Time machine is dan een goed voorbeeldquote:Op maandag 16 januari 2006 18:22 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Dan denk ik eerder an Back to the Future
Lola Rennt speelde wel met tijd, maar liet de hoofdpersoon eenzelfde stukje drie keer beleven -net een tikje anders- tot de uitkomst haar beviel. De film laat wel leuk zien hoe kleine verschillen grote invloed kunnen hebben, maar een tijdparadox zit er niet in.
12 monkeysquote:Op dinsdag 24 januari 2006 19:05 schreef CyberRat het volgende:
[..]
Time machine is dan een goed voorbeeld
Kerel maakt een tijdmachine om de moord op zijn vriendin te voorkomen, wat dus niet lukt (ze gaat telkens op nieuw dood) omdat hij zonder die moord nooit een machine had gemaakt waarmee hij terug kan reizen.
Waarom zou je de bijbel dan dicht kunnen klappen? Wou je op zoek gaan naar de hemel?quote:Op woensdag 25 januari 2006 14:05 schreef mrkanarie het volgende:
maar wat als je nou onmeunig snel zou kunnen reizen, bijvoorbeeld de lichtsnelheid in het kwadraad (wat mij heel onwaarschijnlijk lijkt), dan zou je eigenlijk voor eens en voor altijd de bijbel dicht kunnen klappen (of niet natuurlijk). Dat zou wel geweldig zijn.
En dat geloof je zelf?quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:45 schreef thefunny het volgende:
[..]
Waarom zou je de bijbel dan dicht kunnen klappen? Wou je op zoek gaan naar de hemel?die bevindt zich in een hele andere dimensie, naar het schijnt.
Het is niet zo dat je door het heelal heen gaat, dat je ineens tegen een witte muur botst ofzo.
nee maar dan zou je wel terug kunnen naar de oorsprong van alles om te kijken of er in eens een hand was die er alles neerpleurde of een oerknal (alhoewel het me sterk lijkt dat je zover terug zou kunnen kijken).quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:45 schreef thefunny het volgende:
[..]
Waarom zou je de bijbel dan dicht kunnen klappen? Wou je op zoek gaan naar de hemel?die bevindt zich in een hele andere dimensie, naar het schijnt.
Het is niet zo dat je door het heelal heen gaat, dat je ineens tegen een witte muur botst ofzo.
oke, om even oude koeien uit de sloot te halen wil ik reargeren op een post ... uit t verledenquote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:53 schreef sugarnieuws het volgende:
Licht is gewoon een voorwerp (om het zo maar even te noemen) wat van A naar B gaat.
Voorbeeld:
Iemand gooit een boterham van de Aarde naar Ster B (zover ver als het maar kan).
Jij reist dan (op een snelheid sneller of evensnel als de boterham) naar de aarde vanaf Ster B.
Wat gebeurt er dan?
Dan kom je de boterham tegen in het midden of later (ligt aan de snelheid).
Dit is in feite hetzelfde met licht. Licht gaan heen, jij gaat terug (op de afstand). Je komt elkaar in feite tegen. Als licht dan (volgens mij was het iets van 330.000 km/sec) heen gaat en jij gaat op dezelfde snelheid terug.
hmmmm.... ik twijfel er zelf ook nog over.
Een ander voorbeeld is wel
Stel ik kan sneller lopen dan het licht. Dan zou ik al op Plaats B zijn maar het licht is daar nog niet. Dus men ziet mij ergens tussen plaats A en B. Mijn licht zou dan pas later op plaats B komen. Om even terug te komen op de boterham. Als ik een boterham naar plaats B zou gooien en ik kan sneller lopen dan dat ik gooi dan ben ik er eerder dan de boterham.
Volgende theorie: Geesten bestaan dus maar zijn dus gewoon personen die sneller dan het licht gaan. Geesten zijn niet uit het verleden maar zijn dus mensen van de toekomst! Mensen die nog op plek B (waar jij nu bent) moeten komen. Alleen hun lichaam is er wel al alleen het licht niet. hehehhehehe
Nou, als je het persé wil: sneller dan de lichtsnelheid is een probleem, zowel theoretisch gezien als technisch gezien.quote:Op vrijdag 7 april 2006 22:48 schreef Pumatje het volgende:
niemand een reactie op mijn post 3 posts jhierboven?
* moet eerlijkheidshalve toegeven dat ik nog aan je toegestuurde text moet beginnen...quote:Op zaterdag 8 april 2006 01:44 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Nou, als je het persé wil: sneller dan de lichtsnelheid is een probleem, zowel theoretisch gezien als technisch gezien.
Het kan niet.
Van de andere kant. En dat is het leuke van de natuur. Er zijn misschien systemen die snelheden hebben die vele malen sneller gaan dan de lichtsnelheid.
Uiteraard nog geen bewijs. Maar wie weet.
Er zullen zeker metingen gedaan zijn bij de afgelopen zonsverduistering in het middelandse zeegebied. En wie weet, kwam daar ook naar voren dat er snelheden zijn van de invloed van de zwaartekracht van de zon op die van de aarde die aanzienlijk sneller zijn dan de reactiesnelheid van de aarde, maw
de (reactie)snelheid vd zwaartekracht is sneller dan die van de lichtsnelheid,
(qed, in dit geval: hetgeen bewezen moet / zal worden)
ja hee,quote:Op zaterdag 8 april 2006 01:44 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Nou, als je het persé wil: sneller dan de lichtsnelheid is een probleem, zowel theoretisch gezien als technisch gezien.
Het kan niet.
Van de andere kant. En dat is het leuke van de natuur. Er zijn misschien systemen die snelheden hebben die vele malen sneller gaan dan de lichtsnelheid.
Uiteraard nog geen bewijs. Maar wie weet.
Er zullen zeker metingen gedaan zijn bij de afgelopen zonsverduistering in het middelandse zeegebied. En wie weet, kwam daar ook naar voren dat er snelheden zijn van de invloed van de zwaartekracht van de zon op die van de aarde die aanzienlijk sneller zijn dan de reactiesnelheid van de aarde, maw
de (reactie)snelheid vd zwaartekracht is sneller dan die van de lichtsnelheid,
(qed, in dit geval: hetgeen bewezen moet / zal worden)
Is dit nou toch niet het antwoord op al onze vragen wat betreft waar de antimaterie gebleven is sinds de Big Bang?quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:55 schreef Marvin-THE-MARTiAN het volgende:
Oh en verder:
Als je jezelf dus zou kunnen "omzetten" ** naar antimaterie loopt dan je tijdsperceptie adersom (dus "terug in de tijd")?! Het blijft dan echter wel vervelend als je een "gewoon"persoon zou tegenkomen en aanraken... aangezien antimaterie en gewone materie elkaar voor de volle 100% omzetten in energie![]()
** = onmogelijk maar dat terzijde...
Nee, sneller dan het licht reizen staat in de relativiteitstheorie gelijk aan " fysiek terug in de tijd reizen". Als je sneller dan het licht reist, kom je op een tijdstip aan dat voor het tijdstip van vertrek ligt. Dat heeft alles te maken met het feit dat de lichtsnelheid een barriere is; alles wat massief is kan niet van een snelheid kleiner dan c versnellen naar een snelheid groter dan c en vice versa.quote:Op zaterdag 8 april 2006 23:18 schreef BaajGuardian het volgende:
lichtsnelheid kun je dus enkel visueel mee tijdreizen.
Hoeveel seconde zouden er dan voorbij gaan als je tegelijk aan zou komen en vertrekken?quote:Op zondag 9 april 2006 17:08 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nee, sneller dan het licht reizen staat in de relativiteitstheorie gelijk aan " fysiek terug in de tijd reizen". Als je sneller dan het licht reist, kom je op een tijdstip aan dat voor het tijdstip van vertrek ligt. Dat heeft alles te maken met het feit dat de lichtsnelheid een barriere is; alles wat massief is kan niet van een snelheid kleiner dan c versnellen naar een snelheid groter dan c en vice versa.
Als jij dus om 15.00 met een v>c reist naar een plaats, kun je om bijvoorbeeld 14.00 aankomen. Terwijl je toch een afstand hebt afgelegd.
Oh hoi, ben jij er ook weerquote:Op zondag 9 april 2006 17:17 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Hoeveel seconde zouden er dan voorbij gaan als je tegelijk aan zou komen en vertrekken?
Voor licht schijnbaar wel, het komt op hetzelde moment aan als dat het vertrok..quote:Op zondag 9 april 2006 17:20 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Oh hoi, ben jij er ook weer![]()
Misschien is het aardig om te stellen dat er niet zoiets bestaat als "tegelijkertijd"
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |