Hmmm... Bij Pirates of the Caribbean lees ik bij Onboard conditions:quote:Op donderdag 12 januari 2006 23:20 schreef Farr40 het volgende:
Het lijkt me trouwens best frustrerend voor Cayard die met 25 knopen wind de boot water ziet maken. En dat een of andere naval architect die droog achter zijn bureau met een kop koffie zit zegt dat die boot nog wel wat meer helling kan maken. Dat de organisatie dan zegt "je moet niet zo zeuren"
Ken je een website waar dat principe van aerofoil wordt uitgebeeld?quote:Op donderdag 12 januari 2006 22:33 schreef Fendy het volgende:
[..]
Is simpel, als de wind van schuin voor komt, wordt er aan de achterkant van het zeil een lagere luchtdruk gevormd en stroomt de lucht daar sneller langs hetgeen voortstuwing veroorzaakt. Heet aerofoil. Zelfde principe als waarom de vleugel van een vliegtuig draagkracht genereert.
Tuurlijkquote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:37 schreef Landrot het volgende:
[..]
Ken je een website waar dat principe van aerofoil wordt uitgebeeld?
Bedankt!quote:Op vrijdag 13 januari 2006 15:29 schreef Fendy het volgende:
[..]
Tuurlijk
Hier staat bijna alles wat je wilt weten denk ik...
http://www.zeiltheorie.nl/zeilen.html
Graag gedaanquote:Op vrijdag 13 januari 2006 17:08 schreef Landrot het volgende:
[..]
Bedankt!
Hé, de nieuwe posities worden pas om 17:35 uur bekend gemaakt! Wat is dat voor ongein?
Post het dan!quote:Op vrijdag 13 januari 2006 17:19 schreef Fendy het volgende:
[..]
Graag gedaan![]()
In VS staat het al geupdate...
quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 | aab1 42 41.60S 106 25.15E 2047 0 0 81 18.5 15.0 00:00 UTC 19-01-06 aab2 43 11.04S 102 24.04E 2212 165 0 96 19.7 14.4 00:00 UTC 20-01-06 movi 43 20.01S 100 26.02E 2293 246 10 96 20.9 14.0 00:00 UTC 20-01-06 PotC 42 58.02S 97 26.01E 2406 359 5 91 18.8 13.6 00:00 UTC 21-01-06 Brun 41 37.01S 77 42.01E 3259 1212 1 96 17.1 10.5 00:00 UTC 26-01-06 Bra1 41 12.04S 49 24.01E 4524 2477 29 100 21.7 5.8 00:00 UTC 01-02-06 Eric DNF DNF DNF DNF DNF DNF DNF DNF DNF |
Ik edit hem eers in katequote:Op vrijdag 13 januari 2006 17:25 schreef Fendy het volgende:
Edit jij het eerst in notepad of paste je regelrecht van vor.com?
ETA stond er gisteren ook al op...quote:Op vrijdag 13 januari 2006 17:28 schreef the_disheaver het volgende:
En nieuw:ETA Time
Brasil heeft nu toch een goede koers te pakken met 21 knopen!
hmmm... Waarom schreeuwt niemand dat dan uit?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 17:33 schreef Landrot het volgende:
[..]
ETA stond er gisteren ook al op...
Als Brasil en Brunel in hetzelfde tempo blijven doorgaan (21, versus 17 knopen), dan finisht Brasil maar één etmaal na de Brunel!
Dat wordt klussen in Melbourne!quote:Mike Sanderson: “I think in Melbourne, the race management group will have to give us the two weeks to do only the changes the teams and the designers think is necessary to make the boats tough enough, and then we have to re-weigh and take lead off our keels accordingly. It is the only solution I can see that is going to get this fleet around the world.
“So to wrap it up, a saying that I know I say too much when being interviewed, "Time will tell."
Volvo Ocean Race Director Andy Hindley has this comment, “The rule management group and the race management committee had already issued notification that all boats would be re-weighed in Melbourne and weight removed from keels where required to compensate for extra materials added to strengthen the boats.”
So the shore teams will be busy then.
Tja, ik ben hier net nieuw... Dus ik ken jullie afspraken nog niet zo...quote:Op vrijdag 13 januari 2006 17:52 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
hmmm... Waarom schreeuwt niemand dat dan uit?![]()
![]()
eilandje onder zuidwest autstraliequote:Op vrijdag 13 januari 2006 21:19 schreef komrad het volgende:
De verschillenen zijn wel iets afgenomen de laatste anderhalve dag maar de AAB1 en 2 moeten dat kunnen redden. Waar zit de 2e scoring gate?
Hihi, welkom danquote:Op vrijdag 13 januari 2006 21:18 schreef Landrot het volgende:
[..]
Tja, ik ben hier net nieuw... Dus ik ken jullie afspraken nog niet zo...
Is al 3 keer langsgeweest in het vorige topicquote:Op vrijdag 13 januari 2006 21:29 schreef komrad het volgende:
sorry maar ik heb al die progjes niet om dat te zien. hoe ver is dat nog ongeveer?
e117 88 33?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 21:26 schreef the_disheaver het volgende:
Scoringgate 2 s35 18 33 e117 88 33
Melbourne s37 47 e144 58
sorry ik ben er niet altijd hoorquote:Op vrijdag 13 januari 2006 21:30 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Is al 3 keer langsgeweest in het vorige topic![]()
owja, dat was een beetje erg vaag... Waarschijnlijk dus wel ja.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 21:30 schreef Landrot het volgende:
[..]
e117 88 33?
Moet dat niet e117 58 33 zijn?
in de nacht van zaterdag op zondag dus waarschijnlijkquote:Op vrijdag 13 januari 2006 21:35 schreef the_disheaver het volgende:
AAB1: 715.82 (koers 55.8)
aab2: 886.25 (koers 63.1)
movi: 965.03 (koers: 66.2)
potc: 1080.29 (koers: 71.9)
brasil: 3197.42 (107.7)
Reken eerder op zondag overdag. Er zit nog wat licht weer voor ze.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 21:36 schreef komrad het volgende:
[..]
in de nacht van zaterdag op zondag dus waarschijnlijk
Maar dat laatste doen ze niet mijlen voor dat eiland... Als ze het al met opzet doenquote:Op vrijdag 13 januari 2006 23:28 schreef JandeHoop het volgende:
[..]
Reken eerder op zondag overdag. Er zit nog wat licht weer voor ze.
en bovendien is het beter als de boten er met licht langs varen (mooiere fotos en tv beelden)
1 2 3 4 5 6 7 8 | aab1 41 47.02S 108 19.01E 1947 0 0 58 16.7 15.0 00:00 UTC 19-01-06 aab2 43 4.60S 105 2.02E 2110 163 2 86 19.3 14.4 00:00 UTC 20-01-06 movi 43 21.09S 103 17.05E 2184 237 9 90 20.7 14.1 00:00 UTC 20-01-06 PotC 43 20.20S 100 4.05E 2307 360 -1 101 19.5 13.7 00:00 UTC 20-01-06 INGB 42 7.30S 79 28.07E 3180 1233 -21 110 13.9 10.5 00:00 UTC 26-01-06 Bra1 41 19.05S 51 52.02E 4414 2467 10 94 18.5 6.0 00:00 UTC 01-02-06 Eric DNF DNF DNF DNF DNF DNF DNF DNF DNF |
Dan kan PotC ook weer volledig draaien. ING heeft geen last meer van de groot zeil? Anders zouden ze er nog meer nadeel van ondervinden.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 23:40 schreef Sandworm het volgende:
Light winds are coming up, het wordt spannend!
Geen idee, zoveel hebben ze niet gezeild :pquote:Op vrijdag 13 januari 2006 23:50 schreef komrad het volgende:
hoe is de movistar in licht weer?
mja, ondenkbaar is een verassing echt niet. De voorsprong is 173nm op AAB2, en 230 op movistar die de laatste 6h 4knopen sneller dan AAB1 zijn gaan varen. 1 tot 1.5 knoop sneller varen dan de AAB1 is voor de Movistar voldoende om als eerste in melbrourne te komen.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 00:06 schreef komrad het volgende:
maar de AAB1 lijkt me duidelijk favoriet
De geruchten zijn dat die eigenlijk de enige boot is die echt ontworpen is op licht weer.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 23:50 schreef komrad het volgende:
hoe is de movistar in licht weer?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |