abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34159838
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 14:38 schreef Maikalo het volgende:
Droomscenario: over een maand in 1x mijn rijbewijs halen en zodoende nog geld over hebben voor mijn BE
Doemscenario: examengarantie verkloten door 2x te zakken, geld op doordat je alweer aan de 60e les zit en je theorie verlopen
Wanneer verloopt jouw theorie, dan?
Mijne gelukkig pas in april
  dinsdag 17 januari 2006 @ 14:45:17 #152
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_34159898
Geslaagd! Kenteken lezen ging tbh. helemaal niet zo goed
eerste cijfers zag ik.. 37-..-..
stond een meid naast me (moest van de zelfde auto het kenteken lezen)..
37-PN-XT (noem maar wat).
ik: Wat zij zegt!
examinator: tis geen luister test, (andere examinator + lesser lachen) maar de 37 kon je wel lezen?
ik: Ja dat wel.
examinator: mooi gaan we naar de auto toe
ik *phew*
Lampen buiten getest. en wat vragen over de lampjes op dashboard. niet eens onder de motorkap gekeken (regende een beetje).
2x moeten invoegen. (was beide keren vrij rustig)
1x straatje keren.
1x bocht achteruit.
1x geschrokken. kwam opeens een bordje einde woonerf tegen.. (gewoon 20-30 gereden dus maar daar niks over gehoort waarschijnlijk gewoon omdat ik goed keek)

1x motor uitlaten slaan voor een rotonde (best knap opzich.. nog nooit gebeurd, maar aangezien ze voorde tijd al zeggen dat het niets uitmaakt. maakte ik me geen zorgen)

noujah.. en dus morgen naar gemeente huis :>
pi_34160071
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 14:45 schreef Devilnl het volgende:
examinator: tis geen luister test, (andere examinator + lesser lachen) maar de 37 kon je wel lezen?
ik *phew*
Lampen buiten getest. en wat vragen over de lampjes op dashboard. niet eens onder de motorkap gekeken (regende een beetje).
1x straatje keren.
1x bocht achteruit.
1x geschrokken. kwam opeens een bordje einde woonerf tegen.. (gewoon 20-30 gereden dus maar daar niks over gehoort waarschijnlijk gewoon omdat ik goed keek)

1x motor uitlaten slaan voor een rotonde (best knap opzich.. nog nooit gebeurd, maar aangezien ze voorde tijd al zeggen dat het niets uitmaakt. maakte ik me geen zorgen)

Gefelicteerd!! Veel plezier morgen!
pi_34160399
quote:
Geslaagd!
gefeliciteerd
  dinsdag 17 januari 2006 @ 15:11:38 #155
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_34161042
thanks!
en Sylvana.. de ruitenwissers gingen als volgt op automatisch.
1tik omhoog. 1tik naar beneden =]
  dinsdag 17 januari 2006 @ 15:16:49 #156
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_34161248
quote:
Geslaagd!
Gefeliciteerd!!
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  dinsdag 17 januari 2006 @ 15:17:47 #157
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_34161284
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 14:43 schreef Zonnestraaltje het volgende:

Wanneer verloopt jouw theorie, dan?
Mijne gelukkig pas in april
Mijne gelukkig pas in december, maar het zou flink lullig zijn als je dat nog eens moet overdoen
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
pi_34161777
Nog 4 maandjes en een beetje dan mag ik ook beginnen
Signature
  dinsdag 17 januari 2006 @ 15:43:49 #159
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_34162177
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 15:31 schreef FritsFluitketel het volgende:
Nog 4 maandjes en een beetje dan mag ik ook beginnen
Beginnen met lessen/ theorie of bedoel je dat je dat je dan je rijbewijs hebt?
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
pi_34162246
quote:
Geslaagd!
Relaxed! Gefeliciteerd!
  dinsdag 17 januari 2006 @ 15:50:31 #161
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_34162462
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 15:45 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Relaxed! Gefeliciteerd!
ja idd.
eindelijk!
had op het laatst best wel iets van.. fuck. moet zo weer lessen totaal geen zin in
ben er nu vanaf

terug reis reed m'n instructeur (hij had een beetje haast ivm andere lesser)
100 op 80 wegen.. 1 hand aan het stuur... om zich heen kijken hoe wij dat moeten doen was er ook niet bij
was een weg afgesloten (noujah stond een vrachtwagen de boel op tehouden)..
hij: "ff crossen" vliegt mooi over het trottoir heen.
toen nog ff testen of een bord "U Rijdt te snel" het nog deed..
oh en.. kwam een fietser van rechts.. hup! extra gas geven en er voor langs
zo ging de terug reis ongeveer. liet dus ff zien hoe het niet moet zeg maar

[ Bericht 18% gewijzigd door Devilnl op 17-01-2006 15:55:41 ]
  dinsdag 17 januari 2006 @ 15:52:46 #162
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_34162532
Het lijkt mij dat je op het laatst inderdaad zoiets hebt van: moet ik nou weer, ik kan het al Maar dan rij je zeker ook maar gewoon ergens naar toe en dan weer terug zonder dat je instructeur iets heeft wat je fout doet? of is dat niet zo?
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
pi_34162569
gefeliciteerd Devilnl
  dinsdag 17 januari 2006 @ 15:58:38 #164
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_34162726
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 15:52 schreef Maikalo het volgende:
Het lijkt mij dat je op het laatst inderdaad zoiets hebt van: moet ik nou weer, ik kan het al Maar dan rij je zeker ook maar gewoon ergens naar toe en dan weer terug zonder dat je instructeur iets heeft wat je fout doet? of is dat niet zo?
nah hij bleef wel gewoon routes geven en zeggen waneer je iets goed/fout doet.
maar gewoon het hele rijden opzich.. laatste paar weken voor het examen zijn zo saai dan..

en Alaxxxxx Thanks!
  dinsdag 17 januari 2006 @ 16:05:49 #165
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_34162969
Ik moet straks laten zien wat ik van mijn bijzondere verrichtingen bak . Hoop dat het goed gaat, maar is nog maar mn elfde lesje hoor
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  dinsdag 17 januari 2006 @ 16:26:49 #166
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_34163757
Gefeesteerd Devilnl!! Goed gedaan! Geen last van het weer?
pi_34163942
quote:
ik *phew*
1x straatje keren.
1x bocht achteruit.

gefeliciteerd .

Maar hoefde je niet eens te parkeren?
pi_34163966
Ik ben nu trouwens wel een beetje bang voor mn rijexamen om 8 uur ipv 3 uur, is vast veel moeilijker met invoegen op de snelweg, en aangezien ik nooit op dat soort drukke momenten rij....
  dinsdag 17 januari 2006 @ 16:52:09 #169
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_34164745
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 16:32 schreef Repeat het volgende:
Ik ben nu trouwens wel een beetje bang voor mn rijexamen om 8 uur ipv 3 uur, is vast veel moeilijker met invoegen op de snelweg, en aangezien ik nooit op dat soort drukke momenten rij....
nee. ja alleen vooruit inparkeren op het CBR
ennuh. op een echte snelweg is de invoegstrook meestal vrij lang. dus dan ist kat int bakkie
binnen-buiten-over schouder.. Knipperlicht aan.. weer binnen-buiten-overschouder (iig zo wou mijn instructeur het).. en hup invoegen als het kan
Flink optrekken scheelt een hoop ellende
pi_34164858
Feli Devilnl

Ik wil ook rijles
Ik denk dat ik deze week ofzo ook 's wat informatie ga opvragen van de rijscholen hier in de buurt [14.gif]
In die tussentijd dan ook naar de oogarts ofzo gaan
pi_34165405
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 15:50 schreef Devilnl het volgende:

[..]

100 op 80 wegen.. 1 hand aan het stuur... om zich heen kijken hoe wij dat moeten doen was er ook niet bij
Volgens mij doen alle rij instructeurs dat die van mij reed ook terug en zei dan kun je nog even zien hoe het niet moet!
Ik heb btw net een auto gekocht, peugeotje 106 XN
  dinsdag 17 januari 2006 @ 17:28:00 #172
8352 zaiga
The Keenest
pi_34166073
Vrijdag de 13e heb ik de eerste examen gedaan... en geslaagd! Ik was natuurlijk erg, erg blij.

Ik had zo'n 50 lessen gehad en, hoewel ik toch best aardig kon rijden, maakte ik toch elke les wel weer een stomme fout. Een keertje niet diep genoeg rechts de straat in kijken, een keertje de motor af laten slaan, een keertje niet goed spiegeltje kijken, een bocht te ruim nemen, of juist te kort, etc. Nu denk ik ook wel dat mijn instructeur een beetje een perfectionist is, maar hij had toch elke keer wel wat aan te merken. Toch had ik zelf wel het gevoel dat ik het zou kunnen halen.

Van te voren had ik nog een les, wat achteraf een goed idee was. Het helpt de spanning een beetje weg te nemen en je kan even wennen aan de wagen, de stoel en spiegels even goed instellen, en je instructeur kan je nog op een paar dingetjes wijzen.

Bij het CBR even een kopje koffiedrinken, en daar ging de bel. Mijn examinator was een vrouw en stelde mij meteen op m'n gemak. Buiten even een nummerbord oplezen (geen probleem, ik heb goede ogen), de lichtjes even controleren en in de auto de lampjes even uitleggen, en daar gingen we (zonder instructeur, want die had ik liever niet mee).

Vlak na het verlaten van het CBR voor de stoplichten moest ik meteen al in de hengsels, omdat het stoplicht vrij snel weer op rood sprong en ik vrij dicht op mijn voorligger zat. Mijn examinator ging ook naar de rem, maar ik remde zelf op tijd. Ze begon een ontspannen over koetjes en kalfjes praatje, dus ik had niet het idee dat ze het heel ernstig vond.

We deden een route dwars door de binnenstad (Groningen, btw). Ik denk dat dit wordt gezien als een moeilijke route (veel fietsers, voetgangers, zebrapaden, straatjes rechts, etc), maar dat gepiel op de vierkante meter ligt mij wel, dus daar zat ik niet zo mee.

Echt peniebele momenten heb ik niet gehad. Er was wel een straat waarbij ik hem op een gegeven moment in z'n 3 zet, met het idee lekker 50 te gaan tuffen, maar ik besefte me op tijd dat het wel eens een 30 km zone kon zijn, vanwege de onoverzichtelijke straatjes van rechts, en ben dan ook iets boven de 30 gaan rijden (notabene een straat in de buurt waar ik zelf woon). Achteraf een goed idee, want het was inderdaad een 30 km zone.

Twee keer een hellingproef gedaan bij stoplichten op de helling, naar eigen inzicht, en een keertje gefileparkeerd (ging perfect). Verder geen moeilijke momenten, al waren er twee situaties waarbij ik misschien iets pittiger had kunnen rijden, ik wachtte een paar keer op aankomend verkeer terwijl ik misschien ervoor langs had gekund, maar op je examen neem je niet teveel risico. Liever een keer te lang wachten dan een ingreep.

Ik had twee prima momenten. Ik zag twee voetgangers die een zebrapad over wilden steken, terwijl de auto's voor mij vrolijk doortuften, en ik stopte ruimschoots op tijd voor een taxi van rechts bij een onoverzichtelijk kruispunt in een woonwijk, iets wat tijdens een les eerder die week nog fout ging en waar mijn instructeur flink op gehamerd had.

Terug bij het CBR aan het tafeltje zei ze meteen dat ik geslaagd was. Ik blij, en mijn instructeur volgens mij enigszins verbaasd. Mijn examinator had verder geen commentaar of uitleg. Stempeltje op mijn kaart, en meteen mijn rijbewijs opgehaald bij het gemeentehuis.

Zaterdag en zondag meteen een stuk gereden in de auto van de moeder van mijn vriendin. Ook dit ging prima, ondanks dat het een benzine was en ik in een diesel gelesd heb. Kwestie van een beetje extra gas geven en dan de koppeling laten komen.
May the road rise to meet your feet
pi_34166286
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 15:50 schreef Devilnl het volgende:

Hehe gefeliciteerd Hoop dat ik snel hetzelfde kan zeggen

Word iedereen eigenlijk weggebracht na zn examen, hoor nooit dat ze zelf terug rijden?
pi_34166469
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 17:33 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Hehe gefeliciteerd Hoop dat ik snel hetzelfde kan zeggen

Word iedereen eigenlijk weggebracht na zn examen, hoor nooit dat ze zelf terug rijden?
misschien omdat als je zelf wilt terugrijden het een soort les is en je dan moet dokken ofzo ? weet het ook niet...
pi_34166515
Beetje flauw opzich.. die kilometers maakt ie toch wel. (al zal het ongetwijfelt te maken hebben met de verzekering ofzo)
  dinsdag 17 januari 2006 @ 17:42:53 #176
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_34166619
de mijne had wat haast dus en er was nog een kandidaat die gezakt was. en ook hij werd terug gebracht.
denk dat dat vrij standaart is dus
ik was trouwens de eerste vandaag die in Leeuwarden geslaagt is

en btw. ik was totaal niet zenuwachtig.
misschien omdat ik strak stond van de koffie, dat er daarom geen andere emoties vrij konden komen

[ Bericht 26% gewijzigd door Devilnl op 17-01-2006 17:50:31 ]
  dinsdag 17 januari 2006 @ 18:05:32 #177
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_34167346
doh.. da's ook knap kut , een meid uit de UK had ook om 1uur rij examen.. liep dus ff anders af:
quote:
-=Devilseye=- zegt:
i passed the drivers exam. you?
·$10·# My head is screaming ·$49'who cares about him'·$10 My heart is screaming·$49 'I do'·0 zegt:
oh well done !
·$10·# My head is screaming ·$49'who cares about him'·$10 My heart is screaming·$49 'I do'·0 zegt:
my mum fucked up....mine was yesterday and we didnt realise till today
-=Devilseye=- zegt:
doh
dan baal je
pi_34168284
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 18:05 schreef Devilnl het volgende:
doh.. da's ook knap kut , een meid uit de UK had ook om 1uur rij examen.. liep dus ff anders af:
[..]

dan baal je
pi_34169457
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 17:39 schreef Robin__ het volgende:
Beetje flauw opzich.. die kilometers maakt ie toch wel. (al zal het ongetwijfelt te maken hebben met de verzekering ofzo)
Heeft met de verzekering te maken inderdaad.
pi_34169513
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 19:00 schreef vannelle het volgende:

[..]

Heeft met de verzekering te maken inderdaad.
'n Goede vriend van me mocht wel zelf terugrijden na een rijexamen. Hij was toen geslaagd.
Ik mocht beide keren niet zelf terugrijden na m'n examens. Maarja was dan ook gezakt (wel zelfde instructeur ).
pi_34169914
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 19:02 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

'n Goede vriend van me mocht wel zelf terugrijden na een rijexamen. Hij was toen geslaagd.
Ik mocht beide keren niet zelf terugrijden na m'n examens. Maarja was dan ook gezakt (wel zelfde instructeur ).
Als je geslaagd bent heb je een rijvaardigheidsbewijs op zak. Dat is niet hetzelfde als een rijbewijs.
En dus valt het gewoon onder een lessituatie.
Als die "les" niet in de agenda staat kan in geval van een ongeluk de verzekering moeilijk gaan doen aangezien er anders alles op af is te schuiven.
Als ik een examen of TTT heb gehad rij ik ook altijd zelf terug. Les/examen/TTT is voorbij, ik breng je naar huis.
Je kunt het ook anders zien: Zodra je afspraak is afgehandeld zit de instructeur in zijn eigen tijd en is er geen recht meer om in het lesvoertuig te rijden.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 19:14:53 #182
28946 mirelia
Neehee ik ben geen vrouw!!
pi_34170139
Volgens mijn (ex)instructeur heeft het te maken met de spanning en emoties
Of je slaagt en bent hyper, of je zakt en je bent boos,down
Daardoor kan je wel eens rare fouten maken.
Shuffle up and deal!!!
pi_34170399
Alsof een "normale" leerling nooit rare fouten maakt.......
pi_34170592
Zo ik ga weer theorie leren.

Iemand nog tips?
pi_34170668
Ja. Let op details en onderschat het niet. Succes!
  dinsdag 17 januari 2006 @ 19:41:39 #186
28946 mirelia
Neehee ik ben geen vrouw!!
pi_34171350
en verzin er niks bij...deed ik wel eens haha

zo van ja maar als er nou eens......
Shuffle up and deal!!!
pi_34171553
Ik heb nu 4 oefententamens gemaakt. (Ga er nog 6 doen) Ben volgens die 4 iig geslaagd 3x3 fouten gemaakt en 1 keer 4 fouten

[ Bericht 6% gewijzigd door Knoekie op 17-01-2006 19:58:45 ]
pi_34172354
steek niet teveel tijd in die shit van afmetingen enz van aanhangwagens, kwam bij mijn examen geeneen vraag over.... (Wat natuurlijk niet zegt dat het bij elk examen zo is )
pi_34172400
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 20:05 schreef Repeat het volgende:
steek niet teveel tijd in die shit van afmetingen enz van aanhangwagens, kwam bij mijn examen geeneen vraag over.... (Wat natuurlijk niet zegt dat het bij elk examen zo is )
Heb ik wel een beetje gedaan.
pi_34172496
Dit bord heb ik trouwens nog nooit van me leven gezien:

dinsdag 17 januari 2006 @ 20:12:58 #191
101791 dramslag
Beijing 2008
pi_34172664
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 17:28 schreef zaiga het volgende:
Terug bij het CBR aan het tafeltje zei ze meteen dat ik geslaagd was. Ik blij, en mijn instructeur volgens mij enigszins verbaasd.
Mijn instructrice viel van verbazing bijna van de stoel, toen ze hoorde dat ik geslaagd was
Meedoen is belangrijker dan winnen!
pi_34172859
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 17:28 schreef zaiga het volgende:
Vrijdag de 13e heb ik de eerste examen gedaan... en geslaagd! Ik was natuurlijk erg, erg blij.
Gefeliciteerd

Mijn rijles ging echt super vandaag

Echt heel goed gereden, geen inzichtsfouten gemaakt enzo

Alleen bochtje achteruit ging niet echt, had ik al hele tijd niet meer gedaan en nog nooit in het donker, maar verder ging alles echt goed en andere bijzondere verrichtingen ( fileparkeren en straatje keren) gingen wel goed, dus ik heb toch weer beetje hoop dat me examen binnenkort aangevraagd gaat worden
pi_34173364
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 20:08 schreef Knoekie het volgende:
Dit bord heb ik trouwens nog nooit van me leven gezien:

[afbeelding]
die zie je op bordjes van klaarovers (en vroeger agenten).

pi_34173734
is trouwens een stopbord, maar dan niet zoals het standaard stopbord... Hier moet je gewoon net zo lang blijven wachten totdat het bord weg is. Daarom zal je het ook niet zo snel op een paal als gewoon verkeersbord zien staan, kom je daar nooit meer weg
  dinsdag 17 januari 2006 @ 20:35:44 #195
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_34173784
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 20:17 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Gefeliciteerd

Echt heel goed gereden, geen inzichtsfouten gemaakt enzo

Alleen bochtje achteruit ging niet echt, had ik al hele tijd niet meer gedaan en nog nooit in het donker, maar verder ging alles echt goed en andere bijzondere verrichtingen ( fileparkeren en straatje keren) gingen wel goed, dus ik heb toch weer beetje hoop dat me examen binnenkort aangevraagd gaat worden
Zie je wel Sylvana. je kan het heus wel! en bochtje achteruit niet goed doen is niet zo'n ramp op een examen hoor. zolang je het maar veilig doet. en goed om je heen blijft kijken
  dinsdag 17 januari 2006 @ 20:45:56 #196
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_34174280
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 13:55 schreef paracetamol87 het volgende:
ik ben gezakt invoegen ging kut (moest in 3 ipv 4 (???)) en verder: verder vooruit kijken....ach jah ext time better over een maandje weer.....
invoegen op de snelweg?
pi_34177473
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 20:17 schreef Sylvana het volgende:

[..]
Gaaf voor je! Nog met je instructeur over gehad wanneer 't aangevraagd gaat/kan worden?
pi_34177530
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 21:54 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Gaaf voor je! Nog met je instructeur over gehad wanneer 't aangevraagd gaat/kan worden?
als ik nog een paar lessen zo goed rij, dus ik ga me best doen
  dinsdag 17 januari 2006 @ 22:15:41 #199
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_34178547
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 19:14 schreef mirelia het volgende:
Volgens mijn (ex)instructeur heeft het te maken met de spanning en emoties
Of je slaagt en bent hyper, of je zakt en je bent boos,down
Daardoor kan je wel eens rare fouten maken.
Bij ons mag de geslaagde altijd zelf terugrijden (laatste keer in de lesauto etc), ben je gezakt moet je als passagier.. Kan het 100% begrijpen, ik zat huilend naast mn instructeur .
pi_34178966
ik was ook echt wel blij dat ik na me TTT niet zelf terug hoefde te rijden hoor, ik was er best wel kapot van dat ik hem toen zo verneukt had
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')