"Je moet roeien met de zonder riemen die je hebt."quote:Op zondag 15 januari 2006 16:49 schreef DeTolk het volgende:
mijn TT: Tsja...
Hij vind dat het bij Ajax niet goed gaat.quote:Op zondag 15 januari 2006 16:47 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Nou lijkt me wel, elders kan hij met veel meer plezier voetballen en zich ontwikkelen. Bij Ajax gaat dat op het moment niet goed. Dan kun je beter actie ondernemen en vertrekken.
Ik vind dat de houding van het publiek naar een speler los staat van hoe de trainer het doet. Je eigen spelers uitfluiten doe je niet. Punt. Daar mag Blind zeker wel wat van zeggen.quote:Op zondag 15 januari 2006 16:49 schreef twi het volgende:
Blind zegt ook dat het publiek zich schandelijk naar 1 speler toe uitliet. Ben ik met hem eens, maar dan moet hij toch eerst even naar zichzelf kijken.
Ik heb hetzelfde. Volgens mij is daar een woord voor: berusting.quote:Op zondag 15 januari 2006 16:51 schreef twi het volgende:
Ligt het aan mij dat ik, wellicht wel balend, me hier steeds makkelijker overheen kan zetten?
Uiteraard, maar op het moment dat zo'n speler dan gewoon niet in de wedstrijd zit, moet je niet een speler die wel goed in de wedstrijd zit gaan wisselen. Juanfran en Emanuelson zouden immers prima samen in een elftal kunnen spelen, 1 van de 2 links op het middenveld.quote:Op zondag 15 januari 2006 16:51 schreef Roeni3 het volgende:
Ik vind dat de houding van het publiek naar een speler los staat van hoe de trainer het doet. Je eigen spelers uitfluiten doe je niet. Punt. Daar mag Blind zeker wel wat van zeggen.
quote:Op zondag 15 januari 2006 16:52 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde. Volgens mij is daar een woord voor: berusting gewenning
Daar heeft hij gelijk in, schandalig dat hij vanaf minuut 1 werd uitgefloten. Maar als Blind zelf ook enig inzicht had gehad, had hij hem gewoon eerder gewisseld. Zoals gezegd, Juanfran zat 10x zo goed in de wedstrijd als Boukhari.quote:Op zondag 15 januari 2006 16:52 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Danny in de persconferentie: " Ik vind niet dat het publiek bepaald wie er gewisseld word, Boukari verdient het niet om uitgefloten te worden... Zeker niet in de eerste minuut"
Ik ben het met Blind eens..quote:Op zondag 15 januari 2006 16:52 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Danny in de persconferentie: " Ik vind niet dat het publiek bepaald wie er gewisseld word, Boukari verdient het niet om uitgefloten te worden... Zeker niet in de eerste minuut"
Een door de wol geverfde buitenlandse coach. In ieder geval iemand die de nodige ervaring heeft.quote:Op zondag 15 januari 2006 16:57 schreef Messenga het volgende:
Iedereen roept dan wel "Jaa, Blind kan dr niks van, die mag der uit".
Voor wie dan?
Makkelijk, je snuitje voor het eerst laten zien op een weekend waarop het de concurrentie niet makkelijk vergaatquote:Op zondag 15 januari 2006 16:56 schreef venomsnake het volgende:
quote:'De deur staat open voor Julien Escude'
Zondag 15 januari, door SV, Amsterdam, 12.27u GMT+01.00, Skysports
Het Franse Socheax wil graag spoedig met Ajax-verdediger Julien Escude gaan praten over een transfer. Dit verklaarde voorzitter Jean-Claude Plessis tegenover Skysports.
'De deur staat open voor Escude', aldus de preses, die met hevige concurrentie te maken heeft. AS Monaco en Sevilla willen de Fransman ook graag inlijven. Volgens het medium hebben de Spanjaarden de beste papieren.
Noem er maar eens een paar die dat bij Ajax willen doen.quote:Op zondag 15 januari 2006 16:58 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Een door de wol geverfde buitenlandse coach. In ieder geval iemand die de nodige ervaring heeft.
Ja, maar dat gaat toch nooit gebeurenquote:Op zondag 15 januari 2006 16:57 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Ik ben het met Blind eens..
Stel dat Boukari 2 goals maakte vandaag.. wat is dan de houding van het publiek? na de zielige fluit concerten
Dat zou ik wel eens graag willen zien.
Toch zonde, en enorm zielig voor Julien. Zich zo ingezet om Nederlands te leren, na een wat twijfelachtige eerste paar maanden zich uitstekend teruggespeeld in het elftal en nu zo uit de gratie geraakt. Kan eigenlijk ook niet door de beugel.quote:Op zondag 15 januari 2006 16:58 schreef Nashje het volgende:
Met jou kan ik pratenquote:Op zondag 15 januari 2006 17:00 schreef twi het volgende:
[..]
Toch zonde, en enorm zielig voor Julien. Zich zo ingezet om Nederlands te leren, na een wat twijfelachtige eerste paar maanden zich uitstekend teruggespeeld in het elftal en nu zo uit de gratie geraakt. Kan eigenlijk ook niet door de beugel.
Trond Sollied?quote:Op zondag 15 januari 2006 16:59 schreef Messenga het volgende:
[..]
Noem er maar eens een paar die dat bij Ajax willen doen.
Tis ook allemaal heel erg raar gegaan met Julien. Tot aanvoerder benoemd en niet heel lang er na verdwenen uit de basiself. Ik moet toegeven, ik ben geen fan van Julien, maar een speler zo afvallen vind ik ook wel triest.quote:Op zondag 15 januari 2006 17:00 schreef twi het volgende:
[..]
Toch zonde, en enorm zielig voor Julien. Zich zo ingezet om Nederlands te leren, na een wat twijfelachtige eerste paar maanden zich uitstekend teruggespeeld in het elftal en nu zo uit de gratie geraakt. Kan eigenlijk ook niet door de beugel.
Olympiakos toch? Of ergens anders in Griekenland. Of is 'ie daar alweer ontslagen?quote:Op zondag 15 januari 2006 17:03 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Trond Sollied?
De laatste 5 jaar,toch een zeer goede trainer geweest van Brugge
(waar die nou zit.. ik weet het niet )
Brugge was toch wel een sterk team, 1 geheel dankzij de trainer,iets wat Ajax totaal niet heeftquote:Op zondag 15 januari 2006 17:04 schreef twi het volgende:
[..]
Olympiakos toch? Of ergens anders in Griekenland. Of is 'ie daar alweer ontslagen?
In elk geval verdient 'ie daar een stuk meer dan Blind. En ik kan nou ook niet zeggen dat Brugge jarenlang oogstrelend voetbal heeft gespeeld. Hetzelfde geldt voor Rosenborg natuurlijk.
Laudrup weghalen bij Brøndby IF.quote:Op zondag 15 januari 2006 17:03 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Trond Sollied?
De laatste 5 jaar,toch een zeer goede trainer geweest van Brugge
(waar die nou zit.. ik weet het niet )
PSV is ook een sterk team, maar ik pas ervoor om een coach te hebben die zulk voetbal als einddoel heeft. Als tijdelijke noodmaatregel heb ik er geen probleem mee.quote:Op zondag 15 januari 2006 17:06 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Brugge was toch wel een sterk team, 1 geheel dankzij de trainer,iets was Ajax totaal niet heeft
Die sluit al zijn posts af met eenquote:
Maar kent Ajax wel van top tot teen. Heeft de Ajax speelstijl ook bij Brøndby doorgevoerd. Maar inderdaad, misschien te onervaren.quote:Op zondag 15 januari 2006 17:07 schreef Nashje het volgende:
[..]
Laudrup is een geweldenaar, maar niet ervaren.
juist!quote:Op zondag 15 januari 2006 17:07 schreef twi het volgende:
[..]
PSV is ook een sterk team, maar ik pas ervoor om een coach te hebben die zulk voetbal als einddoel heeft. Als tijdelijke noodmaatregel heb ik er geen probleem mee.
Daarom zei ik het ookquote:Op zondag 15 januari 2006 17:10 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Die sluit al zijn posts af met een. Ik alleen bovenstaande.
Maar tactisch sterk, gezien 'ie gewoon Ajax compleet afblufte met een veel minder elftal. En ook in het elftal veel meer de creatieve leider (...geweest dan Blind).quote:Op zondag 15 januari 2006 17:07 schreef Nashje het volgende:
Laudrup is een geweldenaar, maar niet ervaren.
Mja, dat soort verwijten kan je dan bij legio coaches maken. Er zijn genoeg coaches die vroeger topspeler waren op een bepaalde positie, maar dat niet weten over te brengen op hun team. Dat hoeft niet per se aan de coach zelf te liggen.quote:Op zondag 15 januari 2006 17:10 schreef twi het volgende:
[..]
Maar tactisch sterk, gezien 'ie gewoon Ajax compleet afblufte met een veel minder elftal. En ook in het elftal veel meer de creatieve leider.
Wat me van Blind trouwens ook heel erg tegenvalt is dat hij, zelf doorgewinterd topverdediger, het de verdediging niet eens goed duidelijk kan maken hoe je bij een corner verdedigd. Met Heitinga, Grygera, Trabelsi, Vermaelen, Juanfran, De Jong en Maduro tot je beschikking heb je toch wel aardig wat man om goed verdedigend werk te kunnen verrichten bij zulke dode spelmomenten. Maar nee hoor, vrijwel elke corner tegen gaat erin.
Dank.quote:Op zondag 15 januari 2006 17:11 schreef Suijk het volgende:
Shit zeg, de tt geeft het allemaal weer.
Als je iets niet over kunt brengen aan je team, dan mis je een heel belangrijk aspect van het coach-zijn.quote:Op zondag 15 januari 2006 17:12 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Mja, dat soort verwijten kan je dan bij legio coaches maken. Er zijn genoeg coaches die vroeger topspeler waren op een bepaalde positie, maar dat niet weten over te brengen op hun team. Dat hoeft niet per se aan de coach zelf te liggen.
Dat ligt het in alle gevallen wel. Ja, oke, bij uiterste gevallen als bij de vedetten van Real Madrid werkt dat misschien niet. Maar als je een goede coach bent, moet je dat over kunnen brengen op welke speler dan ook.quote:Op zondag 15 januari 2006 17:12 schreef Roeni3 het volgende:
Mja, dat soort verwijten kan je dan bij legio coaches maken. Er zijn genoeg coaches die vroeger topspeler waren op een bepaalde positie, maar dat niet weten over te brengen op hun team. Dat hoeft niet per se aan de coach zelf te liggen.
Als hij er dan ook nog de koop-motivaties van Hiddink overhoudt en alle internationals naar Ajax haalt, zou dat helemaal super zijnquote:Op zondag 15 januari 2006 17:14 schreef Messenga het volgende:
Marco van Basten aannemen als coach, net zoals Hiddink met PSV en Australië.
Nogmaals, dat zijn dan heel erg veel coachesquote:Op zondag 15 januari 2006 17:13 schreef Suijk het volgende:
[..]
Als je iets niet over kunt brengen aan je team, dan mis je een heel belangrijk aspect van het coach-zijn.
Heb je gelijk in.quote:Op zondag 15 januari 2006 17:10 schreef twi het volgende:
[..]
Maar tactisch sterk, gezien 'ie gewoon Ajax compleet afblufte met een veel minder elftal. En ook in het elftal veel meer de creatieve leider (...geweest dan Blind).
Wat me van Blind trouwens ook heel erg tegenvalt is dat hij, zelf doorgewinterd topverdediger, het de verdediging niet eens goed duidelijk kan maken hoe je bij een corner verdedigd. Met Heitinga, Grygera, Trabelsi, Vermaelen, Juanfran, De Jong en Maduro tot je beschikking heb je toch wel aardig wat man om goed verdedigend werk te kunnen verrichten bij zulke dode spelmomenten. Maar nee hoor, vrijwel elke corner tegen gaat erin.
Ik dacht na die eerste combinatie tussen Rosenberg en Huntelaar in de 1e minuut dat het lek boven was. En dan zo'n draak van een vervolg...quote:Op zondag 15 januari 2006 17:14 schreef HeatWave het volgende:
ja, ondanks de impuls van KJH erbij hebben was het gewoon zwak, ongeinspireerd en klasseloos.
het begon echt heel aardig met 3 kansen in 2 min, en daarna was het kut. Goal van Rosenberg was mooi en daarna denk je, nou dit komt nog wel goed. En daarna spelen ze alsof ze 5-0 voorstaan in de 90ste minuut...
Yup, Van Geel zei dat Boukhari langs kon komen om het nieuws te horen. Maar nog niet naar buiten gebracht.quote:Op zondag 15 januari 2006 17:17 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Hmm, een positieve noot vond ik trouwens Rosales voetballen, en hij ging er lekker voor, en kwam mijns inziens redelijk uit de verf. Boukari was weer dramatisch, en zo n figuur moet je tegen zichzelf in bescherming nemen. Hij is 3e keus op die positie (Na Sneijder en Pienaar), maar ik ben bang dat hij zijn langste tijd heeft gehad. Bij Versatel zeiden ze dat hij nog niets wist van of zijn contract verlengt werd of niet...?
Dus toch 4-3-3. Ik dacht dat ze met 4-4-2 speelden.quote:Machteloos Ajax geen haar beter dan NEC
15/1/2006 16:23
Ajax heeft het lek nog allerminst boven. De ploeg van Danny Blind speelde in eigen huis met Klaas-Jan Huntelaar als nieuwe spits en met Markus Rosenberg als linksbuiten gelijk tegen een zeker gelijkwaardig NEC (1-1).
NEC was op geen enkel onderdeel de mindere van Ajax. De Nijmegenaren speelden zelfs lange tijd veel verzorgder, al ebde dat weg naarmate de tweede helft vorderde. Ajax drukte toen wel maar wist in de drukte voor het doel van Gábor Babos geen enkel gaatje te vinden.
De start leek aanvankelijk nog overtuigend van Ajax. Huntelaar bekroonde zijn debuut binnen een minuut bijna met een doelpunt, maar zijn kopbal ging over. Tomás Galásek testte de NEC-doelman daarna met een harde knal, die Babos onschadelijk maakte.
Het duurde niet lang voor weer eens bleek hoe kwetsbaar Ajax is bij hoge ballen voor het doel. Uit de hoekschop van Said Boutahar stond Robbie Wielaert geheel vrij bij de tweede paal. De aanvoerder van NEC kopte vervolgens in de zesde minuut de 0-1 tegen de touwen.
Ajax had niet lang nodig om langszij te komen. Linksbuiten Rosenberg, die de vrijheid had om naar binnen te komen, zorgde voor de gelijkmaker. Mauro Rosales zette van rechts voor, Babos grabbelde en de Zweed pikte de losse bal op en knalde hem in het NEC-doel.
Rosenberg was buiten zijn vijfde goal in de laatste acht duels sowieso de meest gevaarlijke Ajacied. Twee keer had hij de 2-1 op zijn schoen maar beide keren mikte hij naast. Huntelaar speelde veel bleker en moest het doen met een kopballetje na rust in de handen van Babos.
Dat de wedstrijd in 1-1 eindigde, was niet vreemd. Geen van beide ploegen kon het verschil maken. Ajax was te machteloos, NEC sprong te weinig doortastend om met de ruimte die het kreeg. Waardoor Ajax zevende en NEC negende blijft in de ranglijst van de Eredivisie.
Ik had gewoon medelijden. En niet zo'n beetje...quote:Op zondag 15 januari 2006 17:18 schreef Suijk het volgende:
Boukhari was echt heel erg slecht, maar hoe het publiek daarop reageerde...ik kreeg plaatsvervangende schaamte.
4-3-3 met 1 vleugel (rechts).quote:Op zondag 15 januari 2006 17:19 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Dus toch 4-3-3. Ik dacht dat ze met 4-4-2 speelden.
Tegen PSV toch nog, boertje?quote:Op zondag 15 januari 2006 17:19 schreef boeruh het volgende:
[quote]Op zondag 15 januari 2006 16:57 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Ik ben het met Blind eens..
Stel dat Boukari 2 goals maakte vandaag.. wat is dan de houding van het publiek? na de zielige fluit concerten
boukari 2 goals maken in 1 wedstrijd![]()
![]()
Oprotten.quote:Op zondag 15 januari 2006 17:21 schreef trith het volgende:
Lamey rood jammie pisvee krijgt het nog lastig...
Als PSV een directe concurrent was, was dit nog boeiend nieuws. Nu is het denk ik meer tijd om onze eigen wonden te likken.quote:Op zondag 15 januari 2006 17:21 schreef trith het volgende:
Lamey rood jammie pisvee krijgt het nog lastig...
Hij heeft in ieder geval geen bril nodig.quote:Op zondag 15 januari 2006 17:22 schreef Royal_Flush het volgende:
Op radio 1 zegt Blind doodleuk: "Ik zie nog geen verbetering....." Tja,dat is ook jouw taak Danny![]()
Ja, of hij wil zichzelf bewijzen enzo... Nourdin moet gewoon gaan, beter voor hem en beter voor ajax. Uitfluiten vind ik altijd zo nutteloos, je gaat er niet beter van voetballen...quote:Op zondag 15 januari 2006 17:19 schreef HeatWave het volgende:
Boukhari krijgt deze week uitlsluitsel van Ajax. denk niet dat hij zal blijven. Ik denk dat hij na vandaag ook zelf wel weg wil..
Tsja, hij kan moeilijk zeggen dat het aan hemzelf ligt. Dat is dan publiekelijk om ontslag vragen.quote:Op zondag 15 januari 2006 17:24 schreef twi het volgende:
Hij (Blind) blijft het over mentaliteit en wedstrijdinstelling hebben. Daar heeft 'ie het al 10 maanden over. Dat is toch echt de taak van zijn technische staf, als goedbetaalde professionals (die echt niet allemaal volgevreten verwende kutvoetballers zijn) verkeerd aan zo'n wedstrijd beginnen.
Hij straalt tijdens de wedstrijd inderdaad moedeloosheid uit.quote:Op zondag 15 januari 2006 17:26 schreef Royal_Flush het volgende:
Hij straalt toch ook niks uit!Zoals 'ie daar steeds hoofdschuddend op de bank zit.....![]()
opstelling was goed, had alleen liever boukari en rosenberg omgedraait en de een jeugdspeler op de plek van Boukari...quote:Op zondag 15 januari 2006 17:26 schreef HeatWave het volgende:
Geen idee of het nou aan Blind ligt.. zijn wissels zijn soms wat vaag en zijn vertrouwen in Boukhari is op zijn minst vreemd te noemen.
maar de opstelling was wel ok verder, maar de spelers bakten er gewoon helemaal niets van...
Daar zeg je het zelf al:quote:Op zondag 15 januari 2006 17:26 schreef HeatWave het volgende:
Geen idee of het nou aan Blind ligt.. zijn wissels zijn soms wat vaag en zijn vertrouwen in Boukhari is op zijn minst vreemd te noemen.
maar de opstelling was wel ok verder, maar de spelers bakten er gewoon helemaal niets van...
Bovendien, als je hem wegstuurt zal het moeilijk worden hem weer zomaar een positie als jeugdtrainer oid te geven. Blind wil dan waarschijnlijk eerder overwegen of hij uberhaupt nog wel bij Ajax moet blijven. En dat moet je als Ajax voorkomen; die man hoort bij Ajax.quote:Op zondag 15 januari 2006 17:30 schreef Suijk het volgende:
Maar zoals twi ook al zei heeft Blind natuurlijk erg veel krediet opgebouwd (als speler dan). Die sturen ze niet zo maar weg.
Ik zie hem nog wel komen. Wanneer, dat is de vraag.quote:Op zondag 15 januari 2006 17:31 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Van de namen die ik hoorde zou ik Laudrup wel eens willen zien
Hij heeft ondanks de slechte prestaties lang genoeg mogen aankloten, het wordt nu eens tijd dat er vooruitgang geboekt wordt, en ik zie eerder achteruitgang.quote:Op zondag 15 januari 2006 17:30 schreef Suijk het volgende:
Maar zoals twi ook al zei heeft Blind natuurlijk erg veel krediet opgebouwd (als speler dan). Die sturen ze niet zo maar weg.
Laudrup komt niet meer, na die uitspraken van zo'n 3 weken terug van Ajax m.b.t. die belasting-zaak.quote:Op zondag 15 januari 2006 17:31 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Net als Lokhoff gewoon weer jeugdtrainert maken... Van de namen die ik hoorde zou ik Laudrup wel eens willen zien
Bij Ajax horen of niet, het gaat erom wat voor Ajax het beste is. En ik begin sterke twijfels te krijgen of Blind wel het beste voor Ajax is.quote:Op zondag 15 januari 2006 17:34 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Bovendien, als je hem wegstuurt zal het moeilijk worden hem weer zomaar een positie als jeugdtrainer oid te geven. Blind wil dan waarschijnlijk eerder overwegen of hij uberhaupt nog wel bij Ajax moet blijven. En dat moet je als Ajax voorkomen; die man hoort bij Ajax.
[..]
Ik zie hem nog wel komen. Wanneer, dat is de vraag.
Vanaf vandaag heb ik die twijfels niet meer. Die wissel van Juanfran is voor mij het omslagpunt geweest.quote:Op zondag 15 januari 2006 17:35 schreef devv05 het volgende:
Bij Ajax horen of niet, het gaat erom wat voor Ajax het beste is. En ik begin sterke twijfels te krijgen of Blind wel het beste voor Ajax is.
Hij mag wel iets meer zelfkritiek toepassen, want ik hoor weinig van hem, wat hij nou zelf fout deed en heeft gedaan. Één keer heb ik hem iets horen zeggen, over het eind van vorig seizoen, hij kwam tot de conclusie dat hij genoeg kwaliteit in de selectie had om voor het kampioenschap te strijden en gaf later toe dat verkeerd te hebben ingeschat. Verder nog niet echt.quote:Op zondag 15 januari 2006 17:34 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Bovendien, als je hem wegstuurt zal het moeilijk worden hem weer zomaar een positie als jeugdtrainer oid te geven. Blind wil dan waarschijnlijk eerder overwegen of hij uberhaupt nog wel bij Ajax moet blijven. En dat moet je als Ajax voorkomen; die man hoort bij Ajax.
Z'n zoontjequote:Op zondag 15 januari 2006 17:36 schreef Radegast het volgende:
Laudrup? Beetje oud denk ik voor een linksbuiten...
Waarom zou Van Gaal wegwillen bij AZ?quote:Op zondag 15 januari 2006 17:15 schreef SoA-Holic het volgende:
Wat een drama. Wanneer gaat Blind naar zichzelf kijken? hij is een klein jaar aan de macht en dr zit 0% vooruitgang in. Ajax speelt nog minder dan onder de periode van Koeman. Er is geen leider, geen samenhang en geen kwaliteit.
Louis van G terughalen?
Sowieso zei hij, rond die wedstrijden tegen Ajax, al dat hij niet echt ambities heeft om naar Amsterdam te komen. Liever een stuk zuidelijker.quote:Op zondag 15 januari 2006 17:36 schreef twi het volgende:
[..]
Vanaf vandaag heb ik die twijfels niet meer. Die wissel van Juanfran is voor mij het omslagpunt geweest.
Ik denk dat Van Gaal gewoon komt als hij gevraagd wordt. Eerherstel. Hij keerde niet voor niets terug bij Barca.quote:
De omstandigheden waren toen toch anders.quote:Op zondag 15 januari 2006 17:38 schreef twi het volgende:
[..]
Ik denk dat Van Gaal gewoon komt als hij gevraagd wordt. Eerherstel. Hij keerde niet voor niets terug bij Barca.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |