom op doerakje!!!
pi_34715294
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 15:31 schreef lady-wrb het volgende:
zonet kwam het water dat ik haar gegeven had er ook weer uit.
tzag er maar raar uit, rozig, alsof er bloed bij zat zal ik maar zeggen.
ze heeft nu wel zelf weer wat gedronken, maar ligt nu weer te slapen in een doos.

erg he inkie, al die dingen die je tegenkomt.
ik moet er ook erg aan denken hoor, nu doerak zo ziek is.
ik vind het doodeng, ze zo suffig weer en zo... anders (als je begrijpt wat ik bedoel)
Kijk het nog even aan. En anders morgen gewoon weer de DA bellen, als je het niet vertrouwt.
pi_34718002
Je hebt ook geen rust als je beestje ziek is. Ik bel altijd even met de DA als er iets raars is, kost niks en anders ben ik niet gerust.

voor Inkie.
  donderdag 2 februari 2006 @ 17:08:17 #184
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_34718058
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 21:35 schreef Yez het volgende:

[..]

Raisa!!

*niet kan wachten tot het dolfi weer open is*

de 18e (let op in Maart gaan de openings tijden en dagen (!) veranderen)
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  donderdag 2 februari 2006 @ 17:11:05 #185
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_34718142
Kommop Doerakjuh !
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_34719656
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 14:18 schreef Uhmmie het volgende:
overigens.. we hebben het hier ook overleeft... dots eerste krolsheid
volgns mij is ze helemaal bekaf want ze ligt al heel de dag op schoot/tegen mn schoot aan te slapen
toch vanochtend heeft ze nog wel wat dingen aangerand.. maar nu lijkt de rust weerkeert
ben benieuwd of dit even een vermoeidheidsbreak is... of dat het definitief over is
Hoe erg was het dan qua aanranden? Het schijnt bij sommige katten best heftig te worden

Doerak Arm beest, heel veel beterschap

Ernesto Je had het moeten filmen
And you know I might
pi_34722178
Haha Ruby, ik zie het al helemaal voor me

Doerakje, gauw beter worden!!
En wat een *** DA
pi_34723023
mwah.. het is bijna over denk ik
nog niet helemaal.. maar ze is nu in ieder geval aaibaar weer
alsin.. zonder dat je nooit meer van dr af komt

en op zich.. tja ze randde ongeveer alles aan
van kartonnen doos tot pantoffel tot het terrarium...
gelukkig is het een dame.. het huis blijft schoon

en DE kater in huis (ok.. je weetwelkater maar toch) moet er dus serieus helemaal niets van hebben
die jaagt dr steeds weg
en abby.. neemt dr af en toe in de houtgreep voor een grote likbeurt op dr kop
maareh.. geen sex voor poes dus
jobensaskia.nl
pi_34723464
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 17:08 schreef Nonneke het volgende:

[..]

de 18e (let op in Maart gaan de openings tijden en dagen (!) veranderen)
Ik weet het..

Wel jammer van die aangepaste openingstijden maar ach... dan heb ik gelijk een excuus
om er nog vaker heen te gaan..
  † In Memoriam † donderdag 2 februari 2006 @ 22:05:46 #190
37843 lady-wrb
kortaf
pi_34723503
met doerak wil het nog steeds niet.
ze eet en drinkt niet zelf en gaat ook niet naar de bak.
ze heeft gelukkig na vanmiddag niet meer gespuugd, maar vanavond was ze wel weer misselijk zag ik.
ze heeft nu 3 x medicijnen binnen en nu maar hopen dat ze zich morgenochtend beter voelt dan vandaag.
pi_34724066
jeetje lady-wrb.... Ik ga voor je duimen dat Doerak zich maar weer snel beter mag voelen...

De hond van de buren hebben ze gisteren laten inslapen. Hij bleek bot en bloedkanker te hebben. Het was al in zijn hele bek uitgezaaid... Arm beessie!!

en vanavond was het zover. we hebben Smokey naar de fokster gebracht! Ik weet hij gaat het daar hartstikke naar zijn zin krijgen. Hij werd al helemaal schoongelikt door hun hond.. En hij vond het niet eens erg..
De moeilijkste momenten moeten nog komen. Maar het is allemaal voor zijn bestwil!
met de goede zorgen en de aandacht moet het wel goed gaan komen...
Nu ga ik mijn bedje eens opzoeken...

Morgen 3 daagjes naar Antwerpen... Kan niet wachten. Op zich heel dubbel.. ik ga plezier maken, maar ik heb wel eerst Smokey weggebracht. Ach ja...

Maar hij reageerde in ieder geval goed

Hopen dat het ook weer snel goed gaat met de andere beestje..
=^.^=
pi_34726712
lady-wrb, hoe gaat het nu met Doerak?

Miss_B, wat erg voor je buren

Wel fijn dat Smokey het niet erg vond om daar te zijn, maar voor jou is het natuurlijk hartstikke moeilijk

Beetje laat, dankzij downtime , maar veel plezier in Antwerpen
And you know I might
pi_34729990
Hoe leer je een hond nou af dat hij alle aandacht naar zich toetrekt als er visite komt? Bommel kan eigenlijk nooit bij ons in de kamer zijn als er visite is of als er visite binnen komt omdat hij HELEMAAL door het lint gaat, springen, naar handen happen, en gewoon gigantisch wild en bijna achterlijk (dominant) doen . Negeren hebben we een tijd geprobeerd, maar dat is niet prettig voor de mensen die komen, want hij rand ze bijna aan en we worden er allemaal niet goed van, en voor hem is het ook niet leuk als hij er nooit bij mag zijn als er een keer mensen komen. Alleen als mijn broer hem op zijn donder geeft maakt het indruk.

Voor de rest luistert hij best goed en zo, maar dit is echt zijn zwakke punt , en cursus is helaas op dit moment geen optie (ja, ik weet dat je wat voor je huisdier over moet hebben, maar ik heb zelf ook nog een leven en geen auto om er te komen)

[ Bericht 3% gewijzigd door rena op 04-02-2006 14:57:06 ]
And you know I might
  † In Memoriam † zaterdag 4 februari 2006 @ 15:35:56 #194
37843 lady-wrb
kortaf
pi_34731143
zo, hehe fok is er weer

met doerak gaat het gelukkig weer een stuk beter
vrijdagochtend zat ze alweer rechtop op me te wachten
ik heb nog wel dr eten en drinken naast dr doos gezet en de hele dag heb ik het water nog in dr bek gespoten met het spuitje.
ze heeft verder wel heel veel gegeten, dus ze voelde zich weer veel beter.
ze ziet er nu ook niet meer zo "plukkerig" uit. (teken van beginnende uitdroging) maar weer lekker zacht en glanzend.
kortom, ze is weer op de goede weg.
nu de kuur nog afmaken.
pi_34732477
Doerak Fijn om te horen!
And you know I might
  zaterdag 4 februari 2006 @ 20:04:32 #196
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_34738275
Doerakjuuuhhh

Vriendinnetje had gekookt vanaaf, lekker biefstukje enzow.....

:\')

Het smaakte ons niet zo, dus ze hadden geluk met zn 7en, heb 1 biefstuk in stukjes gesneden en verdeeld
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_34740874
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 14:51 schreef rena het volgende:
Hoe leer je een hond nou af dat hij alle aandacht naar zich toetrekt als er visite komt? Bommel kan eigenlijk nooit bij ons in de kamer zijn als er visite is of als er visite binnen komt omdat hij HELEMAAL door het lint gaat, springen, naar handen happen, en gewoon gigantisch wild en bijna achterlijk (dominant) doen . Negeren hebben we een tijd geprobeerd, maar dat is niet prettig voor de mensen die komen, want hij rand ze bijna aan en we worden er allemaal niet goed van, en voor hem is het ook niet leuk als hij er nooit bij mag zijn als er een keer mensen komen. Alleen als mijn broer hem op zijn donder geeft maakt het indruk.

Voor de rest luistert hij best goed en zo, maar dit is echt zijn zwakke punt , en cursus is helaas op dit moment geen optie (ja, ik weet dat je wat voor je huisdier over moet hebben, maar ik heb zelf ook nog een leven en geen auto om er te komen)
Kent hij het commando plaats???

Als hij die kent is het een kwestie van dat commando erg goed bovenhalen, even weer erg strikt er in zijn en vaker gebruiken.
Appel er goed opleggen, zodat de hond weer goed weet waar zijn aandacht moet liggen en dat er niet te spotten valt met je(kortom, dat je ogen in je achterhoofd hebt volgens de hond, zie ze hier weleens denken, hoe weet ze dat nou???? ).

Kent hij dat niet, tja, dan moeten we wat anders verzinnen.

De snelste methode naar mijn idee is de volgende(mits we het over een volwassen hond hebben).

Als er bezoek komt doe je hem van te voren al aan de lijn(vantevoren al om de associatie lijn--->bezoek niet zo zwaar neer te leggen).
1 van jullie laat het bezoek binnen, de ander zit met hond, hond zet je bij je neer, liefst liggend(af commando erop) en als hij naar het bezoek toe wil laat je de lijn vieren om als hij bijna aan het eind is hem vrij abrupt strak te zetten.
Grote kans dat hij een duikeling maakt, zorg dat er een nee valt tegelijk en hond heeft snel door dat op bezoek afstuiven niet een goed plan is.

Om het wel leuk te houden, hij moet geen hekel aan bezoek krijgen, is het het beste het bezoek een koekje in de hand te duwen en als hij ze rustig benaderd krijgt hij een koekje, zo leert hij, wild doen--->naar, rustig doen--->jumjum lekker koekje...

Dit is geen zachte methode, maar in dit geval geld(net zoals bij vele andere probleemgedragingen) dat je beter een keer hard en duidelijk kan zijn dan halfbakken te werk gaat waardoor het of heel lang duurt of toch nog niet lukt.

Kortom, geef hem gewoon eens echt goed op zijnlazer als hij te wild doet.

Wat dominant gedrag betrefd, dat moet echt afgestrafd worden, onmiddelijk als het gebeurt, nooit toelaten, is toch van den zotte dat hij denkt je bezoek te kunnen domineren, pas op want dat soort gedrag kan zich serieus heel naar uitbouwen, tot je geen bezoek meer in je huis kan hebben zonder de hond weg te sluiten wegens gevaar.

Vindt je dit te naar, dan gewoon lijn aanhangen en bij je houden, pas loslaten als hij echt rustig ligt(let op, hond die attend is ligt met achterpoten onder zich, hond die ontspannen is ligt op een heup!).
Maar geloof me dat de eerste methode van hem eens goed corrigeren snel en effectief is, is even naar, maar 80.000 keer straf krijgen die minder zwaar is is echt naarder, voor zowel jou als de hond.

Je kan dit ook zonder lijn doen, maar de lijn heeft als voordeel dat je wat meer ruimte hebt, je kan de hond in de lijn laten lopen en zijn eigen gedrag tegen hem keren, dus zijn eigen wilde gedrag tegen hem keren.

Jij bent de alpha, jij bepaald, in huis wordt rustig gedaan, tegen bezoek wordt normaal gedaan, een andere mogelijkheid is er gewoon niet.

Als het bezoek goed gewent is aan honden dan is er altijd de knie optrek methode tegen opspringen, gewoon de knie optrekken(nee niet rammen ermee) die komt tegen de borst van de hond aan(beter gezegd daar springt hij dan zelf tegenaan), voelt niet leuk, doet ook geen pijn ofzo, maar leert snel dat springen niet zo leuk is als hij wel dacht.
pi_34743926
Erodome Heel erg bedankt, ook heel helder opgeschreven Ik ga het uitprinten en het oefenen, dit klinkt echt goed! Hij is overigens volgende week 1 jaar, dus nu leert hij het hopelijk nog snel, het is deels ook nog puppyblijheid, maar ook deels dat ik kan zien dat hij het echt af moet leren.
And you know I might
pi_34745285
Doerak fijn dat het beter gaat!!!!!

Nonneke wat een gezellige foto zo met al de beestjes!!!

Obelix en Idefix beginnen nu te whiepen zodra ze iemand op de trap horen lopen
pi_34745827
Lijkt me idd heel goeie tips van ero, succes ermee Rena !!!
Want niets vervelender (ik ben dan even het bezoek) dan dit soort honden als je ergens komt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')