Koop ook gerust Hatful Of Hallow, imho de beste Smiths plaat, vanwege de briljante singles en B- kantjes en de pure, rauwe versies van nummers die ook op de debuutplaat staan.quote:Op zondag 15 januari 2006 13:07 schreef spacemangraig het volgende:
Ik heb ondertussen: The Smiths, The Queen is Dead en Louder than Bombs. Ze beginnen één van mijn favoriete bands te worden, die Smiths. De stem van Morrissey is echt fantastisch, alleen jammer dat hij het af en toe nodig vind om heel hoog te zingen, dacht eerst dat het een vrouw was die meezong.
O ja, nu je het zegt: dit is wat mager.quote:Op zondag 15 januari 2006 13:29 schreef stijgende_ster het volgende:
Er zou een hele uitgebreide OP komen.
Als jij de tekst hebt wil ik die wel voor je toevoegenquote:Op zondag 15 januari 2006 13:29 schreef stijgende_ster het volgende:
Er zou een hele uitgebreide OP komen.
Hier staat wel even genoeg voer.quote:Op zondag 15 januari 2006 13:43 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als jij de tekst hebt wil ik die wel voor je toevoegen
Mijn Smiths kennis reikt niet ver genoeg en een lap copy paste werk van wipkipedia vind ik ook niet zo geschikt. Heb jij al wat uitgewerkt, dan zet ik dat er wel even inquote:Op zondag 15 januari 2006 14:17 schreef nozem het volgende:
Shit Beathoven. Ik was net van plan om een uitgebreid nieuw topic over The Smiths te openen. Je bent me voor. Maargoed, dat scheelt me weer een half uur typen.
Al ben ik van mening dat deze band een betere OP verdient
Nee, ik heb nog niks uitgewerkt, maar dat volgt zeer spoedig. Misschien is het namelijk wel aardig om op z'n minst een discografie in de openingspost te zetten.quote:Op zondag 15 januari 2006 15:04 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Mijn Smiths kennis reikt niet ver genoeg en een lap copy paste werk van wipkipedia vind ik ook niet zo geschikt. Heb jij al wat uitgewerkt, dan zet ik dat er wel even in
quote:Op zondag 15 januari 2006 15:33 schreef Bombie het volgende:
tvp
::
over the moor, take me to the moor
dig a shallow grave
and I'll lay me down
Lesley Ann, with your pretty white beads
oh John, you'll never be a man
and you'll never see your home again
oh Manchester, so much to answer for
Ze zullen het wel niet zo leuk gevonden hebben dat ze bij naam werd 'vereeuwigd' in het nummer.quote:Op zondag 15 januari 2006 15:49 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Suffer Little Children
![]()
Erg controversieel in Engeland destijds , waar het thema Myra Hindley nogal gevoelig lag
Thx, da's interessant!quote:Op zondag 15 januari 2006 18:08 schreef IdlersDream het volgende:
http://www.compsoc.man.ac.uk/~moz
Kennen jullie deze site al? De meest uitgebreide site over The Smiths en Morrissey.
Teksten plus uitleg over de betekenis en achtergrond informatie over alle nummers. Beetje gedateerde site, al lang niet meer bijgewerkt, maar erg leuke informatie.
Inderdaad een goede site. Prima uitleg van teksten en veel (soms hilarische) interviews met 'The Moz'quote:Op zondag 15 januari 2006 18:08 schreef IdlersDream het volgende:
http://www.compsoc.man.ac.uk/~moz
Kennen jullie deze site al? De meest uitgebreide site over The Smiths en Morrissey.
Teksten plus uitleg over de betekenis en achtergrond informatie over alle nummers. Beetje gedateerde site, al lang niet meer bijgewerkt, maar erg leuke informatie.
quote:And if a double-decker bus
Crashes into us
To die by your side
Is such a heavenly way to die
And if a ten-ton truck
Kills the both of us
To die by your side
Well, the pleasure - the privilege is mine
Ik verbaas me weer eens over deze opmerking. Je hoort heel erg veel over goede bands uit die tijd.. althans ik wel....quote:Op zondag 15 januari 2006 17:09 schreef kamagurka het volgende:
Gelukkig weer een nieuw deel!
Jammer dat je nog zo weinig hoort van deze band of andere goede bands uit die tijd...Maarja, the smiths waren nooit zo van video's op mtv geloof ik
Ahum.. je eerste zin spreekt je tweede een beetje tegenquote:Op dinsdag 17 januari 2006 13:20 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik verbaas me weer eens over deze opmerking. Je hoort heel erg veel over goede bands uit die tijd.. althans ik wel....
Maar goed het gaat hier over The Smiths.. Goede band, in Nederland wonderbaarlijk weinig hits hier en toendertijd volledig aan mij voorbij gegaan..![]()
Want?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 13:59 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ahum.. je eerste zin spreekt je tweede een beetje tegen
Ik wel hoor...Niet heel erg veel, maar toch geregeld...quote:Verder hoor ik niet zoveel meer over the simple minds, smiths, talking heads, the stranglers, etc.. hoor, niet op radio/ tv in ieder geval
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |