Dan valt er ook weinig te klagen. Opgelost.quote:Op zondag 15 januari 2006 18:20 schreef Vicky het volgende:
Ik snap ook niet waarom je geen carriere kan maken als je 3 dagen werkt. Ik heb er ook voor gekozen om een kindje te krijgen (nee, je neemt geen kinderen, je krijgt ze) en ik heb er totaal geen spijt van en ik zit ook niet met de gebakken peren. Ik moet er wat voor inleveren maar dat heb ik er met alle liefde voor over! Dan maar met wat minder doen, maar ik zou mijn dochter niet meer kunnen missen...

ikklaag ook niet hoorquote:Op zondag 15 januari 2006 18:46 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Dan valt er ook weinig te klagen. Opgelost.

Nee hoor, volgens de huidige regelgeving 1/3 staat 1/3 werkgevers 1/3 ouders.quote:Op maandag 16 januari 2006 11:35 schreef RichardQuest het volgende:
De betaling van de crèche is zorg voor de ouders, en niet voor de staat.

Je, en dat moet veranderen: 100% voor de ouders.quote:Op maandag 16 januari 2006 11:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee hoor, volgens de huidige regelgeving 1/3 staat 1/3 werkgevers 1/3 ouders.
Ik werk zelf voor m'n AOW en pensioen, slimmie.quote:Op maandag 16 januari 2006 11:55 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo probeert men om in ieder geval nog voldoende kinderen geboren te laten worden zodat die kunnen werken voor jouw aow

En wie moet jou later verzorgen als je oud bent?quote:Op maandag 16 januari 2006 12:04 schreef RichardQuest het volgende:
Ik werk zelf voor m'n AOW en pensioen, slimmie.

De kinderen, en die krijgen daar dan ook goed voor betaald dus dat is geen reden om ze nu te subsidiëren.quote:Op maandag 16 januari 2006 12:07 schreef snoopy het volgende:
[..]
En wie moet jou later verzorgen als je oud bent?

Kopt in: Welke kinderen?quote:Op maandag 16 januari 2006 12:10 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
De kinderen, en die krijgen daar dan ook goed voor betaald dus dat is geen reden om ze nu te subsidiëren.

Als je ervoor betaalt heb je er recht op. Hoe dat administratief werkt maakt niks uit, het vereist alleen goede planning van bevolkingsaantal icm aantal uit te betalen pensioenen. Een geleidelijke afbouw van bevolking is echt geen ramp voor pensioenen, geboortegolven zijn juist een ramp daarvoor.quote:Op maandag 16 januari 2006 12:14 schreef phileine het volgende:
RichardQuest denkt dat zijn premie nu wordt opgespaard en in een apart spaarpotje met een plakkertje "RichardQuest" erop wordt bewaard tot hij 65 is? Ik dacht het niet. De werkenden van nu betalen de AOW van de ouderen van nu. Dat is het solidariteitsbeginsel. Als je zelf 65 bent betalen de kinderen van nu jouw AOW (als dat dan nog bestaat).

Het probleem afschuiven op de regering en werkgevers, daar schiet je wat mee op...quote:Op maandag 16 januari 2006 07:27 schreef gargamel het volgende:
Een kind krijgen is vaak nog het makkelijkste in het hele verhaal. Dan het vinden of behouden van een baan, het regelen van de opvang van de creche. En daarna het weer proberen af te stemmen van de werktijden met de scholen (waarom niet andersom?) en dan die vakanties.......
God bewaar als ze ook nog eens ziek worden, je hoort je baas al zuchten.
De prijzen van de opvang rijzen de pan uit, een kind is nog te doen maar bij een tweede ben je al gauw als vrouw zijnde het grootste deel of geheel je salaris aan het wegbrengen. En heb je dan al twee kinderen in verschillende leeftijden, dan moet je afwachten of je ze allebei op de zelfde creche kwijt kunt, en later het halen en brengen van eentje naar school en eentje op de creche. Dat vraagt om strakke schema's die niet doorbroken kunnen en mogen worden.
En al een creche, of gastouder weten te vinden bij een geboorte van een tweeling??? Succes!
Doordat geen aandacht gegeven wordt aan deze problemen door de regering en werkgevers kan ik mij levendig voorstellen dat sommige vrouwen geen kinderen willen krijgen of het er maar bij eentje houden.![]()

Bingo!quote:

Nee, dat is mede mogelijk gemaakt doordat ouders goed regelen wie wat doet en niet zomaar de moeder met de volle zorg opzadelen (nou ja, pappadag daargelaten). Mocht het te duur zijn of niet werkbaar, dan hadden de ouders van Sven geen Sven moeten nemen. Als Sven later de zorg ingaat krijgt hij gewoon betaalt voor zijn baan, het is geen vrijwilligerswerk.quote:Op maandag 16 januari 2006 12:25 schreef easy-going het volgende:
[..]
Bingo!
En dat is mede mogelijk gemaakt doordat hij een moeder heeft die geen carriere maakt, en door een staat die bijdraagt in de kosten

Je hebt tegenwoordig als modale starter geen keuze. Een top hypotheek is onderhand een standaard vereiste om uberhaubt nog aan een woning te komen.quote:Op zondag 15 januari 2006 16:20 schreef Xebrozius het volgende:
Mensen moeten altijd alles hebben. En een dikke hypotheek,

Als dat al onbetaalbaar is, is het duidelijk dat als je er nog een kind bij neemt, je gewoon stom bezig bent.quote:Op maandag 16 januari 2006 12:33 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Je hebt tegenwoordig als modale starter geen keuze. Een top hypotheek is onderhand een standaard vereiste om uberhaubt nog aan een woning te komen.
Op 1 inkomen kan je amper een woning kopen, laat staan een tophypotheek betalen en een gezin onderhouden.
Een tweede auto is in veel gevallen pure noodzaak om beide van en naar je werk te komen.

It's never gonna happen.quote:Op maandag 16 januari 2006 12:04 schreef RichardQuest het volgende:
Je, en dat moet veranderen: 100% voor de ouders.

Precies, dat bedoel ik. Dit is schuiven van kosten van ouders naar kindvrije mensen, alsof het kind bezit van de maatschappij is...zolang het CDA aan de macht is en er veel ouders zijn zal er fokpremie bestaan inderdaad.quote:Op maandag 16 januari 2006 12:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
It's never gonna happen.
Heerlijk, ik verdien gewoon aan mijn kind.
M'n vrouw werkt nog 2 dagen, kinderopvang voor die twee dagen wordt lekker voor een groot deel door jou betaald. Vanaf 1 januari betaal jij mee aan de ziektekosten voor mijn kind. Je betaalt mee aan kinderbijslag voor mijn kind.

PVDA ook hoor. EN een van de twee is altijd aan de machtquote:Op maandag 16 januari 2006 12:38 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Precies, dat bedoel ik. Dit is schuiven van kosten van ouders naar kindvrije mensen, alsof het kind bezit van de maatschappij is...zolang het CDA aan de macht is zal er fokpremie bestaan inderdaad.

Ja, die doen er ook vrolijk aan mee.quote:Op maandag 16 januari 2006 12:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
PVDA ook hoor. EN een van de twee is altijd aan de macht
Wat heb jij opeens? Je kunt ook gewoon discussiëren hoor. Zure appel gegeten? Oh ik zie het al, gestopt met roken.quote:Op maandag 16 januari 2006 12:39 schreef Swetsenegger het volgende:
Heerlijk gewoon. Dank je wel Richard

De enige welke ik het hele topic al zuur zie doen ben jij hoor.quote:Op maandag 16 januari 2006 12:43 schreef RichardQuest het volgende:
Wat heb jij opeens? Je kunt ook gewoon discussiëren hoor. Zure appel gegeten? Oh ik zie het al, gestopt met roken.

Ja maaaarrrrrrrrrrrrr, dan komen we weer op het punt: Als mensen geen kinderen meer nemen, wie gaat dan jouw AOW betalen later? De premie die jij nu betaald is dan allang op hoorquote:Op maandag 16 januari 2006 12:38 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Misschien zal dat wel veranderen nu er steeds minder mensen kinderen nemen, dat ze inzien dat ze betalen voor de keuzes van anderen.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |