Ah, hij komt weer in de buurt van de V70 classicquote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:40 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Nee en hij stuurt een stuk minder "zompig"![]()
![]()
Ja vastquote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:36 schreef Hugster het volgende:
[..]
Dat je pa warm was gelopen voor een sleurhut na het bekijken van V70 foldermateriaal
Je zult maar zo oud zijn, dat je bij Bassie en Adriaan denkt "dat is van voor mijn tijd"quote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:39 schreef Hugster het volgende:
Ik heb m'n ma er wel eens mee verrast, 2 jaar terug lag ik lekker in bed Bassie en Adriaan en de verzonken stad te kijken. Zegt me ma, zit je dit nou serieus helemaal te kijken en te volgen?!![]()
![]()
![]()
Ik:![]()
![]()
Sommige mensen kennen hun klassiekers niet eh
Ik zie tegenwoordig toch vooral hoe Bassie in een vrek veranderd, z'n broer vrolijk de kanker toewenst en maar loopt te zeiken dat 'ie van alles en iedereen nog geld te goed heeftquote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:39 schreef Hugster het volgende:
Ik heb m'n ma er wel eens mee verrast, 2 jaar terug lag ik lekker in bed Bassie en Adriaan en de verzonken stad te kijken. Zegt me ma, zit je dit nou serieus helemaal te kijken en te volgen?!![]()
![]()
![]()
![]()
Ah, je hebt het nu over die facelift van dat model uit 1995?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:41 schreef Hugster het volgende:
[..]
Ah, hij komt weer in de buurt van de V70 classic
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:39 schreef Hugster het volgende:
![]()
![]()
![]()
ADIRAANTJE, TERINGLIJERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRquote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:42 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ik zie tegenwoordig toch vooral hoe Bassie in een vrek veranderd, z'n broer vrolijk de kanker toewenst en maar loopt te zeiken dat 'ie van alles en iedereen nog geld te goed heeft
je vergeet de sex met minderjarige meisjesquote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:42 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ik zie tegenwoordig toch vooral hoe Bassie in een vrek veranderd, z'n broer vrolijk de kanker toewenst en maar loopt te zeiken dat 'ie van alles en iedereen nog geld te goed heeft
Geweldig toch? Ouders zijn gewoon jaloersquote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:39 schreef Hugster het volgende:
![]()
![]()
![]()
Allemammachiesquote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:43 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
ADIRAANTJE, TERINGLIJERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!
!
is ie zo lomp dan?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:41 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Ja vastDe eerste keer dat hij in zo'n ding stapt en hij trekt een kastje open weet ik zeker dat hij de hele zooi gelijk in zijn handen heeft
. Niets voor hem, zo'n stuk tupperware
Achterlijk gedoe iddquote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:42 schreef ook_gek het volgende:
[..]toen met dat net met al die tekenfilms hebben ze alles van bassie en adriaan opnieuw uitgezonden. Maar dat was ALTIJD om 3 uur in de nacht. Dus ik altijd kijken he. Komt mijn moeder opeens binnen. WTF ik hoor robin de robot. OH MIJ GOD dit ga je niet menen he
Dus ik, SSSST ik volg dit
ze snappen er niks van.![]()
^^^quote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:44 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Allemammachies
Ik heb B&A nog een keer live gezien, in de sporthal in Vianen
Ik ook, in de sporthal in IJsselsteinquote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:44 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Allemammachies
Ik heb B&A nog een keer live gezien, in de sporthal in Vianen
Prachtig stukje schnabbelwerk al zeg ik het zelfquote:
Ach, lomp, ietwat onvoorzichtig wel jaquote:
Iddquote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:46 schreef Hugster het volgende:
de FBG's hebben dus allen Bassie en Adriaan live gezien![]()
Je bent nooit te oud voor Bassie&Adriaanquote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:47 schreef Alexxxxx het volgende:
en ik heb allen naar hun vrachtwagen gekeken, bij de sporthal in Stiens
tegen de tijd dat Stiens genoeg inwoners had om rendabel te zijn, was ik te oud
Is een hummer niks voor hem dan?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:47 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Ach, lomp, ietwat onvoorzichtig wel ja. Zo sloopt hij gemiddeld per jaar een bril of 3, flikkert hij minstens 1 keer per jaar z'n telefoon in het water en rijdt hij sowieso wel een keer per maand over iets heen met de auto
![]()
tjessis man LUL!quote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:47 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Ach, lomp, ietwat onvoorzichtig wel ja. Zo sloopt hij gemiddeld per jaar een bril of 3, flikkert hij minstens 1 keer per jaar z'n telefoon in het water en rijdt hij sowieso wel een keer per maand over iets heen met de auto
![]()
iddquote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:46 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Prachtig stukje schnabbelwerk al zeg ik het zelf
Het zal waarschijnlijk ook wel dezelfde tournee geweest zijnquote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:46 schreef Hugster het volgende:
de FBG's hebben dus allen Bassie en Adriaan live gezien![]()
dat weet ik nu, maar als 14-jarige puber besefte ik dat nietquote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:48 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Je bent nooit te oud voor Bassie&Adriaan
Nee, maar daar zorgden ze zelf ook wel voorquote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:49 schreef Hugster het volgende:
[..]
idd![]()
Er werd vooral goed gezorgd dat de merchandise niet geheel onopgemerkt bleef![]()
![]()
![]()
Eeuwig zondequote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:49 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
dat weet ik nu, maar als 14-jarige puber besefte ik dat niet
dat bedoel ik ookquote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:49 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Nee, maar daar zorgden ze zelf ook wel voor
Nee want hij moet ook altijd asociaal hard overal tussendoor glippen, en dat gaat niet met een Hummer, alhoewel het wel beter zou zijn voor z'n parkeerkunsten, want nu parkeert hij hem ook altijd al op de stoep of in het grasquote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:48 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Is een hummer niks voor hem dan?
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:51 schreef Alexxxxx het volgende:
Ohh Adriaantje, wat heb je daar?
"Ik drink nu wat van die heerlijke Bassie Ranja uit mijn bassie en adriaan beker, terwijl er een stukje B&A worst in mijn B&A broodtrommeltje zit, Bassie!"
idd, de mooiste V70 allertijden.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:42 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Ah, je hebt het nu over die facelift van dat model uit 1995?
Dan ga ik toch voor de 850quote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:52 schreef Hugster het volgende:
[..]
idd, de mooiste V70 allertijden.
Toen ook de V70R nog bruut was
net als Hans Kazan en Gerard Jolingquote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:52 schreef hermandeperman het volgende:
Echt idd, die Bassie&Adriaan posters heb ik echt m'n hele jeugd overal en nergens zien hangenOveral waar je kwam als kind kwamen Bassie&Adriaan ook
Iddquote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:54 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
net als Hans Kazan en Gerard Joling
basiie en adriaan, nieuwe auto op de Benschopse Vinkenslag, en fwnk is nog niet geweest.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:56 schreef Mukie het volgende:
hier nog wat leuks gebeurd?
Talpa kijkenquote:Ferry van Haastert uit Ede heeft niet alleen een vraag, hij heeft ook een nieuwtje. Hij schrijft: „Adriaan, ik overweeg een replica te maken van de "Bassie & Adriaan" Honda Prelude. Vandaar mijn volgende vraag. 'Ik heb begrepen dat jullie met 2 preludes gewerkt hebben, de NB-59-KX en de JX-74-NB, klop dat?'
Ook heb ik ontdekt dat de JX-74-NB niet meer op kenteken staat en dat de NB-59-KX in 1997 is gestolen, drie maanden nadat deze een nieuwe eigenaar had gevonden. Nu de tweede vraag:
Waarom maakte je van de Prelude de "Bassie en Adriaan-auto"?
Ferry, eerst het antwoord op de eerste vraag. Bijna alle opnames van de series zijn met twee Honda Preludes gemaakt. Beide Preludes waren van mij. De eerste Prelude heb ik hoofdzakelijk bij de opname voor de serie met korte filmpjes gebruikt. Toen die auto 150.000 km. had gereden (in twee jaar) heb ik weer dezelfde Prelude gekocht. Die tweede heb ik gebruikt voor de opname van de serie van de "Schatkaart" en "de Kroon". Maar voor één opname is er ook nog een derde Prelude gebruikt en wel om de volgende reden. Tijdens de opname van de serie korte filmpjes over "Veiligheidsgordels" klapte Bassie met zo'n knal tegen de voorruit (opzettelijk) dat er een grote ster in de voorruit zat. Die auto konden we dus niet meer voor de opname gebruiken en tijd om op een nieuwe voorruit te wachten was er niet. Maar dat was geen probleem. Bassie reed toen ook in net zo'n rode Prelude en in zijn auto is de opname afgemaakt.
En nu het antwoordt op je tweede vraag: Toen ik die Prelude net had gekocht en voor de eerste keer bij mijn huis wegreed, knipperde ik met mijn koplampen naar de kinderen uit de buurt. De kinderen waren heel verbaasd toen ze die koplampen uit het spatboard zagen komen en vanaf dat moment keken ze nooit meer naar mij als ik wegreed, maar alleen maar naar die koplampen. Dat bracht me direct op het idee om mijn auto, maar dan met ogen, voor de series te gaan gebruiken. Dat was een heel leuk idee, maar het had ook een nadeel. Die auto werd al heel snel gezien als de "Bassie en Adriaan-auto" en iedereen keek als ze zo'n Prelude zagen rijden. En aangezien ik dagelijks in die auto zat, was ik mijn privacy kwijt. Als ze mijn Prelude zagen rijden (ook zonder gele stickers) keken ze en als ze dan ook mij in die auto zagen zitten, gingen de mensen direct uit hun dak. Ze trapte dan op hun rem en begonnen luid te toeteren en te zwaaien. Sommige waren dan even vergeten dat ze zelf ook in een auto zaten en waren zo druk aan het zwaaien dat ik ze bijna de weg af zag rijden. Het heeft me verbaasd dat daardoor nooit ongelukken zijn gebeurd. En ondanks dat ik mijn privacy kwijt was, heb ik toch al die jaren met veel plezier in die rode Prelude gereden. En als je dan schrijft dat hij na 15 jaar ook nog gestolen is, dan blijkt wel dat die auto nog steeds zeer geliefd is.
Dat is iddquote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:58 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
basiie en adriaan, nieuwe auto op de Benschopse Vinkenslag, en fwnk is nog niet geweest.Redelijk positief allemaal dus kja
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |