quote:Op maandag 16 januari 2006 13:14 schreef Toeps het volgende:
En verder postte net iemand een linkje waar je die ooievaar dan kunt bestellen. Rainbowkids of zo...

Maar als de ouders samen voor de kinderen zorgen (wat in onze situatie zo is btwquote:Op maandag 16 januari 2006 13:16 schreef RichardQuest het volgende:
Vergeet niet dat je met "de staat" eigenlijk kindvrije mensen bedoelt, want die betalen voor moeders. Maar nogmaals, waarom maken ouders niet fatsoenlijke afspraken over wie wat wanneer doet? Waarom komt de druk steeds maar op de moeder?
Kinderen zijn nog steeds de verantwoordlijkheid van de ouders, het is geen gemeenschapsbezit.

Als het inkomen te laag is om voor het kind te kunnen zorgen moet je gewoon geen kind nemen, dat is millennia zo gegaan en nu schijnt dat ineens een probleem te worden en wordt van kindvrije mensen verwacht dat ze kinderen subsidiëren terwijl ze zelf al voor hun oude dag betalen.quote:Op maandag 16 januari 2006 13:21 schreef easy-going het volgende:
[..]
Maar als de ouders samen voor de kinderen zorgen (wat in onze situatie zo is btwpapa en mama maken dus beiden geen carriere
) dan blijft er toch behoefte aan het meebetalen van de staat en de werkgever aan de kinderopvang. Juist meer nog, want doordat beide geen carriere maken ligt het inkomen lager
![]()

Ja ik wil nog wel kinderen, maar de eerste gedachte die bij mij opkomt na het lezen van dit bericht is..quote:Op zondag 15 januari 2006 14:43 schreef pberends het volgende:
Actualiteitenprogramma Netwerk vanavond met een speciale uitzending:
[..]
Bron: Netwerk

Ja hoor, hoe lager het gezamenlijk inkomen, hoe meer toeslag je krijgt. Maakt niet uit of je beiden werkt of niet.quote:Op maandag 16 januari 2006 13:16 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
De overheid geeft ze, ik weet niet of iemand geld krijgt als er al een inkomen in huis is?
Ik bedoel met de staat alle belastingbetalende mensen. Ikzelf betaal net als jij belasting dus ik betaal ook voor moeders en vaders, maar ook voor mensen met lage inkomens, zieken, arbeidsongeschikten en werklozen. En ik vind het helemaal niet erg dat er met mijn geld mensen geholpen worden. Ook niet voordat ik zelf ouder werd.quote:[..]
Vergeet niet dat je met "de staat" eigenlijk kindvrije mensen bedoelt, want die betalen voor moeders. Maar nogmaals, waarom maken ouders niet fatsoenlijke afspraken over wie wat wanneer doet? Waarom komt de druk steeds maar op de moeder?
Kinderen zijn nog steeds de verantwoordlijkheid van de ouders, het is geen gemeenschapsbezit.

Ja, en als iedereen met een te laag inkomen voor kinderen nu dus geen kind neemt komen we weer bij de geboortedaling uitquote:Op maandag 16 januari 2006 13:24 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Als het inkomen te laag is om voor het kind te kunnen zorgen moet je gewoon geen kind nemen, dat is millennia zo gegaan en nu schijnt dat ineens een probleem te worden en wordt van kindvrije mensen verwacht dat ze kinderen subsidiëren terwijl ze zelf al voor hun oude dag betalen.

Het blijft lonen om te werken.quote:Op maandag 16 januari 2006 13:26 schreef beefcake het volgende:
[..]
Ja hoor, hoe lager het gezamenlijk inkomen, hoe meer toeslag je krijgt. Maakt niet uit of je beiden werkt of niet.
Dat is een kwestie van solidariteit en met die principes ben ik het van harte eens. Verschil is dat kinderen krijgen een keuze is, net zoals roken. Dit is geen solidariteit maar uitsmeren van kosten van mensen die eigenlijk verantwoordelijk zijn naar mensen die er niks mee te maken hebben. De nettobetalers van kinderopvang zijn mensen die geen kinderen hebben.quote:Op maandag 16 januari 2006 13:26 schreef beefcake het volgende:
Ik bedoel met de staat alle belastingbetalende mensen. Ikzelf betaal net als jij belasting dus ik betaal ook voor moeders en vaders, maar ook voor mensen met lage inkomens, zieken, arbeidsongeschikten en werklozen.
Ik vind dat ook niet erg, maar wel als met mijn geld de kinderopvang van een ander betaald wordt. Ik heb daar niks mee te maken en het is niet zo dat de ouders er niks aan kunnen doen dat ze een kind hebben.quote:Op maandag 16 januari 2006 13:26 schreef beefcake het volgende:
En ik vind het helemaal niet erg dat er met mijn geld mensen geholpen worden. Ook niet voordat ik zelf ouder werd.

Dat zal reuze meevallen denk ik. Heb je daar concrete voorbeelden van (passieve overheid = minder geboorte)?quote:Op maandag 16 januari 2006 13:29 schreef easy-going het volgende:
[..]
Ja, en als iedereen met een te laag inkomen voor kinderen nu dus geen kind neemt komen we weer bij de geboortedaling uit

Welke druk bedoel je nu eigenlijk? Het moeten kiezen tussen ouderschap en carrière? Of de druk van het opvoeden? Er valt natuurlijk in een man/vrouw-relatie geen afspraak te maken over wie het kind gaat baren dus de vrouw is vier maanden uit de werkroutine. Ik weet niet of dit funest is voor een (top)carrière, maar dan is het dus logisch dat die druk op de schouders van de vrouw rust.quote:Op maandag 16 januari 2006 13:16 schreef RichardQuest het volgende:
Maar nogmaals, waarom maken ouders niet fatsoenlijke afspraken over wie wat wanneer doet? Waarom komt de druk steeds maar op de moeder?

Het gaat over het opvoeden en parttime werken, van de fysiologische verschillen ben ik ook op de hoogte...De helft van de werkende vrouwen werkt parttime, slechts 20% van de mannen werkt parttime. Daar ligt het probleem.quote:Op maandag 16 januari 2006 13:36 schreef beefcake het volgende:
[..]
Welke druk bedoel je nu eigenlijk? Het moeten kiezen tussen ouderschap en carrière? Of de druk van het opvoeden? Er valt natuurlijk in een man/vrouw-relatie geen afspraak te maken over wie het kind gaat baren dus de vrouw is vier maanden uit de werkroutine. Ik weet niet of dit funest is voor een (top)carrière, maar dan is het dus logisch dat die druk op de schouders van de vrouw rust.

Dat zei ik ook, daarom stoppen ouders nu ook niet massaal met werken.quote:Op maandag 16 januari 2006 13:32 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Het blijft lonen om te werken.
Hoeveel mensen zijn er niet zelf verantwoordelijk voor hun werkloosheid of ziekte?quote:Dat is een kwestie van solidariteit en met die principes ben ik het van harte eens. Verschil is dat kinderen krijgen een keuze is, net zoals roken. Dit is geen solidariteit maar uitsmeren van kosten van mensen die eigenlijk verantwoordelijk zijn naar mensen die er niks mee te maken hebben. De nettobetalers van kinderopvang zijn mensen die geen kinderen hebben.

Goed idee, alleen omdat op te kunnen brengen wil ik dan graag niet meer meebetalen voor mensen die een uitkering trekken. Ik kan daar zelf immers geen aanspraak maken en ook niet meer meebetalen aan de opvang van asielzoekers...quote:Op maandag 16 januari 2006 13:01 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
De besparing die dat voor de staat oplevert kan gebruikt worden om de problemen van vergrijzing te tackelen. Wellicht kunnen ouders solidariteit voor elkaar regelen, bijvoorbeeld dat elke ouder een bepaalde premie afstaat, afhankelijk van het inkomen, en dat daarmee de kinderopvang geregeld wordt.
Dan worden kindvrije mensen ontzien en hoeft kinderopvang niet zo'n aanslag op je inkomen te zijn.

Maar wat is nu precies dat probleem? Ik zie niet in wat verkeerde afspraken binnen een gezin voor jou betekenen.quote:Op maandag 16 januari 2006 13:39 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Het gaat over het opvoeden en parttime werken, van de fysiologische verschillen ben ik ook op de hoogte...De helft van de werkende vrouwen werkt parttime, slechts 20% van de mannen werkt parttime. Daar ligt het probleem.

De druk die dat op bedrijven en kindvrije mensen (netto-betalers aan kinderopvang) legt. Ik betaal voor een kind waarvan de ouders geen fatsoenlijke afspraken kunnen maken over wie wat doet. Nee, de moeder moet parttime gaan werken en de kosten de kinderopvang meebrengt moet door anderen opgehoest worden.quote:Op maandag 16 januari 2006 13:46 schreef beefcake het volgende:
[..]
Maar wat is nu precies dat probleem? Ik zie niet in wat verkeerde afspraken binnen een gezin voor jou betekenen.

De opvang van asielzoekers is een menselijk aspect, kinderen krijgen is een keuze. Mensen die steuntrekken moeten ook een inkomensval maken en hebben vaak geen keuze want werken loont. En anders zouden ze wel werken. Ook jij hebt aanspraak op uitkering als jij plots werkeloos of ziek wordt. Ik heb geen recht op kinderopvang als ik geen kind neem maar moet het wel betalen.quote:Op maandag 16 januari 2006 13:41 schreef Igraine het volgende:
[..]
Goed idee, alleen omdat op te kunnen brengen wil ik dan graag niet meer meebetalen voor mensen die een uitkering trekken. Ik kan daar zelf immers geen aanspraak maken en ook niet meer meebetalen aan de opvang van asielzoekers...
Je hebt er recht op. Het geld dat per kind aan kinderopvang door de staat opgehoest wordt, moet, vind ik, ook voor een deel naar kindvrije mensen gaan zodat de lat weer recht is.quote:Op maandag 16 januari 2006 13:41 schreef Igraine het volgende:
En zo zijn er vast nog wel een paar voorzieningen die niet voor mij van toepassing zijn waar ik dan ook niet meer aan wil meebetalen.
![]()

Ja, dan moet je geen kind nemen.quote:Op maandag 16 januari 2006 13:53 schreef beefcake het volgende:
Maar als de man ook parttime gaat werken betekent dit toch niet dat er geen opvang meer nodig is? Sommige mensen kunnen het precies zo plannen dat wanneer de een de deur uitgaat, de ander terugkomt, maar die luxe biedt niet iedere baan.

Ja maar we betalen toch allemaal voor zaken waar we niets mee hebben? Zie mijn post een stukje hierboven. Dat is toch de essentie van de verzorgingsstaat die we hebben gecreëerd.quote:Op maandag 16 januari 2006 13:49 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
De druk die dat op bedrijven en kindvrije mensen (netto-betalers aan kinderopvang) legt. Ik betaal voor een kind waarvan de ouders geen fatsoenlijke afspraken kunnen maken over wie wat doet. Nee, de moeder moet parttime gaan werken en de kosten de kinderopvang meebrengt moet door anderen opgehoest worden.

Waar jij voor betaalt heb jij recht op. Als je ziek wordt, kom je in de ziektewet. Echter, dat is geen keuze. Een kind is een bewuste keuze dus betaal ik iets waar ik geen recht op heb, tenzij ik meedoe met fokken natuurlijk...quote:Op maandag 16 januari 2006 13:55 schreef Igraine het volgende:
[..]
Ja maar we betalen toch allemaal voor zaken waar we niets mee hebben? Zie mijn post een stukje hierboven. Dat is toch de essentie van de verzorgingsstaat die we hebben gecreëerd.

Makkelijke zin hequote:Op maandag 16 januari 2006 13:54 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ja, dan moet je geen kind nemen.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |