abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34108629
hehe dat is niet eens zo'n slecht idee, gratis beschuit uitdelen

probleem opgelost!
Houd van een lijntje.
pi_34108646
Heitinga was vandaag erg zwak ja, maar heeft zeker een aantal duels voor de winterstop goed gespeeld. Escude is gewoonweg te sloom, Denneboom had hem er ook simpel uitgelopen. Ik ergerde me wel de hele tijd op de tribune aan die passen die over 1 meter zelfs nog mis gingen aan het eind van de 1e helft wat een drama zeg. Enige 2 die aardig speelde waren Rosenberg en Rosales, voor de rest was het 3x nix.
pi_34108924
Ik wil toch nog even iets zeggen over Boukhari, nou ja eigenlijk meer over Danny Blind.

Blind gaf vorig jaar al aan toen VdV vertrok dat Boukhari zich moest richten op diens positie, en eigenlijk maakt hij daarmee Nourdin kapot. Hij is geen middenvelder, en het is gewoon pijnlijk om hem te zien ploeteren rond de middellijn. Hij is een aanvaller, die het moet hebben van korte combinaties rond of in de 16 van de tegenstander. Dan kan hij van waarde zijn, zoals bij de goal van Babel in de Johan Fruitschaal of tegen Thun. Ook speelde Boukhari altijd best goed samen met Maxwell in het verleden. Zolang ie maar niet op het middenveld staat...
  maandag 16 januari 2006 @ 01:07:21 #54
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_34109302
Juanfran speelde ook erg goed. Die doet ook gewoon alles op routine. Stond 1 tegen 1 achterin met een moeilijke lange bal vanaf NEC helft de diepte in. Volgens mij tikte die gewoon met z'n hak uit de lucht vlak voor een speler van NEC weg. En dan ook met de uitstraling van "die bal had ik never nooit kunnen missen". Had 'ie 'm namelijk wel gemist, had (volgens mij) Niedzielan gewoon door kunnen lopen.
  maandag 16 januari 2006 @ 01:09:18 #55
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_34109348
quote:
Op maandag 16 januari 2006 00:43 schreef Jasza het volgende:
Escude is gewoonweg te sloom,
Wanneer houden mensen nou eens op met die onzin te verkondigen? Was Frank de Boer te sloom, die 10 jaar voordat de hele Nederlandse pers over 'm heen ging vallen? Nooit iemand over gehoord. Koeman, idem dito.
pi_34109510
Haha, ik was trouwens niet een teleurgesteld. Ik voel me net een Feyenoord supporter.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_34109601
Weet je wat ook opvalt? Tegendoelpunten uit corners. Echt te erg.
pi_34109629
AAAAJAAAAAAX
  maandag 16 januari 2006 @ 01:23:57 #59
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_34109663
quote:
Op maandag 16 januari 2006 01:20 schreef Radegast het volgende:
Weet je wat ook opvalt? Tegendoelpunten uit corners. Echt te erg.
Zei ik ook al. En dat terwijl je met Grygera en Vermaelen twee goede koppers in 't centrum hebt, en met Maduro, Heitinga, Rosenberg, Huntelaar en Juanfran toch ook niet echt spelers hebt die je zomaar weg kunt zetten.

Alleen laten de spelers die de paal bewaken (in 't eerste geval Juanfran), die vaak veel te vroeg los. Als die niet net een paar stappen had gezet, had 'ie wellicht die bal nog weg kunnen rammen.

Je zag het trouwens al aankomen op het moment dat Wielaert vertrok bij de eerste paal met een halve cirkel naar de 2e paal. Goeie variant, achterin stond helemaal niemand meer. Deden ze bij de 2e corner ook, maar dan als afleidingsmanouevre, waarna Olsson helemaal vrij in kon koppen.
pi_34109768
quote:
Op maandag 16 januari 2006 01:23 schreef twi het volgende:

[..]

Zei ik ook al. En dat terwijl je met Grygera en Vermaelen twee goede koppers in 't centrum hebt, en met Maduro, Heitinga, Rosenberg, Huntelaar en Juanfran toch ook niet echt spelers hebt die je zomaar weg kunt zetten.

Alleen laten de spelers die de paal bewaken (in 't eerste geval Juanfran), die vaak veel te vroeg los. Als die niet net een paar stappen had gezet, had 'ie wellicht die bal nog weg kunnen rammen.

Je zag het trouwens al aankomen op het moment dat Wielaert vertrok bij de eerste paal met een halve cirkel naar de 2e paal. Goeie variant, achterin stond helemaal niemand meer. Deden ze bij de 2e corner ook, maar dan als afleidingsmanouevre, waarna Olsson helemaal vrij in kon koppen.
Ja, Rosenberg liet Wielaert lekker vrij ja, hij kwam pas aansjokken toen de corner al onderweg was.
Was zijn man. En Galasek stond er ook lekker apatisch bij te kijken...

Juanfran had wellicht beter op de lijn blijven staan ja, maar ik snap wel dat hij uitliep toen hij opeens Wielaert helemaal vrij tevoorschijn zag komen.
  maandag 16 januari 2006 @ 05:34:57 #61
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_34111693
Wat mij het meeste irriteerd is niet het slechte spel van Boukhari of een andere individuele speler, wat mij echt verbijsterd is dat de basisregels van voetbal bij de huidige selectie kennelijk ver te zoeken is.

Goed de bal aannemen zodat je met één beweging weer verder kunt, iemand strak aanspelen en dan het liefst nog in de voet, elkaar coachen in het veld. Het derde van Schurftschraperveen zou het nog beter doen. Dáár heb ik me nou ontzettend aan geirriteerd. En juist daardoor irriteer ik me ook zo aan het ontwijkende laffe gelul van Blind. Ik begrijp dat een team het vertrouwen niet heeft, maar het is godverdomme zijn taak om de basiskennis over te brengen aan de spelers en er voor te zorgen dat dit in het veld wordt uitgevoerd.

Over de vraag wie het dan wel zou moeten doen zou ik het ook zo snel niet weten. Misschien heel gek, maar ik denk persoonlijk dat Foppe de Haan niet eens zo'n slechte persoon zou zijn. Hij is rechtlijnig, streng, heeft een goed taktisch inzicht, moet een beetje bijgeschaaft worden in de Ajax cultuur, maar is volgens mij sterker en beter dan Blind.

Iemand, wie dan ook, iemand anders dan Blind...
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
  maandag 16 januari 2006 @ 07:51:22 #62
113467 Pinpas
pinnen is een keuze
pi_34111974
Ik ben van mening dat men binnen Ajax niet zo hardnekkig vast moeten houden aan de zogenaamde Ajax-huisstijl. De kracht voor een club moet er in zitten dat je je met een goede visie snel en makkelijk kunt aanpassen aan nieuwe omstandigheden.

De huidige omstandigheden zijn er dat het in het hedendaagse voetbal door diverse omstandigheden , o.a. weinig echte buitenspelers, het niet optimaal is om met buitenspelers te spelen. Als je dus toch aan een bepaalde speelstijl wilt blijven vasthouden dan getuigt dat van weinig voetbalintellect.

Je kunt het zien als een soort evolutie, als een bepaalde diersoort zich niet aanpast aan een nieuwe situatie zal het uitsterven en zo zal het ook met een club gaan die maar hardnekkig vasthoudt aan een speelstijl waarvoor geen geschikte spelers te vinden zijn.

Verder zijn er nog een tal van andere factoren waardoor dit Ajax niet goed presteerd maar laten ze aub eerst dit dogma overboord gooien.

Dus kom op Ajax wees sterk en durf te veranderen!
the primary role of the government is to protect the property from the majority
  maandag 16 januari 2006 @ 08:42:11 #63
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_34112303
Ik ben erg blij dat gister in het home de CL-wedstrijden uit 94-95 te zien waren.
Het was buiten koud en guur, maar toen ik die beelden zag kreeg ik het weer warm en liepen de rillingen over mijn rug.
Bayern werd in de halve finale weggespeeld en die Duitsers wisten op momenten niet meer waar ze met de bal heen moesten en renden massaal terug naar hun eigen zestien.
Daarna natuurlijk de ultieme triomf na 85 minuten in het Ernst Happel door onze eigen Patje...!
Dit liet weer even zien door welk voetbal, door welke schoonheid en door welke passie ik verliefd ben geworden op Ajax.
Romantisch, warm van binnen, vol vertrouwen en nog in dromenland liep ik via de roltrap richting mijn vak, wat ontzettend jammer dat ik daar binnen twee minuten keihard uit mijn droom werd gewekt.
Verd*mme wat heb ik het koud gehad gistermiddag....
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
  maandag 16 januari 2006 @ 08:58:35 #64
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_34112438
AJAX

Komt heus wel weer goed.
pi_34112495
Hmm, misschien is Neeskens een optie als Blind toch weg moet?
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
  maandag 16 januari 2006 @ 09:05:13 #66
22239 -Schorpioen-
Feel young, look young
pi_34112509
Was gisteren inderdaad weer niet echt goed nee en ook snap ik niet altijd waar Blind nou mee bezig is. Maar ja.....alles komt goed !

Wat me trouwens opvalt is...dat er nog steeds geen informatie is over de verkoop voor Feyenoord uit. Zullen ze dan echt problemen hebben met het vinden van een vervoerder ?
Amsterdam + Boekel = werelds...
  maandag 16 januari 2006 @ 09:46:35 #67
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_34113061
Sinds DB is aangesteld als trainer/coach, voetbalt Ajax iedere week iets beter.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_34113165
quote:
Op maandag 16 januari 2006 09:46 schreef M0NTANA het volgende:
Sinds DB is aangesteld als trainer/coach, voetbalt Ajax iedere week iets beter.

Ik zie het vanaf het begin van zijn aanstelling juist alleen maar slechter worden. Of heb je gister ook maar IETS positiefs gezien? Of in Heerenveen misschien?

Dan waren de wedstrijden begin dit seizoen tegen AZ, psv en fnoord een stuk beter. Nee, het wordt alleen maar erger. Maar gelukkig is het altijd de schuld van de spelers/supporters/scheidsrechter en niet van DB.
  maandag 16 januari 2006 @ 10:18:08 #69
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_34113617
quote:
Op maandag 16 januari 2006 09:52 schreef devv05 het volgende:

[..]

Ik zie het vanaf het begin van zijn aanstelling juist alleen maar slechter worden. Of heb je gister ook maar IETS positiefs gezien? Of in Heerenveen misschien?

Dan waren de wedstrijden begin dit seizoen tegen AZ, psv en fnoord een stuk beter. Nee, het wordt alleen maar erger. Maar gelukkig is het altijd de schuld van de spelers/supporters/scheidsrechter en niet van DB.
Het was sarcastisch bedoeld, ik erger mij kapot aan Ajax en DB gaat zeker niet vrijuit. Zijn beleid is dramatisch, gisteren ineens weer een 3-4-3 met Juanfran als linkshalf, Nourdin Boukhari op tien en Markus Rosenberg als linksbuiten. Te belachelijk voor woorden gewoon, ga 4-4-2 spelen als je geen buitenspelers hebt! Dit was wederom een dieptepunt, echt heel erg knap voor de zoveelste keer dit seizoen!
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_34114260
quote:
Op maandag 16 januari 2006 10:18 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Het was sarcastisch bedoeld, ik erger mij kapot aan Ajax en DB gaat zeker niet vrijuit. Zijn beleid is dramatisch, gisteren ineens weer een 3-4-3 met Juanfran als linkshalf, Nourdin Boukhari op tien en Markus Rosenberg als linksbuiten. Te belachelijk voor woorden gewoon, ga 4-4-2 spelen als je geen buitenspelers hebt! Dit was wederom een dieptepunt, echt heel erg knap voor de zoveelste keer dit seizoen!
Oh, je sarcasme ging dan even aan mij voorbij. Verder ben ik het helemaal met je eens.
pi_34114352
Van Basten moet ff coach worden van Ajax, lijkt me wel een goed plan.
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_34114376
Lijkt me ook een onhaalbaar plan met het oog op het WK/EK dus laten we wel even realistisch blijven.
  maandag 16 januari 2006 @ 10:56:24 #73
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_34114432
quote:
Op maandag 16 januari 2006 10:53 schreef devv05 het volgende:
Lijkt me ook een onhaalbaar plan met het oog op het WK/EK dus laten we wel even realistisch blijven.
Van Basten kan dat wel combineren
pi_34114481
quote:
Op maandag 16 januari 2006 00:54 schreef Radegast het volgende:
Ik wil toch nog even iets zeggen over Boukhari, nou ja eigenlijk meer over Danny Blind.

Blind gaf vorig jaar al aan toen VdV vertrok dat Boukhari zich moest richten op diens positie, en eigenlijk maakt hij daarmee Nourdin kapot. Hij is geen middenvelder, en het is gewoon pijnlijk om hem te zien ploeteren rond de middellijn. Hij is een aanvaller, die het moet hebben van korte combinaties rond of in de 16 van de tegenstander. Dan kan hij van waarde zijn, zoals bij de goal van Babel in de Johan Fruitschaal of tegen Thun. Ook speelde Boukhari altijd best goed samen met Maxwell in het verleden. Zolang ie maar niet op het middenveld staat...
Korte combinaties kan hij ook best maken als 10 hoor. Zijn huidige slechte spel ligt deels aan hem zelf, deels aan de trieste paupers die hem uitfluiten.
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
pi_34114483
Ajax heeft gewoon geen elftal op het moment...

dat komt omdat ze niet voor één systeem durven kiezen (speel gewoon 4-4-2 als daar nu de betere spelers voor zijn en laat de huisstijl maar even varen hoor, zorg gewoon maar voor punten eerst...) en de ronduit belachelijke acties van Blind...

voor de winterstop werd er redelijk gespeeld (behalve dan misschien tegen Heerenveen) en in plaats van dat er hierop wordt doorgegaan (en het nodige vertrouwen aan de spelers wordt gegeven en er een vast elftal ontstaat), was het elftal gister op 5 (!!) plaatsen weer gewijzigd...om maar niet te spreken van de chaos die ontstond na een paar wissels van hem...

het belangrijkste is om nu gewoon voor het beste systeem te kiezen (ook al levert dat geen oogstrelend voetbal op dan misschien en is het niet des Ajax) en elke week met nagenoeg hetzelfde elftal te spelen (blessures en schorsingen daargelaten)...want genoeg spelers hebben echt wel de kwaliteiten in huis voor de top (van Nederland zeker) maar hebben gewoon vastigheid en vertrouwen nodig om tot betere resultaten te komen...
Jack does it in real time...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')