abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34107423
Bron: Twente nieuws

Bij een ongeluk tijdens een proefritje is dit weekend een Porsche ter waarde van 450.000 euro volledig vernield. De vrouw die de auto bestuurde raakte daarbij zwaargewond.

De auto komende uit Ootmarsum is in Tilligte vermoedelijk door te hoge snelheid tegen een boom gereden, waar zijn auto een Porsche in twee stukken is gebroken. De auto is tegen een tweede boom tot stilstand gekomen, waar het achterste gedeelte van de auto op de middenweg is beland.

De brandweer van Ootmarsum en Tubbergen zijn ter plaatse gekomen. De bestuurder en zijn bijrijder zijn door twee ambulances naar het ziekenhuis afgevoerd. Er volgt een technisch onderzoek naar de oorzaak van het ongeval. De Ootmarsumsestraat is voor al het verkeer van 3.35 tot 5.30 afgesloten geweest.

Pics:






Dit is echt een ENORME klapper geweest. Met minder dan 160 km/h krijg je dit niet voorelkaar volgens mij. Enige reden dat ze nog leven is dat de CGT een ontwerp van een racewagen heeft. Daardoor is het passagiersgedeelte bijzonder sterk.

Van een ander forum heb ik reeds begrepen dat het een Zwitserse auto was en dat er ook geen Nederlanders in zaten. Desondanks: ZONDE en hopen dat de bestuurster een blijvend letsel heeft.
Be careful what you wish...You just might get it.
pi_34107500
Tjees, dat je daar levend uit kan stappen. Wel zonde van die wagen...
pi_34107942
Hoe doe je dat toch op een kaarsrechte weg... vrouwlief drukte koppeling per ongeluk in met vol gas en liet m weer schieten?!
pi_34107973
Damn.. Zonde...
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  maandag 16 januari 2006 @ 00:25:32 #5
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_34108020
Het waren een Zuid-Afrikaanse vrouw en Belgische vent. De vrouw had de auto geleend en zat achter het stuur.

Ik denk niet dat je heel hard hoeft te rijden om dit voor mekaar te krijgen. Een boom is hard, en koolstofvezel verpulvert onder druk. Als je daarbij bedenkt dat die auto absoluut niet berekend is op zoveel kracht op één punt aan de zijkant, dan kan de boel gemakkelijk zo breken als je zijwaarts een boom tegenkomt.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_34108445
quote:
Op maandag 16 januari 2006 00:11 schreef het bericht het volgende:
De vrouw die de auto bestuurde.
Duuuh
Verander hier mijn avatar !!
Forum 62 addicted
  maandag 16 januari 2006 @ 00:38:14 #7
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_34108469
Kolere zeg!

Maar wel een veilige auto. De achterkant is er afgevallen dus het was een keiharde klap, maar de voorkant ziet er, voor deze situatie, echt nog super uit. Het gedeelte waar de personen zitten is niet eens in elkaar gedeukt lijkt het wel. Super van Porsche.
pi_34108508
De voorkant ziet er nog wel redelijk uit.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_34108589
beetje schadebedrijf fixt dat zo....
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
  maandag 16 januari 2006 @ 00:43:54 #10
67194 wimmel_1
Intentionally Left Blank
pi_34108654
Toch knap dat ze daar levend uit gekomen zijn....

Hulde aan Porsche
Waarom staat er in ondertitels nooit dat wat er gezegd word?
pi_34108669
quote:
Op maandag 16 januari 2006 00:41 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
beetje schadebedrijf fixt dat zo....
Die auto is total loss dus mag nog geen eens meer gemaakt worden
pi_34108729
Ik heb dit liever dan een klassieker. Stel je voor dat het een Miura SV was ofzo.
Toch raakt het me wel, een nieuwerwetse Porsche aan flarden.
The gum you like, is coming back in style.
  maandag 16 januari 2006 @ 00:55:00 #13
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_34108950
quote:
Op maandag 16 januari 2006 00:47 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik heb dit liever dan een klassieker. Stel je voor dat het een Miura SV was ofzo.
Toch raakt het me wel, een nieuwerwetse Porsche aan flarden.
Pfff, 't is maar een 'stuk blik' hoor...

Zo'n wagen maken ze zo weer nieuw, geen probleem...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  Eindredactie Games maandag 16 januari 2006 @ 01:01:13 #14
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_34109133
quote:
Op maandag 16 januari 2006 00:55 schreef whoops het volgende:

[..]

Zo'n wagen maken ze zo weer nieuw, geen probleem...
Afrikaanse vrouwen ook...

I'll get my coat.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_34109232
quote:
Op maandag 16 januari 2006 00:55 schreef whoops het volgende:

[..]

Pfff, 't is maar een 'stuk blik' hoor...

Zo'n wagen maken ze zo weer nieuw, geen probleem...
Zo zie jij 't misschien. Ik ben gek op auto's, dus ik ben toch lichtelijk verdrietig als ik dit zie.
The gum you like, is coming back in style.
pi_34109313
Zonder boom ziettie er zo uit

  maandag 16 januari 2006 @ 01:24:49 #17
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_34109680
quote:
Op maandag 16 januari 2006 00:44 schreef jiigg het volgende:

[..]

Die auto is total loss dus mag nog geen eens meer gemaakt worden
Mijn ex auto was ook totall (reed niet zelf) maar is verkocht door de verzekering en door de opkoper opgeknapt en weer verkocht hoor

Al lijkt me dat bij deze auto iets moeilijker
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  maandag 16 januari 2006 @ 01:29:04 #18
67194 wimmel_1
Intentionally Left Blank
pi_34109766
Zelfs het blok alleen is nú nog meer waard dan de gemiddelde auto
Waarom staat er in ondertitels nooit dat wat er gezegd word?
  maandag 16 januari 2006 @ 01:35:09 #19
129362 BennyNL
1 lange trip
pi_34109885
zonde, maar die mongool van een ts die hoopt dat de bestuurster blijvend letsel eraan over houdt spoort niet. zeker zo een die meer om een auto geeft dan om een mensenleven...
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
  maandag 16 januari 2006 @ 01:40:13 #20
67194 wimmel_1
Intentionally Left Blank
pi_34109976
quote:
Op maandag 16 januari 2006 01:35 schreef BennyNL het volgende:
zonde, maar die mongool van een ts die hoopt dat de bestuurster blijvend letsel eraan over houdt spoort niet. zeker zo een die meer om een auto geeft dan om een mensenleven...
Uit de OP:
quote:
Van een ander forum heb ik reeds begrepen dat het een Zwitserse auto was en dat er ook geen Nederlanders in zaten. Desondanks: ZONDE en hopen dat de bestuurster een blijvend letsel heeft.
Ik mag idd hopen dat TS een comma en een "g" is vergeten
Waarom staat er in ondertitels nooit dat wat er gezegd word?
pi_34110048
die staat over een half jaar bij Jet cars
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
pi_34110110
ziet uit als klapper op boom ervoor, en door midden geklapt om energie bij dergelijke spaceframes eraf te klappen. Tweede boom resterende gedeelte aangekomen.

kompleet door midden gebroken....

Sodeju....
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_34110578
Ai, das een lelijke buts.. Hopelijk komt de boom er weer bovenop
pi_34111777
Zoals Clarkson al zei: "aahkootsch, it'l bite your head of".

