Ik ging vandaag naar het postkantoor met best wel een zwaar pak. Er zaten 20 bakstenen in, dus begrijpelijk dat het zwaar was. Eenmaal aangekomen in het postkantoor trek ik een nummertje en wacht geduldig mijn beurt af. Nadat twee boeren met een paardekop postzegels hadden gekocht en een persoon van allochtone origine zijn nieuwe "mercedes met legbad" overgeschreven had, was het uiteindelijk mijn beurt.
Dus ik pak mijn pakketje op, sleur het naar de toonbank en zeg: "75 piek graag krijg ik van u."
De man achter de balie, een kale neet van midden veertig, kan mij niet volgen en vraagt: "Hoezo meneer?"
"Nou meneer, als ik dit zware pakket naar Oeganda stuur, wat kost me dat dan?" zeg ik terwijl ik het pakket de balie op hef.
De kale neet pakt het pakketje op en weegt het. "Dat is 47,50, meneer"
"En als ik het per expresse wil laten versturen?"
"Dan kost het 64,80, meneer"
"Kijk eens aan. En als ik het ook nog aangetekend wil laten versturen?"
"Dat komt op de kop af precies neer op 75 euro, meneer"
"Precies!" antwoord ik snel. "Welnu, ik stuur dit pakket NIET naar Oeganda. 75 piek graag krijg ik dus van u."
"Ja hallo meneer denkt u dat we hier een beetje..."
"Graag of niet! Als het zo moet, pak ik de zaken meteen goed en groot aan!" voeg ik er kwaad aan toe terwijl ik mijn pakket meeneem en het pand verlaat.
Twee minuten later sta ik bij de Rabobank. Ik loop naar de balie. "Goedemiddag, kan ik u helpen?" - "Vijf ton graag krijg ik van u."
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.