abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34093022
quote:
Op zondag 15 januari 2006 18:20 schreef Vicky het volgende:

Ik snap ook niet waarom je geen carriere kan maken als je 3 dagen werkt. Ik heb er ook voor gekozen om een kindje te krijgen (nee, je neemt geen kinderen, je krijgt ze) en ik heb er totaal geen spijt van en ik zit ook niet met de gebakken peren. Ik moet er wat voor inleveren maar dat heb ik er met alle liefde voor over! Dan maar met wat minder doen, maar ik zou mijn dochter niet meer kunnen missen...
Dan valt er ook weinig te klagen. Opgelost.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_34093052
quote:
Op zondag 15 januari 2006 18:46 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Dan valt er ook weinig te klagen. Opgelost.
ikklaag ook niet hoor
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 15 januari 2006 @ 21:22:24 #53
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_34100220
Wat een slechte uitzending zeg
opgezegd@fok.nl
pi_34111883
Een kind krijgen is vaak nog het makkelijkste in het hele verhaal. Dan het vinden of behouden van een baan, het regelen van de opvang van de creche. En daarna het weer proberen af te stemmen van de werktijden met de scholen (waarom niet andersom?) en dan die vakanties.......
God bewaar als ze ook nog eens ziek worden, je hoort je baas al zuchten.
De prijzen van de opvang rijzen de pan uit, een kind is nog te doen maar bij een tweede ben je al gauw als vrouw zijnde het grootste deel of geheel je salaris aan het wegbrengen. En heb je dan al twee kinderen in verschillende leeftijden, dan moet je afwachten of je ze allebei op de zelfde creche kwijt kunt, en later het halen en brengen van eentje naar school en eentje op de creche. Dat vraagt om strakke schema's die niet doorbroken kunnen en mogen worden.
En al een creche, of gastouder weten te vinden bij een geboorte van een tweeling??? Succes!
Doordat geen aandacht gegeven wordt aan deze problemen door de regering en werkgevers kan ik mij levendig voorstellen dat sommige vrouwen geen kinderen willen krijgen of het er maar bij eentje houden.
pi_34115467
De betaling van de crèche is zorg voor de ouders, en niet voor de staat.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 januari 2006 @ 11:55:58 #56
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34116034
quote:
Op maandag 16 januari 2006 11:35 schreef RichardQuest het volgende:
De betaling van de crèche is zorg voor de ouders, en niet voor de staat.
Nee hoor, volgens de huidige regelgeving 1/3 staat 1/3 werkgevers 1/3 ouders.
Zo probeert men om in ieder geval nog voldoende kinderen geboren te laten worden zodat die kunnen werken voor jouw aow
pi_34116328
quote:
Op maandag 16 januari 2006 11:55 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee hoor, volgens de huidige regelgeving 1/3 staat 1/3 werkgevers 1/3 ouders.
Je, en dat moet veranderen: 100% voor de ouders.
quote:
Op maandag 16 januari 2006 11:55 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo probeert men om in ieder geval nog voldoende kinderen geboren te laten worden zodat die kunnen werken voor jouw aow
Ik werk zelf voor m'n AOW en pensioen, slimmie.
pi_34116419
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:04 schreef RichardQuest het volgende:

Ik werk zelf voor m'n AOW en pensioen, slimmie.
En wie moet jou later verzorgen als je oud bent?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_34116528
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:07 schreef snoopy het volgende:

[..]

En wie moet jou later verzorgen als je oud bent?
De kinderen, en die krijgen daar dan ook goed voor betaald dus dat is geen reden om ze nu te subsidiëren.
pi_34116640
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:10 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

De kinderen, en die krijgen daar dan ook goed voor betaald dus dat is geen reden om ze nu te subsidiëren.
Kopt in: Welke kinderen?
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_34116663
RichardQuest denkt dat zijn premie nu wordt opgespaard en in een apart spaarpotje met een plakkertje "RichardQuest" erop wordt bewaard tot hij 65 is? Ik dacht het niet. De werkenden van nu betalen de AOW van de ouderen van nu. Dat is het solidariteitsbeginsel. Als je zelf 65 bent betalen de kinderen van nu jouw AOW (als dat dan nog bestaat).
mooi he, alles
pi_34116705
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:13 schreef easy-going het volgende:

[..]

Kopt in: Welke kinderen?
Sven?
pi_34116768
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:14 schreef phileine het volgende:
RichardQuest denkt dat zijn premie nu wordt opgespaard en in een apart spaarpotje met een plakkertje "RichardQuest" erop wordt bewaard tot hij 65 is? Ik dacht het niet. De werkenden van nu betalen de AOW van de ouderen van nu. Dat is het solidariteitsbeginsel. Als je zelf 65 bent betalen de kinderen van nu jouw AOW (als dat dan nog bestaat).
Als je ervoor betaalt heb je er recht op. Hoe dat administratief werkt maakt niks uit, het vereist alleen goede planning van bevolkingsaantal icm aantal uit te betalen pensioenen. Een geleidelijke afbouw van bevolking is echt geen ramp voor pensioenen, geboortegolven zijn juist een ramp daarvoor.
  maandag 16 januari 2006 @ 12:23:18 #64
119624 Speed-Addicted
The Future is yours!!!
pi_34116962
Nederlandse kinderen worden er zometeen nog maar amper geboren, allochtonen kinderen daarintegen..... nederland gaat een glorieuze toekomst tegemoet .

Geef stelletjes eens ongelijk, een gezin draaiende houden op 1 inkomen is onmogelijk met een hypotheek van een half miljoen gulden om de been voor een rijtjes container.

Ik wil een traditioneel gezin. Moeders aan het werk als de kinderen op school zitten, als de kinderen uit school komen moet moeders gewoon thuis zitten met een warme kop thee en koekjes.

Nee ik wil geen kinderen in Nederland...

.
"I also favor a cold war against Islam. I see Islam as being an exceptional threat, as a society hostile to ours"
  maandag 16 januari 2006 @ 12:24:34 #65
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_34117005
quote:
Op maandag 16 januari 2006 07:27 schreef gargamel het volgende:
Een kind krijgen is vaak nog het makkelijkste in het hele verhaal. Dan het vinden of behouden van een baan, het regelen van de opvang van de creche. En daarna het weer proberen af te stemmen van de werktijden met de scholen (waarom niet andersom?) en dan die vakanties.......
God bewaar als ze ook nog eens ziek worden, je hoort je baas al zuchten.
De prijzen van de opvang rijzen de pan uit, een kind is nog te doen maar bij een tweede ben je al gauw als vrouw zijnde het grootste deel of geheel je salaris aan het wegbrengen. En heb je dan al twee kinderen in verschillende leeftijden, dan moet je afwachten of je ze allebei op de zelfde creche kwijt kunt, en later het halen en brengen van eentje naar school en eentje op de creche. Dat vraagt om strakke schema's die niet doorbroken kunnen en mogen worden.
En al een creche, of gastouder weten te vinden bij een geboorte van een tweeling??? Succes!
Doordat geen aandacht gegeven wordt aan deze problemen door de regering en werkgevers kan ik mij levendig voorstellen dat sommige vrouwen geen kinderen willen krijgen of het er maar bij eentje houden.
Het probleem afschuiven op de regering en werkgevers, daar schiet je wat mee op...
Jíj wil kinderen en een carrière, voorlopig is er al een heel circus aan maatregelen voor ouders, en nog is het niet goed...
Als je als stel alletwee kinderen wil, dan ga je alletwee maar minder werken. Helaas pindakaas voor je carrière, het valt gewoon nauwelijks te combineren.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_34117023
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:15 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Sven?
Bingo!

En dat is mede mogelijk gemaakt doordat hij een moeder heeft die geen carriere maakt, en door een staat die bijdraagt in de kosten
pi_34117166
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:25 schreef easy-going het volgende:

[..]

Bingo!

En dat is mede mogelijk gemaakt doordat hij een moeder heeft die geen carriere maakt, en door een staat die bijdraagt in de kosten
Nee, dat is mede mogelijk gemaakt doordat ouders goed regelen wie wat doet en niet zomaar de moeder met de volle zorg opzadelen (nou ja, pappadag daargelaten). Mocht het te duur zijn of niet werkbaar, dan hadden de ouders van Sven geen Sven moeten nemen. Als Sven later de zorg ingaat krijgt hij gewoon betaalt voor zijn baan, het is geen vrijwilligerswerk.
  maandag 16 januari 2006 @ 12:33:20 #68
119624 Speed-Addicted
The Future is yours!!!
pi_34117254
quote:
Op zondag 15 januari 2006 16:20 schreef Xebrozius het volgende:
Mensen moeten altijd alles hebben. En een dikke hypotheek,
Je hebt tegenwoordig als modale starter geen keuze. Een top hypotheek is onderhand een standaard vereiste om uberhaubt nog aan een woning te komen.

Op 1 inkomen kan je amper een woning kopen, laat staan een tophypotheek betalen en een gezin onderhouden.

Een tweede auto is in veel gevallen pure noodzaak om beide van en naar je werk te komen.
"I also favor a cold war against Islam. I see Islam as being an exceptional threat, as a society hostile to ours"
pi_34117293
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:33 schreef Speed-Addicted het volgende:

[..]

Je hebt tegenwoordig als modale starter geen keuze. Een top hypotheek is onderhand een standaard vereiste om uberhaubt nog aan een woning te komen.

Op 1 inkomen kan je amper een woning kopen, laat staan een tophypotheek betalen en een gezin onderhouden.

Een tweede auto is in veel gevallen pure noodzaak om beide van en naar je werk te komen.
Als dat al onbetaalbaar is, is het duidelijk dat als je er nog een kind bij neemt, je gewoon stom bezig bent.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 januari 2006 @ 12:35:35 #70
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34117306
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:04 schreef RichardQuest het volgende:

Je, en dat moet veranderen: 100% voor de ouders.
It's never gonna happen.
Heerlijk, ik verdien gewoon aan mijn kind.
M'n vrouw werkt nog 2 dagen, kinderopvang voor die twee dagen wordt lekker voor een groot deel door jou betaald. Vanaf 1 januari betaal jij mee aan de ziektekosten voor mijn kind. Je betaalt mee aan kinderbijslag voor mijn kind.

En dan verdien ik nog ruim boven modaal ook. Het leven is heelrijk
pi_34117396
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:35 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

It's never gonna happen.
Heerlijk, ik verdien gewoon aan mijn kind.
M'n vrouw werkt nog 2 dagen, kinderopvang voor die twee dagen wordt lekker voor een groot deel door jou betaald. Vanaf 1 januari betaal jij mee aan de ziektekosten voor mijn kind. Je betaalt mee aan kinderbijslag voor mijn kind.
Precies, dat bedoel ik. Dit is schuiven van kosten van ouders naar kindvrije mensen, alsof het kind bezit van de maatschappij is...zolang het CDA aan de macht is en er veel ouders zijn zal er fokpremie bestaan inderdaad.

Misschien zal dat wel veranderen nu er steeds minder mensen kinderen nemen, dat ze inzien dat ze betalen voor de keuzes van anderen.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 januari 2006 @ 12:39:56 #72
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34117451
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:38 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Precies, dat bedoel ik. Dit is schuiven van kosten van ouders naar kindvrije mensen, alsof het kind bezit van de maatschappij is...zolang het CDA aan de macht is zal er fokpremie bestaan inderdaad.
PVDA ook hoor. EN een van de twee is altijd aan de macht
Heerlijk gewoon. Dank je wel Richard
pi_34117585
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:39 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

PVDA ook hoor. EN een van de twee is altijd aan de macht
Ja, die doen er ook vrolijk aan mee.
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:39 schreef Swetsenegger het volgende:
Heerlijk gewoon. Dank je wel Richard
Wat heb jij opeens? Je kunt ook gewoon discussiëren hoor. Zure appel gegeten? Oh ik zie het al, gestopt met roken.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 januari 2006 @ 12:53:08 #74
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34117896
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:43 schreef RichardQuest het volgende:

Wat heb jij opeens? Je kunt ook gewoon discussiëren hoor. Zure appel gegeten? Oh ik zie het al, gestopt met roken.
De enige welke ik het hele topic al zuur zie doen ben jij hoor.
Kan je er niet tegen wanneer je een trollerig koekje van eigen deeg krijgt?

Ik vind het gewoon fijn dat jij je zuurverdiende centjes aan mijn kind mag besteden . Wees blij dat ik je er nog voor bedank.

pi_34117906
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:38 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Misschien zal dat wel veranderen nu er steeds minder mensen kinderen nemen, dat ze inzien dat ze betalen voor de keuzes van anderen.
Ja maaaarrrrrrrrrrrrr, dan komen we weer op het punt: Als mensen geen kinderen meer nemen, wie gaat dan jouw AOW betalen later? De premie die jij nu betaald is dan allang op hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')