abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34468046
Als een van de grootste FFVII fans zal ik mijn mening en uitleg geven over Advent Children.
Let wel; deze is bindend en feitelijk.

Toen ik voor het eerst hoorde dat er vervolgen kwamen van FFVII reageerde ik met afschuw.
Een FF hoort geen sequel te hebben, en vooral deel 7 niet. Ik beschouwde ze snel al als 'non existend',
wou er niets van weten. Waar de poep was Squaresoft mee bezig?
Naïeve ik.

Vond de plaatjes uit de film er fantastisch uitzien, maar ik zat telkens met een angst.
FFVII heeft ontzettend veel atmosfeer. Ziel vind ik een beter woord ervoor. Ik verwachtte dat die verloren ging/ ontbrak bij het uitkomen van FF:AC.

Echter.
Twee weken geleden stuitte ik per abuis op een Japanse DVD rip met Nederlandse subs bij een vriend (ook FF fan). Aangezien ik niet aan illegale dvd's en games doe wou ik er niks van weten.
Zowieso koop ik de officele dvd als ie uitkomt (April, Mei?). Hij drukte mij op het hart om toch een stukje te laten zien.
Nou, voorruit dan maar.

Mijn leven is sindsdien veranderd zoals dat eind november 1997 gebeurde.
Ik zal zo weinig mogelijk verklappen.

Ik smeekte na het zien van een scene om een kopietje. Deze heb ik nu 10 dagen in bezit. Film 6 keer bekeken.

Jullie zullen ongetwijfeld verhalen hebben gehoord over het verhaal in AC. Laat ik het simpel stellen.
De film duurt 93 minuten, nooit tijd genoeg om een verhaal te ontvouwen zoals dat in het spel gebeurde in zo 40 uur. AC borduurt verder op bepaalde verhaallijnen uit het spel, waardoor onzettend veel herkenbaar is.

Maak je gewoon geen zorgen over het verhaal, het staat zijn mannetjes en vind dat Square puik werk ermee heeft geleverd.

De CGI.
Verdomme zeg.
Waar gaat dit nog over? Squaresoft is absolute heer en meester over CGI en niemand komt hier mee in de buurt.
Simpel.
Het is simpel weg GILLEN met hoofdletters, dikgedrukt en cursieviteit!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De characters zien er zo fenomenaal uit, ongekend. Heb nog nooit zo lekker ding gezien als Tifa, mijn god zeg

En de muziek!!
Veel nummers uit het spel zijn gebruikt en opnieuw gemaakt waardoor je echt een grote verbondenheid met de fillm krijgt.

Square heeft echt de goede keus gemaakt om een film maken ipv een spel, die, als je eerlijk bent, niet bij zijn voorganger had kunnen meten.

Aan het begin van de film wordt er eventjes terug geblikt op het spel. Nou, zal het toegeven;
tranen in me ogen
Je krijgt echt een gevoel dat je de personages hebt gemist, en na dik 8 lange jaren je ze eindelijk weer terugziet.
Heel vreemd gevoel, kan het niet plaatsen, lijkt net of je je verloren vader na 8 jaar weer terugziet. Je krijgt meteen weer dat oude FFVII gevoel. Aeris's dood in CGI...

Ik benoem deze film alvast film van het jaar...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zal onder even een stukje muziek plaatsen uit de OST. Mensen die de film hebben gezien weten meteen welke scene erachter schuilt

Dit is de FF film die we wilden, geen gezeik met geesten in plantjes ofzo maar keiharde actie met magic, limit breaks summons, humor van de turks, tifa, materia, muziek en animatie's waar je spontaan van klaarkomt...dit......
is het gewoon.

Het is in principe een vervolg, maar ook weer niet. Zie het als een aanvulling op FFVII.
AC moet je ook vooral zien als een film voor de fans, die o zo graag weer iets wilden zijn van Cloud (blijft de ultieme game held) en consorten.

Square, bedankt

http://pspmedia.ign.com/p(...)0041209065803479.jpg

(nogal groot )

Stukje muziek (sorry voor de manier van hosten)

Die muziek Vanaf 02.15

Film is dus wel ok

[ Bericht 1% gewijzigd door Kuraudo.Sutoraifu op 26-01-2006 00:28:37 ]
pi_34468505
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 00:22 schreef Kuraudo.Sutoraifu het volgende:
Als een van de grootste FFVII fans...
Dàt komt in ieder geval heel duidelijk naar voren in je verhaal!

Ik ben toch zéér benieuwd naar deze film. Kopen doe ik 'm sowieso. Zou ook mooi zijn als er naast de UMD en DVD versie ook een BD-video versie van komt later dit jaar.
pi_34468641
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 00:41 schreef P-Style het volgende:
Dàt komt in ieder geval heel duidelijk naar voren in je verhaal!
Om over de nickname maar te zwijgen.
  donderdag 26 januari 2006 @ 10:13:51 #254
132645 BtjeFlauw
Mijn eitje is een...
pi_34472989
quote:
Als een... ontzettend lange lap tekst.... dus wel ok
Mooie recensie! Ik kan dan ook zeggen dat ik het er roerend mee eens ben.
Met een korreltje zout soms best te pruimen!
In 2006 lees ik minder spoilertags!
  donderdag 26 januari 2006 @ 10:20:57 #255
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_34473145
Dat AC stuk Net alles gelezen want ik moet hem nog zien......
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_34473425
Goede review inderdaad! Ben nu toch wel benieuwd
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_34473427
quote:

Stukje muziek (sorry voor de manier van hosten)

Die muziek Vanaf 02.15
Echt, raad jullie aan om toch even te downen, het spijt me
En zet je boxen hard

Beste OST van het jaar naast SOTC.

[ Bericht 6% gewijzigd door Kuraudo.Sutoraifu op 26-01-2006 11:12:37 ]
  donderdag 26 januari 2006 @ 10:39:32 #258
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_34473571
Ik wil het niet lezen en ik wil het niet horen Wanneer komt die godvergeten DVD nou in Europa uit
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_34473629
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 10:39 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik wil het niet lezen en ik wil het niet horen Wanneer komt die godvergeten DVD nou in Europa uit
Play heeft hem op 20-2 staan.

http://www.play.com/play247.asp?pa=srmr&page=title&r=R2&title=815345
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_34474062
ik vond advent children dus ook fantastisch!
Al die herkenningen, super animaties, en heerlijke sfeer!
  donderdag 26 januari 2006 @ 11:09:14 #261
132645 BtjeFlauw
Mijn eitje is een...
pi_34474358
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 10:41 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Play heeft hem op 20-2 staan.

http://www.play.com/play247.asp?pa=srmr&page=title&r=R2&title=815345
13 april toch pas? Bol.com
Met een korreltje zout soms best te pruimen!
In 2006 lees ik minder spoilertags!
pi_34474444
Hij komt (als het meezit) in de 4de of 5de maand
pi_34475001
Kijk dat iedereen hem origineel wil hebben dat snap ik, mijn pre-order staat ook alweer een eeuwigheid..
Maar dat mensen zo'n brakke XviD gaan kijkn .

De dag na de 'BiEN' -dvdrip was er al een echte DVDR uit.
Weliswaar Japanse subs, maar met een beetje IFO-editten kon je de eng-fansubs er gewoon aan toevoegen.

Heerlijke film overigens
pi_34475479
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 11:29 schreef InsertCredit het volgende:
Kijk dat iedereen hem origineel wil hebben dat snap ik, mijn pre-order staat ook alweer een eeuwigheid..
Maar dat mensen zo'n brakke XviD gaan kijkn .

De dag na de 'BiEN' -dvdrip was er al een echte DVDR uit.
Weliswaar Japanse subs, maar met een beetje IFO-editten kon je de eng-fansubs er gewoon aan toevoegen.

Heerlijke film overigens
Ik heb geen xvid zitten kijken, gewoon de japanse dvd met nederlandse fan subs. Die aardig klopte, misschien niet 100%, maar voldoende voor de komende maanden
pi_34477485
Ik blijf het een grote teleurstelling vinden, maar toch leuk om te zien dat er ook mensen zijn die er echt van genieten .
pi_34477679
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:49 schreef H.Flick het volgende:
Ik blijf het een grote teleurstelling vinden, maar toch leuk om te zien dat er ook mensen zijn die er echt van genieten .
Why? Explain yourself
pi_34477784
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:55 schreef Kuraudo.Sutoraifu het volgende:

[..]

Why? Explain yourself
Het enige leuke was het herkennen van de limit breaks en het weerzien met de personages. Verder sloeg het verhaal helemaal nergens op, vond ik het suf dat Sephiroth opeens weer terug was en ging het veel te veel om de actie.

Ik snap ook wel dat je in een relatief korte film niet zo'n uitgebreid verhaal kunt vertellen als in de game, maar daarom had ik ook liever gezien dat ze heel die film niet hadden gemaakt.
pi_34478392
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:58 schreef H.Flick het volgende:

[..]

Het enige leuke was het herkennen van de limit breaks en het weerzien met de personages. Verder sloeg het verhaal helemaal nergens op, vond ik het suf dat Sephiroth opeens weer terug was en ging het veel te veel om de actie.

Ik snap ook wel dat je in een relatief korte film niet zo'n uitgebreid verhaal kunt vertellen als in de game, maar daarom had ik ook liever gezien dat ze heel die film niet hadden gemaakt.
Nergens op sloeg? Vond het in de FFVII wereld heel erg..hoe zeg ik dat....
making sense.
SPOILER
pi_34478489
Ik snapte het verhaal wel, maar het had van mij allemaal niet gehoeven. Ik vond het einde van FFVII juist prachtig. 500 jaar later, alleen RedXIII en zijn kinderen. Je kon nog blijven speculeren over wat er nou precies gebeurde met Holy en Meteor... dat is nu allemaal weg.
pi_34478595
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:18 schreef H.Flick het volgende:
Ik snapte het verhaal wel, maar het had van mij allemaal niet gehoeven. Ik vond het einde van FFVII juist prachtig. 500 jaar later, alleen RedXIII en zijn kinderen. Je kon nog blijven speculeren over wat er nou precies gebeurde met Holy en Meteor... dat is nu allemaal weg.
Ben ik het gedeeltelijk ook mee eens. En daar was ik dan in de eerste instantie bang voor.
Zoals ik al eerder zei is de keuze voor een film ipv een game een uitstekende keuze geweest van Vierkantzacht Eniks. Je kan het los van elkaar zien. Het is een fan movie zoals op veel internationale forums het wordt beschreven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kuraudo.Sutoraifu op 26-01-2006 13:28:17 ]
pi_34479909
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 12:58 schreef H.Flick het volgende:
Verder sloeg het verhaal helemaal nergens op...
Weet je... Èigenlijk hè... als je FFVII (het spel) helemaal gaat uitpluizen, analiseren en kritisch gaat bekijken, dan slaat dat verhaal óók nergens op!
pi_34480831
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:57 schreef P-Style het volgende:

[..]

Weet je... Èigenlijk hè... als je FFVII (het spel) helemaal gaat uitpluizen, analiseren en kritisch gaat bekijken, dan slaat dat verhaal óók nergens op!
Klopt. Maar dat is het punt niet .
  donderdag 26 januari 2006 @ 14:38:32 #273
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_34481393
wou even melden dat ik over enkele dagen

Star Ocean + Bonus Dvd met FF12 trailer binnenkrijg

Ben benieuwd wat ik ervan kan verwachten

Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
pi_34481445
Het schijnt wel leuk te zijn, als je het battle systeem trekt... ik kon het niet aan.
  donderdag 26 januari 2006 @ 14:44:11 #275
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_34481589
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 14:39 schreef H.Flick het volgende:
Het schijnt wel leuk te zijn, als je het battle systeem trekt... ik kon het niet aan.
ach zolang het me maar bezig houdt tot april
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')