Ik lees regelmatig dat jij dingen deinstalleert omdat je een zo kaal mogelijke installatie wil hebben, volgens mij is dit niet verstandig omdat allerlei pakketten afhankelijk van elkaar zijn. Dus wanneer je 1 pakket verwijderd dan worden er ineens veel meer pakketten verwijderd die je wel nodig hebt. Je moet gewoon lekker al die standaard geinstalleerde pakketten laten staan, dan heb je een stuk minder problemen.quote:Op zondag 15 januari 2006 21:50 schreef CarpeNoctem het volgende:
Ik lijk onderhand wel een wandelende vragenmachine, maar ik kom hier dus ook weer niet uit,, ik wil mijn repositarys gaan updaten, en dan krijg ik dit:
bart@Kubuntu:~$ sudo gedit /etc/apt/sources.list
sudo: gedit: command not found
wat is er nu weer mis?
Maar dit heeft daar ook weer mee te maken denk je? Tis gewoon mijn doel om een minimale instal er van te maken, maar dat wil niet echt lukken met deze OS denk ik,, heb je enig idee wat er mis is? Anders dan word het even de boel her-installeren.quote:Op zondag 15 januari 2006 21:56 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Ik lees regelmatig dat jij dingen deinstalleert omdat je een zo kaal mogelijke installatie wil hebben, volgens mij is dit niet verstandig omdat allerlei pakketten afhankelijk van elkaar zijn. Dus wanneer je 1 pakket verwijderd dan worden er ineens veel meer pakketten verwijderd die je wel nodig hebt. Je moet gewoon lekker al die standaard geinstalleerde pakketten laten staan, dan heb je een stuk minder problemen.
Ik denk dat je tijdens je deinstalleer acties iets teveel hebt verwijdert, ik neem aan dat je de syntax van de commando's verder goed hebt?quote:Op zondag 15 januari 2006 21:58 schreef CarpeNoctem het volgende:
[..]
Maar dit heeft daar ook weer mee te maken denk je? Tis gewoon mijn doel om een minimale instal er van te maken, maar dat wil niet echt lukken met deze OS denk ik,, heb je enig idee wat er mis is? Anders dan word het even de boel her-installeren.
Ja,, overigens kan ik wel gewoon apt-getten enzoquote:Op zondag 15 januari 2006 22:01 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Ik denk dat je tijdens je deinstalleer acties iets teveel hebt verwijdert, ik neem aan dat je de syntax van de commando's verder goed hebt?
Dit is trouwens niet alleen bij Ubuntu zo, maar bij Linux is z'n algemeen.quote:Op zondag 15 januari 2006 21:58 schreef CarpeNoctem het volgende:
[..]
maar dat wil niet echt lukken met deze OS denk ik,
Als je écht iets minimaals wilt; ga dan voor NetBSD of zo. Dat is standaard geen lynx (text-webbrowser) en rotzooi. Dan kun je een werkend systeem krijgen op minder dan 100 megabyte. Minimaal met Ubuntu is natuurlijk niets. Maar, Ubuntu is wel gebruikersvriendelijk. Leer eerst eens hoe dat pakketsysteem werkt; wat de finesses zijn; hoe je afhankelijkheden ziet, wat wat nodig heeft, et cetera.quote:Op zondag 15 januari 2006 21:58 schreef CarpeNoctem het volgende:
[..]
Maar dit heeft daar ook weer mee te maken denk je? Tis gewoon mijn doel om een minimale instal er van te maken, maar dat wil niet echt lukken met deze OS denk ik,, heb je enig idee wat er mis is? Anders dan word het even de boel her-installeren.
quote:Op zondag 15 januari 2006 22:22 schreef AtraBilis het volgende:
Het is nu alsof je een auto probeert te tunen voordat je eigenlijk kunt schakelen en dan maar uit experimenteerlust de accu uit de auto haalt om te kijken of 't daar beter van wordt.
Als het goed is komt KDE 3.5 niet in de officieele ondersteunde repositories van Ubuntu. Om KDE 3.5 te installeren moet je extra aanvullende en niet ondersteunde repositories instellen.quote:Op zondag 15 januari 2006 22:49 schreef AtraBilis het volgende:
Misschien zit 't nog niet in Ubuntu en moet je nog even wachten. Zulke paketten hebben vaak wel een lange wachttijd omdat ze nogal wat afhankelijkheden hebben en veel kapot kunnen maken, en goed getest moeten worden.
Inderdaad. Zal waarschijnlijk pas in Dapper standaard zijn. Maar er zijn meestal wel repositories te vinden die dergelijke pakketten hebben. Beetje googlen.quote:Op zondag 15 januari 2006 22:53 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Als het goed is komt KDE 3.5 niet in de officieele ondersteunde repositories van Ubuntu. Om KDE 3.5 te installeren moet je extra aanvullende en niet ondersteunde repositories instellen.
Let er wel op dat je weet wat je doet. Het kan soms op subtiele wijze dingen kapot maken (niet-standaard KDE-programma's die niet goed werken met 3.5, en waarvoor de update ook nog niet in Ubuntu zit b.v.), het kan natuurlijk ook gewoon goed werken. Vraag jezelf af of je 3.5 écht nodig hebt.quote:Op zondag 15 januari 2006 22:58 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Inderdaad. Zal waarschijnlijk pas in Dapper standaard zijn. Maar er zijn meestal wel repositories te vinden die dergelijke pakketten hebben. Beetje googlen.
man grubquote:Op zondag 15 januari 2006 21:15 schreef __Saviour__ het volgende:
wel een andere vraag:
hoe stel ik grub in?
Ik wil dat Windows als eerste opstart als er na 10 secondes geen keus is gemaakt.
Nu is dat ubuntu.
Hier staat uitgelegd hoe je het op je systeem krijgt: http://www.kubuntu.org/announcements/kde-35.phpquote:Op zondag 15 januari 2006 22:47 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik heb net het systeem geupdate met synaptic, er werd veel gedownload en geinstalleerd. Maar KDE is nog steeds 3.4. En 3.5 is de nieuwste toch? Hoe zet ik die er op?
Het is een ubuntu-installatie en ik heb in een terminal sudo apt-get install kubuntu-desktop gedaan om KDE te installeren. Dan had ie toch wel de nieuwste moeten pakken?
Hier heb ik je ook al uitgelegd hoe je een minimale installatie krijgt, maar blijkbaar lees je gewoon niet (goed)....quote:Op zondag 15 januari 2006 21:58 schreef CarpeNoctem het volgende:
[..]
Tis gewoon mijn doel om een minimale instal er van te maken, maar dat wil niet echt lukken met deze OS denk ik,, heb je enig idee wat er mis is?
is het volgens mij ook. Volgens mij opent ie mappen e.d. met nautilus,, maar ik kan het verkeerd hebbenquote:Op zondag 15 januari 2006 20:54 schreef CarpeNoctem het volgende:
Geen wonder dat ie het dan niet wilde doen, ik heb net konquerer eraf geflikkertDacht dat dit alleen webbrowser was.. dan maar ff re-installen.
Nautilus is de bestandsverkenner voor Gnome.. KDE gebruikt konquerer ervoor. En aangezien hij het over Kubuntu had, dus met KDE lijkt me konquerer best belangrijkquote:Op maandag 16 januari 2006 11:42 schreef nyny83 het volgende:
[..]
is het volgens mij ook. Volgens mij opent ie mappen e.d. met nautilus,, maar ik kan het verkeerd hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |