abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38345772
quote:
Op maandag 29 mei 2006 21:13 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Met zulke insinuerende vragen zou ik mij ook afzijdig houden.
[..]

Wat verwacht jij van hem? Dat hij 11 jaar na dato zit te janken daar? Natuurlijk heeft die jongen spijt van die bewuste aanrijding. Hoe kan je daar als mens geen spijt van hebben.
Want? Het was sowieso niet de bedoeling dat dat in het openbaar zou komen, anders had Patrick het zelf wel verteld.
heb jij gister het stuk in de Telegraaf gelezen? stond namelijk bijna alles, op dat sms-je na, in.
Bobby Robson forever!
Stadio Oreste Granillo ---- Stadio Angelo Massimino ---- Stadio Euganeo ---- Stadio Olimpico
pi_38345847
quote:
Op maandag 29 mei 2006 21:15 schreef kollie het volgende:

[..]

heb jij gister het stuk in de Telegraaf gelezen?
Hoezo?
  maandag 29 mei 2006 @ 21:19:31 #228
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_38345851
Vind het trouwens typisch dat mensen hier zeggen dat het hem niks deed. Je zag duidelijk dat het huilen 'm op een gegeven moment nader stond dan het lachen...
pi_38346002
quote:
Op maandag 29 mei 2006 21:19 schreef twi het volgende:
Vind het trouwens typisch dat mensen hier zeggen dat het hem niks deed.
dat zeg ik niet.
Bobby Robson forever!
Stadio Oreste Granillo ---- Stadio Angelo Massimino ---- Stadio Euganeo ---- Stadio Olimpico
  maandag 29 mei 2006 @ 21:26:44 #230
73162 Snatched
Bollocks!
pi_38346191
quote:
Op maandag 29 mei 2006 21:19 schreef twi het volgende:
Vind het trouwens typisch dat mensen hier zeggen dat het hem niks deed. Je zag duidelijk dat het huilen 'm op een gegeven moment nader stond dan het lachen...
Ja maar ik vraag me echt af of het huilen hem nader stond omdat zijn leugen onderuit werd gehaald, en hij zichzelf nu (weer?) onderuit had gehaald, of omdat hij berouw had.

En hoe zou hij zich voelen als hij wist dat de dochter van Martin Putman zat te kijken, en zag dat hij over haar, en de hele situatie had gelogen?

Ik kan niet in zijn kop kijken, en wellicht heeft hij ook ontzettend veel wroeging, maar feit is dat die jongen totaal ontspoord is, en van zijn leven een gigantische puinhoop heeft gemaakt; zijn allergrootste fout is echter dat hij bijna altijd de schuld bij een ander wil neerleggen, en zo komt hij er dus nooit meer uit ... (je kunt het zelfs het Bogarde-syndroom noemen ... of kabel-syndroom, whatever)
Chuck Norris doesn't need a CTRL key on his keyboard.
Chuck Norris is always in control
pi_38346251
Je kon duidelijk merken dat de Jong geen objectieve journalist was. Ik keek wel naar dit interview uit, maar je kon zien dat Kluivert zich niet op zijn gemak voelde. Terwijl dit toch juist de kracht van het programma is. Als De Jong er zo betrokken bij is, moet hij zich wat afzijdiger houden. Kluivert heeft het er nog steeds moeilijk mee, dat zag je aan zijn ogen, hij hield zich nu groot (wat hij misschien niet had moeten doen).
Winnaar Peter Niemeyer-award 2006
Op woensdag 7 maart 2007 01:24 schreef TerroRobbie het volgende:
Ga je ook nog eens nuttigs melden? :{
pi_38346347
quote:
Op maandag 29 mei 2006 21:26 schreef Snatched het volgende:

[..]

Ja maar ik vraag me echt af of het huilen hem nader stond omdat zijn leugen onderuit werd gehaald, en hij zichzelf nu (weer?) onderuit had gehaald, of omdat hij berouw had.
Welke leugen?
quote:
Ik kan niet in zijn kop kijken, en wellicht heeft hij ook ontzettend veel wroeging, maar feit is dat die jongen totaal ontspoord is, en van zijn leven een gigantische puinhoop heeft gemaakt; zijn allergrootste fout is echter dat hij bijna altijd de schuld bij een ander wil neerleggen, en zo komt hij er dus nooit meer uit ... (je kunt het zelfs het Bogarde-syndroom noemen ... of kabel-syndroom, whatever)
Lees jij het boek maar.
  maandag 29 mei 2006 @ 21:36:35 #233
73162 Snatched
Bollocks!
pi_38346639
quote:
Op maandag 29 mei 2006 21:29 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Welke leugen?
[..]

Lees jij het boek maar.
Hij zei dat hij haar (dochter van Putman) al gebeld had, en vaker had gesproken o.i.d.. Kijk het interview maar terug. Je zag hem ook schrikken toen de Jong daar op doorging. En betrokken of niet, de Jong had wel gelijk. Kluivert wilde zo graag schoon schip maken... laat hem dat dan ook echt doen.

En dat boek ga ik morgen zeker halen ... ik lees graag sportbiografieėn, en op de een of andere manier boeit dit me wel
  maandag 29 mei 2006 @ 21:43:31 #234
67174 Dos37
Come on Twente
pi_38346966
* Dos37 heeft het boek al besteld.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_38347067
Ach je ziet dat hij probeert een redelijk imago op te bouwen, maar dan kan hij beter in alles eerlijk zijn (en zich enigzins kwetsbaar op te stellen), dan een mooi beeld te scheppen dat eigenlijk anders iets anders ligt. Zeg gewoon dat je de confrontatie met je trauma niet aandurft, maar dat het nu wel moet. Hij laat alles nu in het midden. Niet open, niet kwetsbaar, maar wel willen dat mensen je zien zoals je bent.
Winnaar Peter Niemeyer-award 2006
Op woensdag 7 maart 2007 01:24 schreef TerroRobbie het volgende:
Ga je ook nog eens nuttigs melden? :{
pi_38347450
Patrick Kluivert geeft de media mede de schuld van het beeld wat over hem is ontstaan. Vandaar het boek en het bijbehorende charme offensief. Ik zou er wel gevoelig voor zijn want ik vind Kluivert een weergaloze voetballer maar helaas een zeer matig mens. Alle troeven in handen om dat beeld voor eens en voor altijd te veranderen stuur hij gisteren een SMS aan de familie Putman. Einde Kluivert. Je red het nooit meer, je gebrek aan opvoeding zit je in de weg en dat zal niet meer veranderen.
Ik kan me voorstellen dat De Jong gisteren door een zeer teleurgestelde familie Putman is gebeld en ik kan me ook goed voorstellen dat hij op deze manier Patrick voor het blok zet. Het deed me pijn om te zien maar het is terecht. Eerst rijd hij iemand dood en vervolgens probeert hij via de media zichzelf te zuiveren. Dit tv optreden lijkt mij een stukje gerechtigheid voor de familie Putman.
  maandag 29 mei 2006 @ 22:11:18 #237
71937 Schupi
Leven en laten leven
pi_38348452
Natuurlijk zal hij wel wroeging hebben, anders zou het wel heel erg gesteld zijn met 'm. Hij mist alleen de sociale intelligentie om daar op een juiste manier richting nabestaanden mee om te gaan.

Wat hij doet is wat veel mensen in vergelijkbare situaties doen waarin anderen leed hebben: er met een grote boog omheen lopen. Misschien niet helemaal vergelijkbaar maar je ziet het ook als iemand een ernstige ziekte heeft of juist een dierbare heeft verloren. De meesten lopen dan net een blokje om als ze die persoon uit hun ooghoeken zien naderen.

Alleen is de situatie hier natuurlijk zo dat hij degene is die deze familie schade berokkent heeft. Welliswaar niet moedwillig (wel verwijtbaar? was het niet hoge snelheid) maar dan zou je toch de morele plicht moeten hebben om door de zure appel heen te bijten en bij die mensen aankloppen. Alleen de opmerking op zo'n moment dat je niet weet wat je moet zeggen is op dat moment voldoende.

Het feit dat hij terwijl hij beloofd had, na die toevallige ontmoeting om contact op te nemen en het dan doet met een sms'je betekent dat je weinig sociale intelligentie bezit. Om nog maar niet te spreken over het feit dat de timing (1 dag voor je boekpresentatie) in ieder geval de verdenking op zich laadt dat er eigen belang bij gebaat is.

Later in het gesprek - na een voorzetje van de interviewers- deed/zei hij het enige juiste: 'misschien weet ik wel niet hoe ik hiermee om moet gaan'. Als dat zo is zeg dat dan gewoon maar zorg er dan voor dat je in je omgeving personen hebt die je hiermee kunnen helpen. Maar daar mist ie dan weer de intelligentie voor.

Ik vond dat Wilfried de Jong gewoon zijn journalistieke taak deed. Hij moet deze vragen stellen en deed dit op een correcte wijze.

Met het feit dat hij op de cover een macho-foto zette terwijl hij juist dit beeld in het boek probeert tegen te gaan, hadden ze ook wel een leuk punt.

Klapper was natuurlijk dat ze hem vroegen naar de moraal van het boek. Ik ben zijn antwoord vergeten maar na zijn antwoord moest Wilfried aan hem uitleggen wat 'moraal' betekende.

Tot zover Dominee Schupi
  maandag 29 mei 2006 @ 22:26:22 #238
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_38349405
quote:
Op maandag 29 mei 2006 20:47 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Die kale was overigens heel irritant bezig.
Kluivert maakte het ook wel erg makkelijk voor hem met zijn gelul.
A.M.A.B
pi_38350429
quote:
Op maandag 29 mei 2006 22:11 schreef Schupi het volgende:
Natuurlijk zal hij wel wroeging hebben, anders zou het wel heel erg gesteld zijn met 'm. Hij mist alleen de sociale intelligentie om daar op een juiste manier richting nabestaanden mee om te gaan.

Wat hij doet is wat veel mensen in vergelijkbare situaties doen waarin anderen leed hebben: er met een grote boog omheen lopen. Misschien niet helemaal vergelijkbaar maar je ziet het ook als iemand een ernstige ziekte heeft of juist een dierbare heeft verloren. De meesten lopen dan net een blokje om als ze die persoon uit hun ooghoeken zien naderen.
Als je je in die situatie bevind, moet je geen boek schrijven waarin je dit ongeluk als thema gebruikt.
pi_38350511
Was een opvallend stuk tv dus, ik ga het online even terugkijken.
That's all folks!
  maandag 29 mei 2006 @ 22:47:27 #241
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_38350679
quote:
Op maandag 29 mei 2006 22:43 schreef -Vaduz- het volgende:
Was een opvallend stuk tv dus, ik ga het online even terugkijken.
Het was pijnlijk, maar inderdaad nodig...
pi_38353580
Deze uitzending gemist dus...

uitzendinggemist.nl heeft deze aflevering nog niet online ?
  maandag 29 mei 2006 @ 23:49:01 #243
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_38353668
komt het nog op internet dan ik moest werken
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  maandag 29 mei 2006 @ 23:51:45 #244
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
  dinsdag 30 mei 2006 @ 00:25:16 #245
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_38354807
Volgens mij staat de aflevering er al op, onder afleveringen
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_38354858
logisch dat ie het er moeilijk mee heeft, ik zou ook niet naar die mensen toe durven gaan
[zo'n smsje net voor het boek is dan ook weer vaagjes]
  dinsdag 30 mei 2006 @ 01:02:30 #247
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_38355817
Woensdag zit Patrick bij Profiel!
pi_38355950
Patrick doet ook een rondje tv.
  dinsdag 30 mei 2006 @ 02:56:44 #249
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_38357495
quote:
Op maandag 29 mei 2006 22:11 schreef Schupi het volgende:
-knip-

Tot zover Dominee Schupi
Ik ben het vrijwel helemaal met deze dominee eens.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 30 mei 2006 @ 09:14:54 #250
73162 Snatched
Bollocks!
pi_38359140
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 02:56 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik ben het vrijwel helemaal met deze dominee eens.
Misschien is het wat ver gezocht, maar het ontbreekt deze jongen volgens mij aan elke vorm van doorzettingsvermogen en ballen; in plaats dat hij er nou eens wat van maakt, en zich in de kijker speelt; nee, hij gaat een boek schrijven waarin hij, zoals Derksen gisteren terecht opmerkte, krokodilletranen huilt, en het boetekleed aantrekt.

Ga eens fit worden, hard werken en probeer dan je plek in bij je eigen club eens terug te winnen; het interview in Holland Sport typeerde Kluivert voor mij ten voeten uit; een slappe zak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')