Watvoor pictoboek bedoel je? Ik ken wel een pictoagenda en een programma om picto's mee uit te printen.quote:Op zondag 12 februari 2006 13:01 schreef Belana het volgende:
het is al eens eerder besproken, maar ik ben op zoek naar een pictogrammen boek oid, iemand?

mja...kan het me best voorstellen dat dat best wel eng is.. maar als het zo is is het zo en waarom zou je er dan niet de "extra financiele hulp" ervoor claimenquote:Op maandag 13 februari 2006 21:14 schreef Lois het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met De Wet voorzieningen gehandicapten?
Volgens Eva school zouden we hiernaar moeten informeren om een speciale driewieler voor Eva te kunnen bestellen maar ik wil eerst wat meer informatie. (vind het een beetje eng om dat etiketje zo nadrukkkelijk op Eva te plakken)

Dit is ook mijn ervaringquote:Op maandag 13 februari 2006 21:28 schreef knorretje het volgende:
ik hoefde toen alleen maar op gesprek te komen en toestemming te geven voor inzage in mijn dossiers bij de verschillende artsen dat was voldoende voor het 'etiketje' en voldoende om aanspraak te maken op de voorzieningen die ik graag wilde.

Kinderen met autisme zijn vaak zwakbegaafd, kinderen met een aan autisme verwante stoornis hoeven niet perse zwakbegaafd te zijn. Er is een verschil tussen het zogenaamde "kern"autisme en de aan autisme verwante stoornissen als Asperger en PDD-NOS etc.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:08 schreef www.marjol3in.com het volgende:
Een vraagje: hoeveel procent van de autisten is zwakbegaafd?
Ik hoorde ooit dat dat rond de 80% zou zijn, als ik het goed heb.
Is het een kenmerk van zwakbegaafdheid wanneer een kind laat is met praten of hoort ook dat bij autisme?
En komt autisme meer voor bij jongens dan bij meisjes? Wat zijn dan de verhoudingen in % ?

dit kan je toch ook op google vinden? en wat heb je aan deze cijfers/gegevens?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:08 schreef www.marjol3in.com het volgende:
Is het een kenmerk van zwakbegaafdheid wanneer een kind laat is met praten of hoort ook dat bij autisme?
En komt autisme meer voor bij jongens dan bij meisjes? Wat zijn dan de verhoudingen in % ?

Mijn vader is zeer intelligent (wiskundige) en autist, mijn zusje is verstandelijk gehandicapt en autist...quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:08 schreef www.marjol3in.com het volgende:

conclusie?quote:Op woensdag 15 februari 2006 19:59 schreef Lotjeb het volgende:
[..]
Mijn vader is zeer intelligent (wiskundige) en autist, mijn zusje is verstandelijk gehandicapt en autist...

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |