quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 11:44 schreef emss het volgende:In het begin vond ik couchsurfing wel super. Heb er in 2006 erg veel gebruik van gemaakt (USA, China, Australie), maar na een tijdje werd ik toch een beetje moe van het constant sociaal moeten doen (omdat je iemands persoonlijke gast bent). Ben ook op wat grote feesten en gatherings geweest. Maar het is altijd hetzelfde. Een boel vreemden, dus de eerste dag is het gewoon de standaard small talk... waar ik af en toe heel moe van werd. Meestal ontmoet je hele leuke mensen, maar ik werd gewoon moe van al dat small talk met iedereen. En je hebt altijd groepen couchsurfers die bij elkaar klitten en die elkaar al veel langer kennen (bv in Nederland de Utrecht of Rotterdam groepen). Als je daar de eerste keer komt is het net alsof je een hechte vriendengroep binnenstapt, en kun je je nogal buitengesloten voelen.
Anyway, geef mij nu maar een hostel. Mijn couchsurf tijd ligt ver achter me. In een hostel lekker rustig zelf koken, alleen een boek lezen, alleen de stad in, en als je zin hebt in de hostelbar/woonkamer mensen ontmoeten.
Ben het wel met je eens. In heb tussen mei 2009 en februari dit jaar erg veel gecouchsurft, in 10 verschillende landen, bij misschien wel 20 verschillende mensen, en ik heb ook zelf gehost. Maar ik moet zeggen dat ik er opeens moe van was. Elke zoveel dagen een nieuwe host. Een nieuw huis, een nieuwe kennismaking. Ik heb echt fantastische mensen ontmoet, maar soms word ik er ook moe van.
Ik gebruik het nu anders dan eerst. Ik doe meer aan targeting. Probeer echt die mensen op te zoeken met wie ik weet dat het heel goed klikt. Want ook al zijn de mensen op couchsurfing wel allemaal een beetje dezelfde soort mensen, toch is er onderling heel veel verschil. Zo was ik eens bij een meisje die per nacht 4 uur sliep, tussen half 4 en half 8. Terwijl ik dubbel zoveel nodig heb. En ik had eens iemand op bezoek met wie niets aan te vangen was, ze zat de hele dag alleen maar op facebook, at en sliep nauwelijks.
Ik heb mijn profiel zo grappig en interessant mogelijk gemaakt en heb er duidelijk in gezet dat mensen me alleen persoonlijke berichten moeten sturen en moeten zeggen waarom ze denken dat we iets gemeen hebben. Soms gebeurt het dat ik fantastische persoonlijke berichten krijg van mensen met precies dezelfde interesses en dan is het alsof je een oude vriend(in) over de vloer hebt, en kost het geen moeite. Zo kreeg ik vorige week een request van een Italiaanse zonder references. Een leuk persoonlijk bericht, dus ondanks dat ik het vreselijk druk heb heb ik 3 dagen vrijgemaakt en haar uitgenodigd, nou van de stad hier heeft ze niets gezien we hebben alleen maar gegeten, gekletst, gefietst samen, ... dus ik heb er geloof ik een goede vriendin bij. Kijk op dat soort momenten is CS echt geweldig