Ik snap niet precies wat je doet. Bedoel je met bestanden 'packages' of zo? Een package heeft meestal andere packages waar het van afhankelijk is (dependencies). Ookal denk je, 'he, daar doe ik niets mee', je doet er indirect wat mee. Als het verwijderen van zo'n package dus een kettingreactie tot gevolg heeft, dan betekent dat dat die packages ervan afhankelijk waren (bij jou Terminal en Synaptic dus). Gewoon laten staan derhalve.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 20:38 schreef CarpeNoctem het volgende:
Ik ben bezig om mijn systeem Ubuntu heel minimaal te installeren, zodat ik lekker veel ruimte overhoud voor hetgeen ik deze pc wil gebruiken. Films kijken, muziek luisteren en internetten. Nou ben ik bezig met het verwijderen van bestanden die ik dus niet nodig heb, maar dat werkt nog niet helemaal mee.
Ik heb hier bijv een bestand, als ik dat verwijder, verwijdert ie tevens een hele lijst andere bestanden, waaronder de Terminal en de Synaptic moet het ook ontgelden, en dit is bij meer bestanden zo.
Is er een mogelijkheid om die zooi toch weg te gooien? Bestaat er een lijst met echt nodige bestanden voor een minimale installatie?
Aangepast... maarquote:Op vrijdag 13 januari 2006 20:38 schreef whoops het volgende:
[..]
Oke, probeer het eens via het KDE Control Center (commando: kcontrol ), dan 'Regional & Accessibility' -> 'Keyboard Layout' .
Dan moet je 'Enable Keyboard layouts' aanvinken, dan op je huidige layout klikken, en dan daaronder bij 'Layout variant' voor 'intl' kiezen. Worked for me! é :a î ò ũ
Dat is inderdaad niet nodig, bij mij werkt het direct...quote:Op vrijdag 13 januari 2006 20:55 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Aangepast... maar
N´e´e
reboot lijkt me onnodig...ofwel?
1 |
1 2 3 4 | $ 'e'e'e $ setxkbmap -model pc104 -layout us -variant intl $ ééé |
1 |
1 2 3 | setxkbmap -model pc105 -layout us -variant alt-intl setxkbmap -model pc104 -layout us -variant alt-intl |
quote:Op vrijdag 13 januari 2006 21:06 schreef the_disheaver het volgende:
Exact hetzelfde...
[ code verwijderd ]
Maar ook bij andere instellingen doet ie verder weinig anders:
[ code verwijderd ]
En ook de andere variaties helpt niets
ondertussen alle variantjes met hd2, x gehad...quote:Op vrijdag 13 januari 2006 20:53 schreef marc1982 het volgende:
[..]
aaaahhh, ik kan niet eens meer tellen..![]()
wat erg !!
edit :
typ " root (hd2," *tab*
Error 21: Selected disk does not exist
1 2 | :9~> Ë |
quote:Op vrijdag 13 januari 2006 21:08 schreef marc1982 het volgende:
[..]
ondertussen alle variantjes met hd2, x gehad...
hoe kan dit nou weer? :S
1 2 | Possible disks are: hd0 hd1 |
quote:Op vrijdag 13 januari 2006 21:11 schreef the_disheaver het volgende:
Het probleem is nu alleen in Opera nog maar... (het was in iedergeval overal) Bedankt in ieder geval, zal de opera instellingen ff bekijken.
"root-spatie-haakjeopenen-tab"quote:
zo?quote:
1 2 3 4 | grub> root ( grub> root ( grub> root ( |
Je probeert om een chroot uit te voeren rechtstreeks naar een device, maar dat kan niet. Een chroot voer je uit op een directory, zie de post van whoops.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 21:15 schreef marc1982 het volgende:
zo?
[ code verwijderd ]
en ik snap er ook geen zak van..
edit: als we nog even naar dit plaatje kijken http://picserver.student.utwente.nl/v/7IH9H6A19V79
zien we bij de hd staan, writable: no
dit staat nog steeds zo..
ok, heb de status veranderd naar writable : yes,
gewoon rechtermuisknop enzo
maar verschil is 0
die chroot had ik toch al gedaan? :Squote:Op vrijdag 13 januari 2006 21:34 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Je probeert om een chroot uit te voeren rechtstreeks naar een device, maar dat kan niet. Een chroot voer je uit op een directory, zie de post van whoops.
Ik zag wat anders in het plaatje...quote:Op vrijdag 13 januari 2006 21:35 schreef marc1982 het volgende:
die chroot had ik toch al gedaan? :S
naar /mnt/hdc1 toch?
sorry was al een ouder plaatje,quote:Op vrijdag 13 januari 2006 21:39 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Ik zag wat anders in het plaatje...
Wat is je probleem dan?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 21:40 schreef marc1982 het volgende:
sorry was al een ouder plaatje,
misschien niet duidelijk genoeg er bij gezegd..
mmm ok, en hoe ga ik dat doen dan?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 21:53 schreef whoops het volgende:
Misschien werkt het als je grub als user root uitvoert? Anders zou ik het echt niet meer weten...
Maar hd2 is je 3e harde schijf. Heb je zoveel schijven in je pc?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 21:46 schreef marc1982 het volgende:
ik kan in grub niet het " root (hd2,x)" commando uitvoeren,
hij kent de schijf niet..
Ik ken knoppix niet zo goed, ik weet dus niet of het gebruik maakt van sudo, maar probeer maar eens:quote:Op vrijdag 13 januari 2006 21:54 schreef marc1982 het volgende:
[..]
mmm ok, en hoe ga ik dat doen dan?
ok stapje verder, denk ik..quote:Op vrijdag 13 januari 2006 21:56 schreef whoops het volgende:
[..]
Ik ken knoppix niet zo goed, ik weet dus niet of het gebruik maakt van sudo, maar probeer maar eens:
$ sudo grub
1 2 3 4 | Possible partitions are: Partition num: 0, Filesystem type is ext2fs, partition type 0x83 Partition num: 4, Filesystem type unknown, partition type 0x82 |
Die eerste moet je hebben!quote:Op vrijdag 13 januari 2006 22:01 schreef marc1982 het volgende:
[..]
ok stapje verder, denk ik..
alhoewel het niet echt logisch is
[ code verwijderd ]
met *tab* dus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |