abonnement Unibet Coolblue
pi_34324334
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 20:31 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ja, die trut die via tennis roem vergaarde en nog nooit in haar hele leven een toernooi heeft gewonnen. In tegenstelling tot Micha die nu al wél een single- WTA titel op haar naam heeft staan....
Twee zelfs
  zaterdag 21 januari 2006 @ 21:32:37 #202
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_34324438
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 21:24 schreef Norrage het volgende:

[..]

En een vitalogy anti-club?

Het is echt allemaal ronduit gezeik hier. Misa die komt er wel in ieder geval.
Enige wat ik over de prestaties van Michaella dit jaar kan zeggen is petje af. Finale Hopman Cup, winst in Hobart, derde ronde AO .
Michaella was absoluut niet de enige die last had van de hitte, en ook vorig jaar hebben meerdere spelers opgegeven. Wie was het ook alweer, die zei dat Anastasia Myskina met haar Russische roots wel tegen de hitte kon? Blijkbaar niet dus, want ook Myskina heeft op het einde van haar wedstrijd zuurstof toegediend gekregen.
Ik ben benieuwd of de mensen die hier Misa afbranden ook terugkomen om hun woorden terug te nemen als Misa Wimbledon wint .
pi_34325005
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 21:32 schreef Cheesecake het volgende:

[..]

Enige wat ik over de prestaties van Michaella dit jaar kan zeggen is petje af. Finale Hopman Cup, winst in Hobart, derde ronde AO .
Michaella was absoluut niet de enige die last had van de hitte, en ook vorig jaar hebben meerdere spelers opgegeven. Wie was het ook alweer, die zei dat Anastasia Myskina met haar Russische roots wel tegen de hitte kon? Blijkbaar niet dus, want ook Myskina heeft op het einde van haar wedstrijd zuurstof toegediend gekregen.
Ik ben benieuwd of de mensen die hier Misa afbranden ook terugkomen om hun woorden terug te nemen als Misa Wimbledon wint .
Blijkt gewoon dat Krajick qua fysieke gesteldheid op het amateurniveau is blijven hangen, erg jammer.
Als dat niet veranderd zal ze de tiop 20 niet halen, dat zou zonde zijn gezien haar groundstrokes-talent.
Maar het kind is ook pas 17, dus we moeten trots zijn op d'r, ze is Neerlands enige hoop en ik vind de 3e ronde bereiken op de AO gewoon een knappe prestatie voor iemand met zo weinig ervaring.
Yeah baby Yeah!
  zaterdag 21 januari 2006 @ 21:55:05 #204
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_34325264
Ik zie in Krajicek echt zo iemand die tussen de 5de en de 15de plaats gaat hangen, iemand die altijd gaat winnen van alles wat lager staat, altijd wel kwartfinales / achtste finales gaat halen op grand slams, maar ook zelden zal winnen van de echte toppers (top 5 dus). Zoals een hoop van die Russinnen dus. En als de omstandigheden meezitten, zit een Grand Slamzege er misschien ooit wel in (zie Kuznetsova of uit andere landen Novotna of Martinez).
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_34325303
Waarom zegt iedereen dat haar fysieke gesteldheid zo slecht is? Ongelooflijk, want dat is echt helemaal niet zo. Ze speelt en dubbel, ejn single en dat nu al 3 weken achter elkaar in de warmste regionen van de wereld. Dan trok ze het toevallig even niet meer, vreemd he?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zaterdag 21 januari 2006 @ 21:56:28 #206
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_34325333
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 21:48 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Blijkt gewoon dat Krajick qua fysieke gesteldheid op het amateurniveau is blijven hangen, erg jammer.
Als dat niet veranderd zal ze de tiop 20 niet halen, dat zou zonde zijn gezien haar groundstrokes-talent.
Maar het kind is ook pas 17, dus we moeten trots zijn op d'r, ze is Neerlands enige hoop en ik vind de 3e ronde bereiken op de AO gewoon een knappe prestatie voor iemand met zo weinig ervaring.
De tijd zal uitwijzen of het inderdaad zo is dat ze qua fysieke gesteldheid op amateurniveau is blijven hangen. Ik vind zelf dat nu al blijkt dat dat niet zo is. Ze heeft echt veel wedstrijden gespeeld dit jaar al, en dat ze nu moest opgeven vanwege de hitte en de mentale druk betekent niet meteen dat ze op amateurniveau is blijven hangen.
pi_34325364
Haar service maakt haar wel echt gevaarlijk. Bovendien is ze grillig genoeg voor uitschieters (ook naar boven).
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_34325493
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 21:56 schreef Cheesecake het volgende:

[..]

De tijd zal uitwijzen of het inderdaad zo is dat ze qua fysieke gesteldheid op amateurniveau is blijven hangen. Ik vind zelf dat nu al blijkt dat dat niet zo is. Ze heeft echt veel wedstrijden gespeeld dit jaar al, en dat ze nu moest opgeven vanwege de hitte en de mentale druk betekent niet meteen dat ze op amateurniveau is blijven hangen.
Dat kan inderdaad een keer gebeuren, maar het voetenwerk is wel heel erg matig van Krajicek om niet te zeggen slecht en dat heeft deels met conditie te maken.
Maar het is natuurlijk vreemd dat de mannen 3,5 uur staan te meppen en een meisje dat na 25 minuten wegens de warmte opgeeft..
maar tot nu toe is het een uitstekend seizoen van Krajicek en ik ben echt benieuwd wat ze in haar mars heeft. Over het algemeen is de AO het warmste toernooi om te spelen, dus het ergste heeft ze wel gehad.
Yeah baby Yeah!
  zaterdag 21 januari 2006 @ 22:17:15 #209
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_34326146
Het is wel erg gemakkelijk om dr fysieke gesteldheid op amateurniveau te noemen. Ik denk dat fysieke gesteldheid is wat jullie niet kunnen beoordelen, behalve als je toevallig haar arts bent of erg dichtbij staat. Misa is gewoon nog een meisje in de groei, en geloof me, er wordt aan gewerkt.

Voetenwerk is natuurlijk een ander aspect. Daar wordt zeker aan gewerkt. OP een gegeven moment komt ze er wel achter dat het haar hindert en dan gaat er een heleboel gebeuren. Over het algemeen is het voetenwerk nu wel redelijk, alleen verdedigend kan het wel iets beter. Verder moet ze nog werken aan herstel na haar service.

Maargoed dit soort dingen over fysieke gesteldheid en voetenwerk, hebben jullie enige onderbouwing of kwaken jullie genadeloos de televisiecommentatoren en forumlurkers na?
pi_34326208
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 21:55 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik zie in Krajicek echt zo iemand die tussen de 5de en de 15de plaats gaat hangen, iemand die altijd gaat winnen van alles wat lager staat, altijd wel kwartfinales / achtste finales gaat halen op grand slams, maar ook zelden zal winnen van de echte toppers (top 5 dus). Zoals een hoop van die Russinnen dus. En als de omstandigheden meezitten, zit een Grand Slamzege er misschien ooit wel in (zie Kuznetsova of uit andere landen Novotna of Martinez).
Zoals haar broer dus
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_34326240
Fysieke gesteldheid... Ze is nog in de groei! Dat kan natuurlijk alleen maar beter worden.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  zaterdag 21 januari 2006 @ 22:21:39 #212
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_34326319
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 22:18 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Zoals haar broer dus
Min of meer, al vind ik de nummer 10 bij de mannen nog steeds een topper, bij de dames ben je dan al een subtopper.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 22 januari 2006 @ 10:24:25 #213
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_34336576
Speelt ze nou nog wel de dubbel?
pi_34336672
Ach als je ziet hoe snel je omhoog komt op de ranglijsten moet ze echt wel top 5 kunnen halen, of ze dat werkelijk haalt hangt af van fysiek en mentale groei. Ik moet wel zeggen dat fysiek ze er wel erg op vooruit gegaan is, haar voetenwerk is echt stukken beter geworden en ik denk dat ze Mauresmo had kunnen hebben als er 's-avonds gespeeld was
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_34340583
Erg jammer dat ze is geveld door de hitte maar ze mag toch tevreden zijn over het toernooi denk ik
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_34341407
quote:
Op zondag 22 januari 2006 10:24 schreef TimmyAsd het volgende:
Speelt ze nou nog wel de dubbel?
Ja, komende nacht weer een 1.00 wedstrijd (11.00 AT) Ze speelt met Szavay tegen het als tweede geplaatste koppel Cara Black (ZIM) / Rennae Stubbs (AUS) in de Margaret Court Arena
pi_34341482
Voor de twijfelaars, ze begon dit jaar trouwens best wel aardig.
quote:
Maar wat vorm betreft overtreft Krajicek dit seizoen voorlopig alle speelsters. Haar overwinning op Mirza was alweer de tiende in het enkelspel en zo veel zeges heeft dit jaar nog niemand bijeen getimmerd.
pi_34344478
ze gaat ook het voordeel krijgen als ze nog wat door stijgt dat ze wat makkelijke potjes in de eerste rondes krijgt
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  zondag 22 januari 2006 @ 16:47:21 #219
124789 superhero87
Playin my game
pi_34347558
quote:
Op zondag 22 januari 2006 13:37 schreef okee6 het volgende:

[..]

Ja, komende nacht weer een 1.00 wedstrijd (11.00 AT) Ze speelt met Szavay tegen het als tweede geplaatste koppel Cara Black (ZIM) / Rennae Stubbs (AUS) in de Margaret Court Arena
wordt zeker weer niet uitgezonden
  zondag 22 januari 2006 @ 21:03:07 #220
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_34357040
quote:
Op zondag 22 januari 2006 16:47 schreef superhero87 het volgende:

[..]

wordt zeker weer niet uitgezonden
Dubbels zijn nou eenmaal ''minder interessant''..
  zondag 22 januari 2006 @ 21:22:03 #221
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_34357999
Damesdubbels zijn eerlijk gezegd ook vrij saai als je twee van die baselinebashende dames hebt en twee non-actieve netspeelsters.
pi_34378976
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 22:17 schreef nickybol het volgende:
Het is wel erg gemakkelijk om dr fysieke gesteldheid op amateurniveau te noemen. Ik denk dat fysieke gesteldheid is wat jullie niet kunnen beoordelen, behalve als je toevallig haar arts bent of erg dichtbij staat. Misa is gewoon nog een meisje in de groei, en geloof me, er wordt aan gewerkt.

Voetenwerk is natuurlijk een ander aspect. Daar wordt zeker aan gewerkt. OP een gegeven moment komt ze er wel achter dat het haar hindert en dan gaat er een heleboel gebeuren. Over het algemeen is het voetenwerk nu wel redelijk, alleen verdedigend kan het wel iets beter. Verder moet ze nog werken aan herstel na haar service.

Maargoed dit soort dingen over fysieke gesteldheid en voetenwerk, hebben jullie enige onderbouwing of kwaken jullie genadeloos de televisiecommentatoren en forumlurkers na?
Om op het laatste te reageren: nee.
Als ik haar vergelijk met (de voornamelijk Oost-Europese) leeftijdsgenootjes die ook aan de poort van de vrouwentop beginnen te rammelen zie ik daar afgetrainde lijfjes en goed verzorgd voetenwerk en op mij komt het over als dat het voetenwerk van Misa altijd een onderbelicht verhaal is gebleven omdat dat stuk niet vaak werd getest in het juniorentennis omdat haar groundstrokes van formidabele kwaliteit zijn en tactiek ver te zoeken is in het jeugdtennis (en in het vrouwentennis in het algemeen).
Nu ze dus werkelijk de stap kan maken (wat k haar zeker zie doen) om de top20 te bereiken worden details belangrijk, alleen dient het voetenwerk niet in details verbeterd te worden, maar grondig.
Haar herstel na de serice (wat jij terecht noemt) is zo slecht dat een Clijsters geen enkele moeite zal hebben om door haar service heen te breken dmv goede snelle returns.

Ze is traag op de baan, anticipeert vaak te laat en geeft na 1 set op tegen Mauresmo vanwege de hitte: Je hoeft geen fysiotherapeutische begleider te zijn om te constateren dat in dat gebied nog erg veel winst te behalen is.

Misschien ben ik veel te negatief, maar ik denk dat er nog veel nodig is om van haar een stabiele top 10-er te maken, gezien haar overige spel heeft ze dat namelijk wel in zich vind ik.
Yeah baby Yeah!
  maandag 23 januari 2006 @ 17:50:15 #223
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_34384590
quote:
Op maandag 23 januari 2006 15:11 schreef Elgigante het volgende:
Als ik haar vergelijk met (de voornamelijk Oost-Europese) leeftijdsgenootjes die ook aan de poort van de vrouwentop beginnen te rammelen zie ik daar afgetrainde lijfjes en goed verzorgd voetenwerk
Je pakt een ex-communistisch land, je selecteert 1000 meisjes van 5 jaar oud op hun lichaamsbouw, gaat elke dag 8 uur met ze trainen, en dat 7 dagen per week. En warempel: Als je 12 jaar verder bent houdt je 1 tennistalent over dat zich kan meten met de wereldtop.
pi_34384849
quote:
Op maandag 23 januari 2006 17:50 schreef Coelho het volgende:

[..]

Je pakt een ex-communistisch land, je selecteert 1000 meisjes van 5 jaar oud op hun lichaamsbouw, gaat elke dag 8 uur met ze trainen, en dat 7 dagen per week. En warempel: Als je 12 jaar verder bent houdt je 1 tennistalent over dat zich kan meten met de wereldtop.
ik vraag me af of de huidige topspeelsters uit die landen allemaal een dergelijk verleden achter zich hebben.
Yeah baby Yeah!
  maandag 23 januari 2006 @ 18:18:01 #225
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_34385432
quote:
Op maandag 23 januari 2006 17:50 schreef Coelho het volgende:

[..]

Je pakt een ex-communistisch land, je selecteert 1000 meisjes van 5 jaar oud op hun lichaamsbouw, gaat elke dag 8 uur met ze trainen, en dat 7 dagen per week. En warempel: Als je 12 jaar verder bent houdt je 1 tennistalent over dat zich kan meten met de wereldtop.
Je gaat 8 uur per dag trainen met meisjes van 5? Zelfs in ex-communistische landen zijn ze niet zo dom.

Over het verleden van speelsters als Myskina, Dementieva, etc. Deze speelsters zaten nog net in het communistische tijdperk waardoor ze nog konden profiteren van excellente faciliteiten. Tegenwoordig is tennis in Rusland weer een sport voor de elite aan het worden en wordt het voor de jeugd steeds moeilijker. Aan de Russische invasie gaat dus een eind komen.

Goed je kunt wel heel negatief zijn over Misa, dat er zoveel beter zijn, maargoed dat heeft weinig zin. Natuurlijk moet er veel verbeterd worden, dat beseft ze zelf ook wel. Ze gaat de top10 niet halen met haar huidige spel, dat beseft ze zelf ook wel. Toch is ze van haar leeftijd toch een van de beste, top-5 misschien wel van haar generatie.

Maargoed als we het over communistische landen hebben. Ik zal even een leuk stukje plaatsen.

If you think that the tennis learning environment is grueling and difficult, read about this learning environment and see how hard it is in other parts of the world.

Andre Pavel grew up in Romania at a time when Eastern Europe was dominated by a Communist government and it's philosophies of strict discipline and social policies of the State. Recently, Andre started telling me a story about one of his youth's experiences. He said: We (Romania) had so many children that were interested in tennis and so many were very good and would have been great players, if the system would have allowed it."

Sound familiar? He continued: there were 10 to 15 thousand children in the first camp of every season. They would line up and each would hit a shot and move to the back of the line. Once they got to the back of the line, they were told to go home. The coaches singled out what they thought were the best children until there were only 20 to 30 children left."

Wow!! Talk about the importance of making a good first impression.

After this minor adjustment in the natural order of the screening process, the lessons or season of lessons would start. Andre continued by explaining how his best friend always had to go in front of him. When running, he would push himself to the limit to make sure he finished in front of Andre. No matter where they went or what they were doing, his friend so badly wanted to be better than Andre Pavel. He would do anything to stay ahead of Andre or he felt a responsibility to always stay a step or three ahead of him. This ambition to be the best is different for everyone, but this was his motivation.

Practice consisted of one line with the child in front playing a rally with the instructor. Then, going to the end of the line and waiting the next turn. The tennis court was a parquet floor like a basketball gymnasium and was very fast. We are talking "lightning fast". What did Andre's friend discover? Going first is not always the best idea. He missed the first ball and was told to advance to the net. The instructor came to the net to speak to him, or so they thought. Upon reaching the net, the instructor forehanded Andrei's friends face, then swiftly backhanded him, forehand and backhand again. Four cracks to the head. The instructor said: "No one misses the first ball or they get the same". Andre said: "Of course, I didn't miss the first ball, but talk about pressure, that's pressure."

The next time his friend went to rally with the instructor, he missed the first ball... again. Wham!!, four smacks to the head, face, whatever. Ouch!!. Now you won't believe this, but the next time, Andre's friend missed the first ball again... and four more smacks to the head. He was now black and blue. Adding insult to injury, when they were done with the practice, they went over to their parents to go home and quess what happened. The father of Andre’s friend also started hitting his son on the head. Yelling, "Why did you keep missing the first ball? Andre never missed one ball. What's the matter with you?" ... boom, boom, boom, boom!

The moral of the story is: Don't miss the first ball! Got it?

Now in today's day and age we feel that parents and instructors should be reprimanded and prosecuted for striking a child on the tennis court. But, in Andre's day in Romania, the issue of abuse was one of the least of ones worries. Instructors had their positions in society for a reason and their authority was not to be questioned. Andre said: "Without this strict disciplinary attitude, which is obviously over the threshold of behavior, the children would not have had the concentration spans or discipline to listen and learn at the incredibly fast rate that a child needs to learn in order to become a top world contender".

Obviously there are other methods that can be used to learn the principles of discipline and concentration. The proven best tennis instructors need to be given a sort of "Carte Blanche" about how they train and mentally form a child into a competitive tennis player.

In the United States, Harry Hopman and Robert Lansdorp used this tough concept to instill an "overdrive mechanism into their top-flight players. Both coaches had critics who said their methods were "too harsh" or a child shouldn't be subjected to their harsh criticism, discipline and training in order to be a champion” But no one, and I mean no one, can argue with these two coaches success rates for developing world class tennis players.

Life is never easy for those who choose to attain a level of excellence in some chosen field, but the game of tennis is easy and that is why the best performers are those who push themselves hardest (or are lovingly persuaded) and can discipline themselves to follow the necessary difficult regimen required to be one of the best. That is why a child should not be led to believe that life is easy just because they have the means and desire to play tennis and have countless instruction. The "real world" ideas of hard work, discipline, grinding, fighting for a steak, earning a place, climbing the ladder, can all be learned in the "glamorous" world of tennis. In fact, players that are the most successful gradually learn and understand how tough the world can be and are willing to endure the "grind" in order to reap the rewards. The child must learn to recognize that to be one of the best that they can, and must push themselves beyond the normal rationale. They must be determined. Without this cognitive recognition a parent can coax, yell at the child, or can pay forever to have a coach blow wind in their sails but nothing will come of it except hot air.

This self recognition is not easily taught. The list is three miles long of children that had the talent but never made the grade. The list of coaches that tell parents that they can develop a champion are just as long. The ATP and WTA are filled with good professional players and coaches. But generally, year after year the players with the talent and the best coaching always seem to be on top.

So you say there must be more to the puzzle than just this article's motif:
"If all it takes is hard work, every donkey would be in the Kentucky Derby."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')