Het is sowieso fout om de situatie in de Franse banlieus te vergelijken met wijken in Nederland.quote:Op donderdag 19 januari 2006 09:57 schreef Viajero het volgende:
[..]
Nee hoor, alleen als mensen veroorzakers en oplossers van problemen verwarren.
Dan moet de lokale turkse bakker deze kanslozen maar een baan geven.quote:Op woensdag 18 januari 2006 11:15 schreef RM-rf het volgende:
Het is volgens mij complete onzin als de nationale politiek, cq de tweede kamer zich direkt gaat bezighouden met lokale problemen ...
Laat landelijke politici belangrijke thema's aanpakken, daar is nog genoeg te doen, ipv zich opzichtig te bemoeien bij regionale en plaatselijke thema's .. enkel omdat die soms nogal populistisch ook de landelijke media halen ....
Juist een verdere 'centralisering' van de politiek, aansturing vanuit Den Haag is volgens mij eerder absoluut contra-productief.
Als blijkt dat de ouders niet van zins zijn om ook maar een poot uit te steken in de richting van hun ontspoorde kind(eren), ja dan kan ik het intrekken van de verblijfsvergunning als uiterste maatregel wel billijken. De verblijfsvergunning is nl. dermate belangrijk voor die mensen, dat het verliezen ervan wel eens tot verhoogd toezicht op de handel en wandel van de kinderen kan leiden. De spreekwoordelijke stok achter de deur.quote:Op donderdag 19 januari 2006 21:45 schreef RM-rf het volgende:'het intrekken van verblijfsvergunningen' ... Is dat eerlijkheid? en vooral, heeft dat enig effect? Wat betreft ouders die verantwoordelijk gesteld worden ... als zo'n maatregel moet komen, dan wel los van de vraag of de dader een allochtoon of autochtoon is ...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |