abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 januari 2006 @ 22:55:55 #1
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_34104246
Allereerst voor iedereen: In dit topic gelden regels, en die staan hier. Weliswaar is dat een ander forum, maar de regels kun je onverkort doortrekken naar dit topic. Daarboven gelden de regels van Fok!. Daar waar Fok afwijkende (strengere) regels kent, gelden de regels van Fok!. In geval van twijfel beslissen de mods en de admins.

Daarnaast (vooral voor de reagluurders): dit topic is niet bedoeld om modellen te bespreken, daarvoor kun je naar de S&G sectie van US. Reacties die over de modellen gaan, en niet over de foto of de pose van het model daarop, zullen worden verwijderd. Commentaar over de foto kun je kwijt in het FOT FB-topic, wanneer je je twijfels hebt over het voldoen aan de policy.

Hier kun je foto's kwijt met (semi-)naaktmodelen. Post ze niet zomaar zonder commentaar, maar zet er een kort verhaaltje bij over de sessie, de gebruikte techniek, en wat je probeerde te maken. Vragen stellen mag natuurlijk ook, maar als je model wilt zijn verwijzen we je graag naar het fotografen en modellen ontmoetingstopic op FOT.

de OP vind je hier

[ Bericht 3% gewijzigd door RonaldV op 15-01-2006 23:19:46 ]
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zondag 15 januari 2006 @ 22:56:07 #2
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_34104253
Ik zal zelf maar beginnen:

Afgelopen zomer zat ik wat te experimenteren met low-key en high-key. Het bleek niet eens zo heel erg moeilijk te zijn, al moet ik nog wel veel oefenen. Het kunstje is redelijk simpel in de basis: verduister een ruimte op één raam (met zonlicht erop) na. Het zonlicht laat je op het model vallen, en je belichting stel je in op de plekken waar het zonlcht valt. Hierdoor valt de rest automatisch veel donkerder uit, in dit geval zelfs de lichte muren op de achtergrond.

- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_34104377
Ik vind de foto niet zo mooi. sorry.
  zondag 15 januari 2006 @ 23:09:04 #4
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_34104836
Wat vind je er niet mooi aan?

Ik voor mij vind dat er teveel zwart in de foto zit. Rechts van de rechterborst had er volgens mij al gesneden kunnen worden.
Life is what you make it.
  zondag 15 januari 2006 @ 23:15:28 #5
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_34105174
quote:
Op zondag 15 januari 2006 23:09 schreef Schanulleke het volgende:
Wat vind je er niet mooi aan?

Ik voor mij vind dat er teveel zwart in de foto zit. Rechts van de rechterborst had er volgens mij al gesneden kunnen worden.
Die luxaflex heb ik expres laten zitten. Het suggereert dat de strepen op het lichaam van het model daardoor veroorzaakt worden. Dat kan overigens niet, want de luxalflex hangt schuin achter haar, terwijl de zon van schuin voor haar komt.
- Privacy Matters
pi_34105455
Slecht ... lijkt een beetje op elephant man met die uitstulpingen en van "low key" heb je geen kaas gegeten.
pi_34105783
De hele foto spreekt mij ook niet aan, qua belichting niet maar ook de pose niet. De vormen komen erg raar uit op deze manier, het geheel doet mij op de een of andere manier aan een larve denken. In elk geval geen fijne positieve associatie..
Ook het woord 'cent' spreken wij eerbiedig uit - DD
  zondag 15 januari 2006 @ 23:29:55 #8
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_34105821
Dan nog zou het kunnen, als er een spiegelend oppervlak was.
Ik had wel al het vermoeden dat het bewust was, je bent nu eenmaal niet iemand die rucksichtloss foto's op het forum plempt.
Jij hebt een andere keuze keuze gemaakt dan ik zou maken.
(genoeg gepraat. Ik heb de foto's niet om ontopic te gaan)
  zondag 15 januari 2006 @ 23:31:37 #9
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_34105888
hier kan ik natuurlijk niet achterblijven zonder mooi verkapte tvp

een klein jaar geleden ben ik begonnen met het spelen met wat creative verlichting.
een beamer leek me wel leuk om wat effecten mee te creeren, dit bleek lastiger als het klinkt.
veel motiven maken je foto plat. ze halen de diepte er uit.
dit is 1 van de foto's die ik echter wel goed gelukt vind.

hier onder een voorbeeld van een foto uit dezelfde reeks maar met een andere print geprojecteerd.
dit is dus naar mijn mening totaal mislukt. er mist wat diepte werking, en door de sterk gefocuste lichtbron ook erg strake schaduwlijnen die de foto er ook niet mooier op maken.

ps. het nadeel van het projecteren met een beamer is dat de pixels van de projectie zichtbaar worden. dus met een diaprojector zal bv. beter gaan maar die heb ik jammergenoeg nog niet in het bezit (evenals een camera waar een rolletje in past)
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
  zondag 15 januari 2006 @ 23:32:15 #10
40714 Subhuman
Televised confession
pi_34105906
quote:
Op zondag 15 januari 2006 23:21 schreef 2QT2BSTR8 het volgende:
Slecht ... lijkt een beetje op elephant man met die uitstulpingen en van "low key" heb je geen kaas gegeten.
Ik neem aan dat jij betere foto's hebt om te laten zien dan?

Oftewel post even op een normale manier.
  zondag 15 januari 2006 @ 23:34:58 #11
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_34106023
quote:
Op zondag 15 januari 2006 23:21 schreef 2QT2BSTR8 het volgende:
Er staat dan ook "experimenteren". Wat je met het eerste deel van je post probeert duidelijk te maken ontgaat me een beetje. Is het nou kritiek op het poseren, of op het model? Die "uitstulpingen" zijn vrij normaal bij een volwassen vrouw hoor!
- Privacy Matters
  zondag 15 januari 2006 @ 23:37:59 #12
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_34106166
quote:
Op zondag 15 januari 2006 23:31 schreef blackbully het volgende:

een klein jaar geleden ben ik begonnen met het spelen met wat creative verlichting.
een beamer leek me wel leuk om wat effecten mee te creeren, dit bleek lastiger als het klinkt.
[afbeelding]

hier onder een voorbeeld van een foto uit dezelfde reeks maar met een andere print geprojecteerd.
dit is dus naar mijn mening totaal mislukt. er mist wat diepte werking, en door de sterk gefocuste lichtbron ook erg strake schaduwlijnen die de foto er ook niet mooier op maken.

[afbeelding]

ps. het nadeel van het projecteren met een beamer is dat de pixels van de projectie zichtbaar worden. dus met een diaprojector zal bv. beter gaan maar die heb ik jammergenoeg nog niet in het bezit (evenals een camera waar een rolletje in past)
Wat voor afbeeldingen projecteer je? Gewone bitmapjes met random figuurtjes?
- Privacy Matters
pi_34106385
Wow. Nette foto's RonaldV en blackbully .
Kijken wie ik kan aankijken om naakt te fotograferen
  zondag 15 januari 2006 @ 23:43:49 #14
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_34106402
Ik vind die 2de met het blokkenpatroon juist erg mooi!
  zondag 15 januari 2006 @ 23:45:26 #15
68154 blackbully
pi_34106461
quote:
Op zondag 15 januari 2006 23:37 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Wat voor afbeeldingen projecteer je? Gewone bitmapjes met random figuurtjes?
ik heb zelf wat aangeklooit met photoshop en als schermbeveiliging van mijn pc tevoorschijn getoverd. zo kun je 1 kleine afbeelding laten herhalen tot het een vullend plaatje word. zoals bij de blokjes dat waren dus maar 2 zwarte en 2 witte
en ik heb wat hires plaatjes met google gezocht ik geloof dat die blauwe een ijsgrot was.
het maakt dus niet uit als het maar een plaatje is zonder onderwerp. dus echt een achtergrond
die ik dus over het onderwerp leg in plaats van het onderwerp voor de achtergrond te zetten
[/quote]
pi_34106513
quote:
Op zondag 15 januari 2006 23:43 schreef Schanulleke het volgende:
Ik vind die 2de met het blokkenpatroon juist erg mooi!
Ik vind het jammer dat het met het blokkenpatroon het lichte gedeelte groenig is geworden.
Groen staat me nu eenmaal niet
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_34106533
quote:

[afbeelding]

[afbeelding]

Die tweede is mooi!!!
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  zondag 15 januari 2006 @ 23:47:32 #18
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_34106555
Is dat niet weg te soepen?
  zondag 15 januari 2006 @ 23:49:05 #19
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_34106601
quote:
Op zondag 15 januari 2006 23:47 schreef Schanulleke het volgende:
Is dat niet weg te soepen?
Ehm.. wat?
- Privacy Matters
pi_34106607
@ronaldv dit soort wallpapers zijn ook te gebruiken bv
http://www.wallpaper.net.(...)ue%20-%20800x600.jpg
  zondag 15 januari 2006 @ 23:51:11 #21
68154 blackbully
pi_34106681
windows heeft zelf trouwens ook een leuke maan om te MOONEN

zulk soort plaatjes heb ik dus gebruikt
[/quote]
  zondag 15 januari 2006 @ 23:53:51 #22
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_34106805
quote:
Op zondag 15 januari 2006 23:51 schreef blackbully het volgende:
windows heeft zelf trouwens ook een leuke maan om te MOONEN

[afbeelding]

zulk soort plaatjes heb ik dus gebruikt
Persoonlijk vind ik deze wat minder geschikt eigenlijk. Het lijkt nu op een bijzonder enge huidverbranding oid (sorry, te veel voorlichtings-blarenfilms gezien bij de Luchtmacht).

Misschien kun je iets dergelijks beter doen door de hele maan op haar billen te zetten, in plaats van een klein stukje maan.
- Privacy Matters
pi_34107349
Die maan ziet er niet echt smakelijk uit inderdaad...
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
pi_34107604
Ieuw. Zij heeft kraters
  maandag 16 januari 2006 @ 00:19:52 #25
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_34107819
Uit een sessie op verzoek van het model:

Kleintje zocht afgelopen zomer een fotograaf om foto's te maken voor haar website. Een week later poseerde ze al voor me. Gewoon rechttoe-rechtaan gefotografeerd, geen bijzondere trucs, alleen de foto is licht bewerkt (vooral de achtergrond - is ietsje geblurred) mbv Photoshop.
- Privacy Matters
  maandag 16 januari 2006 @ 00:20:32 #26
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_34107841
quote:

[afbeelding]

Was het misschien mooier geworden wanneer je een gebied met meer reliëf had genomen? Een rug en vrij slanke bil bieden denk ik niet echt heel veel diepte.
Al heb ik overigens verder geen ervaring met fotografie.
Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
  maandag 16 januari 2006 @ 00:23:48 #27
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_34107964
quote:
Op zondag 15 januari 2006 23:49 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ehm.. wat?
Die groene kleur op de huid... D'r waren inmiddels wat posts tussen gezet.
pi_34113949
quote:
Op zondag 15 januari 2006 22:56 schreef RonaldV het volgende:
[afbeelding]
Ik vind het niks. Het lijkt geen persoon meer maar alleen een romp waar de armen en het hoofd afgehakt zijn. Ook de omgeving hapt er aardig op los, zoals bij haar heup.
Je tweede foto vind ik een stuk mooier

Vind het trouwens onzin dat je niks over het model zou mogen zeggen bij dit soort foto's. Het model kan het verschil uitmaken tussen een mooie foto en een mislukte foto.
Als je een naaktfoto maakt van iemand die rookt en drugs gebruikt, dan gebruik je een ongezond mager rokend model, haar door de war etc. Staat dan erg raar als je een heel gezond fris model neemt.
Wil je een foto maken die tederheid en zachtheid uitstraalt, dan neem je een niet mager fris model, en geen heroine hoer.
Kortom, een model moet bij de foto passen, en als dat niet het geval is mag je er best wat over zeggen wat mij betreft.
Maar goed, heb deze discussie al vaak gevoerd op andere fora, en voor veel mensen is een willekeurig model perfect voor elke foto en mag je er niks over zeggen

Ook nog een foto van mij, weet dat hij niet helemaal perfect is, maar vindt het toch leuk om hem even te laten zien.

Is deze trouwens semi-naakt genoeg?

[ Bericht 28% gewijzigd door Gizz op 16-01-2006 10:42:15 ]
pi_34114198
quote:
Op zondag 15 januari 2006 22:55 schreef RonaldV het volgende:
Allereerst voor iedereen: In dit topic gelden regels, en die staan hier. Weliswaar is dat een ander forum, maar de regels kun je onverkort doortrekken naar dit topic.
RonaldV, ik denk dat het handig is om die tekst hier gewoon over te nemen. Dat forum GAAT een keer onderuit nl. Dat kan ik je nu al voorspellen

Verder is dit gewoon een verkapte tvp
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  maandag 16 januari 2006 @ 13:34:17 #30
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_34119203
quote:
Op maandag 16 januari 2006 10:46 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

RonaldV, ik denk dat het handig is om die tekst hier gewoon over te nemen. Dat forum GAAT een keer onderuit nl. Dat kan ik je nu al voorspellen

Verder is dit gewoon een verkapte tvp
Tegen de tijd dat het forum onderuit gaat zet ik m thuis wel on line, of ik link naar F3 (hebben die ook eens wat extra verkeer )

@Gizz
Commentaar op het model is gedaan om gezever zoals in US te voorkomen. Als je vind dat een model niet in de sfeer van de foto past is dat natuurlijk prima te melden, maar persoonlijke aanvallen (voor zover dat gaat op iemand die je verder niet kent) op het model zijn hier op FOT niet de bedoeling!
- Privacy Matters
pi_34120132
@RonaldV

foto 1: Ik denk dat de belichting iets te hard is en dat het geheel iets te donker is. Zachtere belichting en wat minder zwart zou de foto geen kwaad doen denk ik
foto 2: iets meer croppen aan de linkerkant zodat een en ander minder in het midden staat en er dus minder wit te zien is.

@blackbully: die tweede blijft fraai
@Gizz: nice Vind hem alleen vrij donker aan de bovenkant
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_34137730
Deze foto heb ik gemaakt met alleen een lampje en dan zonder flits een foto maken.
(vraag me verder niet hoe of wat want het was een probeerseltje)
Ik wilde een foto maken van alleen 1 onderdeel van het lichaam tegen een zwarte achtergrond.

pi_34140826
@Prupke: Ziet er goed uit. Je zou hem misschien iets meer uit het midden kunnen halen door rechts nog een stuk zwart weg te croppen en misschien is een zwartwit-omzetting ook geslaagd
pi_34141237
ik vond hem zo wel mooi in evenwicht maar ik brgrijp wat je bedoelt/d/dt/
  dinsdag 17 januari 2006 @ 22:56:32 #35
68154 blackbully
pi_34180588
naar aanleiding van samen naakt op de foto hebben we afgelopen weekend eens weer wat foto's gemaakt waar we samen op de plaat staan

deze is naar mijn mening wel goed gelukt.
foto is gemaakt met behulp van de IR-ab

ietsjes jammer van de uitsnede maar je kan iet alles hebben als je neit presies kan zien wat je doed
[/quote]
pi_34180817
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 22:56 schreef blackbully het volgende:
naar aanleiding van samen naakt op de foto hebben we afgelopen weekend eens weer wat foto's gemaakt waar we samen op de plaat staan

deze is naar mijn mening wel goed gelukt.
foto is gemaakt met behulp van de IR-ab

[afbeelding]

ietsjes jammer van de uitsnede maar je kan iet alles hebben als je neit presies kan zien wat je doed
Mooi gedaan!!
Woeiii - Blog
pi_34180917
Nice Leuk met de toning gespeeld Mooi belicht Zoals je al zegt: iets jammer van die uitsnede, maar in zijn totaliteit vind ik hem erg fraai
pi_34181199
De bewerking is nogal lelijk. Alle donkere vlakken zijn aan elkaar gesmolten tot 1 vlak (er zit geen verloop meer in), en het donkere deel is ook nog eens niet zwart maar rood. Zie je dit zelf niet op je monitor?
  dinsdag 17 januari 2006 @ 23:09:53 #39
68154 blackbully
pi_34181315
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 23:07 schreef Gizz het volgende:
De bewerking is nogal lelijk. Alle donkere vlakken zijn aan elkaar gesmolten tot 1 vlak (er zit geen verloop meer in), en het donkere deel is ook nog eens niet zwart maar rood. Zie je dit zelf niet op je monitor?
ehhhh nee. dat rood zie ik niet.
moet nog steeds een andere monitor hebben.
maar weet nog niet welke ik wil.
[/quote]
  dinsdag 17 januari 2006 @ 23:12:16 #40
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_34181425
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 23:07 schreef Gizz het volgende:
Tenzij ik kleurendoof aan het worden ben moet jij je monitor even nakijken. Rood?
- Privacy Matters
  dinsdag 17 januari 2006 @ 23:14:24 #41
68154 blackbully
pi_34181521
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 23:12 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Tenzij ik kleurendoof aan het worden ben moet jij je monitor even nakijken. Rood?
ja de echt zwarte vlakken zijn rood. (bij een afdruk tenminste heb ik dat al eens mee gemaakt. en op mijn monitor zie ik zwart.) op alle monitoren hier zwart. maar kan me voorstellen dat als je een monitor hebt met goed contrast dat je dat dus wel kan zien.
[/quote]
  dinsdag 17 januari 2006 @ 23:22:55 #42
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_34181906
Erg mooie foto BB, sensuele houding en mooie kleuren. Het enige dat me stoort zijn de sieraden. Het leidt mij af van de rest van de foto, maar dat zal wel een kwestie van smaak zijn. Heb er verder ook niet zoveel verstand van maar moest het ff kwijt.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_34181987
Heb hier even een opgelichte versie neergezet voor Ronald en andere mensen die het niet zien . Maar sowieso is het "donkere" dus dichtgelopen. Wat raar is, want het is helemaal niet zwart, maar een RGB waarde van ongeveer 40-5-5. Oorspronkelijk heb je het dus zwart gemaakt, en daarna op een rare manier er een duotone van gemaakt waarbij zwart opeens donkerrood wordt.
Dat dichtgelopen gedoe is sowieso niet mooi, want je hand lijkt daardoor te zweven (pols heeft geen detail meer, maar is ook niet zwart).
Ik zie het trouwens op mijn gare LCD, en m'n vriendin ziet het op haar middelmatige CRT, dus ik zou je monitor even iets beter instellen (of als je daar geen zin in hebt even de zwarten en witten testen met het pipetje, als je ziet dat er 8x meer rood in zit dan groen of blauw, dan is het niet zwart! )
  dinsdag 17 januari 2006 @ 23:30:57 #44
68154 blackbully
pi_34182302
hetgene wat ik gedaan heb is er inderdaad eerst een zwartwit plaat van gemaakt en daar een sepia tuning over gehaald.
das ook de rede dat sommige zwart delen rood worden. kan mijn monitor wel instellen dat ik het rood zie maar dan zijn mijn andere kleuren veels telicht. ik heb alleen problemen in de lage contrasten . dus de tinten tegen het zwart aan.
[/quote]
pi_34182822
Probeer de omzetting naar duotone eens zo: zet de foto om naar zwart/wit. Druk ctrl-alt-~ om het brightnesskanaal als selectie te krijgen. Ga naar layer -> New adjustment layer -> solid colorfill. Kies als laagmodus color en kies een leuk kleurtje. Als het goed is krijg je nu meteen je brightnesskanaal als masker over die kleurlaag. Alleen de lichte delen in je foto worden dus gekleurd, niet de donkere tonen en het zwart. Sterkte van de kleuring kun je nog veranderen door de opacity te veranderen van de kleurlaag.

Bovenstaande is uit m'n hoofd geschreven zonder photoshop in de buurt, dus ik weet niet of alle menuutjes of sneltoetsen precies zo goed zijn .
  dinsdag 17 januari 2006 @ 23:43:12 #46
68154 blackbully
pi_34182939
ga ik de volgende keer wel eens proberen.
thanx voor de tip in iedergeval
[/quote]
pi_34194425
quote:
Op maandag 16 januari 2006 00:19 schreef RonaldV het volgende:
Uit een sessie op verzoek van het model:

[afbeelding]

Kleintje zocht afgelopen zomer een fotograaf om foto's te maken voor haar website. Een week later poseerde ze al voor me. Gewoon rechttoe-rechtaan gefotografeerd, geen bijzondere trucs, alleen de foto is licht bewerkt (vooral de achtergrond - is ietsje geblurred) mbv Photoshop.
Zou bijna zeggen dat het Tanja Jess is!?
so far so good!
  woensdag 18 januari 2006 @ 14:01:28 #48
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_34199155
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 11:50 schreef Masterchief.nl het volgende:

[..]

Zou bijna zeggen dat het Tanja Jess is!?
Dat zal ze leuk vinden om te horen. Kleintje, bedoel ik En Tanja wil ik ook best een keertje fotograferen.
- Privacy Matters
pi_34247714
@Blackbully
Op deze site kun je een trial downloaden van ConvertToBW Pro v3.0. Een erg fijn filter te gebruiken in Photoshop, waarmee je je zwart/wit omzettingen helemaal onder controle hebt
Ik werk er al enige tijd mee, en heb nog niets ontdekt wat fijner werkt..
  donderdag 19 januari 2006 @ 20:22:42 #50
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_34253080
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 17:53 schreef Icicle het volgende:
@Blackbully
Op deze site kun je een trial downloaden van ConvertToBW Pro v3.0. Een erg fijn filter te gebruiken in Photoshop, waarmee je je zwart/wit omzettingen helemaal onder controle hebt
Ik werk er al enige tijd mee, en heb nog niets ontdekt wat fijner werkt..
Always one step ahead of the competition?
wel een goeie tip trouwens
- Privacy Matters
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')