abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 december 2003 @ 11:53:49 #1
53654 DD2
nieuwegarde.nl
pi_15112361
Binnenkort ga ik een weekend naar Parijs en nu vroeg ik me af of jullie nog tips hadden van niet-toeristische dingen die we absoluut niet mogen missen eigenlijk!!

En heeft er iemand ook nog tips voor hostels of goedkope hotels op goede locaties?

Alle persoonlijke info en tips mbt Parijs zijn welkom

woensdag 3 december 2003 @ 11:55:43 #2
35558 MNeMoNiCS
CartWOman stole my Ondertitel
pi_15112415
Parijs & goedkoop hotel & goede locatie?

Volgens mij is de kans op wereldvrede zelfs nog groter...

[b]lol·broek[/b] (de ~ (m.)) [inf.][br] [b]1[/b] iem. die voortdurend op goedkope wijze grappig wil zijn[br][b]wijs·neus[/b] (de ~ (m.))[br] [b]1[/b] iem. die meent veel of alles te weten => betweter
  woensdag 3 december 2003 @ 11:56:05 #3
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_15112426
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_15112430
Tik in op google: Parijs. En je krijgt 1000000000000000000 sites met informatie. Niet zo lui zijn hoor .
pi_15112431
Treinreiswinkel.nl

Echt geniaal!
Je gaat met de Thalys heen en slaapt in een hotel al vanaf 27 euro per nacht per persoon.
Zo breng ik 31-12 / 01-01 en 02-01 door in Parijs

Hotel = Hotel de Bordeaux
Direct te boeken bij Treinreiswinkel of Frantour

Of als je goed Frans kent op +33 145233236

Het hotel zit tussen Gare du Nord en Gare du Est in ... op 5 minuten lopen van beide stations. Geniaal in het centrum dus.

[Dit bericht is gewijzigd door Lukkie op 03-12-2003 11:58]

pi_15112479
quote:
Op woensdag 3 december 2003 11:55 schreef MNeMoNiCS het volgende:

Nee hoor.
Ik ben al een paar keer via D-Reizen naar Parijs geweest. Je kunt daar ook boeken met Thalys erbij. Dit scheelt aanzienlijk op een normaal Thalys kaart.. Je kunt gewoon via internet boeken. Een paar dagen later krijg je de papieren thuis gestuurd.

De Parijse Catacomben vond ik wel erg indrukwekkend!

woensdag 3 december 2003 @ 11:58:22 #7
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_15112503
quote:
Op woensdag 3 december 2003 11:56 schreef static het volgende:
Gebruik de search eens: http://forum.fok.nl/search.php?order=start&on=subject&search=parijs&fora=29
*kuch*
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 3 december 2003 @ 11:58:44 #8
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_15112521
Als je alleen gaat of met vrienden > zie google

Als je met vriendinnetje gaat,

Hotel in Cartier Latin opsnorren, 1 fles wodka kopen, hammetje scoren en stokbroodje halen en jezelf 1 nachtje opsluiten.
(franse ontgroening)
De volgende dag gewoon de wijk inlopen en Parijs komt je vanzelf tegemoet.

pi_15112561
quote:
Op woensdag 3 december 2003 11:58 schreef SHE het volgende:
Als je alleen gaat of met vrienden > zie google

Als je met vriendinnetje gaat,

Hotel in Cartier Latin opsnorren, 1 fles wodka kopen, hammetje scoren en stokbroodje halen en jezelf 1 nachtje opsluiten.
(franse ontgroening)
De volgende dag gewoon de wijk inlopen en Parijs komt je vanzelf tegemoet.

Schat, in Parijs een fles wodka drinken is heiligschennis! Je bedoelt vast en zeker een paar lekkere flessen wijn.
Installing a new program will always screw up at least one old one.
  woensdag 3 december 2003 @ 12:00:31 #10
40780 Darkysdust
step into the dark
pi_15112567
quote:
Op woensdag 3 december 2003 11:53 schreef DD2 het volgende:
Binnenkort ga ik een weekend naar Parijs en nu vroeg ik me af of jullie nog tips hadden van niet-toeristische dingen die we absoluut niet mogen missen eigenlijk!!

En heeft er iemand ook nog tips voor hostels of goedkope hotels op goede locaties?

Alle persoonlijke info en tips mbt Parijs zijn welkom

Kben één keer met 3 vrienden Parijs ingegaan en gecamped op een camping in het Bois de Boulogne....misschien een idee? En zo'n eifeltoren heeft toch wel wat hoor, om de toeristische massa te ontlopen moet je gewoon de trap nemen. Het is trouwens vaak goedkoper om een budget hotel te nemen in plaats van een hostel en ff the checken of ze een zgn. 'Bon weekend en Ville' aanbieding hebben. ALs je dan één nacht in het weekend doorbrengt, krijg je de tweede nacht gratis (handig, zo'n lonely planet)
Postatem obscuri lateris nescitis
pi_15112596
quote:
Op woensdag 3 december 2003 11:55 schreef MNeMoNiCS het volgende:

www.weekendjeweg.nl
  woensdag 3 december 2003 @ 12:02:21 #12
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_15112613
quote:
Op woensdag 3 december 2003 12:00 schreef 303 het volgende:

[..]

Schat, in Parijs een fles wodka drinken is heiligschennis! Je bedoelt vast en zeker een paar lekkere flessen wijn.

Ik drink als ik in de wijnstreken bivakkeer wel wijn...De wijnen uit Parijs kan ik hier immers ook op de kop tikken.

Heiligschennis mijn reet...Het leuke van Parijs is juist dat ongedwongen

pi_15112628
Ik heb 2 jaar geleden zo'n reisje geboekt naar Parijs... heb ik via Brooks gedaan. Was goedkoop en beviel prima
Met de Thalys naar Parijs en een hotel vlakbij Gare du Nord... ideaal en heel romantisch zo rond de feestdagen
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_15112678
quote:
Op woensdag 3 december 2003 12:02 schreef Levitation het volgende:
Met de Thalys naar Parijs en een hotel vlakbij Gare du Nord... ideaal en heel romantisch zo rond de feestdagen

En dan oud en nieuw op de Champ

woensdag 3 december 2003 @ 12:07:12 #15
40780 Darkysdust
step into the dark
pi_15112741
quote:
Op woensdag 3 december 2003 11:58 schreef static het volgende:
*kuch*
Keelpastille?
Postatem obscuri lateris nescitis
pi_15112746
quote:
Op woensdag 3 december 2003 12:04 schreef Lukkie het volgende:

[..]

En dan oud en nieuw op de Champ

Dat is dus minder he..
Ik was er met Millenium.. Tja, raar sfeertje daar. MASSA'S mensen, dat wel.
  woensdag 3 december 2003 @ 12:09:58 #17
15675 nossio
overtuigd satanist
pi_15112800
quote:
Op woensdag 3 december 2003 12:07 schreef Icicle het volgende:

[..]

Dat is dus minder he..
Ik was er met Millenium.. Tja, raar sfeertje daar. MASSA'S mensen, dat wel.

ik ging daar ook 2000 in...
toch een hele andere manier van vieren als hier in nederland...
Maar wel apart
[<knip Censuur op Fok!>]
  woensdag 3 december 2003 @ 12:10:28 #18
53654 DD2
nieuwegarde.nl
pi_15112808
Wow! Wat een supertips allemaal!! (nou ja, allemaal ) Thanx! We hebben de reis trouwens zelf al goedkoop geboekt via Thalys.nl! Een retour voor 49 euries! Dat is toch wel redelijk of niet! Nou ja, maakt ook niet uit.. hebben jullie ook nog tips wat betreft leuke eettentjes of cafeetjes?

De foksearch heb ik trouwens gebruikt en ook de googlesearch.. maar ben op zoek naar jullie actuele ervaringen

We gaan trouwens niet camperen, maar wel een leuke tip voor komende zomer!!!

pi_15112823
Ik was een paar maanden geleden nog naar Parijs, wereldstad! Alleen bij monument (en andere bezienswaardigheden) lopen honderden Afrikanen rond die je kaarten/sleutelhangers/etc. proberen aan te smeren. Verder is de Champs Elysees een toffe winkelstraat die je wel moet zien!

De Eifeltoren is ook wel ok, alleen er staan soms er lange rijen voor de liften.

De Ark de Triomph vond ik een beetje zo'n Japanner-bezienswaardigheid, je weet wel, massa's foto's maken etc. Het is wel een leuk gebouw maar om er veel tijd aan te besteden... Nee. Er was ook een soort replica van de Ark de Triomph, alleen die ligt heel afgelegen, ik moest 30000 uur in de (overvolle) metro zitten om daar te komen.

Tip: Als je niet al te veel geld ter beschikking hebt moet je niks eten/drinken op de Champs Elysees. De bioscoop daar is echter wel heel erg luxe (kaartje = 12,50). De (vliegtuig)stoelen staan ruim uit elkaar en voor elke stoel is er beenruimte van 1 a 2 meter, ook staat er om de paar stoelen een tafeltje en loopt er iemand rond die snoep/drinken/etc. verkoopt zodat je niet hoeft te wachten op de pauze.

pi_15112840
Je moet naar de katacomben gaan, lekker botjes kijken.
Het is wat apart, maar zeker uniek.
Geluk duurt je leven lang.
  woensdag 3 december 2003 @ 12:12:40 #21
40929 Lievelientje
Alterego: evil-line
pi_15112855
Heey, ik ben net 3 weken geleden een weekendje naar Parijs geweest.

Waar wij super veel plezier van hebben gehad is een metrokaart. Die kun je al bij de reis in kopen. Je kunt dan 3 dagen lang onbeperkt door Parijs met de metro reizen , das echt idiaal. Bij 't hotel d'r in, bij de Eiffeltoren d'r uit enz.

Verder een tip: er is in Parijs een heel hoog gebouw, even hoog als de Eiffeltoren (ben ff vergeten hoe die heet), maar stuk minder bekend, je hebt vanaf daar ook een onwijs mooi uitzicht over Parijs en tis er veeel minder druk!

| UMTC | *lurkert* |
pi_15112863
quote:
Op woensdag 3 december 2003 12:11 schreef boyv het volgende:
Ik was een paar maanden geleden nog naar Parijs, wereldstad! Alleen bij monument (en andere bezienswaardigheden) lopen honderden Afrikanen rond die je kaarten/sleutelhangers/etc. proberen aan te smeren. Verder is de Champs Elysees een toffe winkelstraat die je wel moet zien!

De Eifeltoren is ook wel ok, alleen er staan soms er lange rijen voor de liften.

De Ark de Triomph vond ik een beetje zo'n Japanner-bezienswaardigheid, je weet wel, massa's foto's maken etc. Het is wel een leuk gebouw maar om er veel tijd aan te besteden... Nee. Er was ook een soort replica van de Ark de Triomph, alleen die ligt heel afgelegen, ik moest 30000 uur in de (overvolle) metro zitten om daar te komen.

Tip: Als je niet al te veel geld ter beschikking hebt moet je niks eten/drinken op de Champs Elysees. De bioscoop daar is echter wel heel erg luxe (kaartje = 12,50). De (vliegtuig)stoelen staan ruim uit elkaar en voor elke stoel is er beenruimte van 1 a 2 meter, ook staat er om de paar stoelen een tafeltje en loopt er iemand rond die snoep/drinken/etc. verkoopt zodat je niet hoeft te wachten op de pauze.

edit: Oja, er staat ook een heel hoog gebouw daar ergens, je kan daar het dak op en de hele stad bekijken, is wel leuk voor in de avond. Ben de naam alleen vergeten, het staat vast wel in een toeristenfolder ofzo.
pi_15112888
offtopic: Ik gebruik volgens mij steeds de verkeerde knoppen
pi_15112912
quote:
Op woensdag 3 december 2003 12:11 schreef boyv het volgende:

Eiffeltoren is wel koud deze tijd v/h jaar... brrrr... Ben er een paar keer opgeweest, maar 's winters moet je echt niet helemaal naar boven gaan... brrr.... De chocomelk die ze er verkopen is overigens wel lekker
Ik vond 't bij de SacreCoeur wel erg romantisch in de winter Het was donker, windstil, koud en uit een van de cafeetjes kwam pianospel... heeeeeele fijne herinnering aan
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_15112973
quote:
Op woensdag 3 december 2003 12:12 schreef Lievelientje het volgende:
Verder een tip: er is in Parijs een heel hoog gebouw, even hoog als de Eiffeltoren (ben ff vergeten hoe die heet), maar stuk minder bekend, je hebt vanaf daar ook een onwijs mooi uitzicht over Parijs en tis er veeel minder druk!
De toren van Montparnasse (?) Of die moderne Arc de Triomph in de "Kantorenwijk".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')