abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 14 februari 2006 @ 10:29:06 #91
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_35068234
quote:
Op maandag 13 februari 2006 23:26 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Dat is een ontwijkend antwoord Vonkie
Jij bent onze K&W modje
  dinsdag 14 februari 2006 @ 10:45:42 #92
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35068627
quote:
Op maandag 13 februari 2006 17:33 schreef Vonkenboer het volgende:
En dat als onze enige echte klusmod
Helpt het als ik zeg dat stinkie het eigenlijke werk gedaan heeft?
  dinsdag 14 februari 2006 @ 10:46:47 #93
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35068656
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 10:15 schreef Oblivion het volgende:
Hebben jullie geen waterpas gebruikt?
Eh jawel... maar dan nog sluit het neit aan zo hier ende daar. Beetje vage constructie gebruikt.

Maar goed, het moet anders, want hier zijn we niet echt gelukkig mee. Alleen nog even bedenken hoe.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 10:54:51 #94
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_35068858
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 10:46 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Eh jawel... maar dan nog sluit het neit aan zo hier ende daar. Beetje vage constructie gebruikt.

Maar goed, het moet anders, want hier zijn we niet echt gelukkig mee. Alleen nog even bedenken hoe.
niks mis met die constructie, die balken staan als een huis, zijn die rottige platen die jij wilde
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_35068920
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 10:46 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Heb je een foto?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  dinsdag 14 februari 2006 @ 11:03:58 #96
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35069107
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 10:54 schreef stinkie het volgende:
niks mis met die constructie, die balken staan als een huis, zijn die rottige platen die jij wilde

Doe het dan maar zoals jij het wilt liefje!
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 10:57 schreef Oblivion het volgende:
Heb je een foto?
Alleen van halverwege.

Dat lichte streepje is een driehoekslatje op de schuine balk zodat daar de platen tegenaan kunnen rusten. En dan staan er dus vanaf de grond naar de grote balk weer balkjes maar die moesten weer heel ingewikkeld gezaagd worden om te passen en dan dus af en toe net niet waardoor het toch al scheve huis de boel nog net even wat schever trekt.
pi_35101470
Hmm, die foto laat inderdaad niet zoveel zien.
Heb je al een foto gemaakt van hoe het er nu uit ziet?
pi_35122191
Waarom hebben jullie de knieschotten niet tot over de gording laten lopen, en meteen de electra netjes weggewerkt? of zijn de kabels inbouwkabels die niet zo 123 te verlengen zijn?!

Maar als hetgeen waar je het over hebt de bovenkant van de plaat is die een beetje scheef loopt: beetje gips ertussen doen om het mooi af te werken (ook tussen de naden).

Als je het niet wilt schilderen zou je altijd nog een plintje aan de bovenkant erop kunnen zetten. Iets zagen dat het echt helemaal netjes aansluit is best lastig, zeker met een schuine wand, en wij kiezen er vaak voor dat we het of dichtstucken of er een plintje tegen zetten. Gewoon omdat je 4x zo snel klaar bent dan .

Constructie op zich vind ik niet vaag. Komen er nog staanders? Wij maakten aan de onderkant een balk, daar zetten we om de 40 cm een staander tegenaan, die dan voor de gording liep zodat je de staander aan de gording kunt vastzetten. Daar tegenaan OSB en gips (is dan 2 cm dik die muur). In mijn topic staan volgens mij nog wel foto's van zo'n constructie, mocht je interesse hebben .
pi_35124007
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 18:44 schreef arithaterhorst het volgende:
Waarom hebben jullie de knieschotten niet tot over de gording laten lopen, en meteen de electra netjes weggewerkt? of zijn de kabels inbouwkabels die niet zo 123 te verlengen zijn?!
ik denk dat de elektra nog wel van die balk afgehaald worden (toch, zou wel zo netjes zijn)
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 18:44 schreef arithaterhorst het volgende:
Maar als hetgeen waar je het over hebt de bovenkant van de plaat is die een beetje scheef loopt: beetje gips ertussen doen om het mooi af te werken (ook tussen de naden).

Als je het niet wilt schilderen zou je altijd nog een plintje aan de bovenkant erop kunnen zetten. Iets zagen dat het echt helemaal netjes aansluit is best lastig, zeker met een schuine wand, en wij kiezen er vaak voor dat we het of dichtstucken of er een plintje tegen zetten. Gewoon omdat je 4x zo snel klaar bent dan .

Constructie op zich vind ik niet vaag. Komen er nog staanders? Wij maakten aan de onderkant een balk, daar zetten we om de 40 cm een staander tegenaan, die dan voor de gording liep zodat je de staander aan de gording kunt vastzetten. Daar tegenaan OSB en gips (is dan 2 cm dik die muur). In mijn topic staan volgens mij nog wel foto's van zo'n constructie, mocht je interesse hebben .
Verder zou ik ook met een plintje aan de onder en bovenkant werken

gewoon een 2" en 3" op de grond, en eentje schuingezaagd tegen de balk (zodat de voorkant netjes recht is) hiertussen schroef je om de 40 cm een 2" en 3" verticaal.
Dan beplating ertegenaan, elektra erachter wegwerken en inbouwen, plintjes rondom erop, evt kleurtje geven, en klaar
pi_35131648
BE FOTO!!!!
  woensdag 15 februari 2006 @ 22:05:13 #101
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_35131899
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 19:28 schreef Gurb het volgende:

[..]

ik denk dat de elektra nog wel van die balk afgehaald worden (toch, zou wel zo netjes zijn)
[..]

Verder zou ik ook met een plintje aan de onder en bovenkant werken

gewoon een 2" en 3" op de grond, en eentje schuingezaagd tegen de balk (zodat de voorkant netjes recht is) hiertussen schroef je om de 40 cm een 2" en 3" verticaal.
Dan beplating ertegenaan, elektra erachter wegwerken en inbouwen, plintjes rondom erop, evt kleurtje geven, en klaar
Zo simpel vind ik dat nog niet klinken eerlijk gezegd

O en Be: wat Obli zegt!
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 15 februari 2006 @ 22:27:24 #102
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35133054
Geduld... ik ren zo even naar boven...
  woensdag 15 februari 2006 @ 23:16:17 #103
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35135614
Zo ziet het er dus dicht uit:

Luik 1 moet sowieso vervangen worden omdat die aan de bovenkant korter gemaakt is omdat we de magneetjes anders in gedachten hadden in eerste instantie maar er zit ook diepte verschil tussen de platen.

En dat komt weer doordat de staanders bovenaan niet allemaal helemaal goed aansluiten:

En zo zien de staanders er dus uit als ze staan:

De reden dat het luik niet boven de gording gemaakt is, is omdat stinkie hem graag wou blijven zien. Hoort een beetje bij het huis. En die electra erop vinden we niet zo heel belangrijk. Het is de voorzolder waar verder niks anders dan winter/zomerkleding komt te staan en rommel.

Die electra is trouwens wel heel vaag:

Die achterste 2 die tegen elkaar aanzitten doen het niet eens. Maar het ziet eruit alsof er iemand een er wietplantage van plan te gaan maken of zo.

Nou ja goed, iig is het dus niet al te recht allemaal.
Het hoeft geen enorme schoonheidsklus te worden, het is 'maar' opzolder en het gaat om het idee.

Latje eronder en erbove is toch helemaal niet praktisch. dan krijg je die luiken er toch amper tussenuit? Of mis ik iets?

We zitten nu te denken aan Louvredeurtjes ophangen ipv de luiken, dan heb je minder last van diepteverschil. Denken we...
  woensdag 15 februari 2006 @ 23:31:38 #104
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_35136428
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 23:16 schreef Brighteyes het volgende:
Zo ziet het er dus dicht uit:
[...]
We zitten nu te denken aan Louvredeurtjes ophangen ipv de luiken, dan heb je minder last van diepteverschil. Denken we...
Wat een k*tklus Be.
Maar waarom zouden louvre-deurtjes verschil uitmaken? Dan zit je toch met hetzelfde probleem als met die platen?
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 15 februari 2006 @ 23:38:27 #105
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_35136742
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 10:29 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Jij bent onze K&W modje
Vonkie? Ik heb je deskundigheid nodig: Dude & Arty's nieuwe Parkplatz
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 15 februari 2006 @ 23:38:40 #106
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35136758
't smokkelt makkelijker. En dan kan je het erop gooien dat die niet recht (of scheef) te zagen zijn.
Iig heb je dan geen geklooi met die magneetjes die ook weer allemaal 'gesteld' moeten worden.

Nee, maar we moeten het gewoon nog eens even goed overdenken en bekijken.
  woensdag 15 februari 2006 @ 23:40:45 #107
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_35136850
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 23:38 schreef Brighteyes het volgende:
't smokkelt makkelijker. En dan kan je het erop gooien dat die niet recht (of scheef) te zagen zijn.
Iig heb je dan geen geklooi met die magneetjes die ook weer allemaal 'gesteld' moeten worden.

Nee, maar we moeten het gewoon nog eens even goed overdenken en bekijken.
Dat is waar!

Gelukkig heeft het geen grote haast toch? Rustig even bekijken
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_35142371
Hmm....

Latje beneden kan wel.
En de bovenlatjes kan je maken op het luik zelf.
Voor zolang dan.
Dan kan je het luik achter een latje vastzetten met de magneten.
Ga je naar de bouwmarkt en haal je van die mooie kastknoppen, ladetrekkers...
Een paar sierstripjes en maakt je een patroon op de luiken.
Een mooie opvallende kleur verven en voila, een pronkstuk!

Oh, goedemorgen btw...
  donderdag 16 februari 2006 @ 09:30:06 #109
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35143422
Dat latje op die bovenplaat is echt helemaal !!! Daar had ik dus echt niet aan gedacht maar zal het wel netter maken idd!
pi_35143488
En dan dit soort latjes erop lijmen en schilderen.

donderdag 16 februari 2006 @ 09:34:08 #111
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35143497
Ik weet niet of die latjes door stinkie's ballotage komen hoor...
pi_35143581
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 09:34 schreef Brighteyes het volgende:
Ik weet niet of die latjes door stinkie's ballotage komen hoor...

Soms moet je het gewoon doen!

Wat ik eigenlijk wil zeggen: Maak er 1 geheel van. Een iets waar je niet aan hoeft te ergeren als je er tegen aan loopt. Ook al is het maar een zolder.
  donderdag 16 februari 2006 @ 09:49:15 #113
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35143830
Ja, dat is waar. Nu ziet het er echt niet uit en balen we er allebei van. We zijn weggelopen en hebben de zooi allemaal zo laten staan daar. Ik ga me daar van het weekend maar eens kwaad op maken.
pi_35159760
Ik snap dat het een klote klus is, maar wat doet dat driehoeklatje eigenlijk? Die lijkt er een beetje voor niets te zitten?

En ik zou de liggende balk op de vloer ff op 2 of 3 vulplaatjes zetten. Dan sluiten je staanders net ff mooier aan. De staanders vervolgens goed verankeren aan je gording en niet met zo'n beugeltje wat alle kanten op zwabbert. Eventueel wat bruislijm ertussen ( I bruislijm).

Op de staande naden zou ik plinten zetten die aan slechts 1 staand paneel vastzitten. Daarmee dek je kleine dikte verschillen af, en camoufleer je die.

Die stopkontakten (WCD's) kun je er zo afhalen, is een deksel op een opbouwlasdoos. Als je de deksel van de lasdoos los haalt waar de laatste 2 vanaf komen zie je direct of er wel een las is gemaakt. Het kan ook nog zijn dat die 2 van de ander kant komen (Of zit het dan bij de buren?) Wel even de groep uitschakelen voordat je gaat kijken, en testen of je de juiste groep hebt uitgeschakeld. Zulke dngen willen nog wel eens van een andere groep komen dan dat je zou verwachten.
  zondag 19 februari 2006 @ 11:23:52 #115
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35248513
Dat driehoekslatje was bedoeld om daar de magneetjes op en aan vast te maken omdat de gording schuin loopt zeg maar.

Maar goed, we hebben inmiddels even nieuwe platen gehaald want die andere waren zo goed als onbruikbaar en we hebben ook iets nieuws verzonnen om de platen vast te zetten.
We willen er vandaag mee verder gaan.

Dude? Heb je nog geen nieuw topic? Of kijk ik erover heen?
pi_35248712
Maar met die andere platen kan je toch nog wel wat leuk doen?
Luikjes voor de ramen aan de binnenkant van je schuur bijvoorbeeld?
  zondag 19 februari 2006 @ 11:34:59 #117
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35248739
Oh jawel. En er moet ook nog een stukje op de zijkant dus dat hout is niet verloren hoor!
Te kort dus onbruikbaar voor daar zeg maar. Maar het gaat niet weg.
  zondag 19 februari 2006 @ 12:50:27 #118
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_35250687
quote:
Op zondag 19 februari 2006 11:23 schreef Brighteyes het volgende:

Dude? Heb je nog geen nieuw topic? Of kijk ik erover heen?
Nee, nog niet aan toegekomen! Moet ik even voor gaan zitten en in de OP wat foto's overnemen enzo. Ren nu alleen maar als een kip zonder kop rond en probeer 1000 dingen tegelijk te doen. Ben nu even in Den Haag voor wat laatste dingetjes en morgen wordt de vloer gelegd dus Arty is in Groningen nog wat dingen aan het doen en... en...

Verhuizen is zoooooooooo slecht voor je hart

En 'even' naar Den Haag betekent dat ik straks drie uur in een trein terug zit, me te verbijten omdat ik in drie uur nog aardig wat schilderwerk had kunnen doen als DH-Groningen niet zo'n achterlijke afstand zou zijn.

Maar goed, alles voor een goede zaak en zo
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 19 februari 2006 @ 12:52:03 #119
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_35250738
As weekend gaan jullie over toch?
Wat gaat dat dan achterlijk snel he! Eerst heb je nog maaaanden en nu ineens is het zo ver en heb je tijd te kort!
  zondag 19 februari 2006 @ 12:54:42 #120
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_35250825
quote:
Op zondag 19 februari 2006 12:52 schreef Brighteyes het volgende:
As weekend gaan jullie over toch?
Wat gaat dat dan achterlijk snel he! Eerst heb je nog maaaanden en nu ineens is het zo ver en heb je tijd te kort!
Ja volgend weekend.

Belachelijk snel gaat het . En ik ben hartstikke vroeg begonnen met de voorbereidingen, maar veel dingen kunnen nu eenmaal niet eerder dan op het laatst.

Arty woont nog in een nagenoeg volledig ingericht huis. Ik zou daar dus doodnerveus van worden in dit stadium. Maar hij heeft daar godzijdank helemaal geen last van
Snobs have more fun!
KLIK!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')