abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 januari 2006 @ 14:29:30 #101
138863 Landrot
Meer vragen dan antwoorden...
pi_34013416
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 23:20 schreef Farr40 het volgende:
Het lijkt me trouwens best frustrerend voor Cayard die met 25 knopen wind de boot water ziet maken. En dat een of andere naval architect die droog achter zijn bureau met een kop koffie zit zegt dat die boot nog wel wat meer helling kan maken. Dat de organisatie dan zegt "je moet niet zo zeuren"
Hmmm... Bij Pirates of the Caribbean lees ik bij Onboard conditions:
"Angle of Heel:
No Data"

Heeft Cayard soms de sensor verwijderd? Om die koffieleut aan wal te zieken?

[ Bericht 1% gewijzigd door Landrot op 13-01-2006 14:34:59 ]
  vrijdag 13 januari 2006 @ 14:37:57 #102
138863 Landrot
Meer vragen dan antwoorden...
pi_34013694
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 22:33 schreef Fendy het volgende:

[..]

Is simpel, als de wind van schuin voor komt, wordt er aan de achterkant van het zeil een lagere luchtdruk gevormd en stroomt de lucht daar sneller langs hetgeen voortstuwing veroorzaakt. Heet aerofoil. Zelfde principe als waarom de vleugel van een vliegtuig draagkracht genereert.
Ken je een website waar dat principe van aerofoil wordt uitgebeeld?
  vrijdag 13 januari 2006 @ 15:29:29 #103
19529 Fendy
True Spirit
pi_34015644
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 14:37 schreef Landrot het volgende:

[..]

Ken je een website waar dat principe van aerofoil wordt uitgebeeld?
Tuurlijk

Hier staat bijna alles wat je wilt weten denk ik...
http://www.zeiltheorie.nl/zeilen.html
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 15:30:53 #104
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_34015695
tvp
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  vrijdag 13 januari 2006 @ 17:08:21 #105
138863 Landrot
Meer vragen dan antwoorden...
pi_34019286
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 15:29 schreef Fendy het volgende:

[..]

Tuurlijk

Hier staat bijna alles wat je wilt weten denk ik...
http://www.zeiltheorie.nl/zeilen.html
Bedankt!

Hé, de nieuwe posities worden pas om 17:35 uur bekend gemaakt! Wat is dat voor ongein?
  vrijdag 13 januari 2006 @ 17:19:10 #106
19529 Fendy
True Spirit
pi_34019648
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 17:08 schreef Landrot het volgende:

[..]

Bedankt!

Hé, de nieuwe posities worden pas om 17:35 uur bekend gemaakt! Wat is dat voor ongein?
Graag gedaan
In VS staat het al geupdate...
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
pi_34019692
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 17:19 schreef Fendy het volgende:

[..]

Graag gedaan
In VS staat het al geupdate...
Post het dan!
  vrijdag 13 januari 2006 @ 17:22:02 #108
19529 Fendy
True Spirit
pi_34019738
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 17:20 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Post het dan!

Ik krijg die code nooit mooi. Jij doen?
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 17:22:52 #109
19529 Fendy
True Spirit
pi_34019765
ja, dat ziet er niet uit dus...
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
pi_34019824
Staat al op VOR.com

1
2
3
4
5
6
7
8
Team   Latitude   Longitude   DTF  DTL DTLC CMG   SMG   VMG  ETA
aab1  42 41.60S  106 25.15E  2047    0   0   81  18.5  15.0  00:00 UTC 19-01-06  
aab2  43 11.04S  102 24.04E  2212  165   0   96  19.7  14.4  00:00 UTC 20-01-06  
movi  43 20.01S  100 26.02E  2293  246  10   96  20.9  14.0  00:00 UTC 20-01-06  
PotC  42 58.02S   97 26.01E  2406  359   5   91  18.8  13.6  00:00 UTC 21-01-06  
Brun  41 37.01S   77 42.01E  3259 1212   1   96  17.1  10.5  00:00 UTC 26-01-06  
Bra1  41 12.04S   49 24.01E  4524 2477  29  100  21.7   5.8  00:00 UTC 01-02-06  
Eric        DNF         DNF   DNF  DNF DNF  DNF   DNF  DNF  DNF
  vrijdag 13 januari 2006 @ 17:25:52 #111
19529 Fendy
True Spirit
pi_34019848
Edit jij het eerst in notepad of paste je regelrecht van vor.com?
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
pi_34019905
En nieuw: ETA Time

Nog 6 dagen en AAB1 is alweer binnen.
Een dag later zowel de aab2 als movi, en potc nog een dag later. AAB1 is meer naar het noorden gegaan, de voorsprong is daardoor wat kleiner geworden, maar ze varen ook gewoon langzamer

Brasil heeft nu toch een goede koers te pakken met 21 knopen!
pi_34019970
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 17:25 schreef Fendy het volgende:
Edit jij het eerst in notepad of paste je regelrecht van vor.com?
Ik edit hem eers in kate

En via replace de tab's vervangen door spaties. En dan het geheel een beetje netjes onder elkaar gooien (door hier en daar wat meer spaties toe te voegen
  vrijdag 13 januari 2006 @ 17:33:21 #114
138863 Landrot
Meer vragen dan antwoorden...
pi_34020067
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 17:28 schreef the_disheaver het volgende:
En nieuw: ETA Time

Brasil heeft nu toch een goede koers te pakken met 21 knopen!
ETA stond er gisteren ook al op...

Als Brasil en Brunel in hetzelfde tempo blijven doorgaan (21, versus 17 knopen), dan finisht Brasil maar één etmaal na de Brunel!

[ Bericht 2% gewijzigd door Landrot op 13-01-2006 17:42:12 ]
pi_34020684
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 17:33 schreef Landrot het volgende:

[..]

ETA stond er gisteren ook al op...

Als Brasil en Brunel in hetzelfde tempo blijven doorgaan (21, versus 17 knopen), dan finisht Brasil maar één etmaal na de Brunel!
hmmm... Waarom schreeuwt niemand dat dan uit?
  vrijdag 13 januari 2006 @ 18:17:16 #116
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_34021315
quote:
Mike Sanderson: “I think in Melbourne, the race management group will have to give us the two weeks to do only the changes the teams and the designers think is necessary to make the boats tough enough, and then we have to re-weigh and take lead off our keels accordingly. It is the only solution I can see that is going to get this fleet around the world.
“So to wrap it up, a saying that I know I say too much when being interviewed, "Time will tell."
Volvo Ocean Race Director Andy Hindley has this comment, “The rule management group and the race management committee had already issued notification that all boats would be re-weighed in Melbourne and weight removed from keels where required to compensate for extra materials added to strengthen the boats.”
So the shore teams will be busy then.
Dat wordt klussen in Melbourne!
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  vrijdag 13 januari 2006 @ 21:18:37 #117
138863 Landrot
Meer vragen dan antwoorden...
pi_34027829
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 17:52 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

hmmm... Waarom schreeuwt niemand dat dan uit?
Tja, ik ben hier net nieuw... Dus ik ken jullie afspraken nog niet zo...
pi_34027878
De verschillenen zijn wel iets afgenomen de laatste anderhalve dag maar de AAB1 en 2 moeten dat kunnen redden. Waar zit de 2e scoring gate?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_34028104
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 21:19 schreef komrad het volgende:
De verschillenen zijn wel iets afgenomen de laatste anderhalve dag maar de AAB1 en 2 moeten dat kunnen redden. Waar zit de 2e scoring gate?
eilandje onder zuidwest autstralie
  vrijdag 13 januari 2006 @ 21:26:38 #120
138863 Landrot
Meer vragen dan antwoorden...
pi_34028135
Bij ±118°E en ±35°S.
pi_34028144
Scoringgate 2 s35 18 33 e117 88 33
Melbourne s37 47 e144 58
pi_34028176
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 21:18 schreef Landrot het volgende:

[..]

Tja, ik ben hier net nieuw... Dus ik ken jullie afspraken nog niet zo...
Hihi, welkom dan
pi_34028236
sorry maar ik heb al die progjes niet om dat te zien. hoe ver is dat nog ongeveer?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_34028261
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 21:29 schreef komrad het volgende:
sorry maar ik heb al die progjes niet om dat te zien. hoe ver is dat nog ongeveer?
Is al 3 keer langsgeweest in het vorige topic
  vrijdag 13 januari 2006 @ 21:30:29 #125
138863 Landrot
Meer vragen dan antwoorden...
pi_34028270
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 21:26 schreef the_disheaver het volgende:
Scoringgate 2 s35 18 33 e117 88 33
Melbourne s37 47 e144 58
e117 88 33?

Moet dat niet e117 58 33 zijn?
pi_34028388
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 21:30 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Is al 3 keer langsgeweest in het vorige topic
sorry ik ben er niet altijd hoor
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_34028433
AAB1: 715.82 (koers 55.8)
aab2: 886.25 (koers 63.1)
movi: 965.03 (koers: 66.2)
potc: 1080.29 (koers: 71.9)

brasil: 3197.42 (107.7)
pi_34028474
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 21:30 schreef Landrot het volgende:

[..]

e117 88 33?

Moet dat niet e117 58 33 zijn?
owja, dat was een beetje erg vaag... Waarschijnlijk dus wel ja.
pi_34028502
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 21:35 schreef the_disheaver het volgende:
AAB1: 715.82 (koers 55.8)
aab2: 886.25 (koers 63.1)
movi: 965.03 (koers: 66.2)
potc: 1080.29 (koers: 71.9)

brasil: 3197.42 (107.7)
in de nacht van zaterdag op zondag dus waarschijnlijk
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_34028595
leuk toeven daar
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_34032898
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 21:36 schreef komrad het volgende:

[..]

in de nacht van zaterdag op zondag dus waarschijnlijk
Reken eerder op zondag overdag. Er zit nog wat licht weer voor ze.
en bovendien is het beter als de boten er met licht langs varen (mooiere fotos en tv beelden)
volg de volvo ocean race op www.oceanrace.nl
  vrijdag 13 januari 2006 @ 23:37:00 #133
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_34033268
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
pi_34033270
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 23:28 schreef JandeHoop het volgende:

[..]

Reken eerder op zondag overdag. Er zit nog wat licht weer voor ze.
en bovendien is het beter als de boten er met licht langs varen (mooiere fotos en tv beelden)
Maar dat laatste doen ze niet mijlen voor dat eiland... Als ze het al met opzet doen

1
2
3
4
5
6
7
8
Team  Latitude  Longitude     DTF  DTL DTLC CMG  SMG   VMG  ETA  
aab1  41 47.02S  108 19.01E  1947    0   0   58  16.7  15.0  00:00 UTC 19-01-06  
aab2  43 4.60S    105 2.02E  2110  163   2   86  19.3  14.4  00:00 UTC 20-01-06  
movi  43 21.09S  103 17.05E  2184  237   9   90  20.7  14.1  00:00 UTC 20-01-06  
PotC  43 20.20S   100 4.05E  2307  360  -1  101  19.5  13.7  00:00 UTC 20-01-06  
INGB  42 7.30S    79 28.07E  3180 1233  -21 110  13.9  10.5  00:00 UTC 26-01-06  
Bra1  41 19.05S   51 52.02E  4414 2467   10  94  18.5  6.0  00:00 UTC 01-02-06  
Eric  DNF               DNF   DNF  DNF  DNF DNF  DNF  DNF  DNF
  vrijdag 13 januari 2006 @ 23:38:22 #135
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_34033319
Denk niet dat ze dat met opzet zullen doen. Het zijn media mannen, maar vooral sportmannen. Dus daar geloof ik niets van!
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  vrijdag 13 januari 2006 @ 23:40:17 #136
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_34033400
Light winds are coming up, het wordt spannend!
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
pi_34033777
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 23:40 schreef Sandworm het volgende:
Light winds are coming up, het wordt spannend!
Dan kan PotC ook weer volledig draaien. ING heeft geen last meer van de groot zeil? Anders zouden ze er nog meer nadeel van ondervinden.
pi_34033809
hoe is de movistar in licht weer?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_34034308
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 23:50 schreef komrad het volgende:
hoe is de movistar in licht weer?
Geen idee, zoveel hebben ze niet gezeild :p

Afgezien van de best wel lange trainingsperiode

Beetje middelweg verwachtt ik.
pi_34034330
maar de AAB1 lijkt me duidelijk favoriet
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_34039594
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 00:06 schreef komrad het volgende:
maar de AAB1 lijkt me duidelijk favoriet
mja, ondenkbaar is een verassing echt niet. De voorsprong is 173nm op AAB2, en 230 op movistar die de laatste 6h 4knopen sneller dan AAB1 zijn gaan varen. 1 tot 1.5 knoop sneller varen dan de AAB1 is voor de Movistar voldoende om als eerste in melbrourne te komen.

Het is veel, maar met een leuke wind onder australie zijn er genoeg keuzes te maken, dus ook genoeg fouten te maken.
pi_34040731
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 23:50 schreef komrad het volgende:
hoe is de movistar in licht weer?
De geruchten zijn dat die eigenlijk de enige boot is die echt ontworpen is op licht weer.

Volgens de kenners omdat je met licht weer grotere voorsprong kan pakken dan dat je met zwaar weer verliest. Als jij met 20 knopen ervandoor kan gaan en je tegenstander ligt met 2 knopen te genieten van de zon dan is het verschil groot. Dat hebben we al eerder gezien deze etappe. 60+ mijl per 6 uur verschil is dan zo gemaakt.

Maar ja, licht weer kan ook een soort loterij worden.
volg de volvo ocean race op www.oceanrace.nl
  zaterdag 14 januari 2006 @ 09:53:49 #143
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_34040974
aab1 verliest steeds meer van de voorsprong, nog maar 133 mijl
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  zaterdag 14 januari 2006 @ 09:55:56 #144
91380 Farr40
Wheels are for whimps!
pi_34040992
Ik denk niet dat het een loterij word. Met zero wind op het holysnekerlake heb je misschien een grote dosis geluk nodig voor een redelijk resultaat.
Maar de VOR-floot moet nog een behoorlijk eindje varen in wat minder wind. Daarbij is het wat ik zie weinig upwind dus zijn de verschillen klein zolang de floot dicht bij elkaar blijft en ongeveer de zelfde koers blijft varen. Wel is het zo dat de movistar theoretisch wat betere papieren heeft in dit soort omstandigheden met het minste nat wateropp.
pi_34041114
AAB2 komt idd hard dichterbij, wordt nog leuk voor de scoring gate
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  zaterdag 14 januari 2006 @ 10:11:25 #146
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_34041117
De stand van 05:00 uur vanmorgen:

Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  zaterdag 14 januari 2006 @ 11:10:17 #147
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_34041812
VOR is weer trager dan VS, dus vandaar...
(edit: nu wel)



[ Bericht 8% gewijzigd door Sandworm op 14-01-2006 11:16:46 ]
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  zaterdag 14 januari 2006 @ 11:13:20 #148
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_34041864
Leuk om te zien dat AAB2 en Movistar de AAB1 nog niet volgen.

Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  zaterdag 14 januari 2006 @ 11:19:07 #149
91380 Farr40
Wheels are for whimps!
pi_34041944
De kop van het veld loopt nog wel aardig in elkaar zo aan het eind van de etappe, maar dat maakt het nog even spannend. Zou wel mooi zijn nog een beetje sparren tot aan melbourne
  zaterdag 14 januari 2006 @ 11:19:08 #150
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_34041945
Oei. Movi loopt nu ruim 20 knopen en de AAB1 maar 13,4. Dat zijn wel grote verschillen! Die zullen samen met de AAB2 (18,1 knts) dus nog wel een heel stuk gaan inlopen.
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')