abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34198057
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 13:26 schreef Étoile het volgende:
Misschien een gek idee, maar zou je het niet enigszins eetbaar kunnen maken met een schepje nesquick aardbei of chocolade poeder (als dat kan en mag)? Kan me voorstellen dat het behoorlijke kosten zijn allemaal!
Zo duur is eiwit supplementen ook weer niet, zeg 70 tot 80 euro voor 5 kilo aan eiwitten. De goedkoopste bron blijft nog altijd de magere Duitse kwark, waar je in totaal 50 euro kwijt bent voor 5 kilo aan eiwitten. Franse kwark zit al weer gelijk rond de 75 euro per 5 kilo en zit dus weer op de prijs van eiwit supplementen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 18 januari 2006 @ 13:38:18 #52
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_34198289
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 13:32 schreef frenkck het volgende:
Zo duur is eiwit supplementen ook weer niet, zeg 70 tot 80 euro voor 5 kilo aan eiwitten.
De prijs die jij noemt voor supplementen kom ik niet tegen hoor. Dat zit toch allemaal rond de 50 euro voor 2 kilo.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_34199340
@frenkck: plantaardige eiwit niet meerekenen? Omdat het een lage biologische waarde heeft? Bedankt voor de tip van de koningskwark. Ga er is naar kijken.

@anderen:

Over soja. Blijf het troep vinden. Zeker als je fitnesst. Citaat:

"5. Soja eiwit
Soja eiwit is weliswaar als tientallen jaren op de markt, maar verdween in de jaren negentig toch grotendeels van het toneel, om de laatste jaren weer een comeback te maken. Door de BSE-crisis hebben veel producenten soja eiwit weer in hun programma opgenomen. De biologische waarde ligt met ongeveer 80 ergens tussenin, maar is voor plantaardig eiwit relatief hoog. Positief is het hoge gehalte aan L-glutamine, een aminozuur dat zeer belangrijk is voor de eiwitopbouw. Vaak bevat soja eiwit zogenaamde fyto-oestrogenen. Dat zijn de plantaardige oestrogenen daidzine en genisteïne, die in hogere hoeveelheden ook bij mensen werkzaam kunnen zijn. Of deze stoffen een krachtiger werking hebben dan natuurlijke oestrogenen (wat voor mannelijke sporters natuurlijk ongewenst is) of juist de door het lichaam zelf geproduceerde vrouwelijke geslachtshormonen blokkeren, is onduidelijk. Daarnaast is het zo dat veel sporters soja eiwit slecht verdragen en er problemen met hun spijsvertering van krijgen. Ook het relatief hoge vetgehalte is iets om in ogenschouw te nemen. Dergelijke eigenschappen hebben in de eerste plaats betrekking op soja eiwit concentraten. Een zuiver soja eiwit isolaat heeft dezelfde biologische waarde als een concentraat en een even groot percentage L-glutamine. Voordelen van het isolaat zijn de betere verdraagzaamheid en het lagere vetgehalte. Plantaardige oestrogenen vind je in een soja eiwit isolaat normaal gesproken niet. Van hogere kwaliteit en wereldwijd heel vaak gebruikt voor soja eiwit preparaten is de grondstof SUPRO. Als men SUPRO heeft gebruikt voor het soja eiwit preparaat kun je ervan uitgaan dat de kwaliteit hoger is.

Samenvatting soja eiwit-isolaat:
• Hoger aandeel L-glutamine, een aminozuur dat zeer belangrijk is voor de eiwit- opbouw.
• Goede verdraagzaamheid.
• Laag vetgehalte".

Mijn oordeel:

Dus soja eten als sportende man zijnde lijkt me niet goed, omdat:
* oestrogenen niveau in je lichaam toeneemt
* je mist essentiele aminozuren (Glutamine, dat dan weer wel) t.o.v. vlees
* lage biologische waarde t.o.v. bijvoorbeeld whey
* mogelijke spijsverteringsproblemen
* hoge vetgehalte in soja (relatief gezien)

Bron: http://www.sportenfitness.nl/eiwitten.htm (ook voor info. over andere eiwitten)

Noem mij de voordelen van soja en je hebt me overtuigd.
  woensdag 18 januari 2006 @ 14:23:43 #54
35189 Troel
scherp en bot
pi_34200054
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 11:47 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Die reactie had ik al verwacht

Een pot van 50 EURO? Sjezus, dan koop je dus gelijk 2 kg zonder het geproefd te hebben. Das niet verstandig nee.

Dan heb je een geschikt eiwit produkt gevonden voor jezelf. Ga je naar de winkel om te vragen of je het mag proeven? "Ja mevrouw, moment. Ik zal de gesealde verpakkingen ff openmaken zodat u kunt proeven".

Koop jij dan een bus met eiwitten voor 50 EURO waarvan de pot open is geweest? Ik niet...

Koningskwark? 9,8 is veel! Is ie een beetje te pruimen? Zitten er vruchten in? Waar is het te koop?
Nee, natuurlijk koop je zoiets niet, maar misschien is het een idee voor die fabrikanten om proefsachets te maken ofzo?

Kijk, ik kan me voorstellen dat als jij de eiwitten voor het trainen gebruikt en het als een hobby ziet ofzo, of je werk (weet ik veel wat jullie doen enzo) dan maakt het je misschien niet zoveel uit hoe het smaakt en krijg je het toch wel op.
Ik heb van tijd tot tijd dat dingen mij totaal verkeerd vallen en dat ik vervolgens boven het toilet hang en alsnog het weinige eten dat ik binnen krijg er maar weer uit te gooien. Voor mij is smaak dus echt gewoon heel belangrijk. Om heel cru te zijn, genoeg eiwit binnenkrijgen voor mij is van levensbelang, terwijl genoeg eiwitten binnen te krijgen omdat je spieren dan misschien sneller groeien of je beter kan sporten (is best belangrijk, maar voor mij totaal niet dus) in mijn ogen iets totaals anders is, iets waar je voor kiest.

Ik hoop dat ik niet te veroordelend overkom, maar eiwit is voor mij iets heel anders dan voor de krachttrainer, en dat dat gepaard gaat met "onbegrip" dat ik smaak toch wel heel erg belangrijk vind en eiwit erg duur vind, tja...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_34200239
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 13:38 schreef Rewimo het volgende:

[..]

De prijs die jij noemt voor supplementen kom ik niet tegen hoor. Dat zit toch allemaal rond de 50 euro voor 2 kilo.
http://www.xxlnutrition.nl/home.php?sub=show_product&id=53

5 kilo voor onder de 80 euro en in 3 smaken verkrijgbaar (vanille, chocola, aardbei). Doe het in een grote emmer en je kan het heel lang gebruiken, want het is jaren houdbaar.
  woensdag 18 januari 2006 @ 15:44:00 #56
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_34203531
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 22:29 schreef frenkck het volgende:
Nou afvallen door eiwitten kan natuurlijk niet, maar je moet tijdens het afval proces je spieren zoveel mogelijk sparen. Als je normaal afvalt, zal je heel wat spiermassa verbranden. Het gevolg hiervan is dat als je op een acceptabel gewicht zit, je veel minder energie nodig hebt. Dit simpelweg omdat je minder spierweefsel hebt. Hierdoor zit je binnen no-time weer op je oude gewicht.

Als je nou verzadigd blijft met eiwitten, zal er veel minder spierafbraak plaatsvinden. Hierdoor blijf je een normale verbranding hebben terwijl je toch heel wat pondjes kwijt bent.
Ik zit met het volgende. Door bepaalde medicijnen die ik nu slik ben ik flink aan het afvallen. Op zich niet erg, dr mag altijd wel iets vanaf Maar ik wil natuurlijk geen spierafbraak krijgen. Is het voor mij dan verstandig om ook extra eiwitten te gaan eten?
En ook heb ik geen zin om er straks als een nijlpaard uit te zien als ik ofwel stop met die medicijnen ofwel het afvallen gaat stoppen en ik misschien weer ga bijkomen.

Ik ben echt een nul op voedings gebied. Dus als iemand me hier een beetje mee kan helpen, graag.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
pi_34204164
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 15:44 schreef Roeji het volgende:

[..]

Ik zit met het volgende. Door bepaalde medicijnen die ik nu slik ben ik flink aan het afvallen. Op zich niet erg, dr mag altijd wel iets vanaf Maar ik wil natuurlijk geen spierafbraak krijgen. Is het voor mij dan verstandig om ook extra eiwitten te gaan eten?
En ook heb ik geen zin om er straks als een nijlpaard uit te zien als ik ofwel stop met die medicijnen ofwel het afvallen gaat stoppen en ik misschien weer ga bijkomen.

Ik ben echt een nul op voedings gebied. Dus als iemand me hier een beetje mee kan helpen, graag.
Nouja extra eiwitten in supplementatie zal niet echt nodig zijn, maar je kan wel rekening houden met je voeding hierop. Eiwitten kan je namelijk niet langdurig opslaan in je lichaam. Om dus wat constanter verzadigd te blijven met eiwitten moet je dus meerdere maar kleinere maaltijden verspreid over de dag nemen. Waar je dan op kan letten is wat meer producten te nemen met veel eiwitten, zoals magervlees (kip, kalkoen), magere kwark, ei en vis. En probeer ze eens te tellen, dacht dat je minimaal toch wel 1 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht moet binnenkrijgen. Zelf kom ik altijd wel boven de 2 gram uit, maar ik ben dan ook flink aan het groeien . En plantaardige eiwitten kan je niet echt meetellen zoals ik al vaker gezegd heb, die bevatten niet alle nodige aminozuren.

Ook is het natuurlijk zaak om je voeding nadat je de nodige pondjes kwijt bent op orde te stellen, maar dat is simpel weg calorieën tellen en je dagelijkse behoefte uit te rekenen. Kost wat tijd, maar dan heb je ook echt wat.
  woensdag 18 januari 2006 @ 16:14:34 #58
63411 Roeji
pi_34204945
Mmm, dan moet ik me dus maar eens in het hele eiwit-tellen e.d. gaan storten. Ik denk dat ik nu blij mag zijn als ik de 10gr per dag haal. Ik eet zo ontzettend weinig nu. En wat ik eet is alleen maar lekker (voor mij dan) aangezien ik totaal geen eetlust meer heb en al een hele slechte eter was.
Soms een link naar een site waar e.e.a voor dummies staat uitgelegd? Want hoe reken ik uit wat mn dagelijkse behoefte is

echt n00b is op dit gebied
Ik ben zo blij, zo blij
pi_34207257
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 16:14 schreef Roeji het volgende:
Mmm, dan moet ik me dus maar eens in het hele eiwit-tellen e.d. gaan storten. Ik denk dat ik nu blij mag zijn als ik de 10gr per dag haal. Ik eet zo ontzettend weinig nu. En wat ik eet is alleen maar lekker (voor mij dan) aangezien ik totaal geen eetlust meer heb en al een hele slechte eter was.
Soms een link naar een site waar e.e.a voor dummies staat uitgelegd? Want hoe reken ik uit wat mn dagelijkse behoefte is

Je kunt uitrekenen wat je dagelijkse behoefte is (voedingscentrum.nl). Echter is dit voor een normaal persoon. Niet voor een persoon die sport of aan krachttraining doet.

Zoals frenkck al noemde, 1 gram eiwit is voldoende per dag. De meeste mensen halen dit met gemak. Voor een krachttrainer is het 1,5 tot 2 gram of meer.

Zoek is op google op BMI index, eiwitten, schema en kijk vooral is op voedingscentrum. Zoek daarna is op hoeveel koolhydraten / vet / eiwit je per produkt inneemt. Daar zijn schema's voor. Ook vind je het achter op de verpakking van het produkt. Zo kun je uitrekenen wat je binnen krijgt en wat je binnen zou moeten hebben. Echter zijn het richtlijnen, omdat ieder lichaam anders reageert. Dus zelf experimenteren met eten en kijken hoeveel vet je bent aangekomen / afgevallen etc.

@troel: als je de muesli met schepJE eiwit niet wegkrijgt of in het algemeen, gooi er een beetje van je favoriete ranja bij. En bij mij moet het ook smaken. Het zal niet zo zijn dat ik alles voor de sport / hobby doe. Sorry voor de sarcastische post
  woensdag 18 januari 2006 @ 19:53:42 #60
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_34213334
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 22:35 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Yep, die heb ik hier dus staan. Een waarschuwing: niet weg te krijgen. Overnemen? Hij is nog zo goed als vol.

Het gaat hier om WPI, een product van WLS Products.

Voedingswaarde per 100 gram
Energie 360 (vermoedelijk kiloJoule)
Eiwit 90 gram
Vet 1
Koolhydraten 1
Waarvan lactose 1
Die jij noemt kan ik niks over vinden met google, ik heb wel een andere gevonden:

De natural variant hiervan:
http://www.hercules-fitness.nl/index.html?product_id=3&categorie_id=265&pr_id=873
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 18 januari 2006 @ 20:01:27 #61
13151 crew  Rewimo
pi_34213680
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 14:27 schreef frenkck het volgende:
http://www.xxlnutrition.nl/home.php?sub=show_product&id=53

5 kilo voor onder de 80 euro en in 3 smaken verkrijgbaar (vanille, chocola, aardbei). Doe het in een grote emmer en je kan het heel lang gebruiken, want het is jaren houdbaar.
Dat is inderdaad niet slecht. Die bevat ook veel meer eiwit dan de andere producten die ik tot nu toe heb gevonden (80 gram per 100 gram). Welke smaak gebruik jij hiervan?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 18 januari 2006 @ 20:02:47 #62
13151 crew  Rewimo
pi_34213737
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 16:14 schreef Roeji het volgende:

En handig hulpmiddel om te zien hoeveel eiwitten ergens inzitten is deze: http://www.calorietabel.nl/
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 18 januari 2006 @ 20:05:13 #63
13151 crew  Rewimo
pi_34213837
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 19:53 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Die jij noemt kan ik niks over vinden met google, ik heb wel een andere gevonden:

De natural variant hiervan:
http://www.hercules-fitness.nl/index.html?product_id=3&categorie_id=265&pr_id=873
Ik heb hem hier vandaan, alleen zie ik er niks over op de site staan: http://www.wlsshop.nl

Je zou ze even kunnen mailen

Edit: Binnenkort kun je hier online als Weight Loss Surgery-patient voedingssupplementen kopen. Tot die tijd kun je via info@wlsshop.nl een product- en prijslijst opvragen

Zo dus
  woensdag 18 januari 2006 @ 20:24:56 #64
63411 Roeji
pi_34214603
Devlinsect en Rewimo: dankjewel voor jullie reacties!! Ik ga er eens op mn gemak naar kijken. En alles uitpluizen.

Dank jullie wel voor de hulp!!!
Ik ben zo blij, zo blij
pi_34258299
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 13:29 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dat is misschien wel een idee ja, dat zijn de kosten niet natuurlijk. Ik ga het eens proberen
Rewimo, heb je het nog uitgeprobeerd?
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 20 januari 2006 @ 07:09:34 #66
13151 crew  Rewimo
pi_34268179
Ja, en het werkt! Ik gooi er nu wat nesquickachtig spul door van de Lidl en dan is het eindelijk weg te krijgen Nogmaals bedankt!
pi_34269415
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 20:24 schreef Roeji het volgende:
Devlinsect en Rewimo: dankjewel voor jullie reacties!! Ik ga er eens op mn gemak naar kijken. En alles uitpluizen.

Dank jullie wel voor de hulp!!!
Glutamine zou jou ook kunnen helpen om spierafbraak tegen te gaan. Wanneer je in het ziekenhuis komt te liggen aan een infuus, zit in de vloeistof glutamine om juist spierafbraak tegen te gaan. Deze stof wordt ook gebruikt binnen de sportwereld en kun je verkrijgen bij de eiwitboer

Zelf ff googlen op glutamine om de nodige info. te verkrijgen
  vrijdag 20 januari 2006 @ 11:43:59 #68
63411 Roeji
pi_34272692
ah oke. Ga ik eens naar op zoek. Glutamine klinkt me bekend in de oren. Ik ga er eens op googlen.

bedankt!!
Ik ben zo blij, zo blij
pi_34275752
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 07:09 schreef Rewimo het volgende:
Ja, en het werkt! Ik gooi er nu wat nesquickachtig spul door van de Lidl en dan is het eindelijk weg te krijgen Nogmaals bedankt!
Heee cool! Het was zomaar een ideetje dat me te binnen schoot omdat er nesquick bij het Edah boodschappenpakket zat .
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  zondag 24 september 2006 @ 21:32:51 #70
37841 Moitessier
Vagabond des mers du Sud
pi_42099247
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 09:42 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Ik ken geen enkele kwarksoort dat 10 gram eiwit heeft per 100 gram. Met uitzondering van die zure 'die hard' Aldi kwark. Zelfs deze heeft geen 10 gram. Dus mocht je een naam, merk en winkel weten waar je die kwark koopt, dan hoor ik het graag.
Je kan magere kwark van de AH proberen..die heeft precies 10/100gram
If a retainer will just think about what he is to do for the day at hand,
he wil be able to do anything.
If it is a single day's work, one should be able to put up with it.
Tomorrow, too, is but a single day.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')