Er zal eens een jaar voorbij gaan zonder dat er doden vallen door het dierlijke gedrang van de kudde... Maar als je met miljoenen tegelijk de duivel op gaat jagen dan vraag je natuurlijk ook om problemen, mits je in de duivel gelooft natuurlijk..quote:RIYAD - Tijdens de steniging van de duivel, het hoogtepunt van de jaarlijkse hadj zijn in Mekka in Saudi-Arabië zeker honderd pelgrims doodgedrukt in de menigte. Dat hebben artsen donderdag gezegd.
Ruim 2,5 miljoen moslims doen mee aan dit jaarlijkse ritueel, waarbij zij vanaf de Jamaratbrug stenen gooien naar drie zuilen die de duivel symboliseren. Terwijl de ambulances arriveerden om de doden en gewonden op te halen, gingen de andere pelgrims door met het ritueel. In 2004 werden bij dit ritueel 250 mensen onder de voet gelopen.
De autoriteiten hebben dit jaar 60.000 veiligheidsmensen ingezet om de schare in goede banen te leiden.
Volgens de islam gaan mensen die tijdens de hadj overlijden direct door naar het paradijs. De profeet Mohammed heeft zo'n 1400 jaar geleden de regels voor de hadj opgesteld. Elke moslim moet minstens eenmaal in zijn leven aan de hadj hebben meegedaan.
Je moet wel weten dat deze mensen niet over een redelijke intelligentie beschikken...quote:Op donderdag 12 januari 2006 16:31 schreef Woutervn het volgende:
Ik snap niet dat als de kans er is dat je doodgedrukt word, dat je dan hier uberhaubt aan mee doet. Ik bedoel het stenen tegen een muur gooien![]()
mooie opmerkingquote:Op donderdag 12 januari 2006 20:01 schreef vidivici het volgende:
Weer 345 gegadigden voor de titel 'moslim' van het jaar of een darwin award.
Sorry hoor, maar voor zoiets stoms als dit is ook weinig respect op te brengen.quote:Op donderdag 12 januari 2006 22:35 schreef Meki het volgende:
[..]
mooie opmerkingrespect is ver te zoeken bij jou
Durf jij dit te zeggen als er een grote harige Marokkaan voor je staat? Ik denk het niet, je bent een typische zolderkamer internetter.quote:Op donderdag 12 januari 2006 18:00 schreef Evil_Jur het volgende:
Dan mag je ze toch wel een beetje achterlijk noemen he?
Een paar honderd doden op 3 miljoen bezoekers, dat is niet eens 0,01%. Dus waar hebben we het over? Die mensen die daar sterven zijn juist blij.quote:Op donderdag 12 januari 2006 22:45 schreef __Saviour__ het volgende:
Ze moeten het gewoon beter organiseren. Het verspreiden over meerdere dagen ofzo. Of het verdelen over meerdere steden.
Blij zijn ze wel, maar geen martelaar.quote:Op donderdag 12 januari 2006 22:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Een paar honderd doden op 3 miljoen bezoekers, dat is niet eens 0,01%. Dus waar hebben we het over? Die mensen die daar sterven zijn juist blij.²
Haha, ik ben 1,95, weeg 120 kilo, bankdruk 100 kilo en een ik ben ook nog eens een uitstekend schutter. Ik moet de marokkaan nog tegenkomen waar ik bang voor ben...quote:Op donderdag 12 januari 2006 22:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Durf jij dit te zeggen als er een grote harige Marokkaan voor je staat? Ik denk het niet, je bent een typische zolderkamer internetter.²
Als er hier in het Westen honderden doden zouden vallen bij een groot evenement, zouden de kranten en het nieuws het dagenlang hebben over een ramp. Maar daar boeit het ze blijkbaar niet, dat vind ik wel raarquote:Op donderdag 12 januari 2006 22:46 schreef BansheeBoy het volgende:
Een paar honderd doden op 3 miljoen bezoekers, dat is niet eens 0,01%. Dus waar hebben we het over? Die mensen die daar sterven zijn juist blij.²
Dat doet niets af aan hun bljdschap en tevredenheid. Echt niet.quote:Op donderdag 12 januari 2006 22:48 schreef opa het volgende:
[..]
Blij zijn ze wel, maar geen martelaar.
Dat is dan dus weer balen.
Het boeit ons wel degelijk, we zijn hardstikke trots op de pelgrims die sterven. We maken ons niet zo druk, het hoort erbij. De hele bedevaart is één grote demonstratie van liefde, barmhartigheid en broederschap, dit soort incidentjes veranderen hier 0,0 aan.quote:Op donderdag 12 januari 2006 22:49 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Als er hier in het Westen honderden doden zouden vallen bij een groot evenement, zouden de kranten en het nieuws het dagenlang hebben over een ramp. Maar daar boeit het ze blijkbaar niet, dat vind ik wel raar
Jij weet er van!quote:Op donderdag 12 januari 2006 22:50 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat doet niets af aan hun bljdschap en tevredenheid. Echt niet.²
Het is niet meer kuddegedrag dan het met een dampende tampeloeris op Fok!zeikposten over moslims.quote:Op donderdag 12 januari 2006 16:05 schreef DaveHarris het volgende:
Bron: nu.nl
[..]
Er zal eens een jaar voorbij gaan zonder dat er doden vallen door het dierlijke gedrang van de kudde...
Toch vallen op Fok! minder dooien.quote:Op donderdag 12 januari 2006 22:53 schreef Verbal het volgende:
[..]
Het is niet meer kuddegedrag dan het met een dampende tampeloeris op Fok!zeikposten over moslims.
V.
60.000 veiligheidsmensenquote:Op donderdag 12 januari 2006 22:45 schreef __Saviour__ het volgende:
Ze moeten het gewoon beter organiseren. Het verspreiden over meerdere dagen ofzo. Of het verdelen over meerdere steden.
Gelukkig voor jou is erop Fok! al wel een beginnetje mee gemaakt.quote:
Ja. Ik ben daar geweest in 1998.quote:Op donderdag 12 januari 2006 22:52 schreef opa het volgende:
[..]
Jij weet er van!
Jij bent daar al geweest?
Je snapt ook niet dat er dagelijks mensen in de auto stappen? Daar vallen jaarlijks ook vele doden bij.quote:Op donderdag 12 januari 2006 16:31 schreef Woutervn het volgende:
Ik snap niet dat als de kans er is dat je doodgedrukt word, dat je dan hier uberhaubt aan mee doet. Ik bedoel het stenen tegen een muur gooien![]()
De hele bedevaart is één grote demonstratie van liefde, barmhartigheid en broederschap...quote:Op donderdag 12 januari 2006 22:52 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het boeit ons wel degelijk, we zijn hardstikke trots op de pelgrims die sterven. We maken ons niet zo druk, het hoort erbij. De hele bedevaart is één grote demonstratie van liefde, barmhartigheid en broederschap, dit soort incidentjes veranderen hier 0,0 aan.²
Wat ik me dan afvraag, zijn jullie niet nog velen malen blijer als er 0,0 doden zullen vallen? Ik snap best dat het voor velen moslims een zeer belangrijk evenement is, maar ik zou er persoonlijk niet willen staan als je weet dat er minimaal 200 zullen sneuvelen.quote:Op donderdag 12 januari 2006 22:52 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het boeit ons wel degelijk, we zijn hardstikke trots op de pelgrims die sterven. We maken ons niet zo druk, het hoort erbij. De hele bedevaart is één grote demonstratie van liefde, barmhartigheid en broederschap, dit soort incidentjes veranderen hier 0,0 aan.²
Dat is praktisch onmogelijk met 2,5 miljoen man. Er zal altijd wel iemand bezwijken door of de warmte of de drukte. Het is gewoon aan te raden om op Hadj te gaan als je heel veel kracht hebt. (Moet je wel het geld ervoor hebben) En dus niet wachten tot je hoogbejaard bent.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:32 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Wat ik me dan afvraag, zijn jullie niet nog velen malen blijer als er 0,0 doden zullen vallen? Ik snap best dat het voor velen moslims een zeer belangrijk evenement is, maar ik zou er persoonlijk niet willen staan als je weet dat er minimaal 200 zullen sneuvelen.
Hoe zit het moslims die geen geld hebben? Ik dacht dat het 'verplicht' was?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is praktisch onmogelijk met 2,5 miljoen man. Er zal altijd wel iemand bezwijken door of de warmte of de drukte. Het is gewoon aan te raden om op Hadj te gaan als je heel veel kracht hebt. (Moet je wel het geld ervoor hebben) En dus niet wachten tot je hoogbejaard bent.
Ja het is verplicht als je mentaal/fysiek/financieel er de kracht voor hebt. Oftewel als je arm, ziek, of psychisch gewoon niet in orde bent is het niet verplicht.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:53 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Hoe zit het moslims die geen geld hebben? Ik dacht dat het 'verplicht' was?
Misschien een paar personen, maar 340 is toch wel erg veel.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is praktisch onmogelijk met 2,5 miljoen man. Er zal altijd wel iemand bezwijken door of de warmte of de drukte. Het is gewoon aan te raden om op Hadj te gaan als je heel veel kracht hebt. (Moet je wel het geld ervoor hebben) En dus niet wachten tot je hoogbejaard bent.
dat is ook niet waar over gesproken wordt, het gaat om de doden die vallen door fouten van de organisatie, het vertrappen heeft niets met oude mensen te maken, maar het het niet goed organiseren van het geheel. Het instorten van dat hotel heeft ook alles te maken met de middeleeuwse wereldvisie van de Saudi'squote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, je kan zeggen wat je wil, maar het zijn iig geen gelegenheidsmoslims. Wel de lusten en niet de lasten.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:55 schreef Gia het volgende:
Verplicht naar een evenement waarvan je weet dat je het wellicht niet overleeft.
Het instorten van dat hotel was te wijten aan een constructiefout, ik denk niet dat je de Saoedie regering daarvoor zo ervoor verantwoordelijk kan houden. Ik bedoel laatst hier in Rotterdam vielen de gevelplaten ook spontaan van het Hilton hotel, en dat zijn behoorlijke platen hoor. Of wat dacht je van de instortende balkonnen. Fact is dat er ook gewoon een aantal mensen meelopen die zich niet houden aan een aantal gestelde regels. Mijn ouders zijn er ook op dit moment en die hadden het geluk dat ze "te laat" waren en dus achteraan liepen. Mijn ouders vertelde dat er vooral ouderen vertrapt waren, praktisch bejaarde mensen dus.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:57 schreef Pietverdriet het volgende:
dat is ook niet waar over gesproken wordt, het gaat om de doden die vallen door fouten van de organisatie, het vertrappen heeft niets met oude mensen te maken, maar het het niet goed organiseren van het geheel. Het instorten van dat hotel heeft ook alles te maken met de middeleeuwse wereldvisie van de Saudi's
Van wat ik weet stonden er dit jaar iets van 60.000 agenten om alles goed te begeleiden, maar het mocht gewoon niet baten.quote:Ze zijn prima in staat rigide voorschriften en regelgeving te implementeren en te handhaven. Dit doen ze ongelofelijk goed als het er om gaat bv vrouwen te onderdrukken.
Maar als het om veiligheid gaat, they could not be fucking botherd. Dan wil god het gewoon zo...
Naja, procentueel gezien is het niets: 0,0136 En ten opzichte van voorgaande jaren is het nog redelelijk "weinig". Elke dode is er een teveel hoor daar niet van.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:56 schreef J_CDA het volgende:
[..]
Misschien een paar personen, maar 340 is toch wel erg veel.
Het eraf vallen van een stukkie gevelplaat is wat anders dan het instorten van een hotel.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het instorten van dat hotel was te wijten aan een constructiefout, ik denk niet dat je de Saoedie regering daarvoor zo ervoor verantwoordelijk kan houden. Ik bedoel laatst hier in Rotterdam vielen de gevelplaten ook spontaan van het Hilton hotel, en dat zijn behoorlijke platen hoor. Of wat dacht je van de instortende balkonnen.
Waar dus de organisatie geen rekening mee heeft gehouden om dat in goede banen te leiden, door de hoeveelheid mensen die er meeloopt te reduceren per uur, om maar wat te noemen.quote:Fact is dat er ook gewoon een aantal mensen meelopen die zich niet houden aan een aantal gestelde regels. Mijn ouders zijn er ook op dit moment en die hadden het geluk dat ze "te laat" waren en dus achteraan liepen. Mijn ouders vertelde dat er vooral ouderen vertrapt waren, praktisch bejaarde mensen dus.
Tuurlijk, lekker veel agenten neer zetten, dat is een hele goeie manier van aanpakken.quote:Van wat ik weet stonden er dit jaar iets van 60.000 agenten om alles goed te begeleiden, maar het mocht gewoon niet baten.
Ja dat bepaal je voor jezelf (en je omgeving ook natuurlijk). Ik zou mn oma van 90 bijv niet laten gaan.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:07 schreef Frutsel het volgende:
wie bepaald dan wanneer je daarvoor sterk genoeg bent of financieel in staat bent?
of is dat iets wat iedere moslim voor zichzelf bepaald?
toch zou ik ut wel es willen zien in het echt
Zodat heel veel mensen de hadj niet kunnen maken...quote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Waar dus de organisatie geen rekening mee heeft gehouden om dat in goede banen te leiden, door de hoeveelheid mensen die er meeloopt te reduceren per uur, om maar wat te noemen.
Dat is een keuze die je maakt, en de saudi's laten het dus liever mislopen dan dat ze reguleren.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:16 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:
[..]
Zodat heel veel mensen de hadj niet kunnen maken...
Het is een beginquote:Tijdens de steniging van de duivel, het hoogtepunt van de jaarlijkse hadj zijn in Mekka in Saudi-Arabië zeker honderd pelgrims doodgedrukt in de menigte
toen de bedevaart naar mekka werd bedacht, was de wereld natuurlijk armer en vervoer nog duurder, dus konden er nooit heel erg veel mensen naar mekka.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:21 schreef pegakemi het volgende:
Een bedevaarts toch naar Mekka, lijkt iets in de trand van "Rome zien en sterven"
Op meer dan 2.5 miljoen bedevaarts gangers valt het geloof ik wel mee, een paar jaar terug waren het er rond de 1400 doden.
beetje respectloos lijkt me...quote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is een keuze die je maakt, en de saudi's laten het dus liever mislopen dan dat ze reguleren.
Nee ik denk er nog niet over na, zal pas zo rond mn 40ste of 50ste gaan ofzo. En het is voor alle moslims verplicht dus niet alleen de mannenquote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:13 schreef Frutsel het volgende:
is het niet zo dat het alleen voor de mannen verplicht is dan? of moeten alle moslims?
denk jij d'r al over na? wanneer je gaat of ben je al geweest?
Ik heb inderdaad geen knip voor de neus aan vertrouwen in de kundigheid en integriteit van de Saudi overheid als het gaat om publieke veiligheid.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:28 schreef Frutsel het volgende:
[..]
beetje respectloos lijkt me...
ben niet altijd positief over moslims, maar hier kan ik alleen maar respect voor opbrengen en vind ut een beetje cru om te zeggen dat ze het dus maar laten mislopen
Goedkoop? Vergis je niet je moet voor 2 personen al gauw een bedrag neerleggen van zo rond de 5000-6000 euro. En dat is een behoorlijk bedrag voor zeer zeer veel mensen. Maar er worden sowieso al quote gesteld. Elk land mag een beperkt aantal moslims "sturen" naar mekka.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
toen de bedevaart naar mekka werd bedacht, was de wereld natuurlijk armer en vervoer nog duurder, dus konden er nooit heel erg veel mensen naar mekka.
Echter, tegenwoordig is vervoer spotgoedkoop, en komt het steeds meer in de mogelijkheid van mensen om naar mekka te gaan.
Er zijn 1.200.000.000 moslims.
Als je uitgaat van een tijdsframe van 50 jaar waarin iemand naar mekka zou kunnen reizen, dan hebben we het over 24 miljoen bezoekers per jaar als iedereen zou gaan.
Dit kan natuurlijk mekka nooit aan, dus je zal ergens een grens moeten stellen
het gaat hier niet om zulke doden.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:32 schreef Basp1 het volgende:
Ik ben eigenlijk benieuwd wat voor percentage christelijk/katholiek gelovingen een hartaanval / ongeluk onderweg krijgen als ze met de fiets naar lourdes of santiago gaan? Maar deze gaan niet tegelijk en zijn dus niet nieuwswaardig om te vermelden.
wat denk je dat een bedevaard naar mekka 500 jaar geleden koste?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Goedkoop? Vergis je niet je moet voor 2 personen al gauw een bedrag neerleggen van zo rond de 5000-6000 euro. En dat is een behoorlijk bedrag voor zeer zeer veel mensen. Maar er worden sowieso al quote gesteld. Elk land mag een beperkt aantal moslims "sturen" naar mekka.
Omdat de moslims er zelf voor kiezen... zoals ik al zei: ze weten toch wat de risico's zijn? Dan is het toch voor ieder zelf te bepalen of ze nog willen gaan of niet?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is een keuze die je maakt, en de saudi's laten het dus liever mislopen dan dat ze reguleren.
dat doet toch niets af aan wat ik over de saudi overheid zeg?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:37 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:
[..]
Omdat de moslims er zelf voor kiezen... zoals ik al zei: ze weten toch wat de risico's zijn? Dan is het toch voor ieder zelf te bepalen of ze nog willen gaan of niet?
Mij boeien die Saoedi's geen ene ruk en ja het blijkt dat ze nogsteeds niet voldoende veiligheidsmaatregelen hebben genomen. En ja het is en blijft erg, maar er valt gewoon niets tegen te doen. (Overigens mogen vrouwen wel autorijden binnenkortquote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
wat denk je dat een bedevaard naar mekka 500 jaar geleden koste?
En als er al een quota is, lijkt me dit tot noch toe niet goed te werken.
Waarom heb jij het er zo moeilijk mee gewoon toe te geven dat die Saudi's incompetent zijn, en hun prioriteiten verkeerd hebben?
Als het om het autorijden door vrouwen gaat hebben ze helemaal geen moeite om dat te onderdrukken.
Broederschap? Elkaar overlopen ? Ik kan me daar niets bij voorstellenquote:Op donderdag 12 januari 2006 22:52 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat hebben die Saudi's er dan mee te maken? Ik neem aan dat zij hetzelfde erover denken als ik? Dat iedereen het toch echt zelf moet weten. Als ze gaan reguleren kunnen er veel minder mensen op bedevaart, en daar straf je denk ik meer mensen mee, dan wat er nu gebeurt...quote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
dat doet toch niets af aan wat ik over de saudi overheid zeg?
Zelf maken ze zich er schijnbaar ook niet erg druk over als ik de post van Bansheeboy zo bekijk. 0,01% waar hebben we het over.quote:Op donderdag 12 januari 2006 22:49 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Als er hier in het Westen honderden doden zouden vallen bij een groot evenement, zouden de kranten en het nieuws het dagenlang hebben over een ramp. Maar daar boeit het ze blijkbaar niet, dat vind ik wel raar
quote:Op donderdag 12 januari 2006 22:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja tuurlijk is het voor de familie triest. Echter de pijn wordt verzacht omdat ze op een zeer mooie plek zijn gestorven en ze volgens het Islamitische geloof direct naar de hemel gaan. Broederschap en gelijkheid zijn de keywoorden in Mekka zelf. Iedereen dezelfde kleding, iedereen dezelfde rituelen, ongeacht arm, rijk, oud, jong.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:43 schreef paddy het volgende:
[..]
Broederschap? Elkaar overlopen ? Ik kan me daar niets bij voorstellen
Ik snap ook niet dat die mensen blij kunnen zijn. Dus de familie is ook niet verdrietig? Ik zie geen broederschap op die beelden trouwens. Ze lopen langs de doden, alsof het hun totaal niet boeit. (lijkt tenminste zo)
Dus ook al ben je de grootste schoft geweest en vervolgens ga daar de pijp uit, dan kom je toch in de hemelquote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja tuurlijk is het voor de familie triest. Echter de pijn wordt verzacht omdat ze op een zeer mooie plek zijn gestorven en ze volgens het Islamitische geloof direct naar de hemel gaan. Broederschap en gelijkheid zijn de keywoorden in Mekka zelf. Iedereen dezelfde kleding, iedereen dezelfde rituelen, ongeacht arm, rijk, oud, jong.
volgens de koran kan je zelfs de laatste fractie van je slechte leven iets goeds doen en toch in het firdows komen.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:48 schreef J_CDA het volgende:
[..]
Dus ook al ben je de grootste schoft geweest en vervolgens ga daar de pijp uit, dan kom je toch in de hemel
Je gaat daarnaartoe om vergiffenis te vragen voor je daden. In die zin verschilt het weinig van het Christendom. (Overigens ligt het aan wat je onder "grootste schoft" verstaat)quote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:48 schreef J_CDA het volgende:
[..]
Dus ook al ben je de grootste schoft geweest en vervolgens ga daar de pijp uit, dan kom je toch in de hemel
Als er zulke massa's op zulke evenmenten afkomen dan is die mogelijkheid ook aanwezig.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:33 schreef Pietverdriet het volgende:
het gaat hier niet om zulke doden.
Als er in lourdes een hotel instort met 100 doden, of er 200 pelgrims vertrapt worden voor een klooster op het pelgrimspad, dan heeft de pers het er hier maaaaanden over.
quote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je gaat daarnaartoe om vergiffenis te vragen voor je daden. In die zin verschilt het weinig van het Christendom. (Overigens ligt het aan wat je onder "grootste schoft" verstaat)
Menig moslim kan geen ruk denken wat je over hen of over hun religie denkt (op wat radicalen na).quote:Op vrijdag 13 januari 2006 12:03 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
![]()
kansloos.
zowiezo al behoorlijk triest dat je mentale capaciteiten zo laag zijn dat je een geloof nodig hebt om het verschil te kunnen zien tussen goed en kwaad.
daarnaast is de hadj bedacht door profeet mohammed, pedofiel en moordenaar zoals veel moderne mensen hem noemen.![]()
geef anders al dat geld voor die hadj aan de moslimbroeders in pakistan. dat zou een humaan en goedgelovig mens toch doen ...
Het probleem is dat het alleen mag binnen een bepaald tijdsbestek. Dus je kan niet zeggen ik doe het overmorgen of zo als het minder druk is. Enige optie om dit te stoppen is door minder mensen toe te laten en paar te moetenm teleurstellen.quote:Op donderdag 12 januari 2006 22:45 schreef __Saviour__ het volgende:
Moderne mensen blijven open staan voor ideen van andere mensen en hebben ook respect voor mensen met een geloof. Dat niet iedereen gelooft dat is maar zo, veel mensne hebben door hun opvoeding/ cultuur wel een geloof nodig/ opgedrongen gekregen, dat is nu eenmaal de realiteit, als je daar niet mee kan omgaan dan ben je niet echt bij de tijd.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 12:03 schreef 1ofthefew het volgende:
zowiezo al behoorlijk triest dat je mentale capaciteiten zo laag zijn dat je een geloof nodig hebt om het verschil te kunnen zien tussen goed en kwaad.
daarnaast is de hadj bedacht door profeet mohammed, pedofiel en moordenaar zoals veel moderne mensen hem noemen.![]()
quote:Op vrijdag 13 januari 2006 12:26 schreef Gargoylesla het volgende:
haha die meki en banshee boy joh![]()
Als er in amerika een paar mensen omkomen zijn het bandieten en zorgen ze niet voor hun volk.
Als er in meka honderde mensen doodgelopen worden zijn het slechts percentage's![]()
Het blijft toch grappig hoe moslims over dit soort dingen denken![]()
Naja als ze zoon duivel steningen nou 1 keer per week doen lost het probleem zichzelf op...
Het is toch verplicht om daar minstens één keer in je leven aan mee te doen?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 12:30 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het probleem is dat het alleen mag binnen een bepaald tijdsbestek. Dus je kan niet zeggen ik doe het overmorgen of zo als het minder druk is. Enige optie om dit te stoppen is door minder mensen toe te laten en paar te moetenm teleurstellen.
...of je mentale capaciteiten zijn dermate laag dat je niet kunt bevatten dat geloof en mentale capaciteit niet echt met elkaar te maken hebben.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 12:03 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
![]()
kansloos.
hebben ze dus wel....quote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:04 schreef Verbal het volgende:
[..]
...of je mentale capaciteiten zijn dermate laag dat je niet kunt bevatten dat geloof en mentale capaciteit niet echt met elkaar te maken hebben.
V.
Tsja, en jij functioneert op een Kohlberg 1-niveau. What's your point?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:07 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
hebben ze dus wel....
zijn 5 stadia waarin een mens zich kan bevinden. gelovigen denken en redeneren moralitisch nog op kinder/puber niveau ...
quote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:08 schreef Verbal het volgende:
[..]
Tsja, en jij functioneert op een Kohlberg 1-niveau. What's your point?
V.
Ignorance is a bliss,quote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:13 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
![]()
(gelukkig) niet.
punt is dat gelovigen gewoon achterlijk zijn en te weinig karakter en capaciteiten hebben om zelf verstandige keuze's te maken. dat ze zichzelf zo om het leven brengen is dan alleen maar begrijpelijk ...
ah datte,quote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ignorance is a bliss,
Daarom reageer je ook niet op het wat uitgebreidere commentaar wat ik op je opmerkingen gemaakt heb.
QEDquote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:27 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
ah datte,
tuurlijk waren we hier in het westen vroeger ook niet helemaal goed snik. maar tegenwoordig gaat het beter. alleen komen er een stel holbewoners hier om de hele boel te verzieken.
islam is net als het christelijk geloof een achterlijk geloof gebasseerd op fabeltjes, onwaarheden, geweld en racisme. gewoon oprotten met die rotzooi of het binnenshuis beoefenen en verder niemand ermee lastig vallen
Zolderkamerinternetter? Staat dat woord in de Dikke van Dale tegenwoordig.quote:Op donderdag 12 januari 2006 22:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Durf jij dit te zeggen als er een grote harige Marokkaan voor je staat? Ik denk het niet, je bent een typische zolderkamer internetter.²
Pixelgarantie wel, meen ikquote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:35 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Zolderkamerinternetter? Staat dat woord in de Dikke van Dale tegenwoordig.
Ja inderdaad een hele goede vergelijking. Nutteloos een steen tegen een muur gooien of de auto pakken naar je werk / winkelcentrum enz. enz.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 00:01 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Je snapt ook niet dat er dagelijks mensen in de auto stappen? Daar vallen jaarlijks ook vele doden bij.
Maar of je dan nog steeds in een opperwezen gelooft waar iedereen verantwoording bij af moet leggen is natuurlijk nog maar de vraag; de tijd zal het leren. Ik had trouwens om de 1 of andere reden niet het gevoel dat je zo trouw gebleven was aan de religie die je van je ouders mee hebt gekregen, geen idee waarom.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee ik denk er nog niet over na, zal pas zo rond mn 40ste of 50ste gaan ofzo. En het is voor alle moslims verplicht dus niet alleen de mannen![]()
moderne mensen zijn individueel prima in staat om de onzin die ze van hun ouders hebben meegekregen te verwerpen.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 12:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Moderne mensen blijven open staan voor ideen van andere mensen en hebben ook respect voor mensen met een geloof. Dat niet iedereen gelooft dat is maar zo, veel mensne hebben door hun opvoeding/ cultuur wel een geloof nodig/ opgedrongen gekregen, dat is nu eenmaal de realiteit, als je daar niet mee kan omgaan dan ben je niet echt bij de tijd.
dat valt vies tegen.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 15:40 schreef halion het volgende:
[..]
moderne mensen zijn individueel prima in staat om de onzin die ze van hun ouders hebben meegekregen te verwerpen.
Wat bedoel je?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 16:12 schreef 1ofthefew het volgende:
als iemand van 30 jaar verkondigd op een feestje dat hij in sinterklaas geloofd dan neem je die gozer toch ook niet meer serieus. al helemaal niet als hij nadat mensen hem uitlachen er een paar neersteekt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |