Whaha, nou hier zaten ze wel hoor... In de tijd dat ik nog op school zat!quote:
Een paar jaar geleden werd Lonsdale ook wel gedragen door wat 'normalere' mensen, nu heeft Lonsdale een slecht imago en dragen die mensen het niet meer.quote:Op donderdag 12 januari 2006 17:36 schreef SubTOP het volgende:
[..]
Whaha, nou hier zaten ze wel hoor... In de tijd dat ik nog op school zat!
Klopt en het bepaalde soort mensen dat nu londsdale maakt om en zileig statement te maken had je toen ook al. Of lieten ze hun moeder een nederlandse vlag om hun mouw naaien omdat ze zo van nederland hielden? De klompjes en de molens enzo.. Nou die mensen waren er vier of vijf jaar geleden ook hoor op het vwo! Heeft volgens mij meer met leeftjid te maken en weer het verhaal ergens bij willen horen...quote:Op donderdag 12 januari 2006 18:01 schreef Twisted_Logic het volgende:
[..]
Een paar jaar geleden werd Lonsdale ook wel gedragen door wat 'normalere' mensen, nu heeft Lonsdale een slecht imago en dragen die mensen het niet meer.
quote:Op donderdag 12 januari 2006 18:05 schreef SubTOP het volgende:
[..]
Klopt en het bepaalde soort mensen dat nu londsdale draagt om een zielig statement te maken had je toen ook al. Of lieten ze hun moeder een nederlandse vlag om hun mouw naaien omdat ze zo van nederland hielden? De klompjes en de molens enzo.. Nou die mensen waren er vier of vijf jaar geleden ook hoor op het vwo! Heeft volgens mij meer met leeftjid te maken en weer het verhaal ergens bij willen horen...
Dat is bij ons wel serieus eigenlijk. De hetboeitmegeenfuck mensen gaan in de studieruimte of de aula zitten, de mensen die ook al is het maar even wat willen doen in de mediatheek.quote:Op donderdag 12 januari 2006 16:57 schreef fallrite het volgende:
[..]
De mediatheek was bij ons allesbehalve een plek van werken
dat is ook weer een beetje kort door de bocht, havo daat zitten volgends mij meer alle mensen die te lui waren voor het vwo of degenen die te hard werkten voor de mavoquote:Op donderdag 12 januari 2006 17:16 schreef SeLang het volgende:
[..]
HAVO en MAVO is ook ongeveer gelijk imo
Net alsof je de op HAVO minder moet doen dan op het VWO. Het niveau is alleen lager.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 09:18 schreef Ratt het volgende:
[..]
dat is ook weer een beetje kort door de bocht, havo daat zitten volgends mij meer alle mensen die te lui waren voor het vwo of degenen die te hard werkten voor de mavo
Waarom wordt dit punt er in dit soort discussies altijd bijgehaald? Niemand beweert immers dat mensen met een lagere opleiding minder waard zijn, maar feit is nou eenmaal dat er verschillen zijn.quote:Op donderdag 12 januari 2006 16:01 schreef SubTOP het volgende:
Mijn punt is alleen dat ik niet vind dat mensen met een lagere opleiding minder zijn dan de hoger opgeleide mensen.
quote:Op vrijdag 13 januari 2006 16:34 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Waarom wordt dit punt er in dit soort discussies altijd bijgehaald? Niemand beweert immers dat mensen met een lagere opleiding minder waard zijn, maar feit is nou eenmaal dat er verschillen zijn.
Veel leren wij niet hoor, het is allemaal nogal oppervlakkig.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 23:51 schreef Meeg het volgende:
Op het VMBO wordt van alle vakken gewoon een beetje de basis gegeven enzo, op het Gymnasium is alles veel breder..Mijn broertje doet VMBO en hij had hetzelfde biologieboek als ik, maar zij behandelden alleen de basis, wij gingen op alles veel dieper in
Wat ben je genuanceerd ineens. Zeker iets Pools?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 00:00 schreef skiczukie het volgende:
VMBO'ers zijn achterlijk, VWO'ers gaan later bakken met geld verdienen.
Dat zou kunnen. Dat antwoord laat ik over aan een VWO'er. Die zijn veel slimmer dan ik. Als mij.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 00:02 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wat ben je genuanceerd ineens. Zeker iets Pools?![]()
Het probleem isquote:Op donderdag 12 januari 2006 15:48 schreef WAT het volgende:
veel oppervlakkige bier-neuken-types.
Dat zijn cursisten.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 00:39 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ohja, ik vind alleen studeren op uni's studeren. Niet dat ik nou ineens het HBO wil bashen ofzo.
En natuurkunde natuurlijkquote:Op zaterdag 14 januari 2006 00:41 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hendig sjieke bèta-shizzle. Weet het nog niet. Werktuigbouwkunde, elektrotechniek, civiele techniek. Zoveel opties.
Werktuigbouw heb ik 1 jaar gedaan, wel interessant, maar het productiewereldje stond me niet aan.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 00:41 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hendig sjieke bèta-shizzle. Weet het nog niet. Werktuigbouwkunde, elektrotechniek, civiele techniek. Zoveel opties.
Ja.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 02:06 schreef Whatyouneedforyou het volgende:
Wordt er op het VMBO wel eens geapplaudiseerd voor een zeer goed antwoord of een zeer goede opmerking? Ik kan me nog goed herinneren dat in mijn VWO-tijd vaak geklapt werd voor degene die zojuist iets slims zei (meestal was diegene een leerling, maar ook voor de leraren gingen de handen geregeld op elkaar!), tot een staande ovatie aan toe!
Iemand met een beetje hersens kan de HAVO nog halen zonder iets uit te voeren. MBO niv 3 is ook te simpel voor woorden.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 11:06 schreef Robbiej het volgende:
Het verschil:
1. Allochtonen
2. Opvangcentrum lijkt het wel
3. Veel te druk
4. Ongeinteresseerde strontlappen.
5. Heerst een sterke druk op "groepsverband"
6. Debiel makkelijke leerstof
helaas was ik in het VMBO beland omdat ik in de 1e en 2e geen hoer uitvoerde.
zit nu op het MBO ICT-Beheer niv 3
Ik denk dat als je vies van bent van rekenwerk je niet veel op de TU te zoeken hebt.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 10:45 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Werktuigbouw heb ik 1 jaar gedaan, wel interessant, maar het productiewereldje stond me niet aan.
Civiele Techniek doe ik nu, hendig sjieke en leuke studie. Je moet wel niet vies zijn van wat rekenwerk.
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 02:06 schreef Whatyouneedforyou het volgende:
Wordt er op het VMBO wel eens geapplaudiseerd voor een zeer goed antwoord of een zeer goede opmerking? Ik kan me nog goed herinneren dat in mijn VWO-tijd vaak geklapt werd voor degene die zojuist iets slims zei (meestal was diegene een leerling, maar ook voor de leraren gingen de handen geregeld op elkaar!), tot een staande ovatie aan toe!
Okee!quote:Op zaterdag 14 januari 2006 11:00 schreef ijsmeis het volgende:
Even een kleine conversatie verwijderd tussen skiczukie en TC03!
Ja echt.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 13:17 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Dat meen je niet.
Ik ben er serieus even stil van.
VMBO of VWO?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 13:21 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ja echt.
Meer omdat de leraar dan enorm gedist was![]()
Mooi was die tijd ...zucht...
Dus het is echt waar.quote:
Ja, zo was onze VWO school ook. Er werd trouwens wel veel gepest, maar dan veelal op een hele stiekeme manier. Banden doorprikken, fiets weghalen en op de schuurdak leggen, heel gemene opmerkingen maken. Maar ik heb nog nooit gezien of gehoord dat er iemand na school was opgewacht, of ik elkaar geslagen of zo iets dergelijks.quote:Op donderdag 12 januari 2006 11:15 schreef pberends het volgende:
Gister was er op het journaal een rapportage over intenationalisering van het onderwijs waar een of andere gymnasium school aan bod kwam om het zo maar te zeggen. Toch wel wel een wereld van verschil, net of je Luxemburg met Irak vergelijkt. Iedereen kent de beelden van vmbo-scholen wel. Wat zijn precies de cultuurverschillen tussen de gemiddelde vwo school en vmbo school?
Ach op het VWO had je ook luie mensen waaronder ikquote:Op vrijdag 13 januari 2006 09:18 schreef Ratt het volgende:
[..]
dat is ook weer een beetje kort door de bocht, havo daat zitten volgends mij meer alle mensen die te lui waren voor het vwo of degenen die te hard werkten voor de mavo
Inderdaad. Op het VWO zitten denk ik wel wat gemotiveerdere mensen dan op het VMBO, maar dat wil echt niet zeggen dat elke VWO'er altijd keihard werkt.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 15:17 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Ach op het VWO had je ook luie mensen waaronder ik![]()
Volgens mij had je altijd al overal meer en minder gemotiveerdere types. Ook op de mavo had je figuren die 2 uur per dag met huiswerk bezig waren.
Ik heb ook bewondering voor de leraren die het daar uithouden. Ik zou me kunnen voorstellen dat ik op een HAVO/VWO-school les zou geven, maar ik zou nog liever achter de lopende band werken dan op een achterstands-VMBO in Spangen les te moeten geven.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 10:39 schreef Evil_Jur het volgende:
Karakter van de leerlingen is anders. VMBO is een stuk directer, terwijl VWO gereserveerder is en minder uitbundig. HAVO en VMBO zijn ook heel anders, maar minder duidelijke tegenstellingen dan met VWO. Ik geef zelf les op een scholengemeenschap met VMBO T - HAVO en VWO, en de verschillen zijn goed merkbaar, ik denk dat op een school met de lagere niveaus van het VMBO het een stuk moeilijker zal zijn.
Nou, met Bouwkunde kom je goed weg als je niet van rekenwerk houdt, zelfde geldt voor IO (Industrieel Ontwerpen) en TBK.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 12:41 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik denk dat als je vies van bent van rekenwerk je niet veel op de TU te zoeken hebt.![]()
Wij hebben op school denk ik max. 10 scooters van de 550ll. dus 2+%quote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:35 schreef Reubiereumer het volgende:
ik durf te wedden dat er meer VMBO-Leerlingen met scooters zijn dan VWO-Leerlingen.
Dat is het niet echt denk ik, leerlingen die echt gedreven zijn komen sowieso zelden voor. Meestal zijn de mensen van een hoger niveau gewoon net iets slimmer, al hoewel er in beide gevallen ook uitzonderingen zijn.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:55 schreef sweet-lady het volgende:
ik denk dat leerlingen die op de havo of vwo zitten meer gedreven zijn in wat ze doen en later willen doen. vmbo (tegenwoordig) leerlingen laten het allemaal op z'n beloop en zien wel wat er komt. moet natuurlijk zeggen dat dat niet voor elke leerling geld op havo,vwo nog vmbo
Ik denk dat het eerder andersom is.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:55 schreef sweet-lady het volgende:
ik denk dat leerlingen die op de havo of vwo zitten meer gedreven zijn in wat ze doen en later willen doen. vmbo (tegenwoordig) leerlingen laten het allemaal op z'n beloop en zien wel wat er komt. moet natuurlijk zeggen dat dat niet voor elke leerling geld op havo,vwo nog vmbo
VMBO leerlingen die meer bezig zijn met wat ze later willen doen? No way.quote:Op zondag 15 januari 2006 14:32 schreef jpzegthallo het volgende:
[..]
Ik denk dat het eerder andersom is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |