abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34181709
Ik heb een dilemma:
Binnenkort naar een heel andere woonplaats verhuizen (zeewolde) en ik kom daar weer het dilemma televisie tegen.
Ik heb geen zin om 20 euro per maand voor UPC te gaan betalen.
Opties 2 is Satelliet (goedkoop zo lang je niet Discovery of CNN ofzo wil kijken, en dat wil in nou net wel + lelijke en dure aanschaf schotel) .
Optie 3 = Digitenne. Digitenne heeft 3 nadelen: Officieel niet te ontvangen in Zeewolde, dus uitproberen om te zien je ontvangst hebt. Compressie is wat te hoog dus blokkerig beeld. Ook belangrijk: KPN heeft z'n dikke vinger er iets te veel in en ik ben geen liefhebber van KPN..

Internet en telefonie heb ik via TweakDSL en daar ben ik best tevreden over. Eigenlijk zou ik best op triple play over willen, maar ook dat is het eigenlijk net niet, en het is er nog niet eens!

Wat zijn de voordelen van de verschillende aanbieders:
Voordeel kabel: Meerdere televisies mogelijk
Voordeel sateliet: Veel zenders
Voordeel Digitenne: Goedkoop.
Voordeel triple play (als het komt): 1 aanbieder voor alles, minder kabels.

Nu denk ik dat een programma als Skype, maar dan voor televisie, redelijk makkelijk te maken is en dit alles kan bieden. Het netwerk zal qua belasting naar mijn idee meevallen aangezien iedereen dezelfde data deelt (niet afzonderlijke gesprekken zoals bij skype).
Er is al een programma (p2ptv) maar dat is chinees en daar kan je dus geen NL1 en RTL4 etc. vinden.

Aangezien ik nog niet de beste programmeur ben (maar dit eventueel wel als een leuk stukje leerstof zie):

Zouden jullie intresse hebben in een peer 2 peer programma als alternatief voor UPC/schotel/digitenne, etc?
Heeft iemand enig idee of het legaal is om televisiebeelden door te geven op deze manier?
Weet iemand of dit te bouwen is in JAVA (zodat het te gebruiken is onder Windows, Linux en mobiele apparaten).
Weet iemand of het mogelijk is een bestaand P2P netwerk hiervoor te gebruiken?
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 januari 2006 @ 23:21:23 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_34181832
-edit-
Niet doen.

[ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 18-01-2006 00:17:39 ]
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 17 januari 2006 @ 23:46:49 #3
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_34183085
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 23:21 schreef tong80 het volgende:
En toen was het stil

[ Bericht 29% gewijzigd door Sander op 18-01-2006 00:18:07 ]
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
pi_34183430

De reactie van Tong80 was wel snel moet ik zeggen...
Bittermap is nog van Doom 3D geloof ik toch? Daarmee kon je nieuwe kaarten bouwen...

Eenvoudiger taal dan?

Gratis TV via internet. Zonder abonnement ofzo, gewoon door een programma te installeren. Met een groot aanbod aan zenders.
Vereisten: Snelle internetverbinding zonder datalimiet.
Klinkt dat interessant?
  dinsdag 17 januari 2006 @ 23:57:01 #5
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_34183525
Tuurlijk klinkt dat interessant.

Haalbaar? Nee. TV-zenders zullen hier al snel tegen in opstand komen.
pi_34184300
Waarom?

De meeste zenders moeten betalen om via een kabelbedrijf te worden uitgezonden...
Ik zat vroeger bij de CAI Westland: Daar was een tijdje geen MTV te zien omdat deze niet het door de CAI gevraagde bedrag wilden neertellen om te worden uitgezonden. Ik voelde me als klant best lullig: Ik moet wel gewoon mijn abonnementsgeld betalen.
Kabelbedrijven moeten naar mijn idee flink binnenlopen want ze krijgen van 2 kanten geld binnen.

Het belang van een tv zender is zoveel mogelijk kijkers te bereiken. Als commerciele zender moet je het immers hebben van de adverteerders en als publieke zender heb je natuurlijk een publieke functie... Ik kan me niet voorstellen dat omroepen er problemen mee hebben dat er een nieuwe manier bij komt om tv signaal te ontvangen.
  woensdag 18 januari 2006 @ 01:05:33 #7
10710 gday
propria cures
pi_34186059
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 00:16 schreef theiz het volgende:
Waarom?

De meeste zenders moeten betalen om via een kabelbedrijf te worden uitgezonden...
Ik zat vroeger bij de CAI Westland: Daar was een tijdje geen MTV te zien omdat deze niet het door de CAI gevraagde bedrag wilden neertellen om te worden uitgezonden. Ik voelde me als klant best lullig: Ik moet wel gewoon mijn abonnementsgeld betalen.
Kabelbedrijven moeten naar mijn idee flink binnenlopen want ze krijgen van 2 kanten geld binnen.

Het belang van een tv zender is zoveel mogelijk kijkers te bereiken. Als commerciele zender moet je het immers hebben van de adverteerders en als publieke zender heb je natuurlijk een publieke functie... Ik kan me niet voorstellen dat omroepen er problemen mee hebben dat er een nieuwe manier bij komt om tv signaal te ontvangen.
Het probleem is dat zenders dan in principe wereldwijd bekeken kunnen worden, en zenders betalen voor programma's vaak met het recht om ze binnen Nederland uit te zenden afaik.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  woensdag 18 januari 2006 @ 05:26:28 #8
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_34189277
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 00:16 schreef theiz het volgende:
Waarom?
Uitzendrechten. Om dezelfde reden kun je ook de commerciele Vlaamse zenders en commerciele Engelse zenders bijvoorbeeld niet in Nederland ontvangen.

Als je fatsoenlijke TV ontvangst wil dan kun je het beste een van de drie bekende mogelijkheden gebruiken: kabel - sateliet - digitenne.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 18 januari 2006 @ 05:27:58 #9
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_34189286
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 01:05 schreef gday het volgende:
Het probleem is dat zenders dan in principe wereldwijd bekeken kunnen worden, en zenders betalen voor programma's vaak met het recht om ze binnen Nederland uit te zenden afaik.
Correct. Om diezelfde reden kan ik in de VS ook geen commercieel gelicenseerde zenders of programma's uit Nederland ontvangen.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_34190461
Thnx.
Verklaart ook waarom het er nog niet is..

Dan gaan we maar eens kijken of Digitenne in Zeewolde wil gaan werken...
  woensdag 18 januari 2006 @ 16:36:20 #11
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_34205821
Tis alleen zo jammer dat Digitenne zoveel leuke zenders mist, zoals BBC1 en 2, Cartoon Network, Travel Channel, etc....

20 Euro is trouwens best goedkoop vergeleken bij de meeste andere Europese landen en de VS. Nederland is een van de goedkoopste landen wat betrefd kabeltelevisie.
-
  woensdag 18 januari 2006 @ 16:47:49 #12
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_34206328
dat gaat een hoop bandbreedte kosten voor je upload... Aangezien je in Nederland over het algemeen maar 1 MB up hebt, is dat plan al snel gedoemd te mislukken.

Trouwens, over de schotel:
CNN is free to air, oftewel gratis.
Een pakket met Discovery kost ¤7,45 pm en is nog steeds goedkoper dan kabel tv.
So we just called him Fred
pi_34208101
Voorlopig blijf ik bij de kabel zitten aangezien die het meest volledige aanbod heeft (in mijn geval UPC Digital+ 19,99) Schotel is leuk maar is voor mij ook in flat niet handig ook ontbreken daarop de verscheidene extra Discovery kanalen maar ook Nieuws en Sport kanalen. Je kunt daarentegen wel een hele zooi aan Duits tv gratis uit lucht pakken en met een beetje extra moeite ook de Astra 2 uit de lucht pakken zodat je alsnog o.a. de BBC reeks kunt kijken.

Voor mijn overzichtje van verschillende digitale manieren van tv kijken check:
http://www.funriders.net/xls/Digitaletv.html

Inmiddels weer wat prijzen & info geupdate.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')