Bij de sloop moet je inmiddels al bijbetalen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 06:12 schreef Dulk het volgende:
ik had misschien toch beter een nieuw topic kunnen openen, iedereen reageert op een vraag van twee jaar geleden
Ja kost inderdaad wel geld (eurootje of 20 geloof ik)quote:Op woensdag 7 januari 2009 06:09 schreef sig000 het volgende:
Goede tip en als dat inmiddels geld kost kun je nog gratis terecht bij de afdeling onderdelen.
Zeg datie na export gaatquote:Op woensdag 7 januari 2009 06:04 schreef Dulk het volgende:
[..]
er bestaat straks geen auto meer, de motor gaat in de huidige auto inc de kabelboom (kortsluiting geweest en oude eigenaar heeft 10amp ipv 3amp erin gedaan, waardoor de boel is gaan smelten) en voor de rest pleur ik alle onderdelen op op marktplaats. het overgebleven chassis wordt opgehaald door de oud ijzerboer.
ik moet dus alleen van de kenteken registratie af, maar ik ga straks eens bellen naar het rdw om te kijken of er mogelijkheden zijn.
vraag me af hoe veilig dit is??? want een of andere pool zou ook een vrijwaarding kunne copyeren lijkt me en dan vals invullen. en dan komen er boettes, illegaal tanken en ramkraken op jou naam binne?¿?quote:Op woensdag 7 januari 2009 06:07 schreef Groundation het volgende:
Paar tientjes krijg je nog wel op de sloop hoor.
Hint: Zet je auto op marktplaats onder het kopje 'schade-auto's.. er zijn vrijwel altijd export-bedrijfjes die bizarre bedragen geven voor je kapotte wagen. Ik heb op die manier een doorgeroeste Toyota Corolla verkocht waarvan de motor niet liep (startonderbreker kapot), de distibutieriem was gerafeld, en de aandrijfas voor gaar was. Voor 1100 euro (!!!) inclusief vrijwaring tewijl (bijna) alle gebreken netjes in de advertentie stonden gemeld.
Zoals eerder gezegt, gewoon langs de rdw gaan met je kenteken + papieren en de auto exporteren. Dat is het makkelijkstequote:Op woensdag 7 januari 2009 06:04 schreef Dulk het volgende:
[..]
er bestaat straks geen auto meer, de motor gaat in de huidige auto inc de kabelboom (kortsluiting geweest en oude eigenaar heeft 10amp ipv 3amp erin gedaan, waardoor de boel is gaan smelten) en voor de rest pleur ik alle onderdelen op op marktplaats. het overgebleven chassis wordt opgehaald door de oud ijzerboer.
ik moet dus alleen van de kenteken registratie af, maar ik ga straks eens bellen naar het rdw om te kijken of er mogelijkheden zijn.
lijkt mij ookquote:Op woensdag 7 januari 2009 13:52 schreef FransDeens het volgende:
Volgens mij kan je de auto gewoon zo kaal mogelijk plukken en het chassis naar de sloop brengen. Slopen in eigen beheer houdt in dat je het chassis zelf naar de ijzerboer brengt en het chassisnummer opstuurt naar de RDW. Als jij een kaalgeplukt chassis inlevert bij de sloop wordt de auto gesloopt door de sloop, en doe je volgens mij niets verkeerd.
Die willen meestal je plastic, glas en rubber niet hebben.quote:Op woensdag 7 januari 2009 06:06 schreef sig000 het volgende:
Probeer 't bij de oudijzerboer. Gaat per kilo.
waar woon jij? hier krijg je WEL geld voor je sloop auto (mits bruikbaar is dus geen kale frame en motor nog beetje heel is)quote:Op woensdag 7 januari 2009 14:55 schreef Revolution-NL het volgende:
Zoals gezegt mag je blij zijn als je hem gratis mag dumpen.
Je kan hem natuurlijk wel voor 200 euro op Marktplaats zetten.
Of voordat je hem naar de sloop brengt nog ff lekker afraggen / motorblok opblazen
Amersfoort.quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:19 schreef T42 het volgende:
[..]
waar woon jij? hier krijg je WEL geld voor je sloop auto (mits bruikbaar is dus geen kale frame en motor nog beetje heel is)
je kunt hem ook proberen te verkopen aan cross club ofzo
sommige scholen willen ze ook voor automonteur opleidingen
dan snap ik dat ze er niks voor gevenquote:Op woensdag 7 januari 2009 16:37 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Amersfoort.
Maargoed alle auto's die ik naar de sloop heb gebracht heb ik eerst volledig gesloopt.
Tegen paaltjes aanrijden / motor opblazen en dat soort gein. Priceless...
pas als ze framenr ergens opduikt ben je wel de sjaak (effe met slijptol weg slijpen na het slopenquote:Op woensdag 7 januari 2009 17:36 schreef Dulk het volgende:
ik heb de rdw gebeld en gezegd dat ik een auto wil laten exporteren/uitvoeren, en dan hoef ik inderdaad alleen maar de platen en kentekenbewijzen mee te nemen.
ik hoef niet eens aan te geven waar de auto heen gaat, dus de regeling dat een auto door een particulier pas na 15 jaar gesloopt mag worden gaat nergens over.
maargoed ik ben er mooi mee geholpen
ja het framenummer wilde ik sowieso al verwijderen, maar nu zei een maat dat het framenummer op 5 plekken op het chassis staatquote:Op woensdag 7 januari 2009 22:49 schreef T42 het volgende:
[..]
pas als ze framenr ergens opduikt ben je wel de sjaak (effe met slijptol weg slijpen na het slopen)
maar toen ik een eend uitvoerde moest ik wel gegevens invullen van nieuwe eigenaar...
hoe goed kun je deze bedrijfjes vertrouwen? heb nog een schade auto staan uit 1997 namelijk.quote:Op woensdag 7 januari 2009 06:07 schreef Groundation het volgende:
Paar tientjes krijg je nog wel op de sloop hoor.
Hint: Zet je auto op marktplaats onder het kopje 'schade-auto's.. er zijn vrijwel altijd export-bedrijfjes die bizarre bedragen geven voor je kapotte wagen. Ik heb op die manier een doorgeroeste Toyota Corolla verkocht waarvan de motor niet liep (startonderbreker kapot), de distibutieriem was gerafeld, en de aandrijfas voor gaar was. Voor 1100 euro (!!!) inclusief vrijwaring tewijl (bijna) alle gebreken netjes in de advertentie stonden gemeld.
ik heb het chassis laten ophalen door een oud ijzer boer uiteindelijk (alle frame nummers eruit geslepen) en heb bij de rdw verteld dat de auto geexporteerd is. niets aan het handje.quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:37 schreef T42 het volgende:
[..]
hoe goed kun je deze bedrijfjes vertrouwen? heb nog een schade auto staan uit 1997 namelijk.
want lijkt mij dat een vrijwaarding te copyeren is en als dat gebeurd ben ik dadelijk de sjaak bij een ramkraak
Ff nabellen bij de rdw als je het niet vertrouwd. Maar de meest vreemde en ongure types komen die auto's ophalen, maar zijn 99% wel te vertrouwen. Als ze een ramkraak willen doen stelen ze wel een auto en komen niet jou schade/ sloop auto ophalen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:37 schreef T42 het volgende:
[..]
hoe goed kun je deze bedrijfjes vertrouwen? heb nog een schade auto staan uit 1997 namelijk.
want lijkt mij dat een vrijwaarding te copyeren is en als dat gebeurd ben ik dadelijk de sjaak bij een ramkraak
okeey maar als ze flitskasten willen testen bijv?????quote:Op donderdag 15 januari 2009 23:52 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Ff nabellen bij de rdw als je het niet vertrouwd. Maar de meest vreemde en ongure types komen die auto's ophalen, maar zijn 99% wel te vertrouwen. Als ze een ramkraak willen doen stelen ze wel een auto en komen niet jou schade/ sloop auto ophalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |