Ik heb een dilemma:
Binnenkort naar een heel andere woonplaats verhuizen (zeewolde) en ik kom daar weer het dilemma televisie tegen.
Ik heb geen zin om 20 euro per maand voor UPC te gaan betalen.
Opties 2 is Satelliet (goedkoop zo lang je niet Discovery of CNN ofzo wil kijken, en dat wil in nou net wel + lelijke en dure aanschaf schotel) .
Optie 3 = Digitenne. Digitenne heeft 3 nadelen: Officieel niet te ontvangen in Zeewolde, dus uitproberen om te zien je ontvangst hebt. Compressie is wat te hoog dus blokkerig beeld. Ook belangrijk: KPN heeft z'n dikke vinger er iets te veel in en ik ben geen liefhebber van KPN..
Internet en telefonie heb ik via TweakDSL en daar ben ik best tevreden over. Eigenlijk zou ik best op triple play over willen, maar ook dat is het eigenlijk net niet, en het is er nog niet eens!
Wat zijn de voordelen van de verschillende aanbieders:
Voordeel kabel: Meerdere televisies mogelijk
Voordeel sateliet: Veel zenders
Voordeel Digitenne: Goedkoop.
Voordeel triple play (als het komt): 1 aanbieder voor alles, minder kabels.
Nu denk ik dat een programma als Skype, maar dan voor televisie, redelijk makkelijk te maken is en dit alles kan bieden. Het netwerk zal qua belasting naar mijn idee meevallen aangezien iedereen dezelfde data deelt (niet afzonderlijke gesprekken zoals bij skype).
Er is al een programma (p2ptv) maar dat is chinees en daar kan je dus geen NL1 en RTL4 etc. vinden.
Aangezien ik nog niet de beste programmeur ben (maar dit eventueel wel als een leuk stukje leerstof zie):
Zouden jullie intresse hebben in een peer 2 peer programma als alternatief voor UPC/schotel/digitenne, etc?
Heeft iemand enig idee of het legaal is om televisiebeelden door te geven op deze manier?
Weet iemand of dit te bouwen is in JAVA (zodat het te gebruiken is onder Windows, Linux en mobiele apparaten).
Weet iemand of het mogelijk is een bestaand P2P netwerk hiervoor te gebruiken?