abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34190675
Wilders dwingt Kabinet tot brief Diamantbuurt en straatterreur
dinsdag, 17 januari 2006
PERSBERICHT

Het Kabinet moet op aandringen van Geert Wilders met een brief komen over de groeiende straatterreur in Nederland. Dit mede naar aanleiding van de recente ontwikkelingen in de Diamantbuurt in Amsterdam, waar bij oudejaarsrellen tientallen autoruiten sneuvelden en een joodse bewoner het doelwit werd van een antisemitische actie. Wilders stelde zaterdag al Kamervragen over de Diamantbuurt. Wilders: “Dit mag niet langer worden doodgezwegen. Ik roep op om nu eindelijk eens een einde te maken aan de geitenwollensokkenaanpak. De tijd van theedrinken en subsidiëren is nu voorbij. De bestuurders moeten nu hun verantwoordelijkheid eens nemen. De Marokkaanse straatterreur moet hard worden aangepakt. Het is overigens geen exclusief Amsterdams probleem, maar inwoners uit vele andere plaatsen in Nederland hebben hier enorme last van. Daar wil ik met het Kabinet over debatteren en voorstellen doen om deze straatterreur te beteugelen. "

Het verzoek werd door de Kamer gesteund. Vrijwel zeker zal de brief leiden tot een kamerdebat.

Goed Initiatief van geert widers

Wordt de doofpot misschien dan eindelijk aan de kant geschoven en zal dit probleem
eindelijk eens een keer duidelijk besproken worden ?
  woensdag 18 januari 2006 @ 09:09:57 #2
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_34190706
Politiek

Yep.

[ Bericht 34% gewijzigd door Drugshond op 18-01-2006 09:21:55 ]
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  woensdag 18 januari 2006 @ 09:14:46 #3
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_34190781
En toch blijf ik wilders een lul vinden.
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
  woensdag 18 januari 2006 @ 09:20:17 #4
128605 W8ezel
Way, down, to Egyptland
pi_34190862
Zodra het woord Marokkaan wordt genoemd komt Gekke Wilders om het hoekje, voor de rest hoor je hem niet
Niet voor de poes...neuhh
pi_34190971
Die durft
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_34191000
De rustigste jaarwisseling sinds jaren en Wilders moet toch weer scoren
Lurf is the message and the message is Lurf
  woensdag 18 januari 2006 @ 09:33:42 #7
73006 PaRaR
Geboren en getogen
pi_34191079
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 09:27 schreef lurf_doctor het volgende:
De rustigste jaarwisseling sinds jaren en Wilders moet toch weer scoren
Ja, die boefjes zouden gewoon bij jou je ramen moeten doorgooien met een doos vuurwerk
  woensdag 18 januari 2006 @ 09:34:36 #8
73006 PaRaR
Geboren en getogen
pi_34191092
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 09:20 schreef W8ezel het volgende:
Zodra het woord Marokkaan wordt genoemd komt Gekke Wilders om het hoekje, voor de rest hoor je hem niet
Ik ben allang blij dat IEMAND het doet. Het liefst schuiven ze het onder het tapijt.
  woensdag 18 januari 2006 @ 09:38:22 #9
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_34191163
femke halsema wil dat er meer geld vrij komt voor deze zielige jongeren,om ze op de goede weg te brengen.
pi_34191286
Wilders is nou eenmaal dol op alles waar hij een hekel aan heeft.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_34191321
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 09:44 schreef RichardQuest het volgende:
Wilders is dol op alles waar hij een hekel aan heeft.
Vandaag staat er een opiniestuk van hem in de Volkskrant. "PvdA-aanpak", "Amsterdamse strategie", "Cohens in Nederland", zullen moslims ooit integreren, zal de Islam ooit de Jihad afzweren.
pi_34191371
Nou, en dat mag ook wel 's gezegd worden....die hoge heren in Den Haag
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_34191414
40% van die lui hangt werkloos rond...zal er ongetwijfeld wel wat mee te maken hebben. Ben benieuwd of de heer Wilders hier ook op gaat hameren
pi_34191434
Wilders wil natuurlijk ook de Nobelprijs voor de vrede. .
I´m back.
  woensdag 18 januari 2006 @ 09:56:53 #15
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_34191519
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 09:38 schreef Martineke het volgende:
femke halsema wil dat er meer geld vrij komt voor deze zielige jongeren,om ze op de goede weg te brengen.
Nog meer? Laat ze maar een vak leren.(jah ik gooi ff alle marokanen op 1 hoop)
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
pi_34191627
Groep Wilders lijkt mij een zeer geschikte oppositie party om dit soort dingen in de toekomst
voorlopig in de gaten te gaan houden!

Om deze reden zal hij waarschijnlijk mij stem krijgen

Ik heb dan ook geen enkel idee waar ik anders op zou moeten stemmen,
alle huidige partyen wijken toch van hun standpunten af zodra de verkiezingen
voorbij zijn.... en hier wordt ik eerlijk gezegt een beetje moe van!
  woensdag 18 januari 2006 @ 10:43:25 #17
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_34192636
Ik mis de woorden knuffelpolitiek en joods-christelijke samenleving in de verklaring van Wilders.

Wel goed overigens dat hier aandacht aan wordt besteed in de landelijke politiek.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_34192685
Ik vraag me af.
Zijn al die Pimlikkers nu ook blij met Geert ?
  woensdag 18 januari 2006 @ 11:09:37 #19
128605 W8ezel
Way, down, to Egyptland
pi_34193243
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 10:45 schreef Adamica1 het volgende:
Ik vraag me af.
Niet voor de poes...neuhh
pi_34193292
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 09:51 schreef Vhiper het volgende:
40% van die lui hangt werkloos rond...zal er ongetwijfeld wel wat mee te maken hebben. Ben benieuwd of de heer Wilders hier ook op gaat hameren
Oh ja, daar was gisteren ook een Marokkaanse dame over aan het oreren: wat de regering zou moeten doen, is zorgen dat al die jongeren kans op een baan krijgen, want nu worden al die jongens geweigerd door hun naam, en de meisjes door hun hoofddoek.
Dan vraag ik me weer af: waar zijn de ouders? Ik hoefde vroeger niet aan te komen op mijn 14e met niet naar school gaan en andere mensen lastigvallen. Had ik dit wel gedaan, dan hadden mijn ouders me flink laten voelen dat het dan ook mijn eigen schuld was als ik niet eens gekwalificeerd was om stront te scheppen.
Maar nee, het lag aan de werkgevers. Niet dat ze geen opleiding wensen te volgen ofzo...

En ja, ik denk dat daar óók een flinke taak is weggelegd, bij het aannamebeleid. Maar het begint toch echt met kleur bekennen en de rotte appelen de zaak niet meer laten verzieken voor de rest uit angst voor stigmatisering oid. Waarom zou een werknemer überhaupt moeten kijken naar iemand zonder opleiding (of instelling for that matter?)
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_34193373
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 10:43 schreef Sidekick het volgende:
Ik mis de woorden knuffelpolitiek en joods-christelijke samenleving in de verklaring van Wilders.

Wel goed overigens dat hier aandacht aan wordt besteed in de landelijke politiek.
Staat het woord "thee" er wel in dan?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_34193383
Het is volgens mij complete onzin als de nationale politiek, cq de tweede kamer zich direkt gaat bezighouden met lokale problemen ...

Laat landelijke politici belangrijke thema's aanpakken, daar is nog genoeg te doen, ipv zich opzichtig te bemoeien bij regionale en plaatselijke thema's .. enkel omdat die soms nogal populistisch ook de landelijke media halen ....

Juist een verdere 'centralisering' van de politiek, aansturing vanuit Den Haag is volgens mij eerder absoluut contra-productief.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 18 januari 2006 @ 11:38:32 #23
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_34194021
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 11:15 schreef RM-rf het volgende:
Het is volgens mij complete onzin als de nationale politiek, cq de tweede kamer zich direkt gaat bezighouden met lokale problemen ...
Lokale problemen in de 4 grootste steden van Nederland , begint toch al een redelijke landelijke dekking te worden.

Hoe zou de problematiek in Frankrijk eruit hebben gezien als de politiek geen (publieke) sturing had gegeven. ?

Ergens moet je als politiek wel ingrijpen anders wordt het contact tussen burger en politiek alleen maar groter (i.p.v. kleiner). Incidenten politiek anderzijds is ook niet de meest gelukkige oplossing.

Waar die threshold ligt ?!, tja dat is tactisch inzicht. Maar er mag best wel eens publiekelijk naar gekeken worden. We betalen voor die onzin belasting en dan is het toch wel fijn als je weet waar je belastingscenten naar toe gaan.
pi_34194571
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 10:45 schreef Adamica1 het volgende:
Ik vraag me af.
Je bedoelt die Marokaantjes uit de darkroom?
Nee, ik denk niet dat die zo blij worden van Wilders
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_34194692
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 11:38 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Lokale problemen in de 4 grootste steden van Nederland , begint toch al een redelijke landelijke dekking te worden.

Hoe zou de problematiek in Frankrijk eruit hebben gezien als de politiek geen (publieke) sturing had gegeven. ?

Ergens moet je als politiek wel ingrijpen anders wordt het contact tussen burger en politiek alleen maar groter (i.p.v. kleiner). Incidenten politiek anderzijds is ook niet de meest gelukkige oplossing.

Waar die threshold ligt ?!, tja dat is tactisch inzicht. Maar er mag best wel eens publiekelijk naar gekeken worden. We betalen voor die onzin belasting en dan is het toch wel fijn als je weet waar je belastingscenten naar toe gaan.
Dit probleem in die wijk is puur voor de Amsterdamse politiek. Eventuele trends kunnen de grote steden gezamenlijk oplossen, dat hoeft nog steeds niet landelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')