Je ouders hun kinderwens is wel uitgekomen lijkt mijquote:Op maandag 16 januari 2006 12:30 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik wil later als ik groot ben ook kinderenNee, zou dat dus best willen. En mijn ouders volgens mij ook wel.
Yep, en ik ben nog ook een beetje kind ook. Ze zeggen dat je het kind zijn van jezelf nooit moet verliezen.quote:Op maandag 16 januari 2006 12:41 schreef Bastard het volgende:
[..]
Je ouders hun kinderwens is wel uitgekomen lijkt mij
Nee, maar de kracht van de wens does the trickquote:Op maandag 16 januari 2006 14:46 schreef sararaats het volgende:
gaat wel heel snel
zouden wensen echt uitkomen als je een vallende ster hebt gezien?
quote:Op maandag 16 januari 2006 14:50 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nee, maar de kracht van de wens does the trick
dus als ik een piano wens, valt die dan zomaar door het plafond?quote:Op maandag 16 januari 2006 14:50 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nee, maar de kracht van de wens does the trick
omg blij dat ik nooit hoef te bevallenquote:Op maandag 16 januari 2006 15:21 schreef nokwanda het volgende:
Eventjes terugkomend op de vorige ouwehoer...
@MirageZo duidelijk was dat hier anders helemaal niet. Ween? Niks van gemerkt de eerste tijd. En heel erg veel harde buiken waren er al vanaf de 6de maand.
Ingedaald met 30 weken ongeveer. En toen sijpelde gewoon heel langzaam het vruchtwater weg. Ik had wel weeen gehad blijkbaar. Maar het voelde voor mij niet anders dan een stevige menstruatiepijn. En omdat ik midden in mijn verhuizing zat en overdag zoveel deed om het allemaal klaar te krijgen voor de beep zoui komen dacht ik niet eens aan weeen maar meer aan wat overbelasting.
Maar het was toch echt zo. Dat bleek natuurlijk weer net midden in de nacht
niet te hopen voor jequote:Op maandag 16 januari 2006 15:23 schreef sararaats het volgende:
[..]
dus als ik een piano wens, valt die dan zomaar door het plafond?
was bij wijze van sprekenquote:
Nou ja sus je met de gedachte dat altijd ergens wel een ster valt danquote:Op maandag 16 januari 2006 15:26 schreef sararaats het volgende:
[..]
was bij wijze van spreken
sinds ik verhuisd ben, heb ik bijna geen vallende sterren gezien
ik weet nooit wanneer ze vallen
hehehe nee hoorquote:Op maandag 16 januari 2006 15:32 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nou ja sus je met de gedachte dat altijd ergens wel een ster valt dan
Veel stadlicht dus waar je bent gaan wonen begrijp ik?
Ik blijf maar koffie drinken. Ben continu aan de koffie. Maar ik merk er niets meer van. Ik ben immuun ervoor gewordenquote:Op maandag 16 januari 2006 14:31 schreef Bastard het volgende:
JIj hebt toch helemaal geen koffie nodig vlgs mij
Probeer eens decaff
Vallende sterren weet je nooit wanneer ze vallen. Tenzij er een sterrenregen voorspeld is geworden, dan kun je de pret niet opquote:Op maandag 16 januari 2006 15:26 schreef sararaats het volgende:
[..]
was bij wijze van spreken
sinds ik verhuisd ben, heb ik bijna geen vallende sterren gezien
ik weet nooit wanneer ze vallen
sssst... dat soort dingen mag je niet hardop zeggen.quote:Op maandag 16 januari 2006 15:21 schreef nokwanda het volgende:
Eventjes terugkomend op de vorige ouwehoer...
@MirageZo duidelijk was dat hier anders helemaal niet. Ween? Niks van gemerkt de eerste tijd. En heel erg veel harde buiken waren er al vanaf de 6de maand.
Ingedaald met 30 weken ongeveer. En toen sijpelde gewoon heel langzaam het vruchtwater weg. Ik had wel weeen gehad blijkbaar. Maar het voelde voor mij niet anders dan een stevige menstruatiepijn. En omdat ik midden in mijn verhuizing zat en overdag zoveel deed om het allemaal klaar te krijgen voor de beep zoui komen dacht ik niet eens aan weeen maar meer aan wat overbelasting.
Maar het was toch echt zo. Dat bleek natuurlijk weer net midden in de nacht
Mag ik dat in twijfel trekkenquote:Op maandag 16 januari 2006 15:42 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Ik blijf maar koffie drinken. Ben continu aan de koffie. Maar ik merk er niets meer van. Ik ben immuun ervoor geworden
Zeker mag datquote:
quote:Op maandag 16 januari 2006 16:04 schreef Mirage het volgende:
[..]
sssst... dat soort dingen mag je niet hardop zeggen.
Dan gaat mijn vent flippen.
Als hij over verhalen begint die hij via collega's, via tijdschriften hoort of leest over baby's die plotseling in de pot liggen of weeën die beginnen en de vrouw binnen 30 minuten een kind tussen d'r benen heeft hangen... dan zeg ik "mwoah, zo'n vaart loopt dat niet hoor.. het valt allemaal wel mee... enzo... "
Anders wil hij straks niet eens meer hebben dat ik naar buiten ga.. is ie bang dat de beeb halverwege de straat eruit floept of iets dergelijks.
Gewoon in het ongewisse laten.
Alles is goed, alles is onder controle... er gebeuren geen rare dingen.. dat zijn allemaal ver van je bed opgeblazen verhalen joh ! niet aan denken.
Laat mij nou maar mijn ding doen. komt allemaal in orde....
"ik kan heus die kast nog wel in elkaar zetten"
"of een vloerkleed 4 etages naar boven sjouwen"
of of of....
Als ik dat wil, dan wil ik dat.
En als je van het ergste uit gaat dan stuur je het daar zelf op aan.
Ik vind het wel af en toe een verademing om hier even normaal te kunnen posten eerlijk gezegd. Op normale toon bedoel ik.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:16 schreef Sight_key het volgende:
Ik ga kijken in een ander topic. Dit is soms serieus. Maar ik ervaar het serieuze niet als serieus.
een interactief dagboekquote:Op maandag 16 januari 2006 20:22 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik vind het wel af en toe een verademing om hier even normaal te kunnen posten eerlijk gezegd. Op normale toon bedoel ik.
En voor jouw is het een hele goeie uitlaatklep geloof ik.. dat is ook erg prettig toch?
Jah, soms is het nodig om ff te praten gewoon. ff alles eruit gooien.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:22 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik vind het wel af en toe een verademing om hier even normaal te kunnen posten eerlijk gezegd. Op normale toon bedoel ik.
En voor jouw is het een hele goeie uitlaatklep geloof ik.. dat is ook erg prettig toch?
Nou ik denk dat je dokter gelijk heeft.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:23 schreef Sight_key het volgende:
Ze zijn eerst gaan kijken wat het kon zijn, maar toen bleek al snel manisch depressiviteit. Omdat ik gewoon druk gedrag vertoonde ook. Maar toen de diagnose gesteld was, kreeg ik depakine. In combinatie met een middel dat het denken doet begrenzen. Als ik geen begrenzer krijg dan gaat het denken zo diep, dat ik verdwaal als het ware. Dan verdwaal ik. En op een dwaalspoor eindigt het fout af.
Depakine is een anti epileptisch middel en zorgt ervoor dat er balans optreedt. Ik vind het een erg mild medicijn maar dat zeg ik van de anti depressiva ook nu. Ik merk geen bijwerkingen meer. En misschien is die anti depressiva zelfs af te bouwen nu. Dat middel heeft geholpen om de zware depressie niet zo zwaar te maken dat zelfmoord gedachtes naar binnen konden sluipen.
Dokter is trouwens okey. Die zegt altijd dat ik meer ben dan de stoornis. Hij noemt me gezond ook. Maar goed. Wat die daar mee bedoeld. Ik voel me ook gezond. Ik zie mezelf niet als manisch depressief meer. Ik ga nog zelden op gesprek. Ik ben er bijna vanaf. Omdat ik geleerd heb ervan. Ik heb geleerd van de symtomen. En dat binnen 5-6 jaar. Dus over 10 jaar is het al helemaal zo ver op de achtergrond dat je kunt spreken van genezen misschien.
En dat is ook altijd mijn bedoeling geweest![]()
Ik ben toch niet gekIk ga toch niet ziek door het leven. Niet eens zozeer op het label maar gewoon het gevoel en de onzerkerheid. Vandaar dus ook nog vaker online te vinden. Omdat hier vaak de antwoorden liggen tot.
Internet heeft me in het genezingsproces het verste gebracht van alles denk ik.
Dokter zegt ook vaker van, ik heb bij jou maar 3 woorden nodig. Ga zo door.
Maar nu heb ik meer beantwoord dan de vraag was
Een keer per jaar krijg ik een hartfilm. Ook een apart iets. Hoe ze dat tegenwoordig in een computer vast leggen allemaal. Sta daar soms van te kijken hoe ver het toch allemaal is nu.
Kan nog meer vertellen over het hele gedoe. Over de plus pol en de min pol. Ondertussen is die hele ziekte een technisch gebeuren ook nog. Omdat de hersens ermee te maken hebben. Nee dan moet ik zeggen, biologisch gebeuren.
En de ziekte ervaar ik als genezing. De ziekte was een openbaring om een beter mens te worden en aardiger te zijn tegen mezelf en anderen. Meer respectvol te zijn en ook met meer liefde kijken naar het hele leven.
Alleen lees ik zelden wat naquote:
Thanksquote:Op maandag 16 januari 2006 20:30 schreef Mirage het volgende:
[..]
Nou ik denk dat je dokter gelijk heeft.
Manische depressieviteit (en aanverwante labels) worden volgens mij vaak veroorzaakt door onverwerkte emoties/ gebeurtenissen (waar je je misschien niet eens bewust van bent) en/of door het al dan niet in orde zijn van de één of andere (hormoon?) huishouding.
Je zou het dus gewoon als (hopenlijk tijdelijke) handicap kunnen zien waar aan gewerkt moet worden. Als je bijziend bent neem je een bril als je iets als dit hebt gesprekken en eventueel het één of andere middel dat de boel enigzins in balans houdt tot je er uit bent.
Je slikt toch ook pijnstillers totdat je lichaam een botbreuk genezen heeft ?
Ik heb in ieder geval een enorm respect voor je want zoals ik je verhalen lees en heb gelezen ben je van heel ver gekomen
![]()
dan moet je stoppen met bierdrinkenquote:Op maandag 16 januari 2006 21:10 schreef Sight_key het volgende:
Sigaretje gerookt, merk dat ik beter shag kan roken, dat rookt een stuk relaxter als die vaste sigaretten. In ieder geval krijg ik niet zoveel rook in een keer naar binnen en de "smaak" is beter. Hoewel de smaak niet echt lekker is. Of is roken wel lekker?
Ik ben gewend te roken dus ik geniet van een shaggie, waarom moet ik me druk maken of het lekker is. Ik ervaar het als lekker. Af en toe helemaal afschakelen. Had dat vroeger in het begin altijd al, ff helemaal afschakelen. Maar dat is de nicotine die dat doet. Niet zozeer de rook. Hoewel het roken zelf ook iets heeft.
En voor de jonge meelezers dan maar mochten ze meelezen, begin er nooit meeAls je zonder kunt kun je zonder en ben je sterk zonder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |