Alsjeblieft niet zeg!quote:
Ik weet niet.... de aankomende gemeenteraadsverkiezingen kunnen wel eens spannend worden voor A'Dam. Rotterdam heeft al een verrassende wisseling van de macht meegemaakt.quote:Op woensdag 18 januari 2006 11:40 schreef desiredbard het volgende:
Gerdje in A'dam, het zou een goed idee zijn, maar daar A'dam altijd een PVDA bolwerk was, zal het nog een paar decennia duren voordat men daar wijs wordt partijen met daadkracht gaat kiezen
Je weet net als ik dat het hier om de Islam gaat. Dat weet je.quote:Op woensdag 18 januari 2006 11:22 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Is iedere baarddrager Moslim?
Onzin
Mischien hebben ze bij die bedrijven iets tegen baarddragers, da's ook discriminatie maar maak er nou geen huilie moslim onderwerp van.
Ben jij Belg?quote:Als het al om geloof gaat, Ik neem ook geen geloofsfanatici aan. Als iemand bij mij op een interview begint dat Ie iehova, moslim, christen is, kan ie het vergeten. Een interview is niet de geschikte plaats om dat uit te dragen, en evenmin de werkvloer, krijg je alleen gezeik van. Je mag geloven wat je wilt maar zeker op een interview houd je dat voor je.
Wat SCH zegt, maar eh... die opmerking: 'zijn tijd is voorbij', weet jij iets dat ik niet weet, komen er andere tijden aan??? Licht ons eens in.quote:Op woensdag 18 januari 2006 11:14 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Het is een zware maatregel (LPF,GW lopen daar op dit moment warm voor) .Hoeft van mij ook niet meer, zijn tijd is voorbij. -
Klopt maar ik had het nu niet over de burgemeester. Als je een andere samenstelling gaat (non PVDA #1) krijgen zal. Zal Cohen zich dat persoonlijk aantrekken als een verlies van performance.quote:Op woensdag 18 januari 2006 11:48 schreef SCH het volgende:
Nogmaals: de burgemeestersbenoeming heeft vooralsnog weinig met de partijen in een stad te maken.
Die moet ons er eerst nog van overtuigen dat er een crisis is in ons land, geloof ik, en niet in de hoofden van bepaalde lieden...quote:
Een burgemeester moet zich signalen wel aantrekken en natuurlijk speelt de gemeenteraadsverkeizing op de achtergrond wel een rol. Opstelten is ineens ook een andere koers gaan varen met de leefbaren in zijn nek.quote:Op woensdag 18 januari 2006 11:54 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Klopt maar ik had het nu niet over de burgemeester. Als je een andere samenstelling gaat (non PVDA #1) krijgen zal. Zal Cohen zich dat persoonlijk aantrekken als een verlies van performance.
Vergeet Aboutaleb niet, die zie ik veel liever dan Asscher.quote:Op woensdag 18 januari 2006 11:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar ik vermoed dat de PvdA het helemaal niet zo slecht gaat doen in Amsterdam met Asscher.
Hij krijgt mijn steun niet meer.quote:Op woensdag 18 januari 2006 11:53 schreef Ryan3 het volgende:
Wat SCH zegt, maar eh... die opmerking: 'zijn tijd is voorbij', weet jij iets dat ik niet weet, komen er andere tijden aan??? Licht ons eens in.
Nee dat weet ik niet, als ik een sollicitatiegesprek houd, zit er iemand voor me met of zonder tieten en of baard, aan het eerste weet ik vrijwel zekker of ik met een man of vrouw te maken heb, aan het tweede heb ik niets, hoogstens een bevestiging van het eerste (Alhoewel die gasten in WWF beide voor elkaar krijgen). Maar nee ik weet dus niet of het hier om een moslim gaat. Totdat de sollicitant over religie begint, en wat voor religie dat ook is...dan lig je er bij mij uitquote:Op woensdag 18 januari 2006 11:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je weet net als ik dat het hier om de Islam gaat. Dat weet je.
Nee ver-engelst in bepaald woordgebruik.quote:Ben jij Belg?²
Vooralsnog koffiedikkijken dus?quote:Op woensdag 18 januari 2006 12:00 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Hij krijgt mijn steun niet meer.
In mijn optiek is zijn tijd passe.. Ik wil gewoon weer een frisse wind in A'Dam.
Ik vraag me erg af, hoe de PVDA kijkt naar deze materie. Als A'dam een bolwerk is van de PVDA en ze lossen het probleem niet cordaat op. Kan dat wellicht ook zijn weerslag hebben op de mogelijke verkiezingswinst van de PVDA zelf.
- Met een slechte roerganger is het namelijk moeilijk roeien -
My 2 Cents.
Ook dat is discusserenquote:Op woensdag 18 januari 2006 12:07 schreef Ryan3 het volgende:
Vooralsnog koffiedikkijken dus?
Wat niet wegneemt dat zijn tijd pas voorbij is als zijn termijn afloopt en de gemeenteraad besluit hem niet langer de zegen te geven; dit laatste kan afhangen van de verkiezingen...quote:Op woensdag 18 januari 2006 12:20 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ook dat is discusseren, ik heb een mening.
In de Elsevier staan een aantal mooie artikelen over Job Cohen die er niet om liegen.
Maar goed de Elsevier is ook een blad met een zekere vooraf ingenomen mening.
Inderdaad want je moet van het personeel dat met klanten omgaat kunnen verwachten dat ze de Nederlandse taal goed beheersen.quote:Op woensdag 18 januari 2006 13:03 schreef Zemi77 het volgende:
Om nog even terug te komen op de discriminatie.
Ik heb twee jaar (tijdens het schrijven van mijn scriptie en toen ik op zoek was naar een baan) in de catering gewerkt bij diverse bedrijven in de Randstad. Het is daar steevast zonder uitzondering zo dat de kassajuffrouws, de koks, de opsscheppers, kortom iedereen die in aanraking met de klant komt blank is.
Verhalen schmalen, we weten ook dat dat is waarom die gasten in de 70-er jaren naar Nederland kwamen.quote:Verder kennen we allemaal de verhalen van de blanke meisjes die ingewerkt worden tot schoonmaker en bij het zien van de eerste toiletpot omdraaien en zeggen dat dat toch echt turkenwerk is.
Opleidingsniveau en taalbeheersing weer?quote:Daarentegen alle, op een verdwaalde student na, afwassers en schoonmakers zijn allochtoon. En dit heb ik bij zeker 15 bedrijven, groot en klein, gezien. Verder kennen we allemaal de verhalen van de blanke meisjes die ingewerkt worden tot schoonmaker en bij het zien van de eerste toiletpot omdraaien en zeggen dat dat toch echt turkenwerk is.
Ik heb ook veel in de catering gewerkt. Maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik jouw verhaal helemaal niet herken; bij ons werkte alle nationaliteiten door elkaar heen.quote:Ik heb twee jaar (tijdens het schrijven van mijn scriptie en toen ik op zoek was naar een baan) in de catering gewerkt bij diverse bedrijven in de Randstad. Het is daar steevast zonder uitzondering zo dat de kassajuffrouws, de koks, de opsscheppers, kortom iedereen die in aanraking met de klant komt blank is. Daarentegen alle, op een verdwaalde student na, afwassers en schoonmakers zijn allochtoon. En dit heb ik bij zeker 15 bedrijven, groot en klein, gezien. Verder kennen we allemaal de verhalen van de blanke meisjes die ingewerkt worden tot schoonmaker en bij het zien van de eerste toiletpot omdraaien en zeggen dat dat toch echt turkenwerk is.
Als jij goede allochtone software engineers kent dan kan je zo doorsturen, wij zitten te springen om goede mensen. Kortom het gaat helemaal niet op afkomst maar om opleiding/ervaring en motivatie. Ik heb in bos en lommer gewoont, en dan zie je geen blanken langs de straat slenteren, maar alleen naffers. In plaats van verveling kan je ook studeren en inderdaad een goede baan vinden. Maar goed de schuld bij de nederlanders leggen doen we al 40 jaar, wij zijn inderdaad een slecht volk dat geen kansen biedt aan allochtonen, we zouden ons diep moeten schamenquote:Op woensdag 18 januari 2006 13:03 schreef Zemi77 het volgende:
Tip als je nog steeds denkt dat er niets mis is. Pak eens een bus om 5 uur 's ochtends naar een industrieterrein en pak eens een bus om 8 uus 's ochtends naar een kantorencomplex en ga eens kleurtjes tellen. Discriminatie? In ieder geval segregatie!
Voor een deel is het ook een tymotisch probleem, een probleem mbt eigen waarde, eigen dunk; ook met een goede opleiding op zak etc. is het moeilijk voor de volle 100% aanvaard en gewaardeerd te worden, althans indien niet zo, dat denkt men dan toch...quote:Op woensdag 18 januari 2006 13:03 schreef Zemi77 het volgende:
Om nog even terug te komen op de discriminatie.
Ik heb twee jaar (tijdens het schrijven van mijn scriptie en toen ik op zoek was naar een baan) in de catering gewerkt bij diverse bedrijven in de Randstad. Het is daar steevast zonder uitzondering zo dat de kassajuffrouws, de koks, de opsscheppers, kortom iedereen die in aanraking met de klant komt blank is. Daarentegen alle, op een verdwaalde student na, afwassers en schoonmakers zijn allochtoon. En dit heb ik bij zeker 15 bedrijven, groot en klein, gezien. Verder kennen we allemaal de verhalen van de blanke meisjes die ingewerkt worden tot schoonmaker en bij het zien van de eerste toiletpot omdraaien en zeggen dat dat toch echt turkenwerk is.
Als nederlanders moeten we onze kop eens uit het zand halen en erkennen dat er op sommige vlakken rascisme verankerd is in onze samenleving. Alleen dan kun je er wat aan doen.
Tip als je nog steeds denkt dat er niets mis is. Pak eens een bus om 5 uur 's ochtends naar een industrieterrein en pak eens een bus om 8 uus 's ochtends naar een kantorencomplex en ga eens kleurtjes tellen. Discriminatie? In ieder geval segregatie!
En daar gaan we weer. Vol de kop in het zand en roepen: "Het is huillie schuld" Natuurlijk liggen alle oorzaken bij de ander en nooit bij onszelf. Een combinatie van factoren waarbij de nederlandse samenleving ook wat kan doen om de problemen op te lossen is natuurlijk uit den boze. Och laten we allen lekker door blijven huilen dan komt het vanzelf wel goed.quote:Op woensdag 18 januari 2006 13:06 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Inderdaad want je moet van het personeel dat met klanten omgaat kunnen verwachten dat ze de Nederlandse taal goed beheersen.
Ik erger me kapot als ik in een winkel geholpen word door iemand die gebrekkig de landstaal beheerst
[..]
Verhalen schmalen, we weten ook dat dat is waarom die gasten in de 70-er jaren naar Nederland kwamen.
Dus... Ze hoeft die baan niet te doen...., ze kan net zo goed kassakoe worden, ook een laagopgeleiden baan
[..]
Opleidingsniveau en taalbeheersing weer?
Zeker de tweede generatie die gaan naar dezelfde scholen dus er is daar geen excuus.....het moet in de opvoeding liggen
Yep, ze zien dat in de samenleving het rolpatroon bevestigd en een zeker defailtisme sluipt er vanzelf in. Waarom hard studeren als je toch in de schoonmaak terecht komt, waarom altijd braaf zijn als je bij een reorganisatie toch de eerste bent die eruit vliegt? Niet dat het in de werkelijkheid zo hoeft te zijn, maar die signalen worden wel afgegeven en dus ook opgevangen.quote:Op woensdag 18 januari 2006 13:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Voor een deel is het ook een tymotisch probleem, een probleem mbt eigen waarde, eigen dunk; ook met een goede opleiding op zak etc. is het moeilijk voor de volle 100% aanvaard en gewaardeerd te worden, althans indien niet zo, dat denkt men dan toch...
Ik denk dat deze analyse te subtiel is voor de populistische houwdegens en hun gevolg. Die projecteren liever hun eigen psychologische onvolkomenheden op hun omgeving...quote:Op woensdag 18 januari 2006 13:24 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Yep, ze zien dat in de samenleving het rolpatroon bevestigd en een zeker defailtisme sluipt er vanzelf in. Waarom hard studeren als je toch in de schoonmaak terecht komt, waarom altijd braaf zijn als je bij een reorganisatie toch de eerste bent die eruit vliegt? Niet dat het in de werkelijkheid zo hoeft te zijn, maar die signalen worden wel afgegeven en dus ook opgevangen.
Wat een goed idee was het toch om "het beestje bij zijn naam te noemen". Echt we zijn er een hoop mee opgeschoten.
Ach zeur nietquote:Op woensdag 18 januari 2006 13:24 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Yep, ze zien dat in de samenleving het rolpatroon bevestigd en een zeker defailtisme sluipt er vanzelf in. Waarom hard studeren als je toch in de schoonmaak terecht komt, waarom altijd braaf zijn als je bij een reorganisatie toch de eerste bent die eruit vliegt? Niet dat het in de werkelijkheid zo hoeft te zijn, maar die signalen worden wel afgegeven en dus ook opgevangen.
Wat een goed idee was het toch om "het beestje bij zijn naam te noemen". Echt we zijn er een hoop mee opgeschoten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |