heel goedquote:Op vrijdag 13 januari 2006 22:34 schreef zzzeester het volgende:
Willem Elsschot: Het Huwelijk
Toen hij bespeurde hoe de nevel van de tijd
in d'ogen van zijn vrouw de vonken uit kwam doven,
haar wangen had verweerd, haar voorhoofd had doorkloven
toen wendde hij zich af en vrat zich op van spijt.
Hij vloekte en ging te keer en trok zich bij de baard
en mat haar met de blik, maar kon niet meer begeren,
hij zag de grootse zonde in duivelsplicht verkeren
en hoe zij tot hem opkeek als een stervend paard.
Maar sterven deed zij niet, al zoog zijn helse mond
het merg uit haar gebeente, dat haar toch bleef dragen.
Zij dorst niet spreken meer, niet vragen of niet klagen,
en rilde waar zij stond, maar leefde en bleef gezond.
Hij dacht: ik sla haar dood en steek het huis in brand.
Ik moet de schimmel van mijn stramme voeten wassen
en rennen door het vuur en door het water plassen
tot bij een ander lief in enig ander land.
Maar doodslaan deed hij niet, want tussen droom en daad
staan wetten in de weg en praktische bezwaren,
en ook weemoedigheid, die niemand kan verklaren,
en die des avonds komt, wanneer men slapen gaat.
Zo gingen jaren heen. De kindren werden groot
en zagen dat de man die zij hun vader heetten,
bewegingsloos en zwijgend bij het vuur gezeten,
een godvergeten en vervaarlijke aanblik bood.
Rotterdam 1910
Ja, ik ben en blijf een narcist.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 01:13 schreef De-oneven-2 het volgende:
ode aan JAM
met lucht
voor hem onvindbaar
en de grond immer voorop
botst een man ondersteboven
tegen lijven zonder kop
soms heeft ie een gesprekje
met wat mieren
of een mol
en kietelt ie met tenen
onderkinnen, voor de lol
ja, ijs ligt op zijn voeten
en wind speelt
soms gemeen
maar handige handen
houden hem te been
nee, hij kent niet onze sterren
niet de goden , noch de maan
wat hij wel kent
is de aarde
waarop wij allen staan
quote:Op woensdag 18 januari 2006 03:54 schreef JAM het volgende:
Meer naar mijn idee prachtige gedichten en versen van De-oneven-2 kunt u alhier lezen.
Het gedichtentopic..
Ik vind Uitdrijving van Faverey zo mooi.quote:Op woensdag 18 januari 2006 03:40 schreef Clourhide het volgende:
Hier eentje (titelloos) van Faverey, de meest onderschatte Nederlandse dichter volgens mij.
Wat, dat gedicht of dat jij 't zo mooi vindt?quote:Op woensdag 25 januari 2006 22:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind Uitdrijving van Faverey zo mooi.Dat heeft nog nooit iemand begrepen.
quote:Op woensdag 25 januari 2006 23:32 schreef JAM het volgende:
Wat, dat gedicht of dat jij 't zo mooi vindt?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | ploem ploem dag stoel naast de tafel dag brood op de tafel dag visserke-vis met de pijp en dag visserke-vis met de pet pet en pijp van het visserke-vis goeiendag Daa-ag vis dag lieve vis dag klein visselijn mijn Paul van Ostaijen |
Ja, ik ga mijzelf er maar eentje inschenken, doet u mee?quote:Op donderdag 26 januari 2006 03:00 schreef cioran63 het volgende:
Das best een goed gedicht, vooral die terloopse fles whiskey, die ineens genoemd wordt. Dat werkt wel.
Jij hebt duidelijk geen verstand van poëzie.quote:Op woensdag 25 januari 2006 23:32 schreef JAM het volgende:
[..]
Wat, dat gedicht of dat jij 't zo mooi vindt?
Fantastisch Claudia al-dan niet-"x"!!!quote:Op woensdag 25 januari 2006 22:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind Uitdrijving van Faverey zo mooi.Dat heeft nog nooit iemand begrepen.
Nee, inderdaad.quote:Op donderdag 26 januari 2006 03:40 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk geen verstand van poëzie.
Ja, ik post zo kort mogelijke puntdichten doorgaans.quote:Op donderdag 26 januari 2006 03:43 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Ik zou gewoon mijn verzamelde Faverey kunnen doorbladeren en hier ook een paar pagina's kunnen posten, maar hier houdt men van korte, catchy gedichten. Helaas.
Ik dacht al; waar blijft'ie, Magere Hein.quote:Op donderdag 26 januari 2006 03:52 schreef cioran63 het volgende:
Verder is Faverey allang dood.
PIETJE DEN DOODquote:Op donderdag 26 januari 2006 03:53 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik dacht al; waar blijft'ie, Magere Hein.
Ingmar Heytze? Wie is dat?quote:Op donderdag 26 januari 2006 03:57 schreef Clourhide het volgende:
OK, jullie zijn allemaal tegen Faverey, leef dan verder in jullie besloten clubje. Sukkels. Léés de man nu eens verdomme.
En hier een beetje op Fok! de "dichter" spelen is wel heel zielig natuurlijk. Probeer het eens wanneer de "grote jongens" aanwezig zijn (nee, niet Faverey, want die is al dood).
En geef nou toch toe dat jullie belabberde gedichten schrijven.Dat zou al wat helpen. Ingmar Heytze wordt heus nooit de nieuwe Lucebert hoor, dream on....
Ik wil weer met je uit eten. Is dat leuk?quote:Op donderdag 26 januari 2006 04:06 schreef cioran63 het volgende:
CHRYSANTEN, ROEIERS!
Ja, dat is leuk.quote:Op donderdag 26 januari 2006 04:08 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik wil weer met je uit eten. Is dat leuk?
Ja, ik zal het je vertellen. Dat werkt niet meer bij mij. Als ik dat opstart, dan gaat alles goed, maar zodra ik een letter ingeef in dat vakje waar je e-mailadres hoort krijg ik een wit scherm...Maar in ieder geval, jij bent ook uitgenodigd voor het diner. Den Haag, lukt dat?quote:Op donderdag 26 januari 2006 04:11 schreef Clourhide het volgende:
Zeg gebruik eens MSN of zo, breezers.
Nee, absoluut niet! Ik dineer niet met narcisten!quote:Op donderdag 26 januari 2006 04:12 schreef JAM het volgende:
[..]
Ja, ik zal het je vertellen. Dat werkt niet meer bij mij. Als ik dat opstart, dan gaat alles goed, maar zodra ik een letter ingeef in dat vakje waar je e-mailadres hoort krijg ik een wit scherm...Maar in ieder geval, jij bent ook uitgenodigd voor het diner, als je dat zou willen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |