abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34190675
Wilders dwingt Kabinet tot brief Diamantbuurt en straatterreur
dinsdag, 17 januari 2006
PERSBERICHT

Het Kabinet moet op aandringen van Geert Wilders met een brief komen over de groeiende straatterreur in Nederland. Dit mede naar aanleiding van de recente ontwikkelingen in de Diamantbuurt in Amsterdam, waar bij oudejaarsrellen tientallen autoruiten sneuvelden en een joodse bewoner het doelwit werd van een antisemitische actie. Wilders stelde zaterdag al Kamervragen over de Diamantbuurt. Wilders: “Dit mag niet langer worden doodgezwegen. Ik roep op om nu eindelijk eens een einde te maken aan de geitenwollensokkenaanpak. De tijd van theedrinken en subsidiëren is nu voorbij. De bestuurders moeten nu hun verantwoordelijkheid eens nemen. De Marokkaanse straatterreur moet hard worden aangepakt. Het is overigens geen exclusief Amsterdams probleem, maar inwoners uit vele andere plaatsen in Nederland hebben hier enorme last van. Daar wil ik met het Kabinet over debatteren en voorstellen doen om deze straatterreur te beteugelen. "

Het verzoek werd door de Kamer gesteund. Vrijwel zeker zal de brief leiden tot een kamerdebat.

Goed Initiatief van geert widers

Wordt de doofpot misschien dan eindelijk aan de kant geschoven en zal dit probleem
eindelijk eens een keer duidelijk besproken worden ?
  woensdag 18 januari 2006 @ 09:09:57 #2
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_34190706
Politiek

Yep.

[ Bericht 34% gewijzigd door Drugshond op 18-01-2006 09:21:55 ]
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  woensdag 18 januari 2006 @ 09:14:46 #3
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_34190781
En toch blijf ik wilders een lul vinden.
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
  woensdag 18 januari 2006 @ 09:20:17 #4
128605 W8ezel
Way, down, to Egyptland
pi_34190862
Zodra het woord Marokkaan wordt genoemd komt Gekke Wilders om het hoekje, voor de rest hoor je hem niet
Niet voor de poes...neuhh
pi_34190971
Die durft
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_34191000
De rustigste jaarwisseling sinds jaren en Wilders moet toch weer scoren
Lurf is the message and the message is Lurf
  woensdag 18 januari 2006 @ 09:33:42 #7
73006 PaRaR
Geboren en getogen
pi_34191079
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 09:27 schreef lurf_doctor het volgende:
De rustigste jaarwisseling sinds jaren en Wilders moet toch weer scoren
Ja, die boefjes zouden gewoon bij jou je ramen moeten doorgooien met een doos vuurwerk
  woensdag 18 januari 2006 @ 09:34:36 #8
73006 PaRaR
Geboren en getogen
pi_34191092
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 09:20 schreef W8ezel het volgende:
Zodra het woord Marokkaan wordt genoemd komt Gekke Wilders om het hoekje, voor de rest hoor je hem niet
Ik ben allang blij dat IEMAND het doet. Het liefst schuiven ze het onder het tapijt.
  woensdag 18 januari 2006 @ 09:38:22 #9
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_34191163
femke halsema wil dat er meer geld vrij komt voor deze zielige jongeren,om ze op de goede weg te brengen.
pi_34191286
Wilders is nou eenmaal dol op alles waar hij een hekel aan heeft.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_34191321
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 09:44 schreef RichardQuest het volgende:
Wilders is dol op alles waar hij een hekel aan heeft.
Vandaag staat er een opiniestuk van hem in de Volkskrant. "PvdA-aanpak", "Amsterdamse strategie", "Cohens in Nederland", zullen moslims ooit integreren, zal de Islam ooit de Jihad afzweren.
pi_34191371
Nou, en dat mag ook wel 's gezegd worden....die hoge heren in Den Haag
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_34191414
40% van die lui hangt werkloos rond...zal er ongetwijfeld wel wat mee te maken hebben. Ben benieuwd of de heer Wilders hier ook op gaat hameren
pi_34191434
Wilders wil natuurlijk ook de Nobelprijs voor de vrede. .
I´m back.
  woensdag 18 januari 2006 @ 09:56:53 #15
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_34191519
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 09:38 schreef Martineke het volgende:
femke halsema wil dat er meer geld vrij komt voor deze zielige jongeren,om ze op de goede weg te brengen.
Nog meer? Laat ze maar een vak leren.(jah ik gooi ff alle marokanen op 1 hoop)
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
pi_34191627
Groep Wilders lijkt mij een zeer geschikte oppositie party om dit soort dingen in de toekomst
voorlopig in de gaten te gaan houden!

Om deze reden zal hij waarschijnlijk mij stem krijgen

Ik heb dan ook geen enkel idee waar ik anders op zou moeten stemmen,
alle huidige partyen wijken toch van hun standpunten af zodra de verkiezingen
voorbij zijn.... en hier wordt ik eerlijk gezegt een beetje moe van!
  woensdag 18 januari 2006 @ 10:43:25 #17
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_34192636
Ik mis de woorden knuffelpolitiek en joods-christelijke samenleving in de verklaring van Wilders.

Wel goed overigens dat hier aandacht aan wordt besteed in de landelijke politiek.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_34192685
Ik vraag me af.
Zijn al die Pimlikkers nu ook blij met Geert ?
  woensdag 18 januari 2006 @ 11:09:37 #19
128605 W8ezel
Way, down, to Egyptland
pi_34193243
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 10:45 schreef Adamica1 het volgende:
Ik vraag me af.
Niet voor de poes...neuhh
pi_34193292
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 09:51 schreef Vhiper het volgende:
40% van die lui hangt werkloos rond...zal er ongetwijfeld wel wat mee te maken hebben. Ben benieuwd of de heer Wilders hier ook op gaat hameren
Oh ja, daar was gisteren ook een Marokkaanse dame over aan het oreren: wat de regering zou moeten doen, is zorgen dat al die jongeren kans op een baan krijgen, want nu worden al die jongens geweigerd door hun naam, en de meisjes door hun hoofddoek.
Dan vraag ik me weer af: waar zijn de ouders? Ik hoefde vroeger niet aan te komen op mijn 14e met niet naar school gaan en andere mensen lastigvallen. Had ik dit wel gedaan, dan hadden mijn ouders me flink laten voelen dat het dan ook mijn eigen schuld was als ik niet eens gekwalificeerd was om stront te scheppen.
Maar nee, het lag aan de werkgevers. Niet dat ze geen opleiding wensen te volgen ofzo...

En ja, ik denk dat daar óók een flinke taak is weggelegd, bij het aannamebeleid. Maar het begint toch echt met kleur bekennen en de rotte appelen de zaak niet meer laten verzieken voor de rest uit angst voor stigmatisering oid. Waarom zou een werknemer überhaupt moeten kijken naar iemand zonder opleiding (of instelling for that matter?)
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_34193373
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 10:43 schreef Sidekick het volgende:
Ik mis de woorden knuffelpolitiek en joods-christelijke samenleving in de verklaring van Wilders.

Wel goed overigens dat hier aandacht aan wordt besteed in de landelijke politiek.
Staat het woord "thee" er wel in dan?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_34193383
Het is volgens mij complete onzin als de nationale politiek, cq de tweede kamer zich direkt gaat bezighouden met lokale problemen ...

Laat landelijke politici belangrijke thema's aanpakken, daar is nog genoeg te doen, ipv zich opzichtig te bemoeien bij regionale en plaatselijke thema's .. enkel omdat die soms nogal populistisch ook de landelijke media halen ....

Juist een verdere 'centralisering' van de politiek, aansturing vanuit Den Haag is volgens mij eerder absoluut contra-productief.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 18 januari 2006 @ 11:38:32 #23
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_34194021
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 11:15 schreef RM-rf het volgende:
Het is volgens mij complete onzin als de nationale politiek, cq de tweede kamer zich direkt gaat bezighouden met lokale problemen ...
Lokale problemen in de 4 grootste steden van Nederland , begint toch al een redelijke landelijke dekking te worden.

Hoe zou de problematiek in Frankrijk eruit hebben gezien als de politiek geen (publieke) sturing had gegeven. ?

Ergens moet je als politiek wel ingrijpen anders wordt het contact tussen burger en politiek alleen maar groter (i.p.v. kleiner). Incidenten politiek anderzijds is ook niet de meest gelukkige oplossing.

Waar die threshold ligt ?!, tja dat is tactisch inzicht. Maar er mag best wel eens publiekelijk naar gekeken worden. We betalen voor die onzin belasting en dan is het toch wel fijn als je weet waar je belastingscenten naar toe gaan.
pi_34194571
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 10:45 schreef Adamica1 het volgende:
Ik vraag me af.
Je bedoelt die Marokaantjes uit de darkroom?
Nee, ik denk niet dat die zo blij worden van Wilders
pi_34194692
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 11:38 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Lokale problemen in de 4 grootste steden van Nederland , begint toch al een redelijke landelijke dekking te worden.

Hoe zou de problematiek in Frankrijk eruit hebben gezien als de politiek geen (publieke) sturing had gegeven. ?

Ergens moet je als politiek wel ingrijpen anders wordt het contact tussen burger en politiek alleen maar groter (i.p.v. kleiner). Incidenten politiek anderzijds is ook niet de meest gelukkige oplossing.

Waar die threshold ligt ?!, tja dat is tactisch inzicht. Maar er mag best wel eens publiekelijk naar gekeken worden. We betalen voor die onzin belasting en dan is het toch wel fijn als je weet waar je belastingscenten naar toe gaan.
Dit probleem in die wijk is puur voor de Amsterdamse politiek. Eventuele trends kunnen de grote steden gezamenlijk oplossen, dat hoeft nog steeds niet landelijk.
pi_34194695
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 11:54 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Je bedoelt die Marokaantjes uit de darkroom?
Nee, ik denk niet dat die zo blij worden van Wilders
Dat zijn toch de 'goeie Marokkaantjes'??? Geïntegreerd enzo. .
I´m back.
  woensdag 18 januari 2006 @ 11:59:53 #27
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_34194771
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 11:15 schreef RM-rf het volgende:

Juist een verdere 'centralisering' van de politiek, aansturing vanuit Den Haag is volgens mij eerder absoluut contra-productief.
Misschien is er juist wel vermindering van centrale sturing nodig mbt deze problematiek. En ook in dat geval is er juist discussie en debat nodig in de landelijke politiek.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_34194917
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 11:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat zijn toch de 'goeie Marokkaantjes'??? Geïntegreerd enzo. .
Zekers, maar daarom nog niet blij met Wilders, denk ik zo
pi_34194993
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 12:03 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Zekers, maar daarom nog niet blij met Wilders, denk ik zo
Mwoah, Marokkaanse schandknapen komen tenminste voor hun decadente Westerse andere geaardheid uit, toch? Ik bedoel Wilders staat toch pal voor onze decadente Westerse waarden.
I´m back.
pi_34195044
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 11:38 schreef Drugshond het volgende:

als je daar doelt op de rellen in december ... dat is volgens mij een perfect voorbeeld hoe 'nationale politici' (Sarkozy) de vlam in de pan doen slaan door ongenuanceerde algemene uitspraken te doen over een puur lokaal probleem ....

En dan na een maan doen alsof 'alles opgelost is', enkel omdat de media rel-moe is geworden en de allerergste uitwassen weg zijn ...

Terwijl er in franse ghetto's nog altijd ieder weekend tientallen auto's in de fik vliegen, enkel de 'statistische uitschieters' van honderden auto's..., ja die is ook weg, en nu kijkt de media niet meer mee ...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 18 januari 2006 @ 12:09:04 #31
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_34195102
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 09:51 schreef Vhiper het volgende:
Hij zal vast niet te bescheiden zijn om terecht te laten weten dat dat paupervolk maar eens aan het werk moet gaan of eens inzet moet tonen om de juiste papieren te halen om zo aan een baan te geraken.
Say your prayers
pi_34195207
Lokaal is er al zat gelegenheid geweest om deze problematiek op te lossen.

Echter blijven zij falen met het opdraven van een goede oplossing nu is het onderhand
wel eens tijd om hier landelijk naar te kijken, aangezien het probleem steeds groter wordt
en we niet willen dat hier de situatie esculeert net als in frankrijk!
  woensdag 18 januari 2006 @ 12:16:42 #33
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_34195372
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 12:07 schreef RM-rf het volgende:
als je daar doelt op de rellen in december ... dat is volgens mij een perfect voorbeeld hoe 'nationale politici' (Sarkozy) de vlam in de pan doen slaan door ongenuanceerde algemene uitspraken te doen over een puur lokaal probleem ....

En dan na een maan doen alsof 'alles opgelost is', enkel omdat de media rel-moe is geworden en de allerergste uitwassen weg zijn ...

Terwijl er in franse ghetto's nog altijd ieder weekend tientallen auto's in de fik vliegen, enkel de 'statistische uitschieters' van honderden auto's..., ja die is ook weg, en nu kijkt de media niet meer mee ...
Ik gaf idd een voorbeeld met een achterdeur. Maar het antwoord geef je zelf al perfect.

Maar 10.000+ auto's in de fik is het ook geen klein probleem meer. Zou dat nog steeds niet op het bordje mogen liggen van de landelijke politiek.
Wanneer moet je als politiek orgaan ingrijpen om het contact met de burger niet te verliezen. ? En sta je wel genoeg open voor landelijke problemen. ? Waar ligt de threshold ?

Om de materie weg te poetsen als lokale problemen is niet echt de lading dekkend. Frankrijk, Belgie, e.d. hebben in ernstige of minder ernstige mate te maken met de genoemde problemen. En wat landelijke politieke dekking/debat is geen verkeerd uitgangspunt.

Ik heb weliicht een ander idee of beeldvorming van wat de politiek zou moeten doen. En over smaak kun je twisten.
pi_34195428
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 11:59 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Misschien is er juist wel vermindering van centrale sturing nodig mbt deze problematiek. En ook in dat geval is er juist discussie en debat nodig in de landelijke politiek.
het zou goed zijn, vooral eens een discussie over die domme verdeling van Politie-zaken over 3 schijven, ministerie van Binnenlandse zaken, ministerie van Justitie en de lokale Burgemeesters ...

Maar ik heb het idee dat dat niet de bedoeling achter dit debat zal zijn, dat zich eerder zal toespitsen op vooral de kamerleden en nationale partijen die bekende 'thema's' weer lekker kunnen opwaremen en net doen alsof dxe landelijke politiek alles 'wel eventjes zou kunnen oplossen' ....

zal je zien dat vervolgens, ipv de echte verantwoordelijken, nl. de minister van binnenlandse zaken Remkes, weer minister Verdonk het woord mag doen, want het gaat over ''allochtoontjes' ...
pi_34195444
Dubble post
pi_34195488
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 12:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mwoah, Marokkaanse schandknapen komen tenminste voor hun decadente Westerse andere geaardheid uit, toch? Ik bedoel Wilders staat toch pal voor onze decadente Westerse waarden.
Dat dachten ze ook van de dominee.
Het zal mij niet vebazen als Wilders een kelder vol met geblondeerde marokkaantjes heeft.
pi_34195952
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 12:16 schreef Drugshond het volgende:

Wanneer moet je als politiek orgaan ingrijpen om het contact met de burger niet te verliezen. ? En sta je wel genoeg open voor landelijke problemen. ? Waar ligt de threshold ?
Ik denk dat de nationale politiek zich niet moet doodstaren op pure incidenten, als er een duidelijke rij van samenhangende 'incidenten' optreed kan de politiek wel ernaar kijken wat er aan mogelijk oorzaken achter ligt ...

Mijn idee is dat het in Nederland een groot probleem is dat 'lokale ordehandhaving' eigenlijk aangestuurd wordt door meerdere ministerie's, het is een terrein waar op landelijk niveau dus al drie ministeries bij betrokken zijn (BiZa, Justitie, en dan ook nog Vreemdelingenzaken & Integratie) en dan tevens juist de lokale overheid, in casu de 'burgemeester' de beslissingsbevoegdheid geven ...
pi_34196049
Wilders

populistisch gebrabbel, verder hoor of zie je hem nooit.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  woensdag 18 januari 2006 @ 15:43:56 #39
94492 freddygonzales
Tieten en kittelaars!
pi_34203527
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 10:01 schreef Gargoylesla het volgende:
Groep Wilders lijkt mij een zeer geschikte oppositie party om dit soort dingen in de toekomst

Volledig mee eensch!
Aan het einde van m'n geld houd ik altijd een stuk maand over.
  woensdag 18 januari 2006 @ 16:53:42 #40
111528 Viajero
Who dares wins
pi_34206561
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 12:07 schreef RM-rf het volgende:

[..]

List of areas affected

French départements affected by 2005 civil unrest in France, as of 11 November 2005, are shown in red.[edit]
Île-de-France
Paris (3rd, 17th arrondissements)
Seine-Saint-Denis: Aubervilliers, Aulnay-sous-Bois, Bagnolet, Bobigny, Bondy, Clichy-sous-Bois, Drancy, Épinay-sur-Seine, Gagny, La Courneuve, Le Blanc-Mesnil, Le Bourget, Montfermeil, Montreuil, Neuilly Sur Marne Noisy-le-Grand, Noisy-le-Sec, Pantin, Pierrefitte-sur-Seine, Romainville, Rosny-sous-Bois, Saint-Denis, Saint-Ouen, Sevran, Stains, Tremblay-en-France, Villepinte, Villetaneuse
Yvelines: Achères, Les Mureaux, Sartrouville, Trappes
Seine-et-Marne: Meaux, Torcy, Melun area
Val-de-Marne: Champigny, Le Kremlin-Bicêtre, Ormesson-sur-Marne, Villejuif, Villeneuve-Saint-Georges
Essonne: Athis-Mons, Evry, Corbeil-Essonnes, Saint-Michel-sur-Orge, Brétigny-sur-Orge, Grigny, Fleury-Mérogis
Hauts-de-Seine: Asnières, Clamart, Colombes, Gennevilliers, Sèvres, Suresnes
Val-d'Oise: Argenteuil, Villiers-le-Bel
[edit]
Other French areas affected
Ain: Bourg-en-Bresse, Meximieux
Aisne: Soissons
Alpes-Maritimes: Drap, Nice, Saint-André, Cannes
Bas-Rhin: Schiltigheim, Strasbourg
Bouches-du-Rhône: Marseille
Côte d'Or: Dijon
Doubs: Montbéliard
Eure: Évreux [75]
Finistère: Brest, Quimper
Gironde: Bègles, Blanquefort, Bordeaux, Lormont
Guadeloupe: Pointe-à-Pitre[76]
On November 16 police and firemen in the Caribbean overseas département (département d'outre-mer or DOM) of Guadeloupe came under gunfire after hooded youths burned two cars and erected street barriers in the town of Pointe-a-Pitre, police said Wednesday. No one was injured as firemen fled the scene once the shooting broke out Tuesday night, when police returned fire against what they characterized as a trap set by snipers. Police believe the attack is linked to rioting in metropolitan France [77].
Haute-Garonne: Toulouse
Haute-Marne: Saint-Dizier
Hautes-Pyrénées: Tarbes
Haute-Savoie: Sallanches, Seynod, Cluse, Ville-la-Grand, Annemasse, Rumilly
Haut-Rhin: Colmar, Illzach, Mulhouse
Hérault: Béziers, Frontignan, Ganges, Lunel, Montpellier, Saint-André-de-Sangonis, Sète
Ille-et-Vilaine: Saint-Malo, Rennes
Indre-et-Loire: Tours
Isère: Echirolles, Grenoble
Loir-et-Cher: Blois
Loire : Roanne, Saint-Étienne
Loire-Atlantique: Nantes, Saint-Herblain
Loiret: Montargis, Orléans
Mayenne: Laval
Meurthe-et-Moselle: Nancy
Moselle: Guénange, Metz, Rombas, Thionville
Nord: Dunkerque, Hem, Loos, Marcq-en-Baroeul, Lille, Mons-en-Baroeul, Roubaix, Tourcoing, Valenciennes, Wattrelos
Oise: Beauvais, Méru, Nogent-sur-Oise, Creil
Pas-de-Calais: Lens, Calais, Arras, Le Portel, Hénin-Beaumont
Pyrénées-Orientales: Canet-en-Roussillon, Perpignan
Puy-de-Dôme: Clermont-Ferrand
Pyrénées-Atlantiques: Pau
Rhône: Lyon, Rillieux-la-Pape, Vénissieux
Sarthe: Le Mans
Saône-et-Loire: Montceau-les-Mines, Chalon-sur-Saône
Seine Maritime: Le Havre, Rouen
Somme: Amiens
Tarn-et-Garonne: Montauban, La Ville-Dieu-du-Temple
Territoire de Belfort: Belfort
Var: Draguignan, Fréjus, La Seyne-sur-Mer, Toulon
Vaucluse: Apt, Avignon, Bédoin, Carpentras, Maubec, Pertuis, Valréas
Vosges: Épinal

Puur lokaal probleem
quote:

En de opmerking van Sarkozy dat die relschoppers gewoon tuig waren vond ik een van de meest verfrissende uitspraken van het jaar.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_34206804
En nu een lijst van voor Sarkozy z'n mond open deed?
  woensdag 18 januari 2006 @ 17:33:13 #42
111528 Viajero
Who dares wins
pi_34208165
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 16:59 schreef RichardQuest het volgende:
En nu een lijst van voor Sarkozy z'n mond open deed?
Daar kan ik je helaas niet aan helpen.

Je hebt wel gelijk dat als een minister relschoppers tuig noemt, dat ze dan het volle recht hebben overal nog meer te gaan rellen.

Volgens mij zouden die rellen nooooit gebeurd zijn als Sarkozy geen minister zou zijn.

Het waren allemaal lieve, naar school gaande/werkende jongeren vol goede wil, tot hij ineens zijn mond open deed en ze daarmee veranderde in gewelddadige relschoppers.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_34208548
Viajero, de rellen vonden natuurlijk over heel frankrijk plaats .... maar dat wil niet zeggen dat juist landelijk niveau de beste manier is om ze aan te pakken ....

bv de toen afgekondigde 'noodtoestand'-wetgeving heeft geen enkel effect gehad, ondanks dat deze de politie wel extra rechten gaf, weigerde de politie in parijs bv beroep te doen op de mogelijkheden die die noodtoestandwetgeving bracht ....
verder was de noodtoestandwetgeving nog lange tijd geldig, het werd zelfs verlengd een paar dagen nadat eigenlijk overal de rellen al waren verdwenen, maar vervolgens 3 weken later alsnog met extra wetje 'afgeschaft', omdat ook de nationale regering begreep dat het niet zo 'zinnig' meer was ....

Naturlijk willen nationale politici graag 'hun tanden laten zien' in zulke situaties, maar een tweede vraag is zeker wat die landelijke politici nu werkelijk kunnen doen, aan lokale onrust en relletjes....

Het enige wat ze kunnen doen is de lokale overheid de benodigde financiele middelen en regelgeving te bieden.... maar het is een beetje vreemd als nationale politici hiertoe kennelijk gaan wachten tot rellen uitbreken.

Sarkozy's opmerking 'dat de relschoppers tuig waren' was misschien een hele goede geweest, maar het was een beetje pijnlijk omdat er net beroering was ontstaan doordat er de avond ervoor een traangasgranaat geworpen was in een moskee, die géén relschoppers bevatte maar juist lokale moslims, die niets van doen hadden met de rellen ... Iets wat Sorkozy niet vermeldde, die vatte kennelijk alle burgers daar onder 'relschoppers'.
Daardoor sloeg uiteindelijk een gespannen situatie, over in stevige rellen, die ook op landelijk niveau uitbreidden (om weer snel uit te woedden, toen het enkel neerkwam op rellen en plunderen en aanvallen jegens onschuldigen, geen lokale leider die er gebruik van wist te maken door er een verder 'politiek thema' aan te geven)
  woensdag 18 januari 2006 @ 18:34:34 #44
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_34210187
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 10:01 schreef Gargoylesla het volgende:

Laat ik het even uitleggen. Je hebt in de Nederlandse politiek een meederheid nodig om een kabinet te kunnen vormen. Echter doordat het voor 1 partij onmogelijk is om deze meerderheid van 76 stemmen te halen zullen ze met andere partijen een coalitie moeten vormen. Hierover moet eerst onderhandeld worden want geen van deze partijen heeft natuurlijk dezelfde ideeën met wat er de komende 4 jaar moet gebeuren.

Dus daarom stem ik niet op wilders. En van een dak schreeuwen dat het allemaal aan de turken etc ligt kunnen we allemaal.

Zo ook met de LPF. de LPF maakte zich hard voor een streng asielbeleid. Nu is er dan eindelijk zoon streng beleid ("want het "volk" wou dit), loopt iedereen nu weer te mekkeren dat het beleid te streng is. Dus aan dit soort partijen heb je geen reet.

[ Bericht 32% gewijzigd door Gewoonik op 18-01-2006 18:40:10 ]
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
pi_34214762
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 18:34 schreef Gewoonik het volgende:
Laat ik het even uitleggen.... Dus aan dit soort partijen heb je geen reet.
Het is nog eenvoudiger. Je hebt aan geen enkele partij een reet. Het systeem is zo tot op het bot verziekt, dat er nooit een kabinet zal komen dat de kastanjes uit het vuur KAN halen. Altijd zit je met of het CDA, of de PvdA, of de VVD opgescheept. En die zullen altijd dwars gaan liggen als het er echt om gaat. Denk aan de gekozen burgemeester, die eerst door de VVD en daarna door de PvdA werd gedwarsboomd.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_34215462
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 17:33 schreef Viajero het volgende:

[..]

Daar kan ik je helaas niet aan helpen.

Je hebt wel gelijk dat als een minister relschoppers tuig noemt, dat ze dan het volle recht hebben overal nog meer te gaan rellen.

Volgens mij zouden die rellen nooooit gebeurd zijn als Sarkozy geen minister zou zijn.

Het waren allemaal lieve, naar school gaande/werkende jongeren vol goede wil, tot hij ineens zijn mond open deed en ze daarmee veranderde in gewelddadige relschoppers.
Ben je altijd zo zuur?
pi_34231039
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 18:34 schreef Gewoonik het volgende:

[..]

Laat ik het even uitleggen. Je hebt in de Nederlandse politiek een meederheid nodig om een kabinet te kunnen vormen. Echter doordat het voor 1 partij onmogelijk is om deze meerderheid van 76 stemmen te halen zullen ze met andere partijen een coalitie moeten vormen. Hierover moet eerst onderhandeld worden want geen van deze partijen heeft natuurlijk dezelfde ideeën met wat er de komende 4 jaar moet gebeuren.

Dus daarom stem ik niet op wilders. En van een dak schreeuwen dat het allemaal aan de turken etc ligt kunnen we allemaal.

Zo ook met de LPF. de LPF maakte zich hard voor een streng asielbeleid. Nu is er dan eindelijk zoon streng beleid ("want het "volk" wou dit), loopt iedereen nu weer te mekkeren dat het beleid te streng is. Dus aan dit soort partijen heb je geen reet.
Dit meldt de Telegraaf: Veel meer vreemdelingen dan verwacht, namelijk zo’n 34.000, hebben een vergunning gekregen om langer in ons land te blijven. Het gaat om buitenlanders die al toestemming hadden om voorlopig een jaar in Nederland te zijn voor gezinsvorming of -hereniging. Zij hebben een vergunning voor nog eens vijf jaar ontvangen via een zogeheten vereenvoudigde procedure. Aanvankelijk zouden ongeveer 12.000 vreemdelingen voor deze speciale regeling in aanmerking komen, maar nu blijken dat er 46.000 te zijn.

Sjonge jonge, wat is het asielsbeleid weer streng.....

Wat jij zegt is gewoon allemaal gebrabbel, je hebt totaal geen realiteits besef (net als de regering)
wat er zich allemaal speelt in dit land....

Je noemt het asielsbeleid streng.....
Jij vermeld dat geert wilders zegt dat het en de turken etc ligt, hhmm geen idee waar je dat vandaan haalt maar ik kan dus opmaken uit jouw mening dat al die problemen niet echt zijn ??
En ja nu zal jij vast wel komen met van het is onze eigen schuld bladiebladiebla..

Lost dit het probleem op ?? nee, hebben we daar wat aan ?? nee
Jij kaart aan dat allochtonen geen baan kunnen vinden ? waarom helpen we die dan niet eerst aan een baan (wat geert wilders dus wil, en de gene die dan niet willen werken moeten uiteraard oprotten) voordat we die 46.000 nieuwe mensen binnen laten ??
Ik weet niet hoeveel subsidie geld we hier nog in moeten gaan steken maar ik ben dat niet bereid
te betalen, ik werk voor me geld wat je van sommige mensen niet kan zeggen...

Zoiets noem ik dweilen met de kraan open.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gargoylesla op 19-01-2006 09:30:41 ]
  donderdag 19 januari 2006 @ 09:57:39 #48
111528 Viajero
Who dares wins
pi_34232050
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 20:43 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Ben je altijd zo zuur?
Nee hoor, alleen als mensen veroorzakers en oplossers van problemen verwarren.
pi_34232154
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 09:04 schreef Gargoylesla het volgende:

Het gaat om buitenlanders die al toestemming hadden om voorlopig een jaar in Nederland te zijn voor gezinsvorming of -hereniging. [...]

Sjonge jonge, wat is het asielsbeleid weer streng.....
Dat is dan ook helemaal geen asielbeleid, maar gewoon toewijzing van verblijfsvergunningen door de IND aan mensen die daar volgens bepaalde regelingen (werkvergunning, gezinshereniging en -vorming) aanspraak op maken ....

Zulke mensen vragen echter geen asiel aan, en komen ook niet in een asielzoekerscentrum terecht, ze hebben juist al een vorm van gegarandeerde inkomsten, al contacten binnen nederland.
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 09:57 schreef Viajero het volgende:

[..]

Nee hoor, alleen als mensen veroorzakers en oplossers van problemen verwarren.
Okay, moem eens, hoe heeft Sarkozy eigenlijk die rellen 'opgelost' ? Door die noodtoestandswet, die door lokale authoriteiten niet werd toegepast en die eigenlijk te laat kwam, goedgekeurd door het parlement op een moment dat al te voorzien was dat de 'rellen' binnen enkele dagen op een gemiddeld niveau terecht kwamen (dus net zoveel auto's in de fik gestoken in de franse ghetto's, als op 'normale' dagen) ...?
Is dat 'oplossen'...? En verwacht je precies eenzelfde 'succes' bij de aanpak van Wilders (ik eigenlijk wel; een nationale politicus die zich van grote afstand een beetje aanbemoeit tegen lokaal beleid)
pi_34233015
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 09:44 schreef RichardQuest het volgende:
Wilders is nou eenmaal dol op alles waar hij een hekel aan heeft.
mooi deze!

kan iemand ook eens een vraag stellen in de kamer over de terreur van Wilders zelf?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')