abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34208681
hooi allemaal

Mijn vriend en ik willen deze zomer op vakantie. Alleen helaas beschikken we niet over ene auto dus moeten we met de trein ofzo (vliegtuig is te duur). maargoed, weet iemand misschien ene leuke vakantie bestemming in de buurt van Oosterijk of Frankrijk , die ten eerste te betalen is en ook makkelijk bereikbaar is met de trein?? zo ja laat even weten

tnxx
pi_34209410
Landen, streken en steden en bijbehorende reisverslagen
Travel: FAQ, handige links en seizoensoverzichten
Leuke, Europese steden voor een weekendje!
Weekendje Parijs?
Jongeren vakanties zomer 2006
Parijs - Tips, hints, tricks, kosten, etc... #3

Een greep uit de topiclijst.

Oostenrijk is goed te bereizen per trein. Je kan denken aan Wenen. Tevens is het ook leuk om te interrailen door Europa en dan een zone te kiezen met Zwitserland en Oostenrijk.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_34209447
Innsbruck (160 euro retour met trein) vanaf zwolle of oldenzaal
pi_34209644
Tevens is het ook leuk om te interrailen door Europa en dan een zone te kiezen met Zwitserland en Oostenrijk.

jah dat lijkt me ook wel leuk
pi_34209913
Je kan er ook voor kiezen om alleen door Zwitserland rond te touren met de trein. Deze optie heet Swiss Pass en geeft je de mogelijkheid om onbeperkt door Zwitserland te pendelen tussen de 4 dagen en 1 maand, afhankelijk van wat je zelf prefereert. Ook kan je kiezen uit 1e en 2e klas. Ook als je jonger bent van 26 kan je korting krijgen die bij de goedkoopste kaart al 40 euri is.

Scanrail lijkt me persoonlijk nog wel wat om te doen. Onbeperkt reizen in Denemarken, Zweden, Noorwegen en Finland. Prijzen varieren tussen de 165 en 258 euro. Nadeel is dat Scandinavie over het algemeen iets duurder is dan wat je gewend ben in Nederland.

Interrail is de andere optie. Voor 1 zone en 16 dagen betaal je 195 euro. Zo heb je bijvoorbeeld Denemarken, Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk als 1 zone.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_34211924
Interraillen is erg leuk, maar niet heel goedkoop.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_34214342
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 17:48 schreef Wonder_girl het volgende:
hooi allemaal

Mijn vriend en ik willen deze zomer op vakantie. Alleen helaas beschikken we niet over ene auto dus moeten we met de trein ofzo (vliegtuig is te duur). maargoed, weet iemand misschien ene leuke vakantie bestemming in de buurt van Oosterijk of Frankrijk , die ten eerste te betalen is en ook makkelijk bereikbaar is met de trein?? zo ja laat even weten

tnxx
Je wil met de trein, omdat het vliegtuig te duur is? Over het algemeen is het vliegtuig veel goedkoper. Kijk eens op www.wegelo.nl bijvoorbeeld.

Maar wellicht kun je eerst aangeven wat voor soort vakantie je zoekt, wat je wil doen, hoe en waar je wil slapen?

Met andere woorden maak een verhaal met de volgende woorden:
cultuur
natuur
drank
zon
uitgaan
strand
bergen
wandelen
tent
hotel
trein
vliegtuig
rondreizen
Frankrijk
Duitsland
Engels
Duits
Polen

etc...

pi_34216234
okee hier komt het verhaal met de Woorden:P

Ik zelf vind cultuur wel interresant maar het hoeft niet persee anwezig te zijn in mijn vakantie, natuur vind ik zelf wel fijn, tenminste ik ga geen hele wandelingen maken maar gewoon een camping (bungalow) met een mooie omgeving eromheen vind ik toch wel leuk. Verder vind ik zon wel een van de belangrijkste punten die er in mijn vakantie moet voorkomen, en daarbij ook graag een strand (wat je in oosterijk niet hebt, maar wel genoeg meren). uitgaan wil ik zeker in deze vakantie ook gaan doen, dus ook wel handig.

Bergen en wandelen hoeft zeker niet in mijn vakantie voor te komen, ik ben niet echt iemand die zegt nou jongens laten we nu eens een stukje in de bergen gaan wandelen,...Nee lig toch liever op het strand ,
Camperen vind ik zelf erg leuk alleen helaas is dat met de trein erg lastig want dan moet je wel met veel dingen sjouwen. dus tent valt al af.
om met de trein te reizen vind ik zelf geen probleem, alleen zelf vind ik het dan wel lastig omdat je dan wel een camping moet hebben die een beetje dicht bij het treinstation is, dus eigenlijk liever met het vliegtuig, Frankrijk trekt me wel, lekker van het strand genieten,..alleen nadeel volgensmij is de treinverbinding daar naartoe niet zo best...Naar duitsland en Polen hoef ik niet want die landen trekken me niet.
Verder spreek ik Engels en geen duits en Frans..
Ik heb zo in totaal ongeveer ¤600.- om uit tegeven aan mijn vakantie en mijn vriend ook zoiets misschien wat meer.
Dus als jullie nog leuke dingen weten, laat even weten
pi_34217022
Complimenten voor het verhaal

Maar goed, advies...

1. Lago Maggiore / Milaan en omstreken
Vliegen naar Bergamo met Ryanair of Transavia.com. Bergamo is een leuk stadje om gezien te hebben. Met de trein door Italië reizen kan heel goedkoop en er zijn voldoende campings. Je zou het bijvoorbeeld nog kunnen combineren met een paar dagen strand aan de (heel erg toeristische) Adriatische kust (Rimini / Riccione), waar veel campings zijn nabij strand en spoor. Voordeel: kan goedkoop en geheel naar eigen wens samengesteld worden. Nadeel: je moet het wel zelf allemaal regelen.

A. Zuid Frankrijk Middellandse zeekust
Vliegen naar Nice of Toulon met Transavia.com. Veel leuke badplaatsen, maar ook erg duur om te verblijven. Wellicht zijn er enkele hostels waar je dan wil slapen. Eventueel te combineren met Corsica of in een pakketreis te boeken bij iets als gogo tours.

I. Portugal, Canarische Eilanden, Mallorca, Costa del Sol; allemaal typische zonvakantiebestemming waarbij er op de plek van bestemming ook nog genoeg andere activiteiten zijn. Makkelijk te boeken op internet en reisbureau

Of gewoon nog even langs het reisbureau om wat ideeën op te doen
pi_34217423
BEDANKT,...Ik ga dit eens even met me vriend bespreken,..En als Lago Maggiore / Milaan makkelijk met de trein te berieken is lijkt dat me opzich wel leuke dan Oosterijk (A) ahahah,..er gaan misschien ook nog 2 vrienden mee, dus dat scheeld ookal kosten met het verblijf enzoo,..:) maargoed,..
als er mensen zijn met nog meer ideeën ,..altijd welkom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')