Nee het is RetepV. Hij heeft zijn naam omgedraaid, in een poging de originaliteitsprijs te winnen.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:06 schreef DeTolk het volgende:
Wat PeterV zegt.
Ik ben dan toevallig een man, maar ik ben Software Engineer (en nog een Senior ookquote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:22 schreef mantamanta het volgende:
P.S. Ik studeer zelf bestuurkunde, en weet hoe schokkend a technisch de meeste zijn. Voel je dus niet teveel aangevallen.
Verder ben ik zelf een exemplaar van het vrouwelijk geslacht.![]()
![]()
![]()
Die decoupeerzaag kan je weglaten als je een gatenzaag hebtquote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:22 schreef mantamanta het volgende:
P.S. Ik studeer zelf bestuurkunde, en weet hoe schokkend a technisch de meeste zijn. Voel je dus niet teveel aangevallen.
![]()
![]()
Die gaten gaan toch niet veel verder dan een diameter van zo'n 10 cm?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:25 schreef blieblie het volgende:
[..]
Die decoupeerzaag kan je weglaten als je een gatenzaag hebt.
Daarom is juist dit zo godsgruwelijk makkelijk.
En waarom is dat dan zo gevaarlijk? Je kan er imho maar weinig mee fout doenquote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:30 schreef Zpottr het volgende:
Om alle stoere Willem Bevers hierboven maar even tegen te spreken: een 7 gatenzaag (zeker de goedkopere uitvoering) is een van de gevaarlijkere stukjes speelgoed die je kunt kopen in de bouwmarkt. Als TS hier geen enkele ervaring mee heeft (en wellicht niet eens een boormachine bezit) is dat niet zo'n heel vanzelfsprekende weg.
Ik zou zeggen, je zit toch bij die verschrikkelijke studentenclub om te netwerken? Doe dat dan, en zoek iemand met 2 rechterhanden en de juiste spullen. Mage je zelf het verfwerk doen achteraf.
Ow ja zo... Ik doelde meer op de gaten waar het bierglas in "valt"quote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:27 schreef mantamanta het volgende:
[..]
Die gaten gaan toch niet veel verder dan een diameter van zo'n 10 cm?
Daar kun je geen 11 pils ik kwijt....
@ RetepV
Daarom veronderstel ik ook dat ie niet mooi rond gaat worden.
Het gaat er ook niet totaal om dat ik te spastisch ben om het goed te doen, het is meer dat er ontzettend veel werk in de afwerking gaat zitten.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:25 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik ben dan toevallig een man, maar ik ben Software Engineer (en nog een Senior ook). Maar wat is er nou moeilijk aan 'aftekenen en uitzagen'? Heeft niks met techniek te maken. Hooguit met oog-hand coordinatie (vandaar dat ik het woordje 'gehandicapt' erbij haalde
).
Haha, tnxquote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:22 schreef mantamanta het volgende:
stap 1. Ga naar de gamma of praxis of wat dan ook. En haal een "meubelpaneel" van vuren of grenen. Ongeveer 50 bij 50. misschien 70 bij 70. Koop een pot lak, en een roller.
Stap2. Pak een passer, of leen die bij iemand die wel een echte studie doetMaak daarmee een grote cirkel op je net gekochte plan.
Stap3, Vermoedelijk heb je een gebrek aan deugdelijk werktuig. Leen een decoupeerzaag. Dus ga naar een wel handig verenigingsvriendje. Heel misschien studie, maar dat zijn meestal niet zo van die klussers, bestuurskundigen.
Stap4: Leen (als het even kan bij dezelfde persoon) een boor. (Kan met vuren gewoon een gamma huismerk accuboor zijn. ) kijk of die persoon een gatenmaaktool heeft. Fiets terug naar de gamma. Koop zo'n ding. (in de 5 euro bak vind je ze meestal wel)
Stap 5: Zaag met de decoupeerzaag je plank mooi rond. (of in jou geval bij gebrek aan ervaring minder vierkant
Stap6: Teken ongeveer de plek waar de gaten moeten komen. Boor nu met je net gekochte gaten tool de gaten.
Dit alles kan prima in huis op een kratje.
Handvaten kun je eventueel gewoon ordinair kopen, en er aan vast schroeven.
Wanneer je geen schroevendraaier hebt. Koop die dan, een mens kan namelijk echt niet zonder.
![]()
![]()
Rood / Blauw?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:44 schreef rudedeltadude het volgende:
Je hoeft die bierplank toch niet in het rood/blauw te fixxen he?
Er moeten 11 gaten in, in elk gat 1 bierglas. Dat red je wel zonder decoupeerzaag.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:27 schreef mantamanta het volgende:
[..]
Die gaten gaan toch niet veel verder dan een diameter van zo'n 10 cm?
Daar kun je geen 11 pils ik kwijt....
100 euriquote:Op dinsdag 17 januari 2006 13:04 schreef n1n4 het volgende:
voor 100 euries maak ik er een voor je moet je hem wel zelf komen ophalen!
waarom in 't midden geen gaten? dan heb je aan een kleinere cirkel genoeg.quote:
Inderdaad, lijkt me zeker bij gebruik van wat dikker en steviger materiaal geen overbodige luxe.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 13:11 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
waarom in 't midden geen gaten? dan heb je aan een kleinere cirkel genoeg.
Daar komt een ontwerp-ding op te staanquote:Op dinsdag 17 januari 2006 13:11 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
waarom in 't midden geen gaten? dan heb je aan een kleinere cirkel genoeg.
Dat leek mij ook logischer en makkelijker, maar nu kan er geen logo of wapen o.i.d. op en is het symbolische van het omringende bier weg...quote:Op dinsdag 17 januari 2006 13:15 schreef Troel het volgende:
Moeten het per se 11 gaten zijn?
[afbeelding]
12 staat mooier
Nee, moeten dr 11 zijn. 11 halen, 10 betalenquote:Op dinsdag 17 januari 2006 13:15 schreef Troel het volgende:
Moeten het per se 11 gaten zijn?
[afbeelding]
12 staat mooier
Dat is ook waar. En die hoeveelheid van 11 is gewoon verplichtquote:Op dinsdag 17 januari 2006 13:16 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat leek mij ook logischer en makkelijker, maar nu kan er geen logo of wapen o.i.d. op en is het symbolische van het omringende bier weg...
WB = werktuigbouwkunde?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 13:13 schreef pfaf het volgende:
Je kunt ook hier bij WB even langs komen. Gereedschap en aparatuur zat. Misschien mag je 'm zelfs CNC laten frezen.
Computergestuurd.quote:
Zou dat kunnen dan? Dat het daar in hout ingefreesd kan worden ofzo?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 13:24 schreef pfaf het volgende:
[..]
Computergestuurd.
Tekeningetje maken, invoeren en koffie drinken om vervolgens een klaar product af te halen.
Maar wij zijn van metaal. Hout is zo middeleeuwen.
toenet werd er gegild 11 halen 10 betalenquote:Op dinsdag 17 januari 2006 16:57 schreef kroegtijger het volgende:
maar waarom 11 gaten?? een meter is toch 13 dacht ik??(tap altijd door tot het rondje vol is....tel dus eigenlijk nooit
)
moet binnenkorts iets soortgelijks maken....we gaan de vierkante meter bier introduceren.... 169 gaten boren
ah, vandaar...wij komen nooit verder dan 12 halen 11 betalenquote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:06 schreef Troel het volgende:
[..]
toenet werd er gegild 11 halen 10 betalen
Die zie ik geregeld bij ons op de kermis. Vinden ze aan de bar niet leuk...quote:Op dinsdag 17 januari 2006 16:57 schreef kroegtijger het volgende:
maar waarom 11 gaten?? een meter is toch 13 dacht ik??(tap altijd door tot het rondje vol is....tel dus eigenlijk nooit
)
moet binnenkorts iets soortgelijks maken....we gaan de vierkante meter bier introduceren.... 169 gaten boren
Dank je!quote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:15 schreef Duderinnetje het volgende:
Hopelijk is dit niet meer nodig maar toch:
Als je geen zin hebt om TS te helpen, maar je wilt hem louter afzeiken, dan heb je pech. Want daar is K&W niet voor. Al zoekt iemand een vakman om een spijker in een plank te slaan, dan nóg kan hij/zij die vraag hier gewoon stellen. Adviseren hoe hij het eventueel zelf zou kunnen is prima, maar wél op een normale toon.
Het gezeik edit ik weg.
@TS: proost alvast.
Maar als daar bier overheen tieft laten die laagjes los. En je kan er geen logo inkerven.. toch?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:22 schreef _Denker het volgende:
Ik adviseer een plaatje multiplex vanaf 12mm (18 is mooi stevig).
Hey.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:52 schreef Skv het volgende:
[..]
Dank je!
Ik hoop dat pfaf nog ff wat laat horen, want om dat er in te laten vrezen is natuurlijk veel mooier en origineler dan het zelf te doen
Ik heb wat overlegt (ook met Woutey, die hierboven heeft gepost, zit bij mij in de JC), en we gaan 'm toch zelf maken. Later komen iig fotos van hoe het stap voor stap is gegaan
Vanaf 12mm is multiplex (ik werk in een bouwmarkt, het heet geen triplex meer) watervast verlijmd. Met 18mm zit je sowieso safe, dat is vocht(bier)bestendig.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:55 schreef Skv het volgende:
[..]
Maar als daar bier overheen tieft laten die laagjes los. En je kan er geen logo inkerven.. toch?
Of denk ik nu aan triplex
Ah okay, zo.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:56 schreef pfaf het volgende:
[..]
Hey.
Ik weet niet wat ik moet laten horen hoor.
CNC-frezen wil niet met een houten plankje. "Met de hand " frezen zou best wel eens mogen, maar dat zou je zelf even bij de WB-toren moeten vragen, daar ik zelf ook al 4 jaar niet meer in de werkplaats ben geweest.
het probleem is alleen een beetje dat we het zelf ook wel kunnen, maar dan kost het iets meer moeite en 2 tientjes.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 18:26 schreef nonono het volgende:
cnc frezen kan prima in hout
maar tegen de tijd dat jij je tekening in die kut computer hebt staan heeft een beetje meubelmaker het ding al af!
cnc frezen is leuk voor serie productie maar voor one of's is het nutteloos.
triplex en multiplex is tegenwoordig officieel het zelfde (oftwel alle vormen van gelaagd hout plaatmateriaal heet triplex)
ik zou het juist van tripex maken dit is namelijk MINDER vocht gevoelig dan massief hout (krom trekken enzo)
garant plex is nog mooier (uber watervast verlijmt) maar een beetje nutteloos want na 2 a 3 laagjes blanke lak heb je ook nergens last van, en dat beschermt je mooie logo ook nog is.
als je mij een voorbeeld glas levert en een duidelijk voorbeeld van het logo dan maak ik er een voor je die krijg je dan met logo er op geschildert in de lak en klaar voor gebruik voor ¤120.-
een meubelmaker doet het niet voor minder want aan zo'n klein kut klusje is niks te verdienen (het ontwerp bespreken en het hoi dag gebeuren kost hem al bijna meer)
ben jij dus ff blij dat ik pas over 5 maanden ben afgestudeerd
als je er dus echt een wil moet je maar ff een mail sturen onnokonemann AT hetemail
Maar niet bij ons.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 18:26 schreef nonono het volgende:
cnc frezen kan prima in hout
Leuk dat je foto's gaat plaatsen!quote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:52 schreef Skv het volgende:
[..]
Dank je!
Ik hoop dat pfaf nog ff wat laat horen, want om dat er in te laten vrezen is natuurlijk veel mooier en origineler dan het zelf te doen
Ik heb wat overlegt (ook met Woutey, die hierboven heeft gepost, zit bij mij in de JC), en we gaan 'm toch zelf maken. Later komen iig fotos van hoe het stap voor stap is gegaan
Dan Brown gelezen..?quote:Op woensdag 18 januari 2006 03:06 schreef Woutey het volgende:
[afbeelding]
Dit is het logo dat wij in een illustratorfile hebben
we hebben nu het idee om de plank van hout te maken
en er een soort van ruit in het midden, van metaal in te laten frezen.
zou dit cnc mogelijk zijn?
Nee, dat hebben ze toevallig helemaal zelf bedacht...quote:
Wij gebruiken het niet voor commerciele doeleinden.quote:Op woensdag 18 januari 2006 13:22 schreef bankrupcy het volgende:
Er is vast auteursrecht van toepassing op dat logo.
quote:Op woensdag 18 januari 2006 18:03 schreef Duderinnetje het volgende:
(want dan heb ik alleen maar meer werk en ik ben lui ja)
of je leest het topic even...quote:Op zaterdag 21 januari 2006 08:47 schreef Videopac het volgende:
Hint: als je in het midden ook gaten boort, kun je meer bier in 1x meenemen (of met een kleinere diameter volstaan)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |