Duuuhquote:Op maandag 16 januari 2006 00:11 schreef het bericht het volgende:
De vrouw die de auto bestuurde.
Die auto is total loss dus mag nog geen eens meer gemaakt wordenquote:Op maandag 16 januari 2006 00:41 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
beetje schadebedrijf fixt dat zo....
Pfff, 't is maar een 'stuk blik' hoor...quote:Op maandag 16 januari 2006 00:47 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik heb dit liever dan een klassieker. Stel je voor dat het een Miura SV was ofzo.![]()
Toch raakt het me wel, een nieuwerwetse Porsche aan flarden.
Afrikaanse vrouwen ook...quote:Op maandag 16 januari 2006 00:55 schreef whoops het volgende:
[..]
Zo'n wagen maken ze zo weer nieuw, geen probleem...
Zo zie jij 't misschien. Ik ben gek op auto's, dus ik ben toch lichtelijk verdrietig als ik dit zie.quote:Op maandag 16 januari 2006 00:55 schreef whoops het volgende:
[..]
Pfff, 't is maar een 'stuk blik' hoor...
Zo'n wagen maken ze zo weer nieuw, geen probleem...
Mijn ex auto was ook totall (reed niet zelf) maar is verkocht door de verzekering en door de opkoper opgeknapt en weer verkocht hoorquote:Op maandag 16 januari 2006 00:44 schreef jiigg het volgende:
[..]
Die auto is total loss dus mag nog geen eens meer gemaakt worden![]()
Uit de OP:quote:Op maandag 16 januari 2006 01:35 schreef BennyNL het volgende:
zonde, maar die mongool van een ts die hoopt dat de bestuurster blijvend letsel eraan over houdt spoort niet. zeker zo een die meer om een auto geeft dan om een mensenleven...
Ik mag idd hopen dat TS een comma en een "g" is vergetenquote:Van een ander forum heb ik reeds begrepen dat het een Zwitserse auto was en dat er ook geen Nederlanders in zaten. Desondanks: ZONDE en hopen dat de bestuurster een blijvend letsel heeft.
Whahaha, daar ben ik ook 1 keer geweest....Zou me niks verbazen als ie daar opduikt onder het mom van: boodschappenwagentje van oud vrouwtje geweest, helemaal toppie in orde, wolla wollaquote:Op maandag 16 januari 2006 01:44 schreef Rev- het volgende:
die staat over een half jaar bij Jet cars
Hier kun je lezen hoe je Carbon onderdelen maakt, dus die auto zit zo weer in elkaarquote:Op maandag 16 januari 2006 07:02 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Whahaha, daar ben ik ook 1 keer geweest....Zou me niks verbazen als ie daar opduikt onder het mom van: boodschappenwagentje van oud vrouwtje geweest, helemaal toppie in orde, wolla wolla![]()
Sterk onderbouwd.quote:Op maandag 16 januari 2006 07:48 schreef StefanP het volgende:
[..]
Volgens mij kun je trouwens beter NIET in zo'n porsche zitten met een botsing, ik denk dat een willekeurig andere auto sterker is.
[..]
Een goede Carbon/Kevlar body is sterker, stijver en lichter dan een conventionele body.quote:Op maandag 16 januari 2006 08:38 schreef StefanP het volgende:
Het is maar een vermoeden hoor, maar al die lichtgewicht materialen zijn toch niet sterker dan "normale" materialen?
Die zitten aan het achterste gedeelte waar ook de motor aan vast zit, die staat niet op de fotoquote:Op maandag 16 januari 2006 08:44 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Waar zijn de achterwielen gebleven?
Als Supra´s jouw automobiele belevingswereld bepalen, kan ik me voorstellen dat je nog nooit van carbon hebt gehoord.quote:Op maandag 16 januari 2006 08:38 schreef StefanP het volgende:
Het is maar een vermoeden hoor, maar al die lichtgewicht materialen zijn toch niet sterker dan "normale" materialen?
En waarom dan nietquote:Op maandag 16 januari 2006 00:44 schreef jiigg het volgende:
[..]
Die auto is total loss dus mag nog geen eens meer gemaakt worden![]()
Ik denk niet dat een enkele supercar ooit een echt hoge NCAP score haaltquote:Op maandag 16 januari 2006 08:51 schreef FunnyName het volgende:
Ik crash liever in een moderne Supercar dan met dezelfde snelheid in een moderne sedan.
Dus volgens jou mag elke auto dit Total loss verklaard wordt niet worden gerepareerd?quote:Op maandag 16 januari 2006 00:44 schreef jiigg het volgende:
[..]
Die auto is total loss dus mag nog geen eens meer gemaakt worden![]()
quote:Op maandag 16 januari 2006 10:14 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Dus volgens jou mag elke auto dit Total loss verklaard wordt niet worden gerepareerd?
De Carrera GT is een van de lichtste moderne 'supercars'.quote:Op maandag 16 januari 2006 08:51 schreef FunnyName het volgende:
[..]
Een goede Carbon/Kevlar body is sterker, stijver en lichter dan een conventionele body.
Daarnaast kan deze zo opgebouwd worden dat bij impact het kunstof verpulver/breekt, zodat de kinetische energie opgevangen wordt door het materiaal en niet door de inzittenden.
Door deze constructie zijn er al coureurs die in open-één-zitters ongelukken hebben overleeft waarbij krachten zijn gemeten van meer dan 350 G! Dit kan overigens alleen als dit bijzonder kort is (enkele miliseconden) en de coureur gebruik maakt van het HANS systeem.
Kevlar is 3 maal sterker en 7 maal lichter dan staal.
Mits goed ontworpen/gefabriceerd is een lichtgewicht auto veiliger dan een conventionele.
Tel daarbij op dat de Carrera GT relatief zwaar is voor een SuperCar waaruit je kan concluderen dat de veiligheid behoorlijk voor elkaar moet zijn bij deze auto.
Ik crash liever in een moderne Supercar dan met dezelfde snelheid in een moderne sedan.
In dit geval is het makkelijk, deze is niet meer te repareren.quote:Op maandag 16 januari 2006 10:14 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Dus volgens jou mag elke auto dit Total loss verklaard wordt niet worden gerepareerd?
Carrera GT...quote:Op maandag 16 januari 2006 10:28 schreef Omkron het volgende:
450.000 dat ze duur waren wist ik.. maar 450.000..? wat is dat voor type dan?
Daar heb ik het niet over....quote:Op maandag 16 januari 2006 10:24 schreef M5 het volgende:
[..]
In dit geval is het makkelijk, deze is niet meer te repareren.
Het blok zag er anders ook nog redelijk intact uitquote:Op maandag 16 januari 2006 10:43 schreef johnwoo het volgende:
Die boom is niet het enige waar ze tegenaan zijn gereden... De voorkant is nog *relatief* intact, terwijl de hele achterkant afgebroken is en zelfs niet eens in de buurt terug te vinden is.
Ik denk dat ze eerst iets anders geraakt hebben met de zijkant/achterkant van de auto (te hard op het gas geduwd -> auto overstuurd -> uitgebroken?) waardoor de achterkant eraf sloeg, en vervolgens met de voorkant tegen deze boom tot stilstand zijn gekomen.
Supercars gewicht:quote:Op maandag 16 januari 2006 10:22 schreef M5 het volgende:
[..]
De Carrera GT is een van de lichtste moderne 'supercars'.
Je zegt dat Kevlar 3 keer sterker en 7 keer lichter is dan staal, maar ik vraag me af waar je dat op basseerd, om dat het volledig af hangt van de opbouw/dikte/vezelpercentage e.d. van het kevlar.
Het is jammer van de auto. Het is ook niet een auto waar je ff een rondje mee gaat knallen als 'supercar noob'.
quote:Op maandag 16 januari 2006 01:07 schreef Italo het volgende:
Zonder boom ziettie er zo uit
[afbeelding]
Kevlar zonder hars kan alleen treksterkte opnemen. en dus geheel nutteloos, je hebt er pas wat aan als het in uitgehard hars zit. En juist dan is het lastig te bepalen wat precies de sterkte is.quote:Op maandag 16 januari 2006 10:51 schreef FunnyName het volgende:
[..]
Wat betreft de eigenschappen van Kevlar, dit zijn de eigenschappen van de Kevlar vezel zelf.
Verwerkt in een compound met koolstof en hars krijgt het natuurlijk andere eigenschappen. Ik zeg ook niet dat de Carrera GT 3x zo sterk en 7x zo licht is als een auto van staal ..
Ik zeg alleen dat Kevlar sterk genoeg is om kogels te stoppen, bruggen aan te hangen, enz. enz.
Mits goed toegepast (zoals ik eerder al schreef) is het bijzonder crashbestendig.
Dat klopt, net als Carbon is de vezel zelf zeer beperkt.quote:Op maandag 16 januari 2006 10:58 schreef M5 het volgende:
[..]
Kevlar zonder hars kan alleen treksterkte opnemen. en dus geheel nutteloos, je hebt er pas wat aan als het in uitgehard hars zit. En juist dan is het lastig te bepalen wat precies de sterkte is.
Van een eindproduct kun je wel de eigenschappen bepalen, maar dat is veel lastiger i.v.g.m. staal/alu om dat het materiaal niet in alle richtingen dezelfde eigenschappen heeft.quote:Op maandag 16 januari 2006 11:24 schreef FunnyName het volgende:
[..]
Van het eindprodukt kan men wel degelijk net als bij metalen bepalen wat de treksterkte, buigbaarheid, breekbaarheid en andere eigenschappen zijn, het testen kan op dezelfde manier gebeuren.
(Als het inferieur aan metalen was geweest zou het niet zo veel worden toegepast op Race auto's en Supercars, waar sterkte, gewicht en stijfheid bijzonder belangrijk zijn)
Alleen over dat laatste verschillen we dus van mening, zonder de superieure nieuwe materialen hadden we met hedendaagse luxe/veiligheid/performance Supercars gehad die gemiddels 200 kilo zwaarder zouden zijn. Dit scheelt nog al wat vind ik ..quote:Op maandag 16 januari 2006 12:01 schreef M5 het volgende:
[..]
Van een eindproduct kun je wel de eigenschappen bepalen, maar dat is veel lastiger i.v.g.m. staal/alu om dat het materiaal niet in alle richtingen dezelfde eigenschappen heeft.
Kunstoffen als CRP, Kevlar, e.d. zijn niet inferieur aan metalen, maar ook niet superieur.
* Googol ook vindquote:Op maandag 16 januari 2006 12:08 schreef FunnyName het volgende:
[..]
Alleen over dat laatste verschillen we dus van mening, zonder de superieure nieuwe materialen hadden we met hedendaagse luxe/veiligheid/performance Supercars gehad die gemiddels 200 kilo zwaarder zouden zijn. Dit scheelt nog al wat vind ik ..
quote:Graphite-reinforced plastic or carbon fiber reinforced plastic (CFRP or CRP), is a strong, light and very expensive composite material or fibre reinforced plastic. Like glass-reinforced plastic, which is sometimes simply called fiberglass, the composite material is commonly referred to by the name of its reinforcing fibers (carbon fiber), an example of part-for-whole metonymy. The plastic is most often epoxy, but other plastics, like polyester, vinylester or nylon, are also sometimes used. Some composites contain both carbon fiber and fiberglass reinforcement.
...
Automotive uses
CFRP is used extensively in automobile racing, most especially in Formula One and Indycar racing. The high cost of carbon fiber is mitigated by the material's unsurpassed strength-to-weight ratio, and low weight is essential for high-performance automobile racing. Race car manufacturers have also developed methods to give carbon fiber pieces strength in a certain direction, making it strong in a load-bearing direction, but weak in directions where little or no load would be placed on the member. Conversely, manufacturers developed uni-directional carbon fiber weaves that apply strength in all directions. This type of carbon fiber assembly is most widely used in the "safety cell" monocoque chassis assembly of high-performance race cars.
Dit is het duurste en op het moment snelste en exclusiefste type van porsche namelijk de Carrera GT. Hoewel die voor een noob qua naam niet veel lijkt te verschillen met een goedkope carrera 911 is het een wereld van verschil.quote:Op maandag 16 januari 2006 10:28 schreef Omkron het volgende:
450.000 dat ze duur waren wist ik.. maar 450.000..? wat is dat voor type dan?
Tuurlijk mag het welquote:Op maandag 16 januari 2006 00:44 schreef jiigg het volgende:
[..]
Die auto is total loss dus mag nog geen eens meer gemaakt worden![]()
je mag het frame niet gebruiken als er barsten in zitten na een botsing, vaak is dat bij total loss het geval terwijl het er niks mee te maken heeft; total los: reparatie is duurder dan wat de auto erna waard isquote:Op maandag 16 januari 2006 12:30 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Tuurlijk mag het wel
Of het zin heeft is een andere vraag
Een reden waarom ik CRP/Kevlar niet superieur aan staal vind is dat het bijv niet te gebruiken is om een motorblok van te bouwen, wat wel met staal/alu kan. De toepassingsmogelijkheden van CRP/Kevlar zijn veel beperkter dan staal/alu/titanium. Zelfs bij een Carrera GT is de wielophanging nog van metaal.quote:Op maandag 16 januari 2006 12:08 schreef FunnyName het volgende:
[..]
Alleen over dat laatste verschillen we dus van mening, zonder de superieure nieuwe materialen hadden we met hedendaagse luxe/veiligheid/performance Supercars gehad die gemiddels 200 kilo zwaarder zouden zijn. Dit scheelt nog al wat vind ik ..
Doe mij 'm maar zonder boom dan!quote:Op maandag 16 januari 2006 01:07 schreef Italo het volgende:
Zonder boom ziettie er zo uit
[afbeelding]
en van je kunt er ook geen ramen van maken ... is glas daarom superieur aan cf? Nope ... voor elke toepassing is er een ideaal materiaal en cf wint het wat constructie-stijfheid en corrosiebestendigheid betreft van metaal.quote:Op maandag 16 januari 2006 13:11 schreef M5 het volgende:
[..]
Een reden waarom ik CRP/Kevlar niet superieur aan staal vind is dat het bijv niet te gebruiken is om een motorblok van te bouwen, wat wel met staal/alu kan. De toepassingsmogelijkheden van CRP/Kevlar zijn veel beperkter dan staal/alu/titanium. Zelfs bij een Carrera GT is de wielophanging nog van metaal.
ik snap wel wat total loss is hoorquote:Op maandag 16 januari 2006 13:04 schreef alsem het volgende:
[..]
je mag het frame niet gebruiken als er barsten in zitten na een botsing, vaak is dat bij total loss het geval terwijl het er niks mee te maken heeft; total los: reparatie is duurder dan wat de auto erna waard is
verder:![]()
zonde, het gebeurt zo vaak
Zolang je dan weer niet naar de prijs kijkt wel ja. Ik vind dat je altijd het totale plaatje moet bekijken, en in dat geval ben je met Alu beter uit dan CRP/Kevlar imo.quote:Op maandag 16 januari 2006 13:14 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
en van je kunt er ook geen ramen van maken ... is glas daarom superieur aan cf? Nope ... voor elke toepassing is er een ideaal materiaal en cf wint het wat constructie-stijfheid en corrosiebestendigheid betreft van metaal.
quote:Op maandag 16 januari 2006 13:17 schreef M5 het volgende:
[..]
Zolang je dan weer niet naar de prijs kijkt wel ja. Ik vind dat je altijd het totale plaatje moet bekijken, en in dat geval ben je met Alu beter uit dan CRP/Kevlar imo.
quote:The high cost of carbon fiber is mitigated by the material's unsurpassed strength-to-weight ratio, and low weight is essential for high-performance automobile racing.
(CRP) Carbon-monocoque die in stukken is, kun je niet meer repareren, ten zij je het stuk nieuw koopt. Maar dat staat gelijk aan een nieuwe Carrera GT bouwen.quote:Op maandag 16 januari 2006 13:35 schreef Kolkie het volgende:
en ik vermoed dat deze aardig technisch total loss is hoewel je met genoeg geduld nagenoeg alles kunt repareren.
quote:Op maandag 16 januari 2006 13:40 schreef M5 het volgende:
[..]
(CRP) Carbon-monocoque die in stukken is, kun je niet meer repareren, ten zij je het stuk nieuw koopt. Maar dat staat gelijk aan een nieuwe Carrera GT bouwen.
Ik vermoet dat je gelijk hebt. Het uit lekaar vallen van de juiste delen zorgt ervoor dat de kinetische enrgie wordt opgevangen en weggevoerd. Als dan het inizttenden gedeelte heel blijft krijg je de grootst mogelijke overleveingskans.quote:Op maandag 16 januari 2006 13:47 schreef Kolkie het volgende:
[..]
Gezien de kwaliteit van de foto's kan ik het moeilijk beoordelen maar wat ik zie is een monocoque die juist nauwelijks beschadigd is! Hele pasagierscompartiment is nagenoeg intact. Alleen de hele achterbrug is eraf geslagen maar zo wordt (denk ik althans, dat zou ik iig doen als ik bij Porsche zou werken) het ook ontworpen. Heb je wel eens een F1-monocoque gezien? Die zijn ook vrij eenvoudig los te koppelen van het achterste gedeelte.
1 en ander VERMOED ik trouwens, ik wil het niet als feit presenteren!
Als je het zo bekijkt heb je gelijk, het toepassingsgebied van 'plastics' is kleiner dan dat van metalen.quote:Op maandag 16 januari 2006 13:11 schreef M5 het volgende:
[..]
Een reden waarom ik CRP/Kevlar niet superieur aan staal vind is dat het bijv niet te gebruiken is om een motorblok van te bouwen, wat wel met staal/alu kan. De toepassingsmogelijkheden van CRP/Kevlar zijn veel beperkter dan staal/alu/titanium. Zelfs bij een Carrera GT is de wielophanging nog van metaal.
heb ik zelf ook mooie ervaringen mee, ik heb wat rijke vrienden die ook een beetje van auto's houdenquote:Op maandag 16 januari 2006 13:47 schreef Kolkie het volgende:
Ik heb trouwens van andere mensen vernomen dat het in zulk soort kringen niet ongewoon is zulke speeltjes uit te lenen... kun je trouwens ook zien als je kijkt naar dat filmpje van ferrariracer. Als je je leven lang hebt moeten ploeteren om het te kunnen betalen (en dan koop je 'm waarschijnlijk nog niet) dan leen je 'm niet uit. Heb je nog 5 of 6 supercars staan dan doe je daar klaarblijkelijk wat minder moeilijk over. Zou me niet verbazen als de lokale porschedealer vandaag een order bijgeschreven heeft eigenlijk.
Anders vertel je je DB7 verhaal NOG een keertjequote:Op maandag 16 januari 2006 14:57 schreef alsem het volgende:
[..]
heb ik zelf ook mooie ervaringen mee, ik heb wat rijke vrienden die ook een beetje van auto's houden![]()
whehe, dat verhaal was ik al weer bijna vergetenquote:Op maandag 16 januari 2006 15:14 schreef Hugster het volgende:
[..]
Anders vertel je je DB7 verhaal NOG een keertje
Nou hup, voor de draad ermee, incl de picca's!!
Post je foto eens... Misschien verklaart dat een hoop.quote:Op maandag 16 januari 2006 16:08 schreef Jill-RMC het volgende:
Waarom kom ik nou nooit van die rijke Zwitsers tegen die hun auto graag willen uitlenen aan wildvreemde mensen? Flauw!
Ja ga je daar lekker druk om maken. Zullen we jou ook het ziekenhuis weigeren als je van je fiets gevallen bent omdat je boodschappentas de verkeerde kant op hing?quote:Op maandag 16 januari 2006 16:44 schreef Bauhaus het volgende:
Ben eigenlijk wel benieuwd wie de ziekenhuiskosten van deze Afrikaanse dame gaat betalen![]()
Ik betaal voor medische zorg, hoe gaat deze dame dit betalen of hoe gaat zoiets in het algemeen ?quote:Op maandag 16 januari 2006 16:46 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Ja ga je daar lekker druk om maken. Zullen we jou ook het ziekenhuis weigeren als je van je fiets gevallen bent omdat je boodschappentas de verkeerde kant op hing?
Ongelukken gebeuren, punt
En dan zeggen mensen dat ik mijn auto overal bij haalquote:Op maandag 16 januari 2006 09:59 schreef Argento het volgende:
[..]
Als Supra´s jouw automobiele belevingswereld bepalen, kan ik me voorstellen dat je nog nooit van carbon hebt gehoord.
En dan zeggen mensen dat ik mijn DB7 verhaal overal bij haalquote:Op maandag 16 januari 2006 15:14 schreef Hugster het volgende:
[..]
Anders vertel je je DB7 verhaal NOG een keertje
Nou hup, voor de draad ermee, incl de picca's!!
Ik heb haar fotoquote:Op maandag 16 januari 2006 16:21 schreef blieblie het volgende:
[..]
Post je foto eens... Misschien verklaart dat een hoop.
Vertel me nog 1X die AM DB7 verhaal van begin tot het eindquote:Op maandag 16 januari 2006 14:57 schreef alsem het volgende:
[..]
heb ik zelf ook mooie ervaringen mee, ik heb wat rijke vrienden die ook een beetje van auto's houden![]()
vertel vertelquote:Op maandag 16 januari 2006 19:25 schreef alsem het volgende:
gvd, ik wou gewoon vertellen dat ik laatst een weekendje op vakantie ben geweest met een paar maten (die hun sportwagens mee hadden), niks over kapotte db7's![]()
dude... je betaalt voor dit ding meer dan voor de gemiddelde goed door ontwikkelde CF circuit bakquote:Op maandag 16 januari 2006 10:07 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik denk niet dat een enkele supercar ooit een echt hoge NCAP score haalt
Bovendien moet je cf dat gebruikt wordt in de racerij niet vergelijken met cf dat gebruikt wordt in productieauto's. Cf uit de racerij is erop gemaakt dat het snel verpulverd.
Als een DTM of single-seater zo'n klap heeft gemaakt is er veel minder van over.
wil jij deurpanelen van gietijzer?quote:Op maandag 16 januari 2006 13:11 schreef M5 het volgende:
[..]
Een reden waarom ik CRP/Kevlar niet superieur aan staal vind is dat het bijv niet te gebruiken is om een motorblok van te bouwen, wat wel met staal/alu kan. De toepassingsmogelijkheden van CRP/Kevlar zijn veel beperkter dan staal/alu/titanium. Zelfs bij een Carrera GT is de wielophanging nog van metaal.
prijs is geen indicatie van veiligheid (zie Franse auto's). M'n punt is dat race-cf een compleet ander spul is. Die Carrera GT is echt niet gebouwd om bij de minst geringste impact te verbrokkelen. Ook heeft het ding deuren dus een ECHTE monocoque is er niet. Als het boompje er van de zijkant in was gekomen dan was het waarschijnlijk een overlijdensbericht.quote:Op maandag 16 januari 2006 19:29 schreef Youp het volgende:
[..]
dude... je betaalt voor dit ding meer dan voor de gemiddelde goed door ontwikkelde CF circuit bak
reken maar dat het one hell of a veilige auto is
Jawel ,maar een ander soort veiligheid, op een circuit. Zo'n superauto heeft een monocoque omdat hij bij een crash op het circuit ervoor zorgt dat de bestuurder niet platgedrukt wordt in de auto. Bij f1 zie je vaak zat crashes waarna de auto door de lucht vliegt en nog een aantal keer stuitert en dan pas tot stilstand komt. (de energie raak je dus kwijt door het doorstuiteren richting en in de grindbak ze moeten er dan wel voor zorgen dat waar je in doorstuitert wel heelblijft.) In een normale auto ben je dan plat (je wordt platgedrukt omdat die niet zo stijf zijn). Maar op het circuit is de kans dat je tegen een boom, paal of muur aanrijdt een stuk kleiner dan op de normale weg. Normale auto's zijn daar meer op gebouwd, met kreukelzone's die de energie deels moeten opvangen (zodat jij niet de volledige klap krijgt). Superauto's zoals de porsche hebben die niet. Daarom kun je bij een klap tegen een boom ofzo ook beter in bijvoorbeeld een doorsnee Renault of Volvo zitten dan in die Porsche. In die porsche heb je bij zo'n klap veel meer kans dat je organen zo geshaked worden dat er niet veel meer mee te beginnen is.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:23 schreef Googolplexian het volgende:
Verder zijn er in de racerij geen bomen of tegenverkeer, geen kinderzitjes of schadeclaims ... ergo: een personenauto moet aan veel hogere veiligheidseisen voldoen. Superauto's zijn echt niet gebouwd naar de snelheid waarmee ze kunnen rijden, qua veiligheid.
Ja, de auto is als een tak geknakt tegen de boom. En dat was maar goed voor de passagiers, want zo werd er veel energie geabsorbeerd. Als de boom bij de bestuurder naar binnen was gekomen, had zij het beslist niet overleeft.quote:Op maandag 16 januari 2006 21:04 schreef alsem het volgende:
de hele achterkant is gewoon kapotgeslagen tegen die boom![]()
Ik denk idd dat hij daar het gebruikte materiaal compleet uit elkaar geklapt is en dat heeft de passagiers gered. Omdat het spul niet buigt maar knapt.quote:Op maandag 16 januari 2006 21:52 schreef Youp het volgende:
ik denk dat een normale stalen auto tegen die boom was gekomen en zich vervolgens als een elastiekje er omheen had gevouwen... en dan was er idd niks meer van de passagiers over geweest
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |