abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34172520
En als je hem smiddags die koek niet geeft? Dat ben ik nu bij Jans aan het doen en dat lijkt af en toe te werken. Die kan gelukkig iets meer hebben als Tom.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 17 januari 2006 @ 20:15:11 #102
30488 coolbabe
My little pwny
pi_34172749
Als ik hem die koek niet geef ben ik bang dat hij `s avonds ook niet wil eten en dan helemaal te kort komt. Hij heeft niet zoveel speling anders was ik een stuk makkelijker geweest.
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_34172854
Wat moeilijk. Ik zou er als ik jou was eens op een CB over praten en vragen naar iemand met ervaring met dit probleem.
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 17 januari 2006 @ 20:20:44 #104
30488 coolbabe
My little pwny
pi_34173038
Verder dan 'je moet van het eten geen machtsstrijd maken want die ga je verliezen' zijn ze hier nog nooit gekomen. Ik kijk het wel een tijdje aan hoe het gaat, en anders gaan we vanaf stap 1 opnieuw beginnen met voeding. Hij krijgt zijn eten ook nog helemaal glad gepureerd namelijk, of grove stukken uit de vuist. Als je hem iets voert waar stukjes of sliertjes in zitten gooit hij zijn kont al tegen de krib.
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_34173296
Maar je kan toch op een CB vragen naar iemand die er verstand van heeft of via je huisarts.
En voeren jullie Tom nog. Misschien hem zelf laten doen.
Moeilijk hoor. Jans zegt ook bij voorbaat al Bah. Ze meot van ons in ieder geval 1 hap proeven. Soms vor een toetje wil ze nog wel eens eten. Maar toetjes hebben we niet altijd. En ik vind dat ze ook moet leren eten zonder dat er iets tegenover staat. Maar zover zijn we hier dus ook nog niet
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 17 januari 2006 @ 20:29:23 #106
30488 coolbabe
My little pwny
pi_34173472
Hij mag van ons altijd zelf eten, zelfs zijn eigen brood smeren. Helaas gebruikt hij het dan alleen om mee te kleien of gooien Vandaar dat we hem helpen met eten.
Ik moet binnenkort weer naar het cb, misschien maar eens vragen naar iemand die er verstand van heeft ja
pi_34173676
Dat van die machtstrijd niet aangaan hoor ik ook altijd. Maar dat lijkt me bij iemand die al zo slank is dus heel moeilijk. Vooral om je zorgen niet over te brengen. Want dat is ook zoiets. Je moet proberen niet te laten blijken dat je er mee zit als hij niet eet. Want dat is die strijd dus al. Maar ik denk dat je die angst toch wel overbrengt. Zou ik wel hebben als Jans niet zo'n speknek was.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_34173745
Je moet mij eens uitleggen hoe een kindje van bijna 1.5 jr is zo snel iets aanleert
dat aanleren is zo erg nog niet maar het terug afleren.

hij steekt tegewoordig zijn vinger lekker diep in de keel en meneer kokhalst dat geluidje hoor ik dus nu bijna een hele dag en vanavond was het het ergst, alsof hij ergens is stikte
ik gelijk kijken in zijn keeltje maar kon niets vinden
Zjion eten kon het niet zijn want dat was vermalen.
Marco was niet Thuis dus ik naar de buren eenmaal daar stopte Thijs ermee.......

sorry dat het er nogal boos op staat lijkt het wel
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_34174213
Hoe gaat het nu met Jayden Knor?

Vervelend Bar, geen idee..

Coolbabe, kan hij niet heel gevoelig zijn in zijn mond? Dat hij bepaalde texturen vervelend vindt aanvoelen en dan niet wil eten en/of kokhalst (net zoals sommige mensen niet tegen de merkjes in kleding kunnen en die er altijd uitknippen)? Hier staat een stukje daarover, komt ook wel voor bij dingen als autisme en hoogbegaafdheid. Op internet wordt dan sensorische integratiebehandeling door een logopedist aangeraden, maar misschien is dat nog wat overdreven.
Helpt het als je zijn eten in zo'n bordje met drie vakken doet, zodat alles netjes van elkaar gescheiden ligt en opgegeten kan worden?

[ Bericht 11% gewijzigd door poemojn op 17-01-2006 20:50:55 ]
pi_34174874
Coolbabe het klinkt heel bekend wat je zegt. Djen deed dat dus ook.
Ik ben de machtstrijd aan gegaan met als gevolg dat het eten bij haar nu helemaal een ramp is geworden. Ze eet bijna niks, weegt net 32 kilo, is verschrikkelijk mager en voelt zich snel moe en misselijk. Ik heb alles gedaan, maar vooral haar gedwongen en ik ben bang dat dat dus juist het verkeerde is geweest. Idd snoep gaat er zo in, maar brood en warm eten met geen mogelijkheid.
Ik heb het letterlijk er in gepropt op een gegeven moment omdat ik zo bezorgd was, de HA zegt nu heel droog: Dat had u niet moeten, negeren is het beste en dan ook geen snoep geven, hoe ze ook zeurt, krijst of andere dingen uithaald.
pi_34174917
Poemojn, maar Tom eet koek, drinkt melk, eet brood enz. Tis vooral zijn prakkie. Zoals bij veel van die peuters
Het voelt heerlijk!!!!
pi_34175007
Ja, maar dat is dan toch juist geen combinatie van texturen? Of eet hij Bollino-vla bijv. wel?
pi_34175099
Maar gepureerd eten is dat toch ook niet en dat eet hij ook niet.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_34175232
Ik ging hier op af eigenlijk maar misschien is dit niet het hele verhaal
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 20:20 schreef coolbabe het volgende:
Hij krijgt zijn eten ook nog helemaal glad gepureerd namelijk, of grove stukken uit de vuist. Als je hem iets voert waar stukjes of sliertjes in zitten gooit hij zijn kont al tegen de krib.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 21:14:28 #115
24188 Belana
kloon van belana
pi_34175635
coolbabe, wat vreselijk moeilijk zeg! In veel gevallen gaat het heus wel op dat je er geen gevecht van moet maken enzo, maar hier ga je je echt zorgen bij maken, en terecht denk ik. Ik heb absoluut geen idee wat je zou kunnen doen helaas, maar ik zou het zeker weer aankaarten bij het cb en de huisarts ofzo? Hoeveel kan zo'n kind hebben? sterkte!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 17 januari 2006 @ 21:15:55 #116
30488 coolbabe
My little pwny
pi_34175705
zijn prakkie glad gepureerd eet hij wel redelijk, maar soep niet. Glad met brokken gaat dus fout. Klinkt wel interessant wat jij zegt Poemojn, eens kijken naar die link
pi_34176234
echt heel moeilijk inderdaad coolbabe. en makkelijker gezegd dan gedaan, dat 'geen strijd van maken'. piet houdt ook niet zo van stukjes enzo in z'n eten, die kan ook heel snel alles weer uitpruttelen als hij ook maar enigszins denkt dat er misschien iets vies' bij zit. bovendien weigert ie vaak al zonder ook maar iets geproefd te hebben, gewoon op basis van hoe het eruit ziet (en vooral: hoe zijn pet staat). maar die krijgt over 't algemeen toch nog wel genoeg binnen en weegt ook gewoon genoeg voor z'n lengte, dan is 't makkelijker om me er bij neer te leggen als hij van die dagen heeft dat ie weinig eet. (en dan nog kan ik soms uit m'n vel springen als ie zo raar nukkig doet met eten, het is gewoon zo'n 'gevoelig' onderwerp voor ouders). ik weet wel van een vriendin van me dat haar dochter ook echt heel lang vreselijk weinig at op een dag. dan was ze al blij als er een liga in was gegaan! toch heeft zij zo veel mogelijk volgehouden om er totaal geen punt van te maken en dat heeft uiteindelijk wel gewerkt. althans, het is nog steeds geen grote eter, maar 't is geen issue meer ofzo. en 't meisje was ook erg dun destijds maar had over 't algemeen toch voldoende energie. waar ze 't vandaan haalde, geen idee!
  Jubileum moderator dinsdag 17 januari 2006 @ 21:45:05 #118
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_34177030
Laatst ergens anders had ik ook al zo'n discussie over avondeten. Het blijft een heikele kwestie hoor met die kleintjes. Zo eten ze nog alles "hmmm lekker andijvie" en zo ineens is het drama met eten.
Onvoorstelbaar gewoon.
Misschien iets voor een apart topic? Weet je wat, ik open hem gewoon...

Avondetenleed met eigenwijze kinderen...
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 18 januari 2006 @ 18:21:30 #119
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_34209753
Maria heeft vandaag al drie keer een paar stapjes los gezet! 2 stapjes, 3 stapjes, 1.5 stapje..! Woei, knap!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_34209867
Maria wat goed
pi_34210969
Maria, supergoed
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 18 januari 2006 @ 19:35:38 #122
24188 Belana
kloon van belana
pi_34212562
Maria
stormy waters...
sailin'
  Jubileum moderator woensdag 18 januari 2006 @ 20:12:10 #123
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_34214105
Maria Foto's!!!

Ik bracht net Iris naar bed en na een heleboel geknuffel zei ik "welterusten moppie" klinkt er ineens verontwaardigd onder het dekbed vandaan "heee ikke niette moppie, ikke gewoon Iris"
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_34214486
Wat goed van Maria

Iris

Coolbabe, sterkte met het (niet) eten van Tom!
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  woensdag 18 januari 2006 @ 20:57:19 #125
30488 coolbabe
My little pwny
pi_34216114
Maria! Wat goehoed!
Dank je wel beefcake
  woensdag 18 januari 2006 @ 21:00:21 #126
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_34216273
Ja Maria daar ga je goed!!!!!!

En Iris lekker bijdehand

Hoe doen jullie dat met dingen tussendoor eten en drinken bij kinderen? Gewoon in de hand? Of op de bank of aan tafel? Ik weet niet zo goed wat ik wil doen, bij de oppas krijgt ze alles aan tafel. Het is soms zo gevaarlijk vind ik als ze overal maar mee rondlopen. Of is dat overdreven?
pi_34216700
Dylan krijgt zijn beker aan de salontafel en ik heb ook liever niet dat hij ermee rondloopt. Ik probeer hem nu aan te leren dat hij aan tafel stilstaat om te drinken en als hij klaar is de beker weer terugzet. Zelfde met een bakje fruit, rozijntjes e.d.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_34216786
Djulian krijgt het meestal in zijn hand en dan gaat hij zelf op de grond zitten of op de bank. En kan me best voorstellen dat je het gevaarlijk vind, zo'n drinkbeker lijkt me lekker als je valt en het is dat hij echt gaat zitten dan, maar als hij gaat lopen dan krijgt hij het in de box tot de beker leeg is en dat weet hij.

Overigens was er een reklame op tv van de c1000 geloof ik met hoera hoera hoera er in, Djulian kijkt naar de tv, gooit zijn armen omhoog en roept: oera oera oera
pi_34217209
Ik werk met kinderen in de dreumes leeftijd (anderhalf tot 2½) en ook vaak te maken met kinderen die niet willen eten. Ergens kun je zeggen: Ach, als het kind honger heeft eet ie vanzelf wel,zolang ze maar drinken. Maar ik snap ook de bezorgdheid, vooral als het een langere periode duurt. Maar maak er vooral geen strijd van, want vaak levert het niks op.
Wat kan helpen is om het eten ''leuk'' te maken. Dus als je mee eet met je kind, dat je dan ''overdreven'''gaat doen ''Mmm...dat is lekker zeg! Ik neem nog een hapje, jij ook, dan gaan we samen een hap nemen tegelijk?'' En als ze dat dan doen toejuichen of applaus geven. Vaak helpt dat wel.
Back in business.
  woensdag 18 januari 2006 @ 21:18:41 #130
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_34217329
Ja ik ben altijd bang dat ze er op valt en die beker dat omhoog klapt ofzo (mijn nichtje dronk vroeger uit een bidon toen mijn neefje per ongeluk een voetbal van onder er tegenaan schopte ai ai ai) Ik weet niet wat het is, toen ze niet liep mocht ze wel wat. Maar misschien is even zitten en eten en drinken beter. Ze heeft wel altijd een beker water op het kastje staan die ze zelf pakt en weer terug zet. Bij de oppas leert ze ook die bekers niet et laten slingeren (anders zoekt ze zich rot met al die kinderen) Ik voel me gewoon zo'n tut dan soms. Maar het is eigenlijk niet slecht, misschien ook betere controle over niet te veel snoepen enzo.

Ik vond vanmorgen muesli onderin mijn koffie dat speelt ook wel een beetje mee

[ Bericht 1% gewijzigd door Luchtbel op 18-01-2006 21:37:44 ]
  † In Memoriam † woensdag 18 januari 2006 @ 21:32:17 #131
37843 lady-wrb
kortaf
pi_34218190
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 21:00 schreef Luchtbel het volgende:
Ja Maria daar ga je goed!!!!!!

En Iris lekker bijdehand

Hoe doen jullie dat met dingen tussendoor eten en drinken bij kinderen? Gewoon in de hand? Of op de bank of aan tafel? Ik weet niet zo goed wat ik wil doen, bij de oppas krijgt ze alles aan tafel. Het is soms zo gevaarlijk vind ik als ze overal maar mee rondlopen. Of is dat overdreven?
t is niet alleen gevaarlijk, maar ook onoverzichtelijk.
ik vind rondlopen met bekers ook niks en het is hier nu nog steeds verboden om bekers mee de huiskamer uit te nemen. t is wel eens gebeurd dat er stiekem een beker chocolademelk mee naar boven ging, die toen omgingl in MIJN bed.
en door het hele huis je afwas moeten verzamelen vind ik ook heel vervelend.
voor de rest krijgt luca nog steeds zijn drinken in plastic bekers en nooit in glas. koekjes moeten op een plaats opgegeten worden, maakt niet uit waar, maar dr wordt niet mee gelopen. (nou blieft meneer nauwelijks koekjes, hij lust alleen lange vingers en bokkenpootjes )
en meestal wordt het als je op bezoek bent erg gewaardeerd als je kind het koekje netjes aan tafel opeet en er niet de hele kamer mee onderkruimelt. vooral oudere mensen zien dat als teken van goede opvoeding heb ik gemerkt
  woensdag 18 januari 2006 @ 21:37:06 #132
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_34218496
Ik heb er gewoon een hekel aan om al die koekjes/broodjes/vul maar in zooi overal en nergens op te moeten ruimen . Zeker nu er nog 1 rond gaat wandelen.
Dus hier wordt gewoon aan tafel gegeten/gedronken, uit veiligheidsoogpunt, maar ook uit Mama oogpunt .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  woensdag 18 januari 2006 @ 22:18:47 #133
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_34220728
Maria wat knap!!!

Bij ons mogen ze geen eten en drinken mee naar boven nemen. Ik heb geen zin in koekkruimels in bed of een beker drinken die over een toetsenbord heenvalt. En beneden moeten ze hun broodje en yoki aan de eettafel opeten/opdrinken. Een koek mag bij de tv, maar dan wel met een bakje eronder. Het wordt anders zó'n kruimelzooi. Tussendoor drinken mag wel in de woonkamer hoor, maar ik wil dat ze ontbijten, lunchen en avondeten aan de eettafel.
  † In Memoriam † woensdag 18 januari 2006 @ 22:25:41 #134
7074 moussy
kuttekop
pi_34221104

Maaltijden moeten aan tafel en voor de rest mogen ze niet lopen en eten of drinken te gelijk. Gelukkig ben ik gezegend met 2 wandelende vuilnisbakkies.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_34222782
Hier ook aan tafel eten. Soms aan de kleine salontafel met het ontbijt. Op hun eigen kleine ikea stoeltjes. S'avonds altijd aan de grote tafel, en smiddags ook aan 1 van de tafels (pffff waarom moet ik nou altijd die details erin gooien ver de tafels, alsof dat er wat toe doet ) Drinken moeten ze van mij altijd op een stoeltje doen. Niet vanwege veiligheid eigenlijk. Meer voor omstoten en omdat ik het geen gezicht vind om met zo'n beker de hele kamer door te leuren. Op schoot mag ook. Een koekje eten is ook zitten. Hoeft niks onder ofzo, maar gewoon zitten. Dan hoef ik niet met mijn kruimeldief het hele huis door Ik vind ook dat ze moeten genieten van hun moment. En al spelende eten en drinken doe je dat minder.
Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 18 januari 2006 @ 23:27:44 #136
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_34223998
Nou ja een beetje kruimels bij een ander kan me eigenlijk niks schelen maar ik heb wel een hekel aan opruimen thuis dus misschien is het wel goed. Ik voelde me echt zo'n zeikerd. We eten eigenlijk altijd alles aan tafel maar soms kreeg ze wel eens wat lekkers gewoon. Maar ja toen zat ze alleen maar rustig, nu is ze hartstikke wild.
pi_34230790
De HA vond moussy's tip de beste, weg met de spijkerbroeken, ribbroeken en schurende bovenkleding. voorlopig alleen maar zachte kleding, en insmeren met een smeerseltje van haar dan moet het beter gaan en dan als het over is weer eens gaan proberen met wat broeken, maar niet iedere dag. Zodra het de kop op steekt weer terug na de joggingbroeken.

(ow en als het erger wordt of aanhoudt ondanks de zachte stoffen en creme ook terug)
  † In Memoriam † donderdag 19 januari 2006 @ 09:15:29 #138
7074 moussy
kuttekop
pi_34231197
Knor, Cas krijgt alleen nog maar een andere broek dan joggingbroek aan als we weg moeten. Voor de rest loopt ie ook vaak zonder broek rond.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_34231593
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 09:15 schreef moussy het volgende:
Knor, Cas krijgt alleen nog maar een andere broek dan joggingbroek aan als we weg moeten. Voor de rest loopt ie ook vaak zonder broek rond.
ja zoiets opperde wij ook al, ander ideetje wat ik nog wil gaan proberen (als alles ooit weer eens is uitgepakt) om dunne spijkerbroeken te maken met aan de binnenkant gewoon een stukkie tricot of dikkere zachte stof afhankelijk voor welk seizoen. dat kan evt bij rib ook, en ook bij gekochte broeken, zodat in elk geval van af halverwege bovenbeen tot kuit andere stof tegen zijn huid aan zit/schuurt als de oorspronkelijke stof
  donderdag 19 januari 2006 @ 09:47:46 #140
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_34231829
Nou jaaaaaa, ik mis alles zo!!!!!!
Maria meisje, wat gaaf! Wat knap! Wat goed! Wat lief!
Dit vraagt om nadere toelichting Sugar..... dus als ik me heb aangekleed hangt deze blije oerolganger bij je aan de telefoon! ja ja, ook hier goed nieuws...!!!!
  donderdag 19 januari 2006 @ 10:22:04 #141
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34232656
Maria!

Knor, op zich is dat wel een idee om er stukjes stof tussen te zetten, maar ik vraag me af of dat gaat helpen, het blijft dan op zich nog steeds wel dikke stugge stof die snel schuurt. Maar goed, het is het proberen waard iig.
pi_34232660
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 09:47 schreef renzell het volgende:
ja ja, ook hier goed nieuws...!!!!

[ Bericht 2% gewijzigd door snoopy op 19-01-2006 10:34:14 ]
  donderdag 19 januari 2006 @ 10:29:49 #143
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34232870
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 10:22 schreef snoopy het volgende:
Ja, dat zag ik ook, maar ik durfde niets te zeggen.
pi_34232900
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 10:29 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, dat zag ik ook, maar ik durfde niets te zeggen.
Ik ben dus de enige niet doordenker
Ik dacht namelijk aan of een fiets of dat haar vriend zijn rug een stukje beter was
  donderdag 19 januari 2006 @ 10:34:31 #145
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_34233010
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 10:30 schreef Anitra het volgende:
Ik ben dus de enige niet doordenker
Ik dacht namelijk aan of een fiets of dat haar vriend zijn rug een stukje beter was
Ik denk dat ze dat hier ook wel zou vertellen (of misschien niet dit topic, maar ergens in OUD). Ik dacht eerder aan dat ze zwanger is ofzow
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 19 januari 2006 @ 10:34:33 #146
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_34233012
Mensen, mensen, dat gaat over Oerol! Mutsen. Richt de ogen nou maar weer gewoon op BE.
Geweldig, rens!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 19 januari 2006 @ 10:40:21 #147
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34233180
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 10:34 schreef Sugar het volgende:
Mensen, mensen, dat gaat over Oerol! Mutsen. Richt de ogen nou maar weer gewoon op BE.
Geweldig, rens!
Ow...
Nou eh... veel plezier dan maar he...
pi_34233185
quote:
Mensen, mensen, dat gaat over Oerol! Mutsen.
Ik zei toch niks?
pi_34233382
quote:
Geweldig, rens!
Dat is ook leuk

* Anitra kijkt BE maar aan dan
  donderdag 19 januari 2006 @ 11:07:53 #150
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_34233910
Ha ha, ik ben ff beneden en zie dat ik een hele schok ontketend heb.
Oerol is ook leuk!!!!!
Ik mag daar een theatervoorstelling maken dit jaar. Dat wilde ik al heel lang heel erg graag en het betekent dat ik waarschijnlijk half mei tot eind juni op Terschelling zit werk en woon. Geen baby's dus, maar tof werk!!!!! Ben heel erg blij!!!!!!
Maarre.... dit is geheel en al off-topic, dusseh.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')