abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 januari 2006 @ 21:56:43 #101
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_34101438
quote:
Op zondag 15 januari 2006 21:50 schreef CarpeNoctem het volgende:
Ik lijk onderhand wel een wandelende vragenmachine, maar ik kom hier dus ook weer niet uit,, ik wil mijn repositarys gaan updaten, en dan krijg ik dit:

bart@Kubuntu:~$ sudo gedit /etc/apt/sources.list
sudo: gedit: command not found

wat is er nu weer mis?
Ik lees regelmatig dat jij dingen deinstalleert omdat je een zo kaal mogelijke installatie wil hebben, volgens mij is dit niet verstandig omdat allerlei pakketten afhankelijk van elkaar zijn. Dus wanneer je 1 pakket verwijderd dan worden er ineens veel meer pakketten verwijderd die je wel nodig hebt. Je moet gewoon lekker al die standaard geinstalleerde pakketten laten staan, dan heb je een stuk minder problemen.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_34101543
quote:
Op zondag 15 januari 2006 21:56 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Ik lees regelmatig dat jij dingen deinstalleert omdat je een zo kaal mogelijke installatie wil hebben, volgens mij is dit niet verstandig omdat allerlei pakketten afhankelijk van elkaar zijn. Dus wanneer je 1 pakket verwijderd dan worden er ineens veel meer pakketten verwijderd die je wel nodig hebt. Je moet gewoon lekker al die standaard geinstalleerde pakketten laten staan, dan heb je een stuk minder problemen.
Maar dit heeft daar ook weer mee te maken denk je? Tis gewoon mijn doel om een minimale instal er van te maken, maar dat wil niet echt lukken met deze OS denk ik,, heb je enig idee wat er mis is? Anders dan word het even de boel her-installeren.
  zondag 15 januari 2006 @ 22:01:38 #103
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_34101658
quote:
Op zondag 15 januari 2006 21:58 schreef CarpeNoctem het volgende:

[..]

Maar dit heeft daar ook weer mee te maken denk je? Tis gewoon mijn doel om een minimale instal er van te maken, maar dat wil niet echt lukken met deze OS denk ik,, heb je enig idee wat er mis is? Anders dan word het even de boel her-installeren.
Ik denk dat je tijdens je deinstalleer acties iets teveel hebt verwijdert, ik neem aan dat je de syntax van de commando's verder goed hebt?
pi_34101731
quote:
Op zondag 15 januari 2006 22:01 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Ik denk dat je tijdens je deinstalleer acties iets teveel hebt verwijdert, ik neem aan dat je de syntax van de commando's verder goed hebt?
Ja,, overigens kan ik wel gewoon apt-getten enzo
  zondag 15 januari 2006 @ 22:03:32 #105
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_34101736
Doe eens sudo apt-get install gedit en probeer het dan nog eens.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_34101745
CarpeNoctem, met alle respect, maar in de error die je krijgt staat gewoon precies wat er mis is.

Als je dit al niet lukt, echt, niet om lullig te doen, maar installeer Windows dan maar weer.

1, je hebt google en dat heb je niet gebruikt.
2, deze error spreekt zo voor zich en aangezien je hem niet snapt betwijfel ik of deze OS keuze wel de goede voor jou is.

Wat lees jij zelf? Hoe vat jij die error melding op? Vertel mij nou is wat er niet duidelijk aan is.
Op Fok! sinds 17 / 01 / 2003. Ook wel bekend als "de dag dat de GoT HK dichtging" :P
  zondag 15 januari 2006 @ 22:03:57 #107
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_34101756
quote:

[..]
maar dat wil niet echt lukken met deze OS denk ik,
Dit is trouwens niet alleen bij Ubuntu zo, maar bij Linux is z'n algemeen.

Qua makkelijkheid zijn Windows en Mac gewoon de beste, voordat Linux op datzelfde niveau zit dan zijn we al een aantal jaar verder.
  zondag 15 januari 2006 @ 22:22:33 #108
135389 AtraBilis
Met stille trom vertrokken.
pi_34102720
quote:

[..]

Als je écht iets minimaals wilt; ga dan voor NetBSD of zo. Dat is standaard geen lynx (text-webbrowser) en rotzooi. Dan kun je een werkend systeem krijgen op minder dan 100 megabyte. Minimaal met Ubuntu is natuurlijk niets. Maar, Ubuntu is wel gebruikersvriendelijk. Leer eerst eens hoe dat pakketsysteem werkt; wat de finesses zijn; hoe je afhankelijkheden ziet, wat wat nodig heeft, et cetera.

Het is nu alsof je een auto probeert te tunen voordat je eigenlijk kunt schakelen en dan maar uit experimenteerlust de accu uit de auto haalt om te kijken of 't daar beter van wordt.
Het is tijd voor wat anders.
  zondag 15 januari 2006 @ 22:23:16 #109
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_34102763
Ik denk dat als Microsoft een Linux distro zou maken ipv van Windows en dit als een echt commercieel OS zou gaan behandelen, dat er veel meer vordering zou zijn om Linux geschikt te krijgen voor het grote publiek.

Kijk nou naar Mac OSX, dat is gebaseerd op Unix/BSD en dat is echt veel beter qua gebruiksgemak dan Linux, terwijl Linux toch ook weer gebaseerd is op Unix. Waarom lukt het Apple wel en andere bedrijven niet? Tuurlijk is Apple een groot bedrijf met veel geld, maar ze weten wel hoe ze de dingen moeten aanpakken.

Dit is uiteraard niet als flame bedoeld.
  zondag 15 januari 2006 @ 22:24:51 #110
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_34102837
quote:
Op zondag 15 januari 2006 22:22 schreef AtraBilis het volgende:
Het is nu alsof je een auto probeert te tunen voordat je eigenlijk kunt schakelen en dan maar uit experimenteerlust de accu uit de auto haalt om te kijken of 't daar beter van wordt.

Goed voorbeeld.
  Donald Duck held zondag 15 januari 2006 @ 22:47:16 #111
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_34103868
Ik heb net het systeem geupdate met synaptic, er werd veel gedownload en geinstalleerd. Maar KDE is nog steeds 3.4. En 3.5 is de nieuwste toch? Hoe zet ik die er op?
Het is een ubuntu-installatie en ik heb in een terminal sudo apt-get install kubuntu-desktop gedaan om KDE te installeren. Dan had ie toch wel de nieuwste moeten pakken?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zondag 15 januari 2006 @ 22:49:58 #112
135389 AtraBilis
pi_34104010
Misschien zit 't nog niet in Ubuntu en moet je nog even wachten. Zulke paketten hebben vaak wel een lange wachttijd omdat ze nogal wat afhankelijkheden hebben en veel kapot kunnen maken, en goed getest moeten worden.
  zondag 15 januari 2006 @ 22:53:03 #113
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_34104131
quote:
Op zondag 15 januari 2006 22:49 schreef AtraBilis het volgende:
Misschien zit 't nog niet in Ubuntu en moet je nog even wachten. Zulke paketten hebben vaak wel een lange wachttijd omdat ze nogal wat afhankelijkheden hebben en veel kapot kunnen maken, en goed getest moeten worden.
Als het goed is komt KDE 3.5 niet in de officieele ondersteunde repositories van Ubuntu. Om KDE 3.5 te installeren moet je extra aanvullende en niet ondersteunde repositories instellen.
  zondag 15 januari 2006 @ 22:58:55 #114
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_34104360
quote:
Op zondag 15 januari 2006 22:53 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Als het goed is komt KDE 3.5 niet in de officieele ondersteunde repositories van Ubuntu. Om KDE 3.5 te installeren moet je extra aanvullende en niet ondersteunde repositories instellen.
Inderdaad. Zal waarschijnlijk pas in Dapper standaard zijn. Maar er zijn meestal wel repositories te vinden die dergelijke pakketten hebben. Beetje googlen.
  zondag 15 januari 2006 @ 23:09:53 #115
135389 AtraBilis
pi_34104888
quote:
Op zondag 15 januari 2006 22:58 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Inderdaad. Zal waarschijnlijk pas in Dapper standaard zijn. Maar er zijn meestal wel repositories te vinden die dergelijke pakketten hebben. Beetje googlen.
Let er wel op dat je weet wat je doet. Het kan soms op subtiele wijze dingen kapot maken (niet-standaard KDE-programma's die niet goed werken met 3.5, en waarvoor de update ook nog niet in Ubuntu zit b.v.), het kan natuurlijk ook gewoon goed werken. Vraag jezelf af of je 3.5 écht nodig hebt.
  zondag 15 januari 2006 @ 23:14:27 #116
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_34105131
Daarom kijk ik bij dat soort dingen altijd even op ubuntuforums.org of mensen daar problemen tegenkomen die ik zou kunnen ondervinden (conflicten met packages die ik ook gebruik bv). Pas als daar blijk dat er geen problemen zijn of de problemen makkelijk te verhelpen zijn, begin ik aan dergelijk updates.
  Donald Duck held zondag 15 januari 2006 @ 23:22:29 #117
46149 __Saviour__
pi_34105491
3.5 heb ik niet per se nodig denk ik, alles werkt gewoon tof. Ik wacht wel op gewoon op Dapper Drake dan.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_34105796
quote:
Op zondag 15 januari 2006 21:15 schreef __Saviour__ het volgende:
wel een andere vraag:
hoe stel ik grub in?
Ik wil dat Windows als eerste opstart als er na 10 secondes geen keus is gemaakt.
Nu is dat ubuntu.
man grub
Unox, the worst operating system.
  zondag 15 januari 2006 @ 23:36:38 #119
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_34106098
quote:
Op zondag 15 januari 2006 22:47 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik heb net het systeem geupdate met synaptic, er werd veel gedownload en geinstalleerd. Maar KDE is nog steeds 3.4. En 3.5 is de nieuwste toch? Hoe zet ik die er op?
Het is een ubuntu-installatie en ik heb in een terminal sudo apt-get install kubuntu-desktop gedaan om KDE te installeren. Dan had ie toch wel de nieuwste moeten pakken?
Hier staat uitgelegd hoe je het op je systeem krijgt: http://www.kubuntu.org/announcements/kde-35.php
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  zondag 15 januari 2006 @ 23:51:49 #120
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_34106712
quote:

[..]

Tis gewoon mijn doel om een minimale instal er van te maken, maar dat wil niet echt lukken met deze OS denk ik,, heb je enig idee wat er mis is?
Hier heb ik je ook al uitgelegd hoe je een minimale installatie krijgt, maar blijkbaar lees je gewoon niet (goed)....
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  maandag 16 januari 2006 @ 02:35:34 #121
135333 SpaRood
Spa Blauw met bubbeltjes!
pi_34110729
Zelf geef ik de voorkeur aan SUSE. Installeren gaat heel makkelijk, en als je alles goed heb ingesteld en regelmatig bijhoudt, dan werkt het perfect. Linux is flexibel en je kunt KDE of GNOME of iets anders gebruiken, en de interface en de rest helemaal aanpassen aan je wensen.
Drink ik.
pi_34115647
quote:
Op zondag 15 januari 2006 20:54 schreef CarpeNoctem het volgende:
Geen wonder dat ie het dan niet wilde doen, ik heb net konquerer eraf geflikkert Dacht dat dit alleen webbrowser was.. dan maar ff re-installen.
is het volgens mij ook. Volgens mij opent ie mappen e.d. met nautilus,, maar ik kan het verkeerd hebben
Vicariously I live while the whole world dies
pi_34117150
quote:
Op maandag 16 januari 2006 11:42 schreef nyny83 het volgende:

[..]

is het volgens mij ook. Volgens mij opent ie mappen e.d. met nautilus,, maar ik kan het verkeerd hebben
Nautilus is de bestandsverkenner voor Gnome.. KDE gebruikt konquerer ervoor. En aangezien hij het over Kubuntu had, dus met KDE lijkt me konquerer best belangrijk
pi_34121358
ohw sorry dan heb ik niet geod gelezen
Vicariously I live while the whole world dies
  Donald Duck held maandag 16 januari 2006 @ 15:10:29 #125
46149 __Saviour__
pi_34122417
Kan ik aan KDE in de balk beneden een 'show desktop' knop toevoegen, net zoals bijv. in windows en gnome?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')