Als een van de grootste FFVII fans zal ik mijn mening en uitleg geven over Advent Children.
Let wel; deze is bindend en feitelijk.
Toen ik voor het eerst hoorde dat er vervolgen kwamen van FFVII reageerde ik met afschuw.
Een FF hoort geen sequel te hebben, en vooral deel 7 niet. Ik beschouwde ze snel al als 'non existend',
wou er niets van weten. Waar de poep was Squaresoft mee bezig?
Naïeve ik.
Vond de plaatjes uit de film er fantastisch uitzien, maar ik zat telkens met een angst.
FFVII heeft ontzettend veel atmosfeer. Ziel vind ik een beter woord ervoor. Ik verwachtte dat die verloren ging/ ontbrak bij het uitkomen van FF:AC.
Echter.
Twee weken geleden stuitte ik per abuis op een Japanse DVD rip met Nederlandse subs bij een vriend (ook FF fan). Aangezien ik niet aan illegale dvd's en games doe wou ik er niks van weten.
Zowieso koop ik de officele dvd als ie uitkomt (April, Mei?). Hij drukte mij op het hart om toch een stukje te laten zien.
Nou, voorruit dan maar.
Mijn leven is sindsdien veranderd zoals dat eind november 1997 gebeurde.
Ik zal zo weinig mogelijk verklappen.
Ik smeekte na het zien van een scene om een kopietje. Deze heb ik nu 10 dagen in bezit. Film 6 keer bekeken.
Jullie zullen ongetwijfeld verhalen hebben gehoord over het verhaal in AC. Laat ik het simpel stellen.
De film duurt 93 minuten, nooit tijd genoeg om een verhaal te ontvouwen zoals dat in het spel gebeurde in zo 40 uur. AC borduurt verder op bepaalde verhaallijnen uit het spel, waardoor onzettend veel herkenbaar is.
Maak je gewoon geen zorgen over het verhaal, het staat zijn mannetjes en vind dat Square puik werk ermee heeft geleverd.
De CGI.
Verdomme zeg.
Waar gaat dit nog over? Squaresoft is absolute heer en meester over CGI en niemand komt hier mee in de buurt.
Simpel.
Het is simpel weg
GILLEN met hoofdletters, dikgedrukt en cursieviteit!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De characters zien er zo fenomenaal uit, ongekend. Heb nog nooit zo lekker ding gezien als Tifa, mijn god zeg
![]()
En de muziek!!
![]()
Veel nummers uit het spel zijn gebruikt en opnieuw gemaakt waardoor je echt een grote verbondenheid met de fillm krijgt.
Square heeft echt de goede keus gemaakt om een film maken ipv een spel, die, als je eerlijk bent, niet bij zijn voorganger had kunnen meten.
Aan het begin van de film wordt er eventjes terug geblikt op het spel. Nou, zal het toegeven;
tranen in me ogen
![]()
Je krijgt echt een gevoel dat je de personages hebt gemist, en na dik 8 lange jaren je ze eindelijk weer terugziet.
Heel vreemd gevoel, kan het niet plaatsen, lijkt net of je je verloren vader na 8 jaar weer terugziet. Je krijgt meteen weer dat oude FFVII gevoel. Aeris's dood in CGI...
![]()
Ik benoem deze film alvast film van het jaar...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zal onder even een stukje muziek plaatsen uit de OST. Mensen die de film hebben gezien weten meteen welke scene erachter schuilt
![]()
Dit is de FF film die we wilden, geen gezeik met geesten in plantjes ofzo maar keiharde actie met magic, limit breaks summons, humor van de turks, tifa, materia, muziek en animatie's waar je spontaan van klaarkomt...dit......
is het gewoon.
Het is in principe een vervolg, maar ook weer niet. Zie het als een aanvulling op FFVII.
AC moet je ook vooral zien als een film voor de fans, die o zo graag weer iets wilden zijn van Cloud (blijft de ultieme game held) en consorten.
Square, bedankt
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
http://pspmedia.ign.com/p(...)0041209065803479.jpg(nogal groot
![]()
)
Stukje muziek (sorry voor de manier van hosten) Die muziek
![]()
Vanaf 02.15
Film is dus wel ok
[ Bericht 1% gewijzigd door Kuraudo.Sutoraifu op 26-01-2006 00:28:37 ]
Strolie75
De reisGijs
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 10:39 schreef Notorious_Roy het volgende:Ik wil het niet lezen en ik wil het niet horen
![]()
Wanneer komt die godvergeten DVD nou in Europa uit
![]()
Play heeft hem op 20-2 staan.
http://www.play.com/play247.asp?pa=srmr&page=title&r=R2&title=815345
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
BtjeFlauw
Mijn eitje is een...
quote:
13 april toch pas?
Bol.com
Met een korreltje zout soms best te pruimen!
In 2006 lees ik minder spoilertags!