aangezien rewimo gister van alles mee had, behalve een camera, ben ik het gevecht met de batterijen vandaag maar weer aangegaan.
jullie hebben mazzel, ik heb 3 soopfoto's
maar toen ik er een voor mezelf wilde maken, hadden de batterijen geen zin meer.
op de achtergrond hoor ik trouwens nu een persende sandy, aangemoedigd door de anderen
![]()
mijn kips krijgens sterallures
![]()
waren ze vroeger dik tevreden met sla, tegenwoordig moet het appel zijn. en nog in stukjes ook.
en geef ik appel met daarover gesnipperde sla, dan vliegt eerst de sla alle kanten uit, zodat men sneller bij de appel is en mocht er dan nog een gaatje over zijn in de kippenmaag, dan wil men nog wel wat sla eten.
spoiled chicks
![]()
![]()
voor het overzicht van het geheel even deze foto:
heep staat met haar bakkie waar haar nest eerst was.
het andere deurtje waar normaal iedereen naar binnenstuift is nu dicht om het zo rustig en schemerig te krijgen dat ze in de stemming komen om in de andere legnesten te leggen.
men gebruikt nu de klep van de hependance als ingang en gaat via de zij-ingang het leghok in.
![]()
bij sandy is het trouwens geen ei leggen maar een echte be
vallingin tegenstelling tot de rest van de kippers staat zij een ei te leggen.
ik heb het nou al een paar keer gezien en je hoort het ei ook echt vallen
![]()
en dit is dan hepie in dr eigenste eenkamerwoning.
ze heeft het er heel erg naar dr zin en er moet ook geen kip haar kop om de hoek steken om maar te proberen of ze erbij mag want ze verdedigd haar hok met hand en tand (of in heeps geval met vleugel en snavel
![]()
)
![]()
hendrik en wim hebben vanonchtend een serieuze ruzie uitgevochten. met hun kragen hoog en hun koppen laag sprongen en dansten ze om elkaar heen.
het ging hard tegen hard. de leiderspositie van wim werd duidelijk betwist.
het leek echt een potje vrijworstelen want ze trokken aan elkaars veren en er werd geduwd en gepikt.
ik heb maar ingegrepen en de twee uit elkaar gehaald.
nu ze nog steeds opgehokt zitten, vind ik het niet verantwoord om ze hun ruzies uit te laten vechten omdat de verliezer geen ruimte heeft om zich uit de voeten te maken.
alleen al het feit dat de dames zich in de hependance verstopt hadden tot ze uitgevochten waren, bewijst wel dat het echt serieus was.