abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34539881
ok iemand nog tips voor een board
ik heb nu een burton canyon 163 (uit 2003)
maar wil eigenlijk een wat stijver boardje hebben

vorig jaar in snowworld op een aantal wide boards getest, en toen vond ik eigenlijk de burton baron es 168 het lekkerst boarden (ze hadden toen helaas geen andere maat van de baron es)

dus zit ik erg te neigen naar een burton baron es
alleen twijfel ik dus over de maat 159,164 of 168
van de een krijg ik juist als advies om lekker maatje kleiner te nemen dan ik nu heb omdat wat meer controlle hebt

eigenlijk zit ik merendeel van de tijd gewoon lekker op de pistes, beetje pistes af en weer lift in
offpiste ook wel (maar daar kan ik m'n huidige canyon prima voor houden)

zat ik vandaag alleen te kijken op de burton site, misschien is de T6 164W ook een optie, iemand ervaring met de T6 vergeleken met de baron es ?

(oja ik weeg zo'n 77kg, 190 en schoenmaat 13...)
  zaterdag 28 januari 2006 @ 09:55:22 #177
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_34542327
Later meer.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zaterdag 28 januari 2006 @ 10:38:55 #178
71115 Rnej
I walk the line
pi_34542857
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 02:06 schreef ddx het volgende:
ok iemand nog tips voor een board
ik heb nu een burton canyon 163 (uit 2003)
maar wil eigenlijk een wat stijver boardje hebben

vorig jaar in snowworld op een aantal wide boards getest, en toen vond ik eigenlijk de burton baron es 168 het lekkerst boarden (ze hadden toen helaas geen andere maat van de baron es)

dus zit ik erg te neigen naar een burton baron es
alleen twijfel ik dus over de maat 159,164 of 168
van de een krijg ik juist als advies om lekker maatje kleiner te nemen dan ik nu heb omdat wat meer controlle hebt

eigenlijk zit ik merendeel van de tijd gewoon lekker op de pistes, beetje pistes af en weer lift in
offpiste ook wel (maar daar kan ik m'n huidige canyon prima voor houden)

zat ik vandaag alleen te kijken op de burton site, misschien is de T6 164W ook een optie, iemand ervaring met de T6 vergeleken met de baron es ?

(oja ik weeg zo'n 77kg, 190 en schoenmaat 13...)
als je 77 weegt zou ik de 164 of zelfs nog korter nemen van de baron
(ik heb toevallig ook de canyon 163.. en hijs voor mij ook veulste slap, maar ik weeg 115)

de t6 is fucking agressief en je sloopt m met railen
dus als je niet railt en van lekker pittige plankjes houdt is de t6 wel een optie
pi_34543310
rails doe ik niet aan, ik wil mezelf ook heel houden nml
(net zoals ik ook niet vanplan ben om echt grote schansen te nemen, paar hobbeltjes prima zegmaar..)
  zaterdag 28 januari 2006 @ 12:09:00 #180
71115 Rnej
I walk the line
pi_34544691
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 11:06 schreef ddx het volgende:
rails doe ik niet aan, ik wil mezelf ook heel houden nml
(net zoals ik ook niet vanplan ben om echt grote schansen te nemen, paar hobbeltjes prima zegmaar..)
dan is de t6 een prima optie, maar hij is wel erg agressief, dus je moet wat techniek in huis hebben om m onder de duim te houden......

ik zou je toch de baron ES aanraden, ietsje minder agressief maar alsnog een scheurijzer
  zaterdag 28 januari 2006 @ 14:33:56 #181
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_34549396
Mooi gebiedje hoor dat Les Deux Alpes.

We hebben weinig sneeuw gehad, alleen de laatste dag sneeuwde het. Beetje jammer voor mijn Malolo natuurlijk, want die had ik graag in de poeder willen testen. Nu kwam het niet verder dan een laagje sneeuw van 5 a 10 cm. Hij blijkt wel als carve-plank beter te presteren dan ik aanvankelijk dacht. Er komt een dag dat ik er hardboots op monteer, ben toch wel benieuwd hoe dat gaat zijn. De carvebochten, zowel kort als lang kunnen erg extreem.

Veel meer dan carven was er in Les Deux ook niet te doen. Sneeuw zoals gezegd alleen op de laatste dag en dan met name noodweer tijdens de terugreis. Het gebied ligt er nu waarschijnlijk prachtig bij. Natuurlijk was er het funpark, enorm groot. Thermo, ik denk serieus niet dat het zomerpark groter is dan het winterpark want zo'n enorm snowpark heb ik nog nooit gezien. Om nog maar te zwijgen over de boardercrosses en andere ongein die daarnaast nog in het gebied liggen.

Wat pRUTsGER zegt is waar er zijn nogal wat vlakke stukken in het gebied. Het dorp ligt aan een nogal steile bergwand, dat levert naar het dal mooie zwarte pistes op. Om in de folders beginners niet teveel af te schrikken hebben ze ook twee groene sporen naar het dal getrokken. Die zijn onnozel vlak en idioot druk. Als snowboarder kun je daarmee moeite hebben, deze zijn echter zonder storende skiers prima te nemen. Het aantal ongevallen op deze pistes is schrikbarend hoog, overigens. Daarnaast is het pad (piste 1, volgens mij) naar het dalstation van de grote gondel niet haalbaar voor mij. Daar had ik mijn dagelijkse wandeling voor de lunch en voor het diner.

Wij zijn alleen het in 1800-breezer deel geweest. Prins van Oranje en Yorin FM deel geweest. Mooie Ierse pub daar, met MAES Pils (33cl) voor 2 euro. In de Prins liep half Tilburg rond, dus dat was wel druk... ook werd ik daardoor iets teveel herkend. In board outfit ben ik gelukkig onherkenbaar. De aanbieding dat je 3 take-out pizza's voor de prijs van 2 kreeg is een van de beste uit de Franse alpen (Boule du Neige). Daar veel belgen ontmoet die nog nooit van Apres-ski op de Nederland-methode gehoord hadden. Die mannen keken hun ogen uit.

Ik heb nog wat goede trucs geleerd.

1) Als je op een groen pad zit en een skier steekt je een stok toe (je kunt er ook om vragen) dan pak je die uiteraard vast. Ook al heb je hem niet nodig. Op het moment dat je bijna weer op een steil punt komt trek je aan die stok die skier achteruit tot hij stilstaat. Met de voorwaartse kracht die vrijkomt ga je over het steile punt heen en board je weg. Roep nog wel Merci naar de skier, is wel zo beleefd.

2) Als een skier bij het instappen van de stoeltjeslift zijn stok laat vallen, zeg dan dat jij hem mee zult nemen naar boven. Vervolgens raap je dat ding op en stap je in de lift. Ergens boven de rotsen gooi de stok naar beneden en boven vertel je tegen de skier dat je hem boven de klif met rotsen per ongeluk hebt laten vallen. Dan board je snel weg.... ga snel vlakke paadjes op, de skier kan toch niet meer prikken.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zaterdag 28 januari 2006 @ 14:36:39 #182
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_34549472
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:43 schreef The.PhantoM het volgende:
waar hebben ze goede funparks in europa? Ik had iets gelezen over les deux alpes ofzo...
Zeker. Les Deux Alpes!
  zaterdag 28 januari 2006 @ 14:39:08 #183
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_34549560
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:54 schreef ForumGek het volgende:
Vraaagjeeee !!
Op snowboard movies en foto's zie je altijd dat de meeste boarders niks om hun nek hebben, maar gewoon alleen de jas dicht (met vaak capouchon aan vast). Maar wanneer ik dat doe gebeuren er een aantal dingen:

1: ik sterf van de koud aan mijn nek/keel
2: Het schuurt als een gek langs mijn kin wat gaat erriteren
3: De volgende dag nóg meer pijn doet !

Hoe lossen jullie dit op? of heb ik een overgevoelige kin?

Wat ik meestal doe; ik heb een oude muts die eigenlkijk een 2 kanten open is, maar de bovenkant snoer je dicht met een stukje fleece. Dan doe ik dat niet en trek ik dat ding gewoon over mijn hoofd, zo heb ikeen altijd perfect zittende shawl !
Goede jas, die hoog sluit op dagen met zon of bij bewolking.
Als het sneeuwt een masker voor, erg comfortabel.

zaterdag 28 januari 2006 @ 14:40:42 #184
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_34549601
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 14:39 schreef XL het volgende:

[..]

[afbeelding]
en trouwens: Niet scheren voor je de piste opgaat, maar pas als je eraf komt.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 14:41:57 #185
73954 No-Li-Ta
can't touch this..
pi_34549645
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 14:33 schreef XL het volgende:

1) Als je op een groen pad zit en een skier steekt je een stok toe (je kunt er ook om vragen) dan pak je die uiteraard vast. Ook al heb je hem niet nodig. Op het moment dat je bijna weer op een steil punt komt trek je aan die stok die skier achteruit tot hij stilstaat. Met de voorwaartse kracht die vrijkomt ga je over het steile punt heen en board je weg. Roep nog wel Merci naar de skier, is wel zo beleefd.
__-*-__
  zaterdag 28 januari 2006 @ 14:47:21 #186
64862 Maruku
'Batoussai' Maruku
pi_34549844
Damn... dit hele topic gewoon vergeten... dank aan Rnej via DC++ om mij weer aan het over snowboarden praten te krijgen!
pi_34550054
XL, jammer dat er niet zo heel veel sneeuw te vinden was in Les Deux Alpes. Een beetje poeder pakken is natuurljik nooit weg. Maar ik heb inderdaad geleerd dat je altijd de zwarte pistes moet pakken, omdat daar gewoon minder volk op komt en dat is toch wel lekker. Maar jammer dat je in Les Deux Alpes niet de echte off-piste heb kunnen checken, ik ben niet zo'n funpark type.

Maar de apres-ski is daar wel een beetje te doen of blijft Oostenrijk toch leuker? En over je laatste trucje heb ik maar 1 ding te zeggen: foei!
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  zaterdag 28 januari 2006 @ 15:00:30 #188
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_34550239
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 14:54 schreef Steven184 het volgende:
XL, jammer dat er niet zo heel veel sneeuw te vinden was in Les Deux Alpes. Een beetje poeder pakken is natuurljik nooit weg. Maar ik heb inderdaad geleerd dat je altijd de zwarte pistes moet pakken, omdat daar gewoon minder volk op komt en dat is toch wel lekker. Maar jammer dat je in Les Deux Alpes niet de echte off-piste heb kunnen checken, ik ben niet zo'n funpark type.

Maar de apres-ski is daar wel een beetje te doen of blijft Oostenrijk toch leuker? En over je laatste trucje heb ik maar 1 ding te zeggen: foei!
Die zwarte pistes werden door heel veel mensen genomen die daar niet bekwaam in waren. Om het drukke pad te mijden. Die zwarte was dus ook erg druk. Voor mezelf maakte ik er dan een levende slalom van. Je kiest wat beginners uit van bovenaf en daar ga je dan links en rechts omheen boarden. Af en toe keilde er zo'n skier/boarder om en die gleden dan 50 a 100 meter naar beneden... Dat was altijd wel gevaarlijk.

Apres ski in de prins van oranje en het Yorin FM cafe doet Oostenrijks aan.... maar tippen aan Oostenrijk kan het niet. Daarvoor is het gewoon te Frankrijk.

Voor offpiste ga ik nog wel eens terug naar L2A.... want de mogelijkheden lijken oneindig.
pi_34572781
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 14:40 schreef XL het volgende:

[..]

en trouwens: Niet scheren voor je de piste opgaat, maar pas als je eraf komt.
Dit is serieus neem ik aan? Want ik denk dat het daar best aan kan liggen ja, daardoor is je huid al wat kapotter, en gaat het door die kou + langsschuren van jas, alleen maar erger !

Ik denk dat ik dit over 2 weken (!!!!) ga proberen, ik kijk er naar uit ! 8)

[i]Ik ben eigenlijk ook nog opzoek naar een rugzak, eentje met gespen voor je buik langs. Hoeft niet groot te zijn, als er maar goggle, shawl, evt, trui o.i.d. drinken + broodjes in kunnen. Misschien in de toekomst dat ik een EHBO kit mee ga nemen, maar die zijn toch neit te groot. En zonde begeleiding ga ik niet de diepe off-piste in !!
Fingerspitzgefühl
  zondag 29 januari 2006 @ 10:58:12 #190
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_34573513
quote:
Op zondag 29 januari 2006 10:02 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Dit is serieus neem ik aan?
Uiteraard
pi_34574094
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 15:00 schreef XL het volgende:

[..]

Die zwarte pistes werden door heel veel mensen genomen die daar niet bekwaam in waren. Om het drukke pad te mijden. Die zwarte was dus ook erg druk. Voor mezelf maakte ik er dan een levende slalom van. Je kiest wat beginners uit van bovenaf en daar ga je dan links en rechts omheen boarden. Af en toe keilde er zo'n skier/boarder om en die gleden dan 50 a 100 meter naar beneden... Dat was altijd wel gevaarlijk.

Apres ski in de prins van oranje en het Yorin FM cafe doet Oostenrijks aan.... maar tippen aan Oostenrijk kan het niet. Daarvoor is het gewoon te Frankrijk.

Voor offpiste ga ik nog wel eens terug naar L2A.... want de mogelijkheden lijken oneindig.
Gast vind je dat heel gek?
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 14:39 schreef XL het volgende:

[..]

[afbeelding]
Ik zou me ook een hoedje schrikken als ik zo'n masker op me af zie komen

zondag 29 januari 2006 @ 11:31:48 #192
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_34574218
quote:
Op zondag 29 januari 2006 11:25 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Gast vind je dat heel gek?
[..]

Ik zou me ook een hoedje schrikken als ik zo'n masker op me af zie komen

Die figuren vielen zonder mijn invloed om hoor. Ik moest ze vooral ontwijken omdat ze van bovenaf dan razendsnel en stuurloos naar beneden knalden over die steile ijsplaat. Dat masker had ik maar 1,5 dag nodig/op.
  zondag 29 januari 2006 @ 12:50:03 #193
140261 blablaadjes
bitch niet zo ;-)
pi_34576414
's middags allemaal,

Nou heb ik een vraag aan jullie die-hard coole boardboys .

Ik heb de mogelijkheid om voor een leuk prijsje een F2 flyers(uit 2003/2004) wide board van 160cm te kopen.
Nou vraag ik mij af of dit wel een board voor mijn afmetingen en techniek is.

Ik ben 1.95m lang en 103 kg. licht
Mijn schoenmaat is 45.
Ik ben licht gevorderd qua techniek en ik wil vooral free-riden( dus van alles doen maar op zich is het nog niet de bedoeling omin fun parks rondklooien, misschien later)

Is dit een oke bordje voor me of moet ik bv. toch een langer bordje nemen?

Info over het bordje:
http://www.snowboard-shopping.de/index.html?/boarddetail370.html
pi_34576668
Shaun White gaat de halfpipe van Turijn aan gort rijden
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
pi_34576800
quote:
Op zondag 29 januari 2006 12:50 schreef blablaadjes het volgende:

Ik ben 1.95m lang en 103 kg. licht
Mijn schoenmaat is 45.
Ik ben bang dat een goeie freerider voor jou toch echt iets langer moet zijn. Denk daarbij aan een hoge 60-er of een lage 70-er. Met deze lengte kun je beter gaan freestylen.

Oh ja, wat XL over Les Deux Alpes postte geldt natuurlijk ook voor mij he. Als ik later deze middag nog zin heb zal ik ook wel een verslagje schrijven.
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
pi_34577008
OPROEP VOOR ALLE SNOWBOARDERS

Ren allen naar de oude klerenkast toe en pak daar jullie ski-pak (PAK !) van vroeger en stop deze in jullie koffer. Dan ga je het helemaal maken !

Geef de Burton Audex aan het kringloopcentrum en laat al je Analog jassen in de koelkast liggen (zie diverse topics op andere nl. snowboardfora) en doe je pak aan. Het komt weer terug (en hoe ).

Wel relaxt voor in de poeder inderdaad !

Endlich endlich, es gibt wieder Overalls! Jeder, der viel im Powder unterwegs ist, hat sich so ein Teil gewünscht, kein Wunder, dass viele Pros mit so was rumfahren.

Fingerspitzgefühl
  zondag 29 januari 2006 @ 20:47:37 #197
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_34592591
quote:
Op zondag 29 januari 2006 13:09 schreef ForumGek het volgende:

Ren allen naar de oude klerenkast toe en pak daar jullie ski-pak (PAK !) van vroeger en stop deze in jullie koffer. Dan ga je het helemaal maken !

Geef de Burton Audex aan het kringloopcentrum en laat al je Analog jassen in de koelkast liggen (zie diverse topics op andere nl. snowboardfora) en doe je pak aan. Het komt weer terug (en hoe ).

[afbeelding]

Endlich endlich, es gibt wieder Overalls! Jeder, der viel im Powder unterwegs ist, hat sich so ein Teil gewünscht, kein Wunder, dass viele Pros mit so was rumfahren.

Heb toevallig iemand gezien die dit aan het met boarden in Mayrhofen in december.
Maar hoe moet je je broek dan baggy dragen?
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  zondag 29 januari 2006 @ 23:00:43 #198
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_34597968
quote:
Op zondag 29 januari 2006 13:09 schreef ForumGek het volgende:

[afbeelding]

Sjors, heb je dat roze pak nog gekocht?
pi_34610118
quote:
Op zondag 29 januari 2006 12:58 schreef beerke het volgende:
Shaun White gaat de halfpipe van Turijn aan gort rijden
"Then it was time for the man himself to hit the snow for his first run. White, the three time Slopestyle gold medalist, recent Chevy Grand Prix winner, Olympic medal hopeful, Summer X god—you get the idea—immediately put any question of his dominance to rest: Spin off the rail, cab 1080, monster cab 1080 on the last kicker, all freaking flawless, quite possibly the most impressive, most fluid Slope run ever. His score? 95.01."

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
MEN'S SNOWBOARD SLOPESTYLE RESULTS FINALS 

1. Shaun White USA 95.00 
2. Andreas Wiig NOR  89.00 
3. Danny Kass USA 86.66 
4. Eddie Wall USA 85.00  
5. Wyatt Caldwell USA 78.00  
6. Chad Otterstrom USA 75.00
7. Eero Niemela FIN 72.33  
8. Pat Moore USA 67.00 
9. Travis Rice USA 65.33 
10. John Jackson USA 62.00
Forrest Gump: He got me invested in some kinda fruit company.
pi_34610927
quote:
Op maandag 30 januari 2006 12:51 schreef Flippe het volgende:

[..]

"Then it was time for the man himself to hit the snow for his first run. White, the three time Slopestyle gold medalist, recent Chevy Grand Prix winner, Olympic medal hopeful, Summer X god—you get the idea—immediately put any question of his dominance to rest: Spin off the rail, cab 1080, monster cab 1080 on the last kicker, all freaking flawless, quite possibly the most impressive, most fluid Slope run ever. His score? 95.01."
[ code verwijderd ]
Serieus, die Shaun White is gewoon history in the making. Zijn er nog wat clips van zijn runs op internet te zien?
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')