De Carrera GT is één van de listigste Superscars om te rijden ooit.
Alleen voor de profs. dus, als je amateur bent kan je er beter heel rustig mee rijden ..
pi_34111793
quote:
Op maandag 16 januari 2006 01:44 schreef Rev- het volgende:
die staat over een half jaar bij Jet cars
Whahaha, daar ben ik ook 1 keer geweest....Zou me niks verbazen als ie daar opduikt onder het mom van: boodschappenwagentje van oud vrouwtje geweest, helemaal toppie in orde, wolla wolla
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  maandag 16 januari 2006 @ 07:15:42 #26
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_34111838
Waarom zou je als Zuid-Afrikaanse vrouw en Belgische man nu in godsnaam zo'n supercar uit Zwitserland willen proefrijden in Tilligte/Ootmarsum/whatever nog meer in die hoek van Nederland. De A31 (Oberhausen-Emden) ligt toch echt nog iets oostelijker.
"Avoid employing unlucky people - throw half of the pile of CVs in the bin without reading them." - "Al dat Rev tuig moet hard aangepakt worden, TUIG is het TUIG ZEG IK JE!!"
pi_34111849
quote:
Op maandag 16 januari 2006 07:02 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Whahaha, daar ben ik ook 1 keer geweest....Zou me niks verbazen als ie daar opduikt onder het mom van: boodschappenwagentje van oud vrouwtje geweest, helemaal toppie in orde, wolla wolla
Hier kun je lezen hoe je Carbon onderdelen maakt, dus die auto zit zo weer in elkaar
pi_34111959


Sorry, ik kan er alleen maar hard om lachen. Welke malloot leent er nou zijn auto uit aan een (waarschijnlijk) wildvreemde? Laat staan een auto met 600pk of zo. Prachtig dus dat hij stukgereden is, zo'n dom persoon verdient gewoon niet zo'n auto Die vrouw, ach, eigen schuld dikke bult dus maar? Ze hebben nog mazzel dat ze het overleefd hebben als ik die foto's zie.

Volgens mij kun je trouwens beter NIET in zo'n porsche zitten met een botsing, ik denk dat een willekeurig andere auto sterker is.

Ik ben benieuwd of de eigenaar een cent van de verzekering zal zien.

Niemand rijdt in mijn auto, klaar. Supra eigenaren hebben een gezegde, dat voor meer sportauto's ook opgaat: "friends don't let friends drive their supra".
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_34112051
quote:
Op maandag 16 januari 2006 07:48 schreef StefanP het volgende:

[..]

Volgens mij kun je trouwens beter NIET in zo'n porsche zitten met een botsing, ik denk dat een willekeurig andere auto sterker is.

[..]
Sterk onderbouwd.
Waar berust je deze uitspraak op, de verschillende wrakken die je al gezien hebt van deze auto na ongelukken met hoge snelheid?
pi_34112274
Het is maar een vermoeden hoor, maar al die lichtgewicht materialen zijn toch niet sterker dan "normale" materialen?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_34112322
Waar zijn de achterwielen gebleven?
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_34112376
quote:
Op maandag 16 januari 2006 08:38 schreef StefanP het volgende:
Het is maar een vermoeden hoor, maar al die lichtgewicht materialen zijn toch niet sterker dan "normale" materialen?
Een goede Carbon/Kevlar body is sterker, stijver en lichter dan een conventionele body.
Daarnaast kan deze zo opgebouwd worden dat bij impact het kunstof verpulver/breekt, zodat de kinetische energie opgevangen wordt door het materiaal en niet door de inzittenden.
Door deze constructie zijn er al coureurs die in open-één-zitters ongelukken hebben overleeft waarbij krachten zijn gemeten van meer dan 350 G! Dit kan overigens alleen als dit bijzonder kort is (enkele miliseconden) en de coureur gebruik maakt van het HANS systeem.

Kevlar is 3 maal sterker en 7 maal lichter dan staal.

Mits goed ontworpen/gefabriceerd is een lichtgewicht auto veiliger dan een conventionele.
Tel daarbij op dat de Carrera GT relatief zwaar is voor een SuperCar waaruit je kan concluderen dat de veiligheid behoorlijk voor elkaar moet zijn bij deze auto.
Ik crash liever in een moderne Supercar dan met dezelfde snelheid in een moderne sedan.

[ Bericht 0% gewijzigd door FunnyName op 16-01-2006 09:55:54 (typo) ]
pi_34112385
quote:
Op maandag 16 januari 2006 08:44 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Waar zijn de achterwielen gebleven?
Die zitten aan het achterste gedeelte waar ook de motor aan vast zit, die staat niet op de foto
pi_34113289
quote:
Op maandag 16 januari 2006 08:38 schreef StefanP het volgende:
Het is maar een vermoeden hoor, maar al die lichtgewicht materialen zijn toch niet sterker dan "normale" materialen?
Als Supra´s jouw automobiele belevingswereld bepalen, kan ik me voorstellen dat je nog nooit van carbon hebt gehoord.

Blijft natuurlijk zonde, maar gelukkig is de CGT wel zon beetje de massaproductie auto onder de supercars, dus wat dat aangaat hebben we er nog voldoende over.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_34113304
quote:
Op maandag 16 januari 2006 00:44 schreef jiigg het volgende:

[..]

Die auto is total loss dus mag nog geen eens meer gemaakt worden
En waarom dan niet ?
pi_34113429
quote:
Op maandag 16 januari 2006 08:51 schreef FunnyName het volgende:

Ik crash liever in een moderne Supercar dan met dezelfde snelheid in een moderne sedan.
Ik denk niet dat een enkele supercar ooit een echt hoge NCAP score haalt

Bovendien moet je cf dat gebruikt wordt in de racerij niet vergelijken met cf dat gebruikt wordt in productieauto's. Cf uit de racerij is erop gemaakt dat het snel verpulverd.

Als een DTM of single-seater zo'n klap heeft gemaakt is er veel minder van over.
Calm down, please!
  maandag 16 januari 2006 @ 10:12:13 #37
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_34113510
Carrera GT constructie:



de rest van de detail pics bij het uit elkaar halen van een Carrera GT
http://gallery.rennlist.c(...)_albumName=carreragt
pi_34113552
quote:
Op maandag 16 januari 2006 00:44 schreef jiigg het volgende:

[..]

Die auto is total loss dus mag nog geen eens meer gemaakt worden
Dus volgens jou mag elke auto dit Total loss verklaard wordt niet worden gerepareerd?
pi_34113663
quote:
Op maandag 16 januari 2006 10:14 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Dus volgens jou mag elke auto dit Total loss verklaard wordt niet worden gerepareerd?
pi_34113696
quote:
Op maandag 16 januari 2006 08:51 schreef FunnyName het volgende:

[..]

Een goede Carbon/Kevlar body is sterker, stijver en lichter dan een conventionele body.
Daarnaast kan deze zo opgebouwd worden dat bij impact het kunstof verpulver/breekt, zodat de kinetische energie opgevangen wordt door het materiaal en niet door de inzittenden.
Door deze constructie zijn er al coureurs die in open-één-zitters ongelukken hebben overleeft waarbij krachten zijn gemeten van meer dan 350 G! Dit kan overigens alleen als dit bijzonder kort is (enkele miliseconden) en de coureur gebruik maakt van het HANS systeem.

Kevlar is 3 maal sterker en 7 maal lichter dan staal.

Mits goed ontworpen/gefabriceerd is een lichtgewicht auto veiliger dan een conventionele.
Tel daarbij op dat de Carrera GT relatief zwaar is voor een SuperCar waaruit je kan concluderen dat de veiligheid behoorlijk voor elkaar moet zijn bij deze auto.
Ik crash liever in een moderne Supercar dan met dezelfde snelheid in een moderne sedan.
De Carrera GT is een van de lichtste moderne 'supercars'.
Je zegt dat Kevlar 3 keer sterker en 7 keer lichter is dan staal, maar ik vraag me af waar je dat op basseerd, om dat het volledig af hangt van de opbouw/dikte/vezelpercentage e.d. van het kevlar.


Het is jammer van de auto. Het is ook niet een auto waar je ff een rondje mee gaat knallen als 'supercar noob'.
V10
pi_34113698
quote:
Op maandag 16 januari 2006 10:20 schreef ijsmeis het volgende:

[..]



Als dat zo zou zijn, ben ik in overtreding geweest
pi_34113744
quote:
Op maandag 16 januari 2006 10:14 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Dus volgens jou mag elke auto dit Total loss verklaard wordt niet worden gerepareerd?
In dit geval is het makkelijk, deze is niet meer te repareren.
V10
pi_34113798
450.000 dat ze duur waren wist ik.. maar 450.000..? wat is dat voor type dan?
pi_34113857
quote:
Op maandag 16 januari 2006 10:28 schreef Omkron het volgende:
450.000 dat ze duur waren wist ik.. maar 450.000..? wat is dat voor type dan?
Carrera GT...
Maar dat staat al in de titel van dit topic, dus dat had je zelf ook wel kunnen verzinnen .
pi_34114135
Die boom is niet het enige waar ze tegenaan zijn gereden... De voorkant is nog *relatief* intact, terwijl de hele achterkant afgebroken is en zelfs niet eens in de buurt terug te vinden is.

Ik denk dat ze eerst iets anders geraakt hebben met de zijkant/achterkant van de auto (te hard op het gas geduwd -> auto overstuurd -> uitgebroken?) waardoor de achterkant eraf sloeg, en vervolgens met de voorkant tegen deze boom tot stilstand zijn gekomen.

Wat dat betreft hebben ze erg veel mazzel gehad dat ze in een CGT zaten; met een "normale" auto was de achterkant er niet afgeslagen, maar hadden ze al tegen dat eerste obstakel tot stilstand gekomen, en was de klap voor hen waarschijnlijk veel harder geweest.
pi_34114159
Ach ja.. vrouwen achter het stuur..
pi_34114161
quote:
Op maandag 16 januari 2006 10:24 schreef M5 het volgende:

[..]

In dit geval is het makkelijk, deze is niet meer te repareren.
Daar heb ik het niet over....
pi_34114186
quote:
Op maandag 16 januari 2006 10:44 schreef Logitik het volgende:
Ach ja.. vrouwen achter het stuur..
999cc of meer is teveel voor een vrouw blijkt wel weer
pi_34114212
quote:
Op maandag 16 januari 2006 10:43 schreef johnwoo het volgende:
Die boom is niet het enige waar ze tegenaan zijn gereden... De voorkant is nog *relatief* intact, terwijl de hele achterkant afgebroken is en zelfs niet eens in de buurt terug te vinden is.
Ik denk dat ze eerst iets anders geraakt hebben met de zijkant/achterkant van de auto (te hard op het gas geduwd -> auto overstuurd -> uitgebroken?) waardoor de achterkant eraf sloeg, en vervolgens met de voorkant tegen deze boom tot stilstand zijn gekomen.
Het blok zag er anders ook nog redelijk intact uit !

pi_34114339
quote:
Op maandag 16 januari 2006 10:22 schreef M5 het volgende:

[..]

De Carrera GT is een van de lichtste moderne 'supercars'.
Je zegt dat Kevlar 3 keer sterker en 7 keer lichter is dan staal, maar ik vraag me af waar je dat op basseerd, om dat het volledig af hangt van de opbouw/dikte/vezelpercentage e.d. van het kevlar.


Het is jammer van de auto. Het is ook niet een auto waar je ff een rondje mee gaat knallen als 'supercar noob'.
Supercars gewicht:
McLaren F1 1200 kg
Spyker C8 1250 kg
Pagani Zonda 1280 kg
Masserati C12 1335 kg
Saleen S7 1340 kg
Ferrari Enzo 1365 kg
..
..
Porsche Carrera GT 1400 kg
..
..
Mercedes SLR 1770 kg
Bugatti Veyron 1950 kg

Onder de 'sportieve' Supercars zoals bijvoorbeeld de Enzo is de Carrera GT toch net wat zwaarder ..

Wat betreft de eigenschappen van Kevlar, dit zijn de eigenschappen van de Kevlar vezel zelf.
Verwerkt in een compound met koolstof en hars krijgt het natuurlijk andere eigenschappen. Ik zeg ook niet dat de Carrera GT 3x zo sterk en 7x zo licht is als een auto van staal ..
Ik zeg alleen dat Kevlar sterk genoeg is om kogels te stoppen, bruggen aan te hangen, enz. enz.
Mits goed toegepast (zoals ik eerder al schreef) is het bijzonder crashbestendig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